Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Onderlegger: Seattle - San Francisco juni/juli 2016

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Onderlegger: Seattle - San Francisco juni/juli 2016

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt mij wel een risico in juni. Wij hadden in 2006 medio juli nog afgesloten trails in Lassen Volcanic, en de wegen rond Crater Lake waren nog maar net open. Je moet dus geluk hebben, het is niet te voorspellen wanneer iets sneeuwvrij is.
Maar met goed schoeisel (en stokken) kom je al een eind natuurlijk; dat hadden wij in 2006 niet, dan houdt het echt op.

Voor Olympic zijn verschillende locaties wel handig, dat deden wij ook; ik had al naar ons 2006-verslag verwezen.
Bij Crater Lake zijn de cabins bij Union Creek leuk als overnachting, wij zaten daar in 2006 en ook dit jaar weer.

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Martin & Marianne schreef:het is niet te voorspellen wanneer iets sneeuwvrij is.
Maar met goed schoeisel (en stokken) kom je al een eind natuurlijk;
Sneeuwschoenen dus. Ik zakte regelmatig tot mijn knieën in de sneeuw; dat loopt niet echt prettig.
Groet,

Old Faithful
onderlegger
Amerikafan
Partner van: Brenda
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door onderlegger »

Na alle tips heb ik momenteel onderstaand rondje. Vertrekken rond juni en proberen Mount Rainier en Columbia River Gorge in het weekend te vermijden. Om te eindigen zou ik de ideeën om door te rijden naar LA of Vegas laten varen en vervangen door een bezoekje aan Yosemite, één van onze favoriete parken. Ondertussen blijf ik maar de verslagen van jullie lezen en krijg ik al zin om te vertrekken.

1 Brussel - Seattle
2 Seattle
3 Seattle - Olympic NP - Port Angeles
4 Port Angeles - Olympic NP - Forks
5 Forks - Olympic NP - Forks
6 Forks - Olympic NP - Mount Rainier NP - Asford
7 Ashford - Mount Rainier NP - Packwood
8 Packwood - Goat Lake Loop Hike - Packwood
9 Packwood - Mount Saint Helens - Castle Rock
10 Castle Rock - Mount Saint Helens - Cascade Locks
11 Cascade Locks - Columbia River Gorge - Cascade Locks
12 Cascade Locks - Ramona Falls - Butte Creek Falls - Abiqua Falls - Salem
13 Salem - Silver Falls SP - Koosah Falls - Sahalie Falls - Proxy Falls - Bend
14 Bend - Smith Rock State Park - John Day Fossil Beds NM - Mitchell
15 Mitchell - Crater Lake
16 Crater Lake - Bandon
17 Bandon - Jedediah Smith Redwood SP - Crescent City
18 Crescent City - Redwoods NP - Prairie Redwoods SP - Eureka
19 Eureka - Humbold Redwoods SP - Lassen Volcanic NP
20 Lassen Volcanic NP
21 Lassen Volcanic NP - Yosemite
22 Yosemite
23 Yosemite - San Francisco
24 San Francisco - Brussel
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Voor Redwood nog een leuke site: http://www.redwoodhikes.com/
Zie onze site wat wij allemaal gedaan hebben en hopen dat je geen mist hebt :wink:

http://thepacificnorthwest2015.blogspot ... -city.html
onderlegger
Amerikafan

Sedert gisteren hebben we onze vluchten en huurwagen geboekt. Het aftellen kan nu echt beginnen :D Een leuk extra'tje is dat de terugvlucht van San Francisco naar Schiphol met een Dreamliner wordt uitgevoerd.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

leuk!
Toen ik bij boeing was in september waren ze bijna klaar met 1 van de 787's van KLM.
Hij mocht bijna de hal uit. Ervoor stond nog een 787 van Air Canada. :)
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Dit topic is al een paar maanden niet meer actief, maar ik wil er toch even op reageren. Ik zie dat je de hike naar Ramona Falls hebt gepland. Wij willen daar ook graag naar toe (eind juni), maar we zien nu op diverse plaatsen op internet de mededeling dat de brug over de Sandy River is weggespoeld, en niet meer zal worden opgebouwd. De oversteek schijnt nog wel mogelijk te zijn, maar het is wel heel wat lastiger nu. Waarschijnlijk slaan wij deze waterval nu over, jammer maar helaas.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
onderlegger
Amerikafan

Hallo Henriëtte,

Ik was inderdaad niet actief hier de afgelopen maanden. We hadden de hike naar Ramona falls eerst opgenomen, dan weer verwijderd uit ons schema maar uiteindelijk hebben we het er toch op gewaagd. Gezien jullie reis ook is afgelopen ben je natuurlijk niet veel meer met de informatie die ik hier ga meegeven.

De brug zal inderdaad niet meer hersteld worden, dat werd ook bevestigd door wandelaars die we tegenkwamen die de hike regelmatig doen. Er is elk jaar teveel schade aan de brug. Op het moment dat wij gingen kon je via de boomstammen vrij eenvoudig de overkant bereiken indien je geen last van hoogtevrees hebt. Het is nog altijd een populaire wandeling. Op de parking stonden zeker meer dan 20 wagens. De wandeling zelf was maar gewoontjes in het stappen richting Ramona falls. In het terugkeren was de wandeling een pak mooier. De reward, de watervallen zelf, waren ook zeker de moeite. Zeker een aanrader dus, maar ook niet één van de top wandelingen van onze reis.
onderlegger
Amerikafan

Sinds vandaag zijn we terug in onze Belgenland na ruim 3 weken touren door het Noord-Westen van de VS. Bedankt aan iedereen die in dit topic mij nuttige informatie heeft bezorgd!

Een reisverslag hou ik niet bij maar tijdens de reis publiceerde ik bijna dagelijks onze foto's op facebook. Op deze openbare link kunnen jullie ze allemaal bekijken:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 26d4a87c02

In totaal hebben we zo'n 6700 km gereden, hebben we ongeveer 375 km gewandeld en zagen meer dan 50 watervallen.

Enkele top wandelingen en/of momenten van onze reis:
- Hoh river trail in Olympic (je zal niet snel mooiere boswandelingen vinden)
- Hurricane hill trail in Olympic (geweldige uitzichten over de bergen)
- De hike naar Comet falls in Mount Rainier (prachtige wandeling en een geweldige reward op het einde)
- Een deel van de skyline trail in Mount Rainier in de sneeuw
- Loowit falls windy ridge trail in Mount Saint Helens. Echt een top wandeling.
- Multnomah Falls to Wahkeena Falls Loop (druk aan Multnomah natuurlijk maar de volledige hike langs de riviertjes is geweldig)
- Bandon beach (zowel bij zonsondergang als opgang
- Falls Creek falls (één van de mooiste watervallen die we zagen)
- Cinder Cone in Lassen Volcanic (echt een top wandeling omwille van de ervaring, de scenery en de uitzichten).
- Four mile trail omhoog en panorama trail naar beneden in Yosemite. Beste maar ook zwaarste manier om de vallei te bekijken. Constant prachtige uitzichten. Maar de hoogtemeters en totale afstand weegt door.

Ik geef hier ter info ook nog even de hotels mee die ik heb geboekt:
Seattle AAE Hotel & Hostel Seattle
Seattle AAE Hotel & Hostel Seattle
Port Angeles Super 8 Port Angeles
Forks Pacific Inn Motel
Forks Pacific Inn Motel
Ashford Whittaker's Bunk House
Packwood Mountain View Lodge
Packwood Mountain View Lodge
Kelso Super 8 Kelso
Hood River Riverview Lodge
Hood River Riverview Lodge
Salem Red Lion Hotel Salem
Bend Motel 6
Mitchel The Oregon Hotel
Chemult Whispering Pines Motel
Bandon The Inn at Old Town
Crescent City Curly Redwood Lodge
Eureka Rodeway Inn Humboldt Bay
Red Bluff Hampton Inn & Suites Red Bluff
Red Bluff Hampton Inn & Suites Red Bluff
Groveland Red Tail Ranch
Groveland Red Tail Ranch
San Francisco Chelsea Motor Inn

Over het algemeen zeer tevreden van de hotels behalve dan de Motel 6 in Bend. Door een probleem met mijn kredietkaart kon de Cascade lodge waar ik geboekt had niet aanrekenen waarop zij onze kamer annuleerden en doorverhuurden. Hierdoor op de vooravond van de 4e juli nog snel een andere veel te dure kamer moeten boeken. Bij een volgende reis zou ik ook de hotels in de steden schrappen en direct bij aankomst de natuur opzoeken of een hotel tegen de luchthaven boeken.

Speciale vermeldingen toch wel voor volgende hotels:
Super 8 in Kelso: Typisch motel op parking langs de Interstate. Maar dit motel had alles wat je nodig had, snelle wifi, schoon en het enige hotel op 5 jaar reizen door Canada en de VS dat Nutella bij het ontbijt serveerde.

Hampton Inn in Red Bluff: Perfect hotel voor een zeer degelijke prijs, met zwembad en uitgebreid ontbijt.

Red Tail Ranch in Groveland: Geweldige B&B om Yosemite te bezoeken. Niet goedkoop maar ook niet duurder dan de ordinaire motels die iets dichter bij het park gelegen zijn. Niet voor niks 9,8 score op booking.com.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer