Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis harryvb: Yellowstone half mei

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
harryvb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis harryvb: Tussenstops Las Vegas Yellowstone

Bericht door harryvb »

Mrvanilla schreef:note mod: routetopic aangemaakt en onderwerpen samengevoegd om het geheel overzichtelijk te maken
Ik spring inderdaad wel wat van de hak op de tak maar dat komt dat het idee opkomt om weer te gaan en dan komen er zoveel vragen op dat het wel eens verkeerd loopt, we zijn er nu uit dat we best eind mei vertrekken, eigenlijk wilden we vroeger gaan vanwege de hitte in Las Vegas maar nu met de reisverhalen te lezen zien we dat half mei nog te vroeg voor yellowstone is vandaar de switch naar eind mei om dan rond begin juni het park binnen te komen.
Vanaf Las Vegas tot Moab (bryce, monment valley) ben ik er ongeveer uit maar dan vandaar naar Yellowstone en terug heb ik nog niks.

groeten
Harry
Afbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis harryvb: Yellowstone half mei

Bericht door PSVwally »

Ik zou zeggen, gooi heel je idee hier neer en wij kijken mee
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

We kunnen beter meedenken als je onze vragen beantwoordt:
Martin & Marianne schreef:En hoeveel tijd heb je overal? Hoeveel dagen wil je voor dit stuk opnemen? Heb je parken als Capitol Reef, Bryce en Zion al eens bezocht?
Het is me ook niet duidelijk waarom je per se een rondje Las Vegas wilt doen; als je in Denver begint en in Las Vegas eindigt kom je toch ook in Las Vegas?
Hou rekening me Memorial Day als je eind mei gaat.

Ik zie in je laatste post niets meer staan over South Dakota. Wil je daar wel naar toe?
En heb je al wat ideeën uit onze verslagen op kunnen doen?

Marianne
harryvb
Amerikafan

Bericht door harryvb »

Dit is een eerste gedacht

Dag 1 Amsterdam => Las Vegas
Dag 2 Las Vegas
Dag 3 Salt Lake City of Provo 607 Km
Dag 4 Salt Lake City => Jackson 468 Km
Dag 5 Jackson
Dag 6 Jackson => Yellowstone 200 Km
Dag 7 Yellowstone
Dag 8 Yellowstone
Dag 9 Yellowstone
Dag 10 Yellowstone => Cody 213 Km
Dag 11 Cody
Dag 12 Cody
Dag 13 ?????????
Dag 14 Moab
Dag 15 Moab => Monument Valley 234 Km
Dag 16 Monument Valley = Bryce 442 Km
Dag 17 Bryce
Dag 18 Bryce => Las vegas 430 Km
Dag 19 Las Vegas
Dag 20 Las Vegas
Dag 21 Las Vegas
Dag 22 Las Vegas
Dag 23 Las Vegas
Dag 24 Amsterdam

Kan nog naar alle kanten bijgestuurd worden, we moeten zeker nog een tussenstop hebben tussen Cody en Moab.

Mount Rushmore hebben we laten vallen vanwege teveel omweg.
Zion hebben we al gedaan, we willen nu Grand Teton, Yellowstone, Arches, Canyonlands , Monument Valley en Bryce doen
Het meeste komt uit de reisverhalen die we hier gelezen hebben.

Harry
Afbeelding
harryvb
Amerikafan

Bericht door harryvb »

Martin & Marianne schreef:We kunnen beter meedenken als je onze vragen beantwoordt:
Martin & Marianne schreef:En hoeveel tijd heb je overal? Hoeveel dagen wil je voor dit stuk opnemen? Heb je parken als Capitol Reef, Bryce en Zion al eens bezocht?
Het is me ook niet duidelijk waarom je per se een rondje Las Vegas wilt doen; als je in Denver begint en in Las Vegas eindigt kom je toch ook in Las Vegas?
Hou rekening me Memorial Day als je eind mei gaat.
We willen nog wat extra vakantie achter de reis en daar vinden we Las Vegas geschikt voor maar vooral omdat we niet weten of er extra moet betaald worden als we de auto afhalen in Denver en inleveren in LV.
We zouden willen aankomen in Las Vegas op 29 mei, dan zitten we op memorial day in LV en de dag na memorial zouden we op stap gaan, maar met de datums kan nog gespeeld worden.
Afbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Op zichzelf kan deze trip zo wel. Alleen voor Moab heb je op deze manier echt te weinig tijd.
Nu vraag ik me af wat je 3 nachten in Cody wil gaan doen? Ik zou dag 9 (als deze open is via de beartooth highway) naar Cody rijden en het Buffalo Bill museum aandoen. Of gebruik dag 10 voor Cody voor het museum.

Dag 11 dan van Cody naar Vernal, evt via Flaming Gorge. Dat is al wel tocht waar je een hele dag over kunt doen.
Dag 12 van Vernal naar Grand Junction, evt een tussenstop bij de quarry van Dinosaur NM en dan door via de 128 naar Moab. Je kan hier 's avonds al een wandeling in Arches maken.
Dag 13 en 14 dan uittrekken voor Moab. Op 1 van de 2 dagen een ochtend en voormiddag voor Canyonlands Island in the Sky en Dead Horse SP en dan een middag en een volle dag voor Arches uittrekken.
harryvb
Amerikafan

Bericht door harryvb »

Eerste aaanpassing

Dag 2 Las Vegas
Dag 3 Salt Lake City of Provo 607 Km
Dag 4 Salt Lake City => Jackson 468 Km
Dag 5 Jackson
Dag 6 Jackson => Yellowstone 200 Km
Dag 7 Yellowstone
Dag 8 Yellowstone
Dag 9 Yellowstone
Dag 10 Yellowstone => Cody 213 Km
Dag 11 Cody
Dag 12 Cody => Vernal 620 Km
Dag 13 Moab
Dag 14 Moab
Dag 15 Moab => Monument Valley 234 Km
Dag 16 Monument Valley = Bryce 442 Km
Dag 17 Bryce
Dag 18 Bryce => Las vegas 430 Km
Dag 19 Las Vegas
Dag 20 Las Vegas
Dag 21 Las Vegas
Dag 22 Las Vegas
Dag 23 Las Vegas
Dag 24 Amsterdam
Afbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hou er rekening mee dat het dag 13 wel sowieso al meer dan 4u rijden is van Vernal naar Moab he. En je moet eigenlijk wel de mooiste route pakken, dus via de 128 vanaf Cisco, dus reken met stops eerder op een uur of 5 rijden. Afh van wat je dag 15 wilt doen voor je bij Monument Valley aankomst kan je tijd bij Moab nog kort zijn.
harryvb
Amerikafan

Bericht door harryvb »

Een dagje extra genomen zodat we 1 dag meer Moab hebben.
Vanvoor 1 nachtje meer LV en vanachter 1 dagje minder LV.
Even gezien naar verblijf in Moab, lijkt me redelijk prijzig, suggesties?

Dag 2 Las Vegas
Dag 3 Las Vegas
Dag 4 Las Vegas => Salt Lake City 607 Km
Dag 5 Salt Lake City => Jackson 468 Km
Dag 6 Jackson
Dag 7 Jackson => Yellowstone 200 Km
Dag 8 Yellowstone
Dag 9 Yellowstone
Dag 10 Yellowstone
Dag 11 Yellowstone => Cody 213 Km
Dag 12 Cody
Dag 13 Cody => Vernal 620 Km
Dag 14 Vernal => Moab
Dag 15 Moab
Dag 16 Moab
Dag 17 Moab => Monument Valley 234 Km
Dag 18 Monument Valley = Bryce 442 Km
Dag 19 Bryce
Dag 20 Bryce => Las vegas 430 Km
Dag 21 Las Vegas
Dag 22 Las Vegas
Dag 23 Las Vegas
Dag 24 Las Vegas
Dag 25 Amsterdam

Harry
Afbeelding
marieke van oorschot
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door marieke van oorschot »

Wij hebben een week geleden in Moab gezeten. We verbleven in Comfort Suites. Prijzig, maar heerlijk hotel. Net nieuw, ruime kamers en gratis ontbijt. Op loopafstand van alle restaurants.
Loves Vegas!
harryvb
Amerikafan

Bericht door harryvb »

marieke van oorschot schreef:Wij hebben een week geleden in Moab gezeten. We verbleven in Comfort Suites. Prijzig, maar heerlijk hotel. Net nieuw, ruime kamers en gratis ontbijt. Op loopafstand van alle restaurants.
Wij zoeken eerder iets tussen de 100 a 120 Euro
Afbeelding
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

De Inca Inn is een goed en goedkoop hotel.
http://www.incainn.com/index.html
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Moab?
Probeer Inca Inn. Wellicht nog niet boekbaar voor 2016.

Edit: Vito was mij al voor.
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

voor moab : check eens adventure inn voor uw data. prima gelegen, goede kamers, heel vriendelijk, en laundry mogelijk.

ik begrijp dat u dolgraag begint en eindigt in Vegas maar dit kost u wel veel tijd en geld, namelijk 2 tamelijke rijdagen ( naar salt lake en naar jackson). dagen waarop u niet zoveel kan doen en die, als u de prijs per dag berekent van uw verlof, veel meer kosten dan de extra kost voor het huren van de auto in jackson en het achterlaten in vegas.

1 dag voor grand teton is heel weinig. als u graag wandelt zou ik al zeker een dagje uittrekken voor bv cascade canyon of een andere lange wandeling ( death canyon ?), en dan zeker een dagje om al de rest te bekijken ( moose wilson road = dieren spotten 's morgens en ' s avonds), teton road afrijden, signal mountain, oxbow bend, mormon row, schwabacher landing, visitor center, kapel, ferry)

moab-monument valley, paar mogelijkheden :
- ofwel beperk je je tot monument valley en kan in de voormiddag nog wat doen in moab, en zorgen dat je in de late namiddag in monument valley bent ( mooiste zichten, eventueel tour)
- ofwel vroeger vertrekken in moab en via house on fire, eventueel natural bridges, moki dugway, valley of the gods, goosenecks naar monument valley. logies : mexican hat ? vergeet restaurant swinging steak niet, tof.

monument valley - bryce :

elephant feet ( gewoon langs de weg), omgeving page diverse zaken, voorbij page toadstool ( korte wandeling, echt de moeite), kanab

Jacques
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

harryvb schreef: We willen nog wat extra vakantie achter de reis en daar vinden we Las Vegas geschikt voor maar vooral omdat we niet weten of er extra moet betaald worden als we de auto afhalen in Denver en inleveren in LV.
Je kunt toch eerst eens kijken wat de eventuele extra kosten zijn? Kijk dan ook eens naar een one way Salt Lake city - Las Vegas.

Zoals je nu je route hebt, heb je een saaie rijdag van LV naar SLC. Met voldoende tijd zou je via de UT12 kunnen rijden. Dan zou je Bryce op de heenweg mee kunnen nemen.
Hou had je nu de route van MV naar Bryce gedacht? Via Page of via de UT95?

Is twee nachten Cody een must? Afhankelijk van waar je overnacht in Yellowstone zou je ook aan 1 overnachting voldoende kunnen hebben. Ik zou vanuit SLC naar Yellowstone rijden en dan vanuit Yellowstone naar Cody en terug (heen via de northeast entrance en zo mogelijk de beartooth hw en terug via de east entrance). Heb je al gekeken naar overnachtingen in Yellowstone? Je kunt nu al boeken, en het gaat snel, dus kijk daar eens naar, zeker nu je nog kunt schuiven met de data en de richting van de route.

Je zou in plaats van 2 nachten Bryce ook 1 nacht Torrey en 1 nacht Bryce kunnen doen. Zie daarvoor ons 2013-verslag; wij deden dat vanaf Monticello, maar vanaf MV is het een vergelijkbare rit.

Marianne
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

Je kunt toch eerst eens kijken wat de eventuele extra kosten zijn? Kijk dan ook eens naar een one way Salt Lake city - Las Vegas.
auto gehuurd in las vegas, achtergelaten in jackson : 100 us dollar fee. als je dat vergelijkt met wat een rijdag (of rijdagen) kost waarbij je niet veel kan doen....

jacques
harryvb
Amerikafan

Bericht door harryvb »

Hinko schreef:Moab?
Probeer Inca Inn. Wellicht nog niet boekbaar voor 2016.

Edit: Vito was mij al voor.
Is al uitverkocht voor onze datums in juni.
Afbeelding
harryvb
Amerikafan

Bericht door harryvb »

Martin & Marianne schreef:
harryvb schreef: We willen nog wat extra vakantie achter de reis en daar vinden we Las Vegas geschikt voor maar vooral omdat we niet weten of er extra moet betaald worden als we de auto afhalen in Denver en inleveren in LV.

Zoals je nu je route hebt, heb je een saaie rijdag van LV naar SLC. Met voldoende tijd zou je via de UT12 kunnen rijden. Dan zou je Bryce op de heenweg mee kunnen nemen.
Hou had je nu de route van MV naar Bryce gedacht? Via Page of via de UT95?

Is twee nachten Cody een must? Afhankelijk van waar je overnacht in Yellowstone zou je ook aan 1 overnachting voldoende kunnen hebben. Ik zou vanuit SLC naar Yellowstone rijden en dan vanuit Yellowstone naar Cody en terug (heen via de northeast entrance en zo mogelijk de beartooth hw en terug via de east entrance). Heb je al gekeken naar overnachtingen in Yellowstone? Je kunt nu al boeken, en het gaat snel, dus kijk daar eens naar, zeker nu je nog kunt schuiven met de data en de richting van de route.

Je zou in plaats van 2 nachten Bryce ook 1 nacht Torrey en 1 nacht Bryce kunnen doen. Zie daarvoor ons 2013-verslag; wij deden dat vanaf Monticello, maar vanaf MV is het een vergelijkbare rit.

Marianne
Als ik zie bij autoeurope waar wij altijd huren staat er altijd bij dat er kosten kunnen zijn om de auto in een andere plaats in te leveren behalve tussen Californië en Nevada, dit hebben wij ook dit jaar gedaan van LA opgehaald en in LV afgeleverd maar ik heb ook al verhalen gelezen van een extra 300 dollar fee terwijl wij er niet mee inzitten om een beetje verder te rjden dat vinden juist prettig, stoppen op plaatsjes waar we nog niet geweest zijn en een koffietje gaan drinken dus het blijft LV naar LV.

Cody lijkt ons een mooi plaatsje om een dag te verblijven hebben wij uit het verslag van http://www.dutchmarco.com/reisverslag/u ... _index.htm .

We willen onze dagen in Yellowstone in Cooke City verblijven en van daar uit het park verkennen en naar Cody rijden over de beartooth pas.

Boeken kunnen we nu nog niet omdat we nog geen vliegtickets hebben en de meeste kleinere motels niet op booking staan maar deze rechtstreeks bij het motel moet huren en dan is gratis annuleren er niet bij.

Route naar Bryce via Page.

Harry
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Boeken kunnen we nu nog niet omdat we nog geen vliegtickets hebben en de meeste kleinere motels niet op booking staan maar deze rechtstreeks bij het motel moet huren en dan is gratis annuleren er niet bij.
Dat is echt niet per definitie zo, je moet gewoon per accommodatie kijken wat de voorwaarden zijn.

Voor Yellowstone boek je via http://www.yellowstonenationalparklodges.com/. Je kunt dat altijd nog annuleren (tot een aantal maanden van te voren). Cooke city ligt absoluut niet handig voor het hele park, alleen voor het noordelijke deel zou je dat kunnen doen.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Eens, Ik zou het splitsen. Cooke City ligt bv handig voor de Lamar Valley, maar als je naar Old Faithful wilt kan het wel eens tegenvallen. Files door overstekende Bizons of ander wildlife komen regelmatig voor. Het is al 150km enkele reis. Als je niet centraal of evt in West Yellowstone zit is het aan te raden om bv 2 nachten noord en 2 nachten zuid te pakken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer