Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

214 (B) Afwijzing F1 Visum

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
USInsider
Amerika-expert

Re: 214 (B) Afwijzing F1 Visum

Bericht door USInsider »

RiverCola, dank !
Maar ik ben niet voor niets lid van wat PSVWally omschrijft als: 'de Amerikaanse clan hier op het forum'.
LOL.
En toevallig was ik vanmorgen vrij vroeg en vrij helder wakker.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik ken wel wat meer mensen die in LA een engelse taalcursus hebben gevolgt. Alleen hadden die het allemaal via hun school hier in Nederland geregeld (geen idee hoe verder). Dus het zou wel kunnen... Mits zij dus niet deze voorgeschiedenis hadden
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Bij mijn weten is de regel dat als je 'for pleasure' komt, een korte taalcursus onderdeel van dat plezier kan uitmaken.
Ik dacht dat er een beperking is mbt. het aantal les-uren in de week dat de cursus mag beslaan (14 ?) plus het mag niet tot een - echt - certificaat of een diploma leiden.
Je mag ook een amateur-cursus pottenbakken gaan volgen of instructies voor macrame als je nog helemaal in de 70ies leeft.
Laatst gewijzigd door USInsider op 07 sep 2015, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Exact. Vandaar dat in ook schreef 'op VWP, maar dat gaat voor jou niet meer'. Ik denk dat een consulaat strengere eisen hanteert en nauwkeuriger kijkt bij een visumaanvraag (dan bij VWP). Je moet dan een goede reden en een goed kloppend verhaal hebben. Beiden ontbreken. De eerste om de reden die ik eerder al schreef en de tweede.... Tja, daarvoor gooit de overstay voldoende roet in 't eten.

Blijft nog steeds het vage auto-over-de-grens-verhaal, waar ik benieuwd naar ben.

@USInsider: jij bent toch altijd vroeg en vroeg-scherp?!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Off-topic: was het maar waar !
Vind je het goed dat ik je opm. als compliment beschouw ?
Zoals we hier zeggen: You made my day.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

USInsider schreef: Vind je het goed dat ik je opm. als compliment beschouw ?
Vooruit maar dan :wink:
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

newyorkgirl schreef: Probeer in 1 korte zin duidelijk te krijgen waarom jij juist in Amerika wil gaan studeren. .
TS gaat zeer waarschijnlijk niet eens de kans krijgen om die zin uit te spreken. Hij heeft een eerdere aanvraag gedaan die is afgewezen, zeer waarschijnlijk vanwege de overstay. Aangezien er feitelijk niets is veranderd aan die situatie, zal een bijna automatische 2e afwijzing volgen.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Alexander92
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Alexander92 »

UPDATE

Na een keer afgewezen te zijn n.a.v. een overstay en deporatie, was ik dan gisteren weer aan de balie bij een kale meneer. Het gesprek ging goed, en heb tot mijn verbazing een F1 visum voor 5 jaar gekregen. :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

Deze keer had ik wat meer documentatie meegenomen waarmee ik mijn sterkere verhaal kon onderbouwen. Sterke banden met het thuis land aantonen zit 'm als jonge applicant hem meer in het aantonen wat ik met de desbetreffende studie kan nadat ik het heb afgerond. Ik heb alle stappen kort toegelicht van primaire redenen, tot aan de benefits hoe het mij zou kunnen helpen in mijn loopbaan hier in Nederland. Daarnaast heb ik mijn terug vlucht laten zien die ik eerder had vanuit de U.S.A., en mijn boekingen van 2 weken Los Cabos (Mexico). De reden van de overstay is dus ook goed onderbouwd; dat het een ware misverstand was. Ik geloofde er sterk in dat mijn I94 onder het VWP was vernieuwd toen ik in de U.S. was, maar is dus niet het geval geweest.

Ik ben druk bezig met de voorbereidingen, en de 19e van deze maand vlieg ik naar de U.S..

Allemaal heel erg bedankt voor alle reacties, en zo zie je maar weer dat het echt ligt aan de discretie van de consulaire medewerker.
Tip voor bij interviews: Wees persoonlijk met de officer, en gedraag je niet zenuwachtig. Daarnaast was ik hem nog tegen het lijf gelopen in de Albert Heijn voor dat ik mijn afspraak in liep, en liet hem voor gaan in de rij (onwetend dat hij de officer was), weet niet of dat ook heeft geholpen maar ik heb het wel gemaakt! :mrgreen:
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Fantastisch dat je ons hier laat weten hoe het is afgelopen.

Ik wens je een goede en succesvolle tijd in de US !
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Briljante Albert Heijn actie - karma at work :thumbup:

Dank voor de update en veel succes in de VS!
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Wat een verassend nieuws! Zo zie je maar dat het consulaat nog weleens kan verassen, ook al staan alle seinen (op basis van eerdere verhalen) op rood.

Hou je het forum op de hoogte van je ervaringen in de VS? Dat zou wel leuk zijn :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer