Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

B2 visa toegekend, maar paspoort zonder visa terug

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
bedeve
Amerika-expert

Re: B2 visa toegekend, maar paspoort zonder visa terug

Bericht door bedeve »

USInsider schreef: Bedeve: Walvissen zijn prachtige dieren - die we vooral met rust moeten laten.
:thumbup: :thumbup: :) :) :o :o

Kun je dat hier wat vaker posten USInsider.
Ik heb van de week een uur van Pajaro Dunes naar Sunset State Beach gelopen omdat daar een aangespoelde walvis zou liggen.
The Whale had gone, en ik liep weer een uur terug.
Gelukkig onderweg wel hele mooie sand dollars en schelpen gevonden.
Daarover zag ik eerder vandaag ook een angstgedreven posting voorbij komen.
Take care !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
pitbulltr
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door pitbulltr »

Ja er staat Administrative Processing, al sinds dag 1 na de interview. Het enige wat veranderd is de datum voor Status Updated Date: van 9-Mar-2015 naar 25-Mar-2015.

2 dagen later kreeg ik dus melding van retournering document.

Ik zal een brief schrijven naar Amsterdam maar heb gewoon een vermoeden dat daar niet op zal worden gereageerd...
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

pitbulltr schreef: Ik zal een brief schrijven naar Amsterdam maar heb gewoon een vermoeden dat daar niet op zal worden gereageerd...
Oh ;is jouw gekleurde werkelijkheid ook de basis van je eerste posting ??

They don't like to be pushed...
Vertelde mij eens een hele mooie,ijzersterke advocaat.
Ik geloofde haar meteen, op een oogopslag.

Het consulaat meldt dit;

ENDING DOCUMENTS: FAX OR E-MAIL?
When an original document is required you should send it by mail or courier of course. But if you need to send a document for information purposes only you can send it by fax. Best would be however if you send your document(s) by e-mail, as a PDF file for instance. This will allow us to respond quicker and assist you better with any consular issues you may have.
Stuur mij een PB !
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Maar TS hoeft toch geen origineel document op te sturen op dit moment ?
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

USInsider schreef:Maar TS hoeft toch geen origineel document op te sturen op dit moment ?
Net aan de lunch ??

Het consulaat geeft hiermee aan vooral gericht te zijn op email communicatie
Alleen daarom.
Stuur mij een PB !
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ja natuurlijk. Niets scheept zo snel af als een nietszeggende standaard email. Uit voorraad leverbaar.
Dit is een ietwat uitzonderlijke situatie. De Consul moet mi. gedwongen worden tot enig nadenken.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

USInsider schreef:. De Consul moet mi. gedwongen worden tot enig nadenken.
" Tom Poes, Verzin een list "
Stuur mij een PB !
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Haha, zoiets ja.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

USInsider schreef:Haha, zoiets ja.
Ik lees het al ; het is warm bij jou.
Afgelopen week via Hollister naar Pinnacles geweest.
Mooi wicht !
Stuur mij een PB !
StefanieNYC
Amerika-newbie

Bericht door StefanieNYC »

Ik begrijp niet waarom je niet gewoon naar ConsularAmster@state.gov zou kunnen mailen om te vragen waarom het visum niet in het paspoort zit. Lijkt mij een doodgewone vraag. Ik heb een maand geleden ook naar dat e-mailadres gemaild om te vragen naar de status van het terugzenden van de documenten, aangezien we op korte termijn moesten vertrekken naar Amerika. Dezelfde dag nog een vriendelijk antwoord gekregen.

Van sommige reacties op dit forum krijg ik het idee dat je 'bang' moet zijn voor de consuls in Amsterdam en ze vooral niet mag benaderen. Mijn ervaring vanuit meerdere visumaanvragen is echter dat het over het algemeen gewoon supervriendelijke mensen zijn die bereid zijn om wat voor je te doen.

Succes ermee!
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

StefanieNYC schreef:Ik heb een maand geleden ook naar dat e-mailadres gemaild om te vragen naar de status van het terugzenden van de documenten, aangezien we op korte termijn moesten vertrekken naar Amerika. Dezelfde dag nog een vriendelijk antwoord gekregen.
Van sommige reacties op dit forum krijg ik het idee dat je 'bang' moet zijn voor de consuls in Amsterdam en ze vooral niet mag benaderen. Mijn ervaring vanuit meerdere visumaanvragen is echter dat het over het algemeen gewoon supervriendelijke mensen zijn die bereid zijn om wat voor je te doen.

Ze geven ook aan dat dit emailadres de toegang tot communicatie is.
Kijk ook naar hun Twitter reacties.
Echt customer friendly
Ben het helemaal met je eens !!

Goed dat ze kritisch zijn !
Goed dat ze uitgaan van wat jij ze biedt

Kunnen we in Nederland een voorbeeld aan nemen !!!
Stuur mij een PB !
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ja - als het goed zit, zit het goed. Verbazend nietwaar ?

Het gaat om de (vele !) personen die afgewezen worden zonder dat er een werkelijke reden wordt gegeven.
Zonder dat wordt aangeven wat er verkeerd zit. Zonder dat wordt aangegeven wat de betrokkene kan doen om wel in aanmerking te komen.

Ik woon in de US. Weet je wat ik krijg als ik een overheids-instantie of een politicus email ? Een verzoek een BRIEF te sturen.
(Als ik bel wordt ik wel soms gevraagd te emailen, maar daar kom nooit anwoord op behalve de automatische ontvangst bevestiging.)
Laatst gewijzigd door USInsider op 01 apr 2015, 03:20, 1 keer totaal gewijzigd.
StefanieNYC
Amerika-newbie

Bericht door StefanieNYC »

Helemaal mee eens, Bedeve. Het e-mailadres wordt aangegeven als het middel van communicatie en mijn ervaring is dus dat er goed op gereageerd wordt. Ook het consulaat (in elk geval in Amsterdam) gaat met zijn tijd mee. Wat ik overigens ook vind van andere instanties in Amerika. In een week tijd alles (social security, belastingzaken, bank, energieleverancier, tv/internet, verzekeringen, et cetera) zonder problemen, voornamelijk digitaal, geregeld.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

--
pitbulltr
Amerika-ontdekker

Bericht door pitbulltr »

USInsider schreef:Het gaat om de (vele !) personen die afgewezen worden zonder dat er een werkelijke reden wordt gegeven.
Zonder dat wordt aangeven wat er verkeerd zit. Zonder dat wordt aangegeven wat de betrokkene kan doen om wel in aanmerking te komen.
Klopt helemaal. Voor anderen is het misschien makkelijker praten omdat voor diegenen geen enkel probleem bestaat en gewoon altijd hun ESTA of visum goedgekeurd krijgen.

De reden waarom ik een vermoeden heb dat er nonchalant met mijn email omgegaan zal worden. is dat wanneer zij iets weigeren vanwege een bepaald vermoeden, dat niet willen doorgeven aan de applicant. In 2011 was mijn J1 visum geweigerd, de consular officer vroeg toen een aantal vragen bijv of ik dezelfde werkzaamheden zou gaan verrichten bij het stage bedrijf. En argumenten zoals: Oh, this does not looks good....

Maar voor de rest geven ze mij helemaal geen informatie over waarom het niet goed lijkt of wat te doen om wel in aanmerking te komen. Ik heb een 214b refusal brief ontvangen. Daarna heb ik meteen een nieuwe afspraak gemaakt en in dezelfde maand december nogmaals geweest op interview, nu met een ondertekende brief van de werkgever waarin verklaard werd dat ik op een andere afdeling zou werken.

De consular officer vraagt hier niet eens naar, stelt een paar vragen en ja hoor, weer 214b refusal, Ik uiteraard erg teleurgesteld en een beetje gefrustreerd vragen naar een specifieke reden, maar nee hoor ''there is no specific reason'', terwijl ook aangegeven wordt op de website van de ambassade: ''wanneer de visum geweigerd wordt, zal de consulaire medewerker de reden van weigering aangeven''

Dan krijg je toch het gevoel dat ze vinden dat er iet ''mis'' is met je, maar ''waarom'' is dan de grote vraag die niemand kan of wil beantwoorden.

Nu afgelopen 9 maart 2015 had ik dus het gevoel dat eindelijk alles goed is gegaan, visum gewoon toegekend tijdens interview, maar daarna ruim 3 weken in Administrative Processing en vervolgens paspoort terug zonder ook maar enige uitleg waarom deze zonder visum is...dus wederom zonder enige reden de visum aanvrager aan zijn lot overlaten.... eigenlijk zou ik nu dus kunnen reizen naar de VS omdat bij het interview de visum was toegekend en ik nu mijn paspoort terug heb zonder ook maar enige vermelding van weigering achteraf o.i.d?? is toch vreemd?

Je krijgt gewoon heel veel vraagtekens, ligt het aan mijn afkomst? ligt het aan mijn dubbele nationaliteit? Er kan toch door iemand wel een reden gegeven worden waarom er steeds zo moeilijk wordt gedaan voor een visum dan weet je tenminste waar je aan toe bent en of het nut heeft in de toekomst weer een aanvraag in te dienen.

Om deze redenen krijg ik dus het gevoel dat ik wederom genegeerd zal worden ook bij het versturen van een email...

Maar goed, ik heb gisterenavond een email gestuurd, zal hier posten wanneer/of ik een antwoord krijg...
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Je kan niet zonder visum naar de US want dan moet je eerst ESTA aanvragen en daar is de vraag of je ooit een visum is geweigerd... Zelfs als je daar gaat liegen en 'nee' zegt, heb ik zo het vermoeden dat ze dat bij Immigrations in hun computer ook kunnen, en dat ze je op de eerste vlucht terug naar huis zetten. Maar dat is een keuze die jij voor jezelf moet maken.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
pitbulltr
Amerika-ontdekker

Bericht door pitbulltr »

Nee ik bedoel te zeggen: Zij geven tijdens het interview aan dat de visum wordt toegekend, en daarna krijg ik mijn paspoort terug zonder visum. Dus ik ga er van uit dat alles nog steeds in orde is. Ik weet niet of ze dat elektronisch aanmaken o.i.d, misschien zijn de regels wel veranderd. Dus sommige mensen in dezelfde situatie als ik vertrekken dan misschien naar de VS omdat ze denken dat alles in orde is.

Er is nooit een email verstuurd of een briefje met de melding dat er iets aan de hand is. Gewoon paspoort teruggestuurd zonder visum

En bij de ESTA aanvraag in 2013 heb ik al aangegeven dat mijn visum in 2011 geweigerd was, vandaar dat de ESTA werd geweigerd en dat ik op interview moest voor een B2 visum....
Dulles
Amerikafan

Bericht door Dulles »

Gewoon ergens anders op vakantie lijkt me. Maar dat is mijn mening.
clp90
Amerikafan

Bericht door clp90 »

Ik zou gewoon het consulaat mailen. Wat heb je te verliezen? Je komt de VS zonder visum in ieder geval niet meer in. Je kunt zelf wel speculeren over hoe het zit, maar als je geen actie onderneemt kom je er nooit achter. Gewoon mailen dat je je paspoort terug hebt gekregen zonder visum erin, of ze dat misschien vergeten zijn aangezien je wel te horen hebt gekregen dat je approved was.
pitbulltr
Amerika-ontdekker

Bericht door pitbulltr »

vandaag antwoord gehad op mijn email:

Your application underwent some further administrative processing and is not yet completed.
Please could you check back with us early next week for an update?
Kindest,

Blijft een beetje vaag allemaal, waarom hebben ze mijn paspoort dan teruggestuurd? Hoe krijg ik dan de visum in mijn paspoort, deze moet dan toch echt weer terug...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer