Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Credit Card van vader

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
flensje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Credit Card van vader

Bericht door flensje »

Wij hadden bij Visa geïnformeerd of we vooraf ook geld op de pas konden storten zodat we niet perse een hoger krediet hoefden aan te vragen. Antwoord: Nee, wij zijn geen bank, dus als u het stort, dan storten wij het gelijk weer terug. Was wel een sjagie mevrouw die vond dat ik denk ik heel moeilijk deed.
Afbeelding
TwentseGijs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door TwentseGijs »

SpaceAce schreef:
TwentseGijs schreef:Wat ik me bedenk... je kunt de pinpas van haar vader meenemen.
Dat is toch knap, zonder de pin van haar vader te weten. Want ehm, die mag je niet weten he ;)
Op het moment dat er iets gebeurd (skimming of iets dergelijks), dan ben je niet verzekerd en ben je al dat geld kwijt...
Och och... moraalridder haha. Ik weet de pincodes van bijna mijn hele familie, een paar vrienden en een paar exen. Kwestie van een goede vertrouwensband.
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
knaapje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door knaapje »

Moraalridder of niet.
Om kort te gaan: het gebruiken van een pinpas of cc van iemand anders is illigaal. Deze kaarten zijn strikt persoonlijk, er staat niet voor niets een handtekening op.
Kan je leuk aan een Amerikaanse agent uitleggen, dat je hem van de ander mocht gebruiken. Vermoedelijk wel minimaal met handboeien om, en plein public in de winkel of hotel.
knaapje
Amerikakenner

Bericht door knaapje »

flensje schreef:Wij hadden bij Visa geïnformeerd of we vooraf ook geld op de pas konden storten zodat we niet perse een hoger krediet hoefden aan te vragen. Antwoord: Nee, wij zijn geen bank, dus als u het stort, dan storten wij het gelijk weer terug. Was wel een sjagie mevrouw die vond dat ik denk ik heel moeilijk deed.
Vreemde reactie.
Op kaarten van Mastercard en Visa uitgegeven door ICS ( en dat zijn volgens mij al deze kaarten in NL) kan je gewoon geld overmaken.
Je krijgt zelfs vanaf een bepaald bedrag rente.
Van de ICS site:

Op vrijwel alle Visa- en MasterCards van ICS ontvangt u creditrente als u op uw Card een positief saldo heeft van meer dan € 500,-. De creditrente is 1,60% op jaarbasis (per 1 februari 2014, deze rente kan wijzigen).
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

:?: Behalve aan de bezinepomp zelf of de parkeermeter, moet ik toch ook nagenoeg overal ID laten zien bij een CC betaling.
Ik zou zelf niet met de pinpas of CC van een ander gaan reizen. Áls er iets misgaat (fraude) ben je zwaar de sjaak. En bij ID controle ook; dan ben jij de fraudeur....
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

knaapje schreef:Moraalridder of niet.
Om kort te gaan: het gebruiken van een pinpas of cc van iemand anders is illigaal. Deze kaarten zijn strikt persoonlijk, er staat niet voor niets een handtekening op.
Kan je leuk aan een Amerikaanse agent uitleggen, dat je hem van de ander mocht gebruiken. Vermoedelijk wel minimaal met handboeien om, en plein public in de winkel of hotel.
Illegaal wil zeggen onwettig. Als ik mijn kaart aan mijn zoon meegeef en zeg dat hij hem mag gebruiken dan is daar (en aan het gebruik van de kaart door hem) niets onwettigs aan. Dat het tegen de gebruiksvoorwaarden ingaat tussen de kaartuitgever en mij, dat is wat anders dan illegaal.
Het betekent alleen dat risico's eerder voor mijzelf zijn dan voor de CC maatschappij.
Verder heb ik nog nooit meegemaakt dat een politieagent iemand bij een pinautomaat vraagt om zich te identificeren en dan de pas vraagt om te kijken of deze op naam staat van de persoon die hij voor zich heeft (ook niet in de VS en ook niet in Las Vegas :wink: ). Dus op zich is de oplossing creatief genoeg om te werken.
Verder vertrouw ik mijn zoon goed genoeg om te weten dat hij met de pin van mijn credit card net zo goed omgaat als met de pin van z'n eigen bank kaart. Zaken als skimming ben ik niet zo bang voor (ook weer omdat ik mijn zoon goed genoeg ken en vertrouw).
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp niet wat de toegevoegde waarde van de pinpas van de vader is; ik neem aan dat de vriendin zelf ook wel een pinpas heeft.
Een extra cc is wel handig, en het is heel gemakkelijk voor de vader om een extra kaart aan te vragen, op naam van zijn dochter.
Dit kan heel snel gaan, via onze bank:
Hoe lang duurt de aanvraag van een Extra Card?
Na ontvangst van het aanvraagformulier ontvangt de Extra Card-houder, na goedkeuring van de aanvraag, binnen drie werkdagen een brief met een uniek toegangsnummer. Met dit unieke toegangsnummer kan de pincode van de Extra Card worden gekozen. Twee werkdagen na het kiezen van de pincode wordt de Extra Card verstuurd. Kiest de Extra Card-houder geen pincode, dan wordt de Extra Card drie weken na de brief met het unieke toegangsnummer verstuurd.

Wij storten regelmatig extra geld op onze Visa-card als we op vakantie gaan, is geen enkel probleem.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Het gebruiken van een creditcard van iemand anders is op zich in de VS inderdaad wettelijk toegelaten, mits dat je hiervoor de toestemming van de eigenaar hebt.

Daar wringt natuurlijk het schoentje als je er mee wil betalen en men vraagt een identificatie. Hoe ga je op dat moment bewijzen dat je de toestemming hebt ? Dat wordt dus in ieder geval een moeilijke situatie die in het slechtste geval eindigt met handboeien tot men het verhaal kan controleren.

Nu heb ik wel ook nog nooit een geldautomaat tegengekomen die je om een identificatie vraagt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
knaapje
Amerikakenner

Bericht door knaapje »

Al eens de eerste posting gelezen???

........Het eten en de activiteiten zouden we betalen met cc van haar vader................

.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

@ knaapje: het gaat allang niet meer om de eerste posting van TS. Die is zich inmiddels ook bewust van de situatie en heeft reeds de nodige stappen gezet naar een oplossing.

Mijn laatste post heeft te maken met of dit al dan niet illegaal is om de creditcard van iemand anders te gebruiken en de controle hierop, die uiteraard aan een geldautomaat onbestaande zal zijn.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Even stom iets, toen ik voor de eerste keer naar de VS ging had mijn vader een partner kaart voor mij aangevraagt. Ik gaf het geld dat ik bij elkaar had gespaart aan hem en hield bij wat ik had uitgegeven etc. Dat is toch veel makkelijker om te doen?
US-fanboy
Amerikakenner

Bericht door US-fanboy »

Ja, maar misschien wil de vader dat niet om hem moverende redenen.
Martin & Marianne schreef:Ik begrijp niet wat de toegevoegde waarde van de pinpas van de vader is; ik neem aan dat de vriendin zelf ook wel een pinpas heeft.
....
Marianne
Ik wel. Je kunt op deze manier je kind financieel bijstaan en toch een beetje in de gaten houden wat er gebeurt (maar dat is slechts 1 reden die ik kan bedenken. Er kunnen nog wel meer zijn).
glennrani
Amerika-ontdekker

Bericht door glennrani »

Heyy,

Thx voor alle reacties.

Maandag eens langs gaan bij de bank van mijn vriendin en een prepaid kaar aanvragen. Ik denk dat dit een max van 1200€ heeft.

CC van vader laten we misschien toch best thuis, je weet maar nooit.

Hebben dan cc van mij waar ik extra geld opzet, redelijk wat cash + prepaid kaart. (ook nemen we beide onze gewone bankkaart mee en laten we deze openzetten voor in Amerika). :thumbup:

Groetjes.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je zou ook (wekelijks) een bedrag naar dochterlief kunnen overmaken, dan moet het ook geen probleem zijn.
Lampie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Lampie »

Let er bij het extra geld storten op de creditkaart op dat dit niet altijd verzekerd is in geval van misbruik (diefstal/fraude).
Ik weet niet of dat bij elke kaart zo is, de mijne heeft in ieder geval deze restricties.

Neem in ieder geval de e-dentifier mee, zodat je altijd nog wat kan regelen in het buitenland als het nodig is.
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
US-fanboy
Amerikakenner

Bericht door US-fanboy »

PSVwally schreef:Je zou ook (wekelijks) een bedrag naar dochterlief kunnen overmaken, dan moet het ook geen probleem zijn.
Je hebt gelijk. Maar soms wil je wel financieel bijstaan, zonder alleen maar geld te storten maar ook een beetje in de gaten houden wat er gebeurt. Ook voor de gemoedsrust van ma (daarom hadden wij het de eerste keer dat zoonlief alleen naar de VS ging op deze manier opgelost).
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

TwentseGijs schreef:Och och... moraalridder haha. Ik weet de pincodes van bijna mijn hele familie, een paar vrienden en een paar exen. Kwestie van een goede vertrouwensband.
Haha, moraalridder... Mwoah :)

Tuurlijk weet ik de pincode van mijn man ook. En de mijne heb ik ook wel gezegd tegen hem, maar hij onthoudt hem nooit :)
Maar illegaal is het niet inderdaad, het is alleen dat ik het gezegd wilde hebben dat je er dan niet meer voor verzekerd bent. Bedoel, ik werk zelf bij de bank, dus ik weet hoe streng ze hiermee omgaan.
US-fanboy schreef:Zaken als skimming ben ik niet zo bang voor (ook weer omdat ik mijn zoon goed genoeg ken en vertrouw).
Dat heeft niets met het vertrouwen van je zoon te maken. De kaart van mijn man is ooit geskimd hier op het station (de kaartenautomaat had blijkbaar een apparaatje erin?) Tegenwoordig staat het duidelijk aangegeven hoe de gleuf eruit moet zien. Maar je bent daar niet altijd verdacht op. Althans, ik niet... niet constant. Gelukkig hebben we het geld teruggekregen.

Maar als dit nou in Amerika gebeurd, terwijl je zelf thuis bent... Hoe leg je dat uit? Zoiets kan tenslotte iedereen overkomen.

Maar nogmaals, wil geen moraalridder zijn. Wilde het alleen even gezegd hebben dus dat men daar rekening mee moet houden :)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer