Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis SvenV: 1ste keer Amerika: LA - LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis SvenV: 1ste keer Amerika: LA - LA

Bericht door PSVwally »

Als je er naartoe wilt dan na Bryce.
Ik zou het dan na Page zetten, na Bryce ligt Zion gewoon het handigste...

Maar idd 2 nachten Zion lijkt me in dit geval veel handiger.
SvenV
Amerikafan

Bericht door SvenV »

Boekingen herboekt en geschoven wordt het dan nu:

21 juli: aankomst Los Angeles (om 12h40 landen we)
22 juli: Kingman (waarschijnlijk KOA camping)
23 juli: Grand Canyon (geboekt in de Maswik Lodge)
24 juli: Page (waarschijnlijk Lake Powell Campground)
25 juli: Bryce Canyon (geboekt in de Ruby’s Inn Best Western)
26 juli: Zion (waarschijnlijk Canyon Ranch Motel)
27 juli: Zion (geboekt in het Zion Lodge Hotel)
28 juli: Death Valley (geboekt in de Furnace Creek Ranch)
29 juli: Mammoth Lakes
30 juli: Yosemite (geboekt in de Curry Village Cabin met bad)
31 juli: Yosemite
1 augustus: Yosemite
2 augustus: San Francisco
3 augustus: San Francisco
4 augustus: Julia Pfeiffer Burns State Park Campground staat op het verlanglijstje
5 augustus: Pismo Beach
6 augustus: 's avonds overnachten nabij Disneyland (Best Western Plus Pavilions)
7 augustus: Disneyland (Best Western Plus Pavilions)
8 augustus: Disneyland (Best Western Plus Pavilions)
9 augustus: Los Angeles (opstijgen om 15h10)

Vermits we nu een dag meer in Zion kunnen zijn, zouden vanuit Bryce via Cedar Breaks willen rijden. Is 60 km meer en waarschijnlijk ook wel 2 uur meer met bezoekje daaraan, maar zoals gezegd zouden we vanuit Bryce vroeg vertrekken. Iemand daar al geweest? Schijnt erg mooi te zijn.
Nog iemand goeie tips voor een betaalbare 3-persoonskamer op wandelafstand van Disneyland?
Laatst gewijzigd door SvenV op 05 sep 2015, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je toch kampeerspullen bij je hebt, waarom dan niet wat vaker kamperen? Bij de Grand Canyon is Mather leuk. Ik zou dan eerder voor de doorreis in Kingman een motelletje nemen.
Bij Bryce is kamperen ook leuk. Of kijk naar een cabin of tipi bij Ruby 's.
In anaheim heb je meerdere hotels die op loopafstand van Disneyland liggen. Wij zaten in 2008 in een bestwestern. Je kunt eens op GoogleMaps kijken wat er nog meer in de buurt ligt.

Ik ken Cedar breaks niet maar het lijkt me jammer om niet de route door Zion te nemen.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

PSVwally schreef:
Als je er naartoe wilt dan na Bryce.
Ik zou het dan na Page zetten, na Bryce ligt Zion gewoon het handigste....
Ja. Inderdaad!

Marianne
SvenV
Amerikafan

Bericht door SvenV »

Marianne,
Het kamperen is eerder een economische ingeving. Maar ik neem al je tips in overweging want ik denk dat we inderdaad bepaalde plaatsen de lodges voor een camping zouden kunnen inruilen. Ik zou graag al zoveel mogelijk dingen vastleggen, en dat kan voorlopig niet met de campings, dus leggen we al wat lodges vast. Uit het Moon boek over kamperen haal ik vast wat zin in meer campings :P
Disneyland heb ik de Best Western Pavilions voorlopig geboekt.
Cedar Breaks is eigenlijk gewoon een stukje af de route 89 aan Panguitch en er weer op vóór Glendale, dus ik denk niet dat we iets missen, eerder iets extra.
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
SvenV
Amerikafan

Bericht door SvenV »

Nog even wat aanvullingen en een wijziging

21 juli: aankomst Los Angeles (geboekt in Titta Inn)
22 juli: Grand Canyon (geboekt in de Maswik Lodge)
23 juli: Grand Canyon
24 juli: Page (geboekt in Red Rock Motel)
25 juli: Bryce Canyon (geboekt in de Ruby’s Inn Best Western)
26 juli: Zion (geboekt in het Canyon Ranch Motel)
27 juli: Zion (geboekt in het Zion Lodge Hotel)
28 juli: Death Valley (geboekt in de Furnace Creek Ranch)
29 juli: Mono Lake/ Bodie (geboekt in de Virginia Creek Settlement)
30 juli: Yosemite (geboekt in de Curry Village Cabin met bad)
31 juli: Yosemite
1 augustus: Yosemite
2 augustus: San Francisco (geboekt in Coventry Motor Inn)
3 augustus: San Francisco
4 augustus: Julia Pfeiffer Burns State Park Campground staat op het verlanglijstje
5 augustus: Lompoc (geboekt bij O'Cairns Inn and Suites)
6 augustus: 's avonds overnachten nabij Disneyland (Best Western Plus Pavilions)
7 augustus: Disneyland (Best Western Plus Pavilions)
8 augustus: Disneyland (Best Western Plus Pavilions)
9 augustus: Los Angeles (opstijgen om 15h10)

Vermits we de eerste dag (22 juli) vermoedelijk heel vroeg wakker gaan zijn, hebben we besloten om die extra 3 uur van Kingman naar de Grand Canyon er nog bij te plakken. We zullen dan wel pas 's avonds in de Maswik Lodge zijn, maar dan kunnen we ook meteen de ochtendwandeling Yaki Point - Cedar Ridge op 23 juli 's morgens al doen. We wilden dat op 24 juli gaan doen en daarna naar Page, maar nu hoeft dat niet en hebben we alle tijd richting Page die dag. Hopelijk zijn we dan ook al ietsje meer aangepast aan de nieuwe tijdzone. De eerste 2 dagen is dat dan eigenlijk een bonus dat we vroeg wakker zullen zijn.
Kamperen gaan we dus doen in Julia Pfeiffer, als 't lukt om te boeken en de dag nadien misschien El Capitan?
Stel dat ik Julia Pfeiffer niet kan boeken, gaan we misschien het kamperen laten voor wat het is, vermits het eigenlijk voor die specifieke plaats is dat ik het zou doen, of zijn er nog campings die echt de moeite zijn rond Big Sur?
Laatst gewijzigd door SvenV op 13 okt 2015, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hopelijk zijn we dan ook al ietsje meer aangepast aan de nieuwe tijdzone
Bedoel je dan die 9u die je moet overbruggen qua tijdzone als je naar LA gaat? Want anders ga je pas op de dag dat je naar van Page naar Bryce gaat een andere tijdzone in.
Kamperen gaan we dus doen in Julia Pfeiffer, als 't lukt om te boeken en de dag nadien misschien El Capitan?
El Capitan? Als je hiermee El Capitan Canyon campground bedoeld ligt dit net voor Santa Barbara, niet bij Pismo Beach.

Verder leuke trip hoor, maar het blijft jammer van Las Vegas :wink:
SvenV
Amerikafan

Bericht door SvenV »

Hey Paul,
Ik bedoel dat we wat jetlagged gaan zijn de eerste dagen en vermoedelijk rond 4 a 5 uur 's morgens goed wakker zullen zijn. Als we dan naar GC rijden (ik vermoed alles bij elkaar 12 uur onderweg, met stops) zijn we pas 's avonds daar, maar kunnen we dag nadien weer vroeg opstaan (4 a 5 uur 's morgens) om die wandeling te doen.
El Capitan bij Santa Barbara inderdaad als camping. Maar heb net "voorlopig" O'Cairns Inn and Suites geboekt in Lompoc. Lijkt me wel leuk en als het kamperen niet doorgaat, hebben we al iets achter de hand. Is ook mijn verjaardag die dag en gratis 4 cocktails zoals ik daar lees, zie ik ook wel zitten :thumbup:
Las Vegas, you never know dat we bij het passeren toch in de verleiding komen, dan vertrekken we toch gewoon bij onze volgende trip vanuit Vegas? :wink:
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou als je Las Vegas binnenkomt bij de kruising met de 95 de afslag nemen en toch iig tot na Mandalay Bay over the strip rijden. Wij hebben dat andersom ook gedaan de 1e keer dat we in Vegas kwamen. Wij reden vanuit Death Valley naar Page en zouden later de vakantie eindigen in Vegas. Wij zijn toch al een keer toen even over de strip gereden en hebben vanuit de auto al even wat highlights en ons hotel bekeken hoe we daar moesten komen.
Dan zou je dat idd voor een volgense reis als strtpunt kunnen nemen :D

Let onderweg van SB (of lompoc) naar LA in de stad wel op dat de weg naar Anaheim echt een drama kan zijn
SvenV
Amerikafan

Bericht door SvenV »

Paul,
Ja die route door Las Vegas die je aangaf willen we zeker doen. En zoals gezegd, wie weet begint onze volgende reis daar wel 8)
Naar Anaheim zou ik zoveel mogelijk langs de kust willen rijden (Manhattan Beach, Redondo Beach, Long Beach). Is dat een goed idee en mooi of net drukker?
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dat ligt eraan wat voor terugvlucht je hebt. Je zal toch tussen 12 en 13u uiterlijk op het vliegveld moeten zijn. Afhankelijk of je eerst nog een binnenlandse vlucht hebt. Je bent minimaal een uur kwijt om van Anaheim de auto in te leveren bij het verhuurbedrijf en naar bij vliegveld te komen, maar reken misschien wel op 2u. Dat betekent dat je tussen 10 en 11 eigenlijk wel weg moet uit Anaheim. Dus voor Long Beach, Manhattan Beach en Redondo Beach zie ik, omdat je toch amper/geen tijd hebt om er rond te kijken, weinig meerwaarde. Op die stranden in, behalve de ochtendjoggers, in de morgen toch meestal weinig te doen.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Wij hebben aan de kust 'gekampeerd' (was met een camper, maar er stonden daar vooral tenten) in Pfeiffer Big Sur State Park, 10-15 mijl noordelijker dan Julia Pfeiffer. We hebben ook op Morro Bay State Park Campground gestaan. Kamperen in de nationale parken of staatsparken vonden we trouwens heel leuk. Ik zou het zeker aanraden.
SvenV
Amerikafan

Bericht door SvenV »

Paul, ik bedoelde eigenlijk om als we op weg zijn NAAR Anaheim (vanuit Lompoc) die weg te nemen zodat we niet door LA moeten.
En onze dochter wil de plaats zien waar ze een deel van de Pirates of the Caribbean hebben opgenomen (schijnt aan Long Beach te zijn).
Op onze terugvlieg dag stijgen we op om 15 uur, dus hebben we wel wat tijd. Ik dacht ook aan rond 10 uur uit het hotel te vertrekken.
Anneleen, kamperen met de tent lijkt me ook wel leuk hoor. We gaan het zien, Julia Pfeiffer zal beslissen. Wel raar dat zo'n vrouw die ik niet ken heel mijn reis bepaalt :lol:
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

SvenV schreef:Wel raar dat zo'n vrouw die ik niet ken heel mijn reis bepaalt :lol:
Ik was even niet mee. Ik vroeg me al af of je het over Marianne had die je heel veel tips heeft gegeven :D .
SvenV
Amerikafan

Bericht door SvenV »

:D :lol: Arme Marianne :wink:
Leuk reisverslag Anneleen !
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het was vroeg he :wink: :oops:

Toch zal het qua drukte weinig uitmaken, want je zult hoe dan ook door LA moeten. Maar goed je hebt de tijd die dag.

Veel van Port Royal, zoals het fort en het huis van de gouverneur is gefilmd bij de vuurtoren van Point Vicente. dit ligt bij Palos Verdes net onder Redondo Beach of ten westen van Long Beach.

Bij Manhattan Beach lag de Raleigh Studio waar ook een flink deel van de films is opgenomen. Maar deze studio is inmiddels verplaatst naar Hollywood (geen idee of er hier nog iets van te zien is).In de films erna zijn de binnen scenes die in Amerika zijn opgenomen vooral bij Universal Studio's geschoten. Veel is ook in Hawaii het Caribisch gebied, de Bahama's en in Londen opgenomen.

Het deel waar de krabben het schip over het zand vervoeren (om het zo maar te zeggen) in At world's end, is opgenomen bij the Guadalupe-Nipomo Dunes, Dit natuurgebied ligt zeg maar net onder Pismo Beach/Oceano. Bereikbaar vanuit Guadalupe. Hier kom je evt. ook gewoon langsgereden als je vanaf Pismo ook de 1 blijft volgen ipv de 101
SvenV
Amerikafan

Bericht door SvenV »

Paul, wat een kennis! Heerlijk, ik noteer alle locaties :clap: En Guadalupe ligt net boven Lompoc zie ik, dus komen we daar zeker langs via de 1
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik wist er nog een aantal omdat ik ooit eens locaties heb opgezocht voor Jurrasic World en daarbij toevallig ook nog langs o.a. de pirates en lord of the rings films kwam. Dus ik had die site nog bij de favorieten staan. Voor mij een reden om bv ook ooit weer eens terug te willen keren naar de caribean.

Manhattan Beach Studio's (MBS), het voormalige Releigh Studios zul je vanaf de weg weinig van zien als ik zo google maps bekijk. Vaak worden die filmlokaties flink verbouwd en digitaal ook nog flink aangepakt tegenwoordig, dus of er wat herkenbaars bij zit voor je dochter weet ik niet.

Barbossa’s schip, the ‘Providence' uit 'on stranger tides' is eigenlijk de HMS Surprise, een replica van het fregat de HMS Rose en te zien bij het Maritime Museum in San Diego.
SvenV
Amerikafan

Bericht door SvenV »

Op welke site heb je die locaties gevonden?
San Diego gaan we helaas niet kunnen doen :thumbdown: :x
De Caraïben zie ik ook wel zitten om eens te bezoeken. Ik zal je wat tips vragen als het zover is :wink:
Ik ga in Santa Monica ook even langs Hans Zimmer zijn studio rijden, wie weet gaat hij net lunchen :lol:
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Bedenk je wel dat dat soort dingen soms wel kunnen tegenvallen. Veel filmstudio's zijn als de dood dat er bv foto's van films of filmsets uitlekken. Dus meestal zijn bij grote projecten de studio's waar echt iets te zien valt hermetisch afgesloten.

Velen zijn bv al net boven Los Olivos naar de Neverland Ranch van Michael Jackson gereden, maar behalve een saai hek valt er helemaal niets te zien. Dan kun je nog beter in Hollywood een starjeep tour maken, dan zie je nog iets meer dan alleen hekken. Amerikanen zijn goed in het opblazen van dingen cq. het mooier/groter maken dan dat het in werkelijkheid is. Aan de ene kant vind ik dat altijd wel weer mooi of lachwekkend. Aan de andere kant sta ik ook wel eens ergens en denk ik bij mezelf wat is er nou eigenlijk helemaal ben komen doen. Vlakbij het hollywood sign heb je bv de Bronson Caves. In 1 van deze grotten zijn scenes van de Batcave uit de batman films opgenomen. Maar als heel die façade er niet staat is het eerlijk gezegd gewoon een hele saaie grot haha. Aan de andere kant kan je zeggen dat je in de batcave hebt gestaan :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer