Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Thailand en Cambodja
Re: Thailand en Cambodja
Super site!
dankjewel, hier ga ik even lekker op rondneuzen.

2012: Olympische Spelen
2013: Aus, Slov, It, Swiss
2014: USA Zuid-West
2016: USA Florida
2017: Thailand
2018: USA Coast to Coast
https://stephaakoopman.wordpress.com/
X Stephaa
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jammer dat ik dit topic nu pas vind, maar ik heb het een beetje te druk gehad voor het forum de laatste tijd. Aangezien ik op dit moment in het vliegtuig zit en even de tijd heb, zit ik bij te lezen. En het vliegtuig is onderweg naar Bangkok...
Wij blijven daar een paar dagen en reizen daarna met een groep door Cambodja en Laos, totaal bijna drie weken. Ik zal wel een reisverslag maken en in de toekomst hier een link plaatsen.
Wij blijven daar een paar dagen en reizen daarna met een groep door Cambodja en Laos, totaal bijna drie weken. Ik zal wel een reisverslag maken en in de toekomst hier een link plaatsen.
Hé Loek,
Wat gaaf! Heel veel plezier.
Zet je jouw reisverslag op het forum? Lijkt me leuk om te volgen en om tips uit te halen.
Fijne reis,
Liefs Stephaa
Zet je jouw reisverslag op het forum? Lijkt me leuk om te volgen en om tips uit te halen.
Fijne reis,
Liefs Stephaa

2012: Olympische Spelen
2013: Aus, Slov, It, Swiss
2014: USA Zuid-West
2016: USA Florida
2017: Thailand
2018: USA Coast to Coast
https://stephaakoopman.wordpress.com/
X Stephaa
Even eenlive verslag.
21 december aangekomen in Bangkok vanuit Chicago om 23.20. Hotel NASA Vegas. Redelijke locatie maar de kamers zijn oud en ruiken naar rook. Dinsdag en woensdag in Bangkok. Druk druk druk haha. Donderdag vliegtuig naar Chiang Mai. Hotel: rainforest boutique hotel buiten de stad. 100baht met de taxi naar de stad. De stad is goed te doen te been, mijn vader 63 , loopt ook gewoon overal met ons heen. Veel tempels in de stad. Nacht mark vind ik gezellig. Trouwens houd er rekening mee je wilt niet te veel doen het is echt warm en smog overal. Fotos follow
21 december aangekomen in Bangkok vanuit Chicago om 23.20. Hotel NASA Vegas. Redelijke locatie maar de kamers zijn oud en ruiken naar rook. Dinsdag en woensdag in Bangkok. Druk druk druk haha. Donderdag vliegtuig naar Chiang Mai. Hotel: rainforest boutique hotel buiten de stad. 100baht met de taxi naar de stad. De stad is goed te doen te been, mijn vader 63 , loopt ook gewoon overal met ons heen. Veel tempels in de stad. Nacht mark vind ik gezellig. Trouwens houd er rekening mee je wilt niet te veel doen het is echt warm en smog overal. Fotos follow
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is inmiddels online, wel in het engels, te vinden op deze link.Stephaa schreef:Hé Loek,
Fijne reis,
Liefs Stephaa
Ik zal van het weekend wanneer ik terug ben even een langer stuk schrijven . Ben eergisteren terug van koh tao gekomen. Ik adviseer om met lompraya te reizen. Snelle boot, anderhalf uur maar ipv 3 ! Bus terug naar Bangkok was ook goed geregeld. De heen weg was drama. Wisten niet of de bus kwam en welke bus we moesten zitten. Ruim anderhalf uur later vertreokken we. Boek je tickets voor lompraya van te voren als ik jullie was. 1100 baht enkele reis, bus en boot.
Ko tao scooter huren is een must. Taxi 400 baht op het eiland loopt redelijk in de kosten als je wilt rond hoppen. Niet veel strand en koraal is beschadigd op veel plekken. Veel visjes. Zal dit weekend als ik thuis ben even een impressie tonen. Overigens zou ik de longneck tour weg laten hele slechte resenties en zoals veel dingen hier, een trap.
More to come
Ko tao scooter huren is een must. Taxi 400 baht op het eiland loopt redelijk in de kosten als je wilt rond hoppen. Niet veel strand en koraal is beschadigd op veel plekken. Veel visjes. Zal dit weekend als ik thuis ben even een impressie tonen. Overigens zou ik de longneck tour weg laten hele slechte resenties en zoals veel dingen hier, een trap.
More to come
Vroeger had Bangkok Airways een monopolie op de route Bangkok - Siem Reap, maar ondertussen kan je met lagekostenmaatschappijen AirAsia en AngkorAir vliegen. Bij Angkor Air is er 20 kg ruimbagage inbegrepen in de prijs, bij Airasia moet je bijbetalen voor bagage.RiverCola schreef:Wij hebben er destijds voor gekozen Cambodja toch niet aan te doen tijdens onze Thailandreis. De reden was alsvolgt: vliegen vanuit Bangkok was erg duur. 1 Maatschappij schijnt een monopolie te hebben op dat traject en daarom liggen de prijzen zo hoog. Toen uitgezocht om over land te gaan en die reis helemaal in kaart gebracht. We zouden de Thaise grens ter hoogte van Siem Reap oversteken om dan door te reizen. Dit is een reis die niet in 1 dag te doen is. Je moet van Bangkok naar een dorp in de burt van de grens. De volgende dag de grens over en je verder laten vervoeren naar Siem Reap. Op deze reis kom je diverse tourist-scams tegen, mensen proberen aan alle kanten de boel te bedonderen om meer geld uit de zakken van de toeristen te kloppen. Bij de tuktuk van het dorp naar de grens, bij de aanschaf van een Cambodjaans-visum, over de grens om naar een punt te komen waar vervoer verder gaat enz enz enz. Hier zijn veel verhalen over te vinden op het web en ik had goed in beeld gebracht hoe het dan wel moest lukken.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Dat is dan een hele verbetering voor de toeristen op dat traject. Ik kan me herinneren dat de ticketprijzen destijds echt heel duur waren. En dat terwijl we vorige zomer van Kuala Lumpur naar Borneo vlogen voor een euro of 30 pp enkele reis (heen met AirAsia, terug met een andere maatschappij).