Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis San Franny: eerste keer Westkust ... is dit haalbaar?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Re: Reis San Franny: eerste keer Westkust ... is dit haalbaar?
Daar ben ik het ook mee eens eigenlijk. Tot 29 Palms zou ik zeker rijden als je rond de middag vertrekt. Als je 's ochtends vroeg vertrekt, zou ik zelfs tot Kingman rijden.
Zo heb je wat meer ruimte voor de volgende dagen. Bij Page zou ik dan na het bezoek aan de Antelope canyon onmiddellijk vertrekken richting Bryce om daar een kleine wandeling of wat uitzichtpunten mee te pakken. Prachtige zonsondergang bijwonen uiteraard! De volgende dag zou ik dan onmiddellijk naar Zion rijden, want anders heb je er echt te weinig tijd. De dag erna moet je namelijk weer vroeg op pad om via Valley of Fire naar Las Vegas te rijden. Dan zou ik ook de Hoover Dam al proberen meepakken, na Valley of Fire. Red Rocks zou ik vergeten de dag dat je van Vegas via Death Valley naar Bishop rijdt. De dag gaat al vol genoeg zitten als je de bekende stops in Death Valley allemaal wilt aandoen.
Zo heb je wat meer ruimte voor de volgende dagen. Bij Page zou ik dan na het bezoek aan de Antelope canyon onmiddellijk vertrekken richting Bryce om daar een kleine wandeling of wat uitzichtpunten mee te pakken. Prachtige zonsondergang bijwonen uiteraard! De volgende dag zou ik dan onmiddellijk naar Zion rijden, want anders heb je er echt te weinig tijd. De dag erna moet je namelijk weer vroeg op pad om via Valley of Fire naar Las Vegas te rijden. Dan zou ik ook de Hoover Dam al proberen meepakken, na Valley of Fire. Red Rocks zou ik vergeten de dag dat je van Vegas via Death Valley naar Bishop rijdt. De dag gaat al vol genoeg zitten als je de bekende stops in Death Valley allemaal wilt aandoen.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 3
@marianne bedankt voor je reactie. Sequoia slaan we toch maar over. Dan kunnen we in Zion een extra overnachting doen. Dan hoeven we alleen het hotel bij Yosemite een nacht op te schuiven. Dat hotel is in Mariposa inderdaad. Tussen Bryce en Yosemite hebben we namelijk nog geen hotels geboekt (behalve Zion dan).
Kunnen we vanuit de Grand Canyon (na het zien van de zonsopgang) naar Page gaan, daar Horseshoe Bend & Lower Antelope Canyon zien en doorrijden naar Bryce? Of zijn die afstanden te heftig?
Ik heb je reisverslag van 2011 gelezen. Leuk om te lezen!
Groetjes Marije
Kunnen we vanuit de Grand Canyon (na het zien van de zonsopgang) naar Page gaan, daar Horseshoe Bend & Lower Antelope Canyon zien en doorrijden naar Bryce? Of zijn die afstanden te heftig?
Ik heb je reisverslag van 2011 gelezen. Leuk om te lezen!
Groetjes Marije
-
- Amerika-newbie
@ Kristel bedankt voor je reactie. Red Rocks beter skippen denk jij? Wordt te druk? En is Bishop leuk of beter doorrijden naar Mammoth Lakes?
Hoover Dam doen we gelijk na Valley of Fire. Als we op tijd vertrekken uit Zion zou dat dus moeten lukken?
Groetjes Marije
Hoover Dam doen we gelijk na Valley of Fire. Als we op tijd vertrekken uit Zion zou dat dus moeten lukken?
Groetjes Marije
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Wij reden ook van Las Vegas naar Bishop via Death Valley en hadden daar een volle dag voor nodig, dus denk dat Red Rocks idd wat veel van het goede gaat zijn. Bishop zou ik nu niet bepaald leuk gaan noemen, maar voor een overnachting wel ok. Tenslotte ga je er toch geen tijd hebben om er veel te ondernemen aangezien de volgende dag weer een zware rit wordt.
Hoover Dam moet er nog bij kunnen die dag op voorwaarde dat je weer vroeg vertrekt uiteraard. Wij hadden het oorspronkelijk ook zo gepland, maar doordat we al zoveel hadden gereden en gezien, hebben we ter plekke besloten om er niet meer langs te rijden en zo meer tijd te hebben voor Las Vegas. Wij waren wel niet van plan om er een uitgebreide rondleiding te nemen.
Hoover Dam moet er nog bij kunnen die dag op voorwaarde dat je weer vroeg vertrekt uiteraard. Wij hadden het oorspronkelijk ook zo gepland, maar doordat we al zoveel hadden gereden en gezien, hebben we ter plekke besloten om er niet meer langs te rijden en zo meer tijd te hebben voor Las Vegas. Wij waren wel niet van plan om er een uitgebreide rondleiding te nemen.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Het gaat er idd niet om of al je overnachtingsplaatsen 'leuk' zijn. Met jullie route en erg volle dagen zul je in dorpen als Cambria, je stop tussen LA en de Grand Canyon, Page, Bishop of Mammoth Lakes en Mariposa zijn pure overnachtingstops. Daar ga je 's avonds behalve misschien naar een restaurant weinig meer ondernemen.
Grand canyon - Page - Bryce op één dag incl uitzichtpunten langs desert drive, horseshoe bend en antilope canyon lijkt me erg optimistisch. Ik ben niet zo van het moeten, maar ik raad je (nogmaals) toch echt aan om die 'rustdag' in Palm Springs eruit te halen en idd al naar Needles of Kingman door te rijden. Dan heb je de dag erna, de 21e, voldoende tijd voor de Grand Canyon. De dag daarna voldoende tijd om naar Page te rijden en daar de bezienswaardigheden te zien en de 23e om naar Bryce te rijden en daar alle highlights mee te pakken.
Dan de 25e Zion en de 26e idd zoals hierboven aangegeven via valley of fire en langs lake mead naar de hoover dam en laat op de middag naar Vegas.
Pak je die rustdag in Palm Springs wel, dan ga je mijns inziens alle dagen tot aan Las Vegas lopen jagen om nog zoveel mogelijk te kunnen zien. Pak je rust onderweg, heerlijk in de auto.
Grand canyon - Page - Bryce op één dag incl uitzichtpunten langs desert drive, horseshoe bend en antilope canyon lijkt me erg optimistisch. Ik ben niet zo van het moeten, maar ik raad je (nogmaals) toch echt aan om die 'rustdag' in Palm Springs eruit te halen en idd al naar Needles of Kingman door te rijden. Dan heb je de dag erna, de 21e, voldoende tijd voor de Grand Canyon. De dag daarna voldoende tijd om naar Page te rijden en daar de bezienswaardigheden te zien en de 23e om naar Bryce te rijden en daar alle highlights mee te pakken.
Dan de 25e Zion en de 26e idd zoals hierboven aangegeven via valley of fire en langs lake mead naar de hoover dam en laat op de middag naar Vegas.
Pak je die rustdag in Palm Springs wel, dan ga je mijns inziens alle dagen tot aan Las Vegas lopen jagen om nog zoveel mogelijk te kunnen zien. Pak je rust onderweg, heerlijk in de auto.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
En dat is al een keer of honderd benadrukt.....
Waarom überhaupt naar de Hoover Dam? Of Valley of Fire? Het is geen ramp iets níet te doen.
Waarom überhaupt naar de Hoover Dam? Of Valley of Fire? Het is geen ramp iets níet te doen.
-
- Amerika-newbie
@rivercola ik snap je reactie, ik was zelf het liefst 4 weken gegaan om alles rustig te bekijken maar dat lukt helaas niet. Hoover Dam & VoF zijn plekken die ons aangeraden zijn en die ons interessant lijken.
We kunnen idd niet alles zien maar met een redelijk strakke planning moet dit dus wel lukken (zonder te jagen)...
Marije
We kunnen idd niet alles zien maar met een redelijk strakke planning moet dit dus wel lukken (zonder te jagen)...
Marije
-
- Amerika-newbie
Bedankt voor je reactie PSVWally, het is inderdaad niet heel belangrijk of er wat te beleven valt in de dorpen waar we overnachten. Ik was alleen benieuwd wat jullie als kenners zouden doen. Maar jullie kijken vooral naar wat meest praktisch is qua reisschema merk ik.
Nu we doorrijden van LA richting Kingman, hebben we idd meer tijd de daaropvolgende dagen. En dat is wel prettig, want om te moeten jagen van plek naar plek lijkt me niks nee.
Marije
Nu we doorrijden van LA richting Kingman, hebben we idd meer tijd de daaropvolgende dagen. En dat is wel prettig, want om te moeten jagen van plek naar plek lijkt me niks nee.
Marije
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
In jullie reisschema zeker. Je hebt een aantal plaatsen waar je wrs echt pas op het eind van de middag of begin avond aankomt. Grote kans dat je dan ergens gaat eten en wel richting je bed wilt. In tegenstelling tot grote delen van Nederland is het rijden door veel gebieden in Amerika een feest, zeker buiten de steden. Elke 300km een compleet andere omgeving, vaak rustig op de weg en brede wegen. Lekker de cruise control aan en genieten maar. Als je nou wat meer tijd had dan zou je inderdaad wel wat meer nuance in je overnachtingsplekken kunnen stoppen, maar in jullie reis heeft dat in mijn ogen weinig zin. Gewoon lekker een volle dag maken en 's avonds zorgen dat je een prima hotel hebt, dan gaat het helemaal goedkomen met deze trip hoor
Uitrusten doe je thuis maar op je werk de 1e weken 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 2934 Weergaves
-
Laatste bericht door Somarits
-