Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Tom N.: schema - hotels en auto (haalbaar? suggesties?)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Tom N.
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Tom N.: schema - hotels en auto (haalbaar? suggesties?)

Bericht door Tom N. »

PSVwally schreef:Ik snap er nu even niets meer van? Wat ben je nou totaal voor alles met alle personen kwijt? En je hebt bij elk hotels 2 kamers gehuurd begrijp ik hieruit? Maar ben je nou €7720, dus €1930 pp voor alles kwijt of €1320 pp?? Want ik heb het idee dat jullie met 4 personen gaan? Moet ik dat zien als 2 stellen? Als je een kamer boekt met 2 double beds kun je dus al bijna de helft winnen op je hotelkosten. Maar dan hangt het ook af aan hoeveel privacy je gehecht bent.

Ik dacht dat je €1320 totaal voor de reis incl auto kwijt was, maar nu heb ik het idee dat je €1320 voor alleen de auto moet betalen? Ik heb diezelfde auto dus elders al voor €950 gezien, dat scheelt al €370, dus die :) snap ik niet helemaal.
De wagen kost € 1.320,00 voor de reis.

We gaan idd met 4 ( 2 koppels) en de prijs voor deze reis (vluchten, verzekeringen hotels en wagen) is iets over de € 2.000,00.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ok, dan wordt het wel een ander verhaal vind ik. Dan ben je dus al meer dan €8000 kwijt voor de reis zonder eten, benzine en entreegelden. Ok natuurlijk wel steeds die 2 kamers. Als je allemaal kamers met 2 queen beds neemt kan je dus al bijna €2000 uitsparen.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Ron Notenboom »

En als je dan ook nog eens bedenkt dat je met de tips en adviezen die je hier krijgt gewoon zelf een geweldige reis in elkaar kan steken :clap:
Een week of wat terug zelf mogen ervaren. Dus een volgende keer kies ik weer voor zelf alles regelen. Kost wat tijd, maar is heel leuk om te doen. Heb je het reisbureau niet voor nodig.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Tom N.
Amerika-ontdekker

Bericht door Tom N. »

PSVwally schreef:Ok, dan wordt het wel een ander verhaal vind ik. Dan ben je dus al meer dan €8000 kwijt voor de reis zonder eten, benzine en entreegelden. Ok natuurlijk wel steeds die 2 kamers. Als je allemaal kamers met 2 queen beds neemt kan je dus al bijna €2000 uitsparen.
Idd, dat zou kunnen maar het is en blijft een vakantie. Voor ons moeten wij niet noodzakelijk allen samen op 1 kamer liggen :)
Tom N.
Amerika-ontdekker

Bericht door Tom N. »

Ron Notenboom schreef:En als je dan ook nog eens bedenkt dat je met de tips en adviezen die je hier krijgt gewoon zelf een geweldige reis in elkaar kan steken :clap:
Een week of wat terug zelf mogen ervaren. Dus een volgende keer kies ik weer voor zelf alles regelen. Kost wat tijd, maar is heel leuk om te doen. Heb je het reisbureau niet voor nodig.
Ook dit is een bewuste keuze voor ons. En aangezien langer wachten voor ons geen optie is, behouden wij deze keuze :) (bedoel hiermee de tussenkomst van een reisbureau). De reis is wel moduleerbaar dus vandaar mijn vraagstelling op blz. 1.

Toch bedankt voor je visie!
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

Dan vind ik dit toch verschrikkelijk veel geld :shock:
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Idd, dat zou kunnen maar het is en blijft een vakantie. Voor ons moeten wij niet noodzakelijk allen samen op 1 kamer liggen :)
Ik vind het qua route en hotels (behalve die in LA) allemaal doenbaar en als je het allemaal voor je geregeld wilt hebben en je bent er tevreden over en bereid dit bedrag te betalen dan zal ik je zeker niet anders adviseren hoor. Ieder zijn ding en keuzes :thumbup:

Maar het is dus wel een stuk duurder als dat het in 1e instantie overkwam
Tom N.
Amerika-ontdekker

Bericht door Tom N. »

Kurt10 schreef:Dan vind ik dit toch verschrikkelijk veel geld :shock:

Dit is subjectief. Nu hebben wij een totaalpakket aan +- € 2.500,00 pp voor 21 dagen inclusief hotels, vluchten, auto, verzekeringen. Voor 16 daagjes Curacao was ik 2 jaar geleden meer kwijt :D

Bereken jij eens de prijs van dit alles indien je zelf alles regelt? Als het 'een stuk minder is' zouden we kunnen zeggen dat het voorstel 'veel geld is'. Zonder vergelijkingsmateriaal is dit bijzonder moeilijk. En NEEN ik tel het niet een voor een uit :lol:
Laatst gewijzigd door Tom N. op 07 okt 2015, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom N.
Amerika-ontdekker

Bericht door Tom N. »

PSVwally schreef:Ok, dan wordt het wel een ander verhaal vind ik. Dan ben je dus al meer dan €8000 kwijt voor de reis zonder eten, benzine en entreegelden. Ok natuurlijk wel steeds die 2 kamers. Als je allemaal kamers met 2 queen beds neemt kan je dus al bijna €2000 uitsparen.
correctie ik ben geen € 8.000,00 kwijt. Je moet het per persoon tellen vind ik en we zijn gesteld op onze privacy, 21 dagen 24/7 met elkaar 'opgescheept zitten', is ook niet het van het :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Even los van alle kosten etc (het maakt voor een vergelijking natuurlijk niet uit of je dat pp doet of voor het totaal); realiseer je je wel dat als je de overnachtingen vastlegt via een reisbureau dat er dan geen wijzigingen meer mogelijk zijn? Stel je leest je verder in en bedenkt dat je toch nog een aanpassing in de route wilt doen, dat kan dan niet meer. Ook kunnen de weersomstandigheden er toe leiden dat je de route wilt aanpassen. Bij het zelf vastleggen van hotels heb je wel de mogelijkheid tot kosteloos annuleren. Voor je gemoedsrust maakt het natuurlijk niet uit of de reservering via een tussenpersoon of rechtstreeks is gedaan. Vlucht en autohuur zou je nu wel kunnen boeken als je graag iets vast wil leggen; voor de periode dat jullie gaan heeft de rest minder haast.

Ik vind het jammer dat je nog niet hebt gereageerd op mijn vragen en opmerkingen (keuze hotels, beginnen in SF).

Marianne
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

Tom N. schreef:
Kurt10 schreef:Dan vind ik dit toch verschrikkelijk veel geld :shock:

Dit is subjectief. Nu hebben wij een totaalpakket aan +- € 2.500,00 pp voor 21 dagen inclusief hotels, vluchten, auto, verzekeringen. Voor 16 daagjes Curacao was ik 2 jaar geleden meer kwijt :D

Bereken jij eens de prijs van dit alles indien je zelf alles regelt? Als het 'een stuk minder is' zouden we kunnen zeggen dat het voorstel 'veel geld is'. Zonder vergelijkingsmateriaal is dit bijzonder moeilijk. En NEEN ik tel het niet een voor een uit :lol:
Jij moet het betalen niet ik. Zoals Paul reeds zei als je je hier goed bij voelt met je dat doen en wie ben ik om daar iets op tegen te hebben. Alleen bepaal ik liever zelf mijn eigen reis van A tot Z. Fijne reis in ieder geval.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik was voor 14 dagen Curacao juist veel minder kwijt. €1150, kwam alleen nog eten bij haha

Ik had wel door dat je die 8000 door 4 moet delen. Het ging mij even over de totaalprijs. Zulke reizen zijn altijd duur. Maar voor 2 kamers is dit helemaal niet zo verkeerd vind ik. Nogmaals, ik zou alleen echt kijken of je in LA geen ander hotel kunt krijgen, vooral die 3 nachten op het einde. En misschien Circus Circus, want dat is wel een beetje gedateerd. Ik denk zelfs dat je fijner zit in het Luxor (in dezelfde prijsklasse)
Tin_cricket
Amerikafan

Bericht door Tin_cricket »

Tom, om een referentie te geven:
Wij waren voor gelijkaardig (zonder LA (hier met het werk al geweest) maar met Moab (dure plek) rondje 5000 euro kwijt voor 2 personen, alles inbegrepen (vlucht, eten, benzine, midsize SUV (zelfde verzekeringen als jij), park pass, cirque du soleil tickets, alle hotels met oa luxe kamer MGM-grand, cabin in Yosemite, kamer met zijdelings uitzicht in de Grand Canyon, hotel aan union square, paspoorten +ESTA, raftrip voor ons beide van 320 dollar, shoppen,reisbijstand en annulatieverzekering...). Dit was in september, waar toch nog hoogseizoen prijzen gelden. Jullie gaan laagseizoen, op sommige plaatsen zijn de kamers dan 50% goedkoper.
PSVwally schreef:Maar voor 2 kamers is dit helemaal niet zo verkeerd vind ik.
Indien de reis in juni-sept zou plaatsvinden, was ik het hiermee eens.

Je geeft aan dat het geld minder van belang is, en dat een reisbureau een geruststelling is. Alle begrip voor. Vraag wel een beter gelegen hotel in LA. Boek gewoon bij het reisbureau met uitzondering van je hotel voor Yosemite, Las Vegas en Grand Canyon. Dit boek je zelf om in de parken en aan de strip te zitten voor een betere prijs. Minimale inspanning waarvoor je echt veeeeel in de plaats krijgt. Als je wat richtlijnen wilt hiervoor, stuur gerust pm.

Overigens, je hebt het over verzekeringen (die uit je offerte krijg je altijd, muv DEKKING GLAS-BANDEN-BODEM-DAKSCHADE) maar ik zie enkel vermeldingen voor de wagen. Ik zie nergens melding van reisbijstand of annulatie.
Laatst gewijzigd door Tin_cricket op 07 okt 2015, 16:08, 2 keer totaal gewijzigd.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Eerlijk gezegd is er m.i. weinig mis met de yavapai lodge. Dit ligt gewoon in GCNP en Cedar Lodge ligt in El Portel, dat is ook helemaal niet verkeerd voor Yosemite. Circus Circus is inderdaad niet het leukste/beste/meest ideaal liggende hotel (vooral als je daar te voet dingen wilt doen), maar voor een reis van een reisbureau zijn dit gewoon redelijk ok hotels en geen lange ritten meer naar Oakhurst/Mariposa of Flagstaff?

Overigens denk ik zeker dat je goedkoper uit kan zijn, maar dat hotels in het voorseizoen 50% goedkoper zijn is onzin. Ik ben in het voorseizoen voor 3 weken alleen, met alles erop en eraan, zo'n €3000 kwijt zonder echt vreemde dingen te doen.
Tin_cricket
Amerikafan

Bericht door Tin_cricket »

Ik zeg dan ook op 'sommige plaatsen'. ik check booking.com even op Page en Moab. Prijsverschil voor deze alleen al is aanzienlijk. Maar wie echt belachelijk vroeg boekt voor het hoogseizoen kan idd zeker ook laagseizoen prijzen vinden. Voor volgend jaar bijvoorbeeld springdale Quality inn voor 75$ (annulatie mogelijk) in juni geboekt.

We waren vorig jaar in september 1500 euro kwijt aan hotels. Ik had wel lang (10 maanden, alles annuleerbaar) op voorhand geboekt en de dollar was toen aanzienlijk goedkoper. Vanaf 4-5 maand op voorhand was het meeste veel duurder geworden. Onze comfort inn in Page van 80$ ging toen voor 230$ op dezelfde dag, tja.
Laatst gewijzigd door Tin_cricket op 07 okt 2015, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom N.
Amerika-ontdekker

Bericht door Tom N. »

De kans dat de Tioga Pass ook eind april 2015 is afgesloten, is ook reëel lijkt me gezien de periode dat we gaan. De route ligt alzo vast. Keuze hotels hebben we intussen bekeken en lichtjes aangepast, waarvoor dank :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Tja, ik weet ook niet precies wanneer jullie gaan, ik had op mijn vraag daarover geen antwoord gekregen. Als je eind april zou vertrekken ben je half mei in Yosemite en dan kan de pas wel open zijn. En het gaat niet alleen om de TIoga Pass maar ook om de Glacier Point road. Dus het leek me toch wel interessant om de optie om in SF te beginnen en te eindigen eens te bekijken.
Als alles al vast ligt houdt het op natuurlijk. Maar je had een hoop discussie kunnen vermijden door dat dan meteen aan te geven. :wink:

Wat de Yavapai Lodge betreft: het is een mooie lodge, maar wij vonden de ligging toch wat minder handig, zeker als je ergens aan de rim wilt eten, of de shuttlebus aar Hermits Rest gaat nemen. Kijk eens in ons 2013-verslag voor de Yavapai Lodge en in mijn 2011-verslag voor de Maswik Lodge.
De Bright Angel Lodge ligt helemaal mooi, en is een stuk goedkooper.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het is inderdaad een minuut of 20 lopen naar bv de bright angel lodge. Maar er loopt ook een route die google maps, ook te voet, om een of andere reden niet aangeeft naar de rim. Steek vanaf de Yavapai lodge de south entrance road over en loop voorbij GCNP Headquaters en sla direct na dat gebouw het weggetje rechtsaf in. Sla niet rechtsaf naar het amphitheater maar ga rechtdoor. Dit loopt door de bossen en over wat heuveltjes naar de rimtrail. Dit is ongeveer 700m lopen (0.4ml).
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ik vind € 4000,- echt helemaal niet gek hoor voor 2 personen voor vlucht, auto en hotels. Wij waren in mei van dit jaar voor 18 dagen € 4200,- kwijt. Maar dan was de autohuur wel helemaal voor onszelf.
Tom N.
Amerika-ontdekker

Bericht door Tom N. »

Tin_cricket schreef:Ik zeg dan ook op 'sommige plaatsen'. ik check booking.com even op Page en Moab. Prijsverschil voor deze alleen al is aanzienlijk. Maar wie echt belachelijk vroeg boekt voor het hoogseizoen kan idd zeker ook laagseizoen prijzen vinden. Voor volgend jaar bijvoorbeeld springdale Quality inn voor 75$ (annulatie mogelijk) in juni geboekt.

We waren vorig jaar in september 1500 euro kwijt aan hotels. Ik had wel lang (10 maanden, alles annuleerbaar) op voorhand geboekt en de dollar was toen aanzienlijk goedkoper. Vanaf 4-5 maand op voorhand was het meeste veel duurder geworden. Onze comfort inn in Page van 80$ ging toen voor 230$ op dezelfde dag, tja.

Wij zijn nu +- € 1.450,00 pp voor ALLE hotels kwijt, prijsverschil valt toch mee, niet? :clap: Wel hebben we een nieuwe offerte gevraagd voor aangepaste hotels (op basis van jullie opmerkingen). Dit was het doel van mijn topic trouwens nl. a) haalbaarheid route; b) info over wagen en c) opmerkingen van jullie omtrent voorgestelde hotels.
Laatst gewijzigd door Tom N. op 09 okt 2015, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer