Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis monique57: SF - SF

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
monique57
Amerikafan

Re: Reis monique57: SF - SF

Bericht door monique57 »

Voor de kortere reistijd neigen we zelf naar het schrappen van Yosemite en Death Valley, hoewel vooral ikzelf dat laatste heel jammer zou vinden.
Maar als we naar foto's kijken vinden we de omgeving van Moab toch wel erg indrukwekkend.
La willen we overslaan dus misschien is het dan mogelijk om vanuit Victorville door te rijden naar de kustweg? Daarmee hebben we dan al 1 dag gewonnen.
En is eventueel een dag schrappen bij de Grand Canyon een optie?
De kans is vrij reëel dat we maar een keer zo'n reis kunnen maken dus de keuzes zijn moeilijk ;-)
We zijn dus erg blij met alle tips die we hier kunnen krijgen.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Zonde om Yosemite en DV eruit te halen maar je zult inderdaad keuzes moeten maken. Ik zou dan wel vanuit Las Vegas of Phoenix vertrekken.Met drie weken krijg je dan bv zoiets:

1 aankomst Las Vegas
2 Las Vegas
3 Las Vegas - Valley of Fire - Zion NP
4 Zion NP
5 Zion NP - Bryce
6 Bryce - Capitol Reef
7 Capitol Reef - Moab
8 Moab (Arches)
9 Moab (Canyonlands)
10 Moab - Natural Bridges - Moki Dugway - Gooseneck State Park - Monument Valley
11 Monument Valley - Page
12 Page
13 Page - Grand Canyon
14 Grand Canyon - Kingman
15 Kingman - Los Angeles
16 LA
17 LA - San Simeon
18 San Simeon - Monterey
19 Monterey - SF
20 SF
21 SF
22 SF - huis
Groetjes,
Daniel
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Zonder Los Angeles zou je aan zoiets kunnen denken:
1 Amsterdam - Phoenix
2 Phoenix - Grand Canyon
3 Grand Canyon - Page
4 Page - Page
5 Page - Monument Valley
6 Monument Valley - Moab
7 Moab - Moab
8 Moab - Moab
9 Moab - Capitol Reef
10 Capitol Reef - Bryce
11 Bryce - Zion
12 Zion - Zion
13 Zion - (Valley Of Fire) Las Vegas
14 Las Vegas - Las Vegas
15 Las Vegas - Death Valley
16 Death Valley - Mammoth Lakes
17 Mammoth Lakes - Yosemite
18 Yosemite - Yosemite
19 Yosemite - San Francisco
20 San Francisco - San Francisco
21 San Francisco - Amsterdam
22 Amsterdam -

Je mist dan wel de kustweg, helaas.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Een one way is een goede optie. De route van OF zou je ook om kunnen draaien, zeker als je in september gaat. Minder kans op ene tijdelijk gesloten Tioga Pass, en autohuur in CA is goedkoper omdat de tweede bestuurder dan gratis is.
Wil je meer rust dan zou je ook SF en Yosemite kunnen laten vallen. Dan zou je de route zo kunnen doen: LA - Death Valley - Las Vegas - Zion - Bryce - Capitol Reef - Moab - Monument Valley - Page - Grand Canyon - Sedona - Phoenix/Las Vegas.
Ik deed iets dergelijks in september 2011 (maar dan zonder Moab), zie daarvoor mijn reisverslag.

Marianne
monique57
Amerikafan

Bericht door monique57 »

Dank voor alle tips. We gan hiermee aan de slag!!
monique57
Amerikafan

Bericht door monique57 »

We zijn bezig om te kijken wat een goede startdatum zou zijn zodat we buiten het weekeinde in Las Vegas zijn.
Nu heb ik ergens gelezen dat we rekening moeten houden met Labour Day, volgend jaar valt dat op 7 september. Is dan het weekeinde ervoor het vrije weekeinde voor de amerikanen?
We willen eigenlijk begin september vertrekken, is dit iets om rekening mee te houden?
BastiaanB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door BastiaanB »

Wij zijn afgelopen juni geweest en was top. Warm maar niet te maar grand Canyon wel erg druk.

Wij hebben ook Zion, bryce, page, grand Canyon etc gedaan.
Old Faithful
Amerika-expert

Labor Day is de eerste maandag van september. Dat is voor de Amerikanen een vrije dag. Velen trekken er dan een lang weekend op uit.
Groet,

Old Faithful
monique57
Amerikafan

Bericht door monique57 »

Geeft dat ook veel extra drukte in de nationale parken? Denk dat het lastig wordt om het te omzeilen, of we moeten na 7 september pas vertrekken.
Is de kans op een gesloten Tioga pas half september groot?
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Wij kamen vorig jaar aan op de vrijdag van Labour Day Weekend. Bij de car-rental was het eng druk. We waren dat weekend in LA, wat sowieso al een drukke stad is. Dus van de 'extra' drukte merkte ik niet veel. Labour Day zelf zaten we op de kustroute. Het viel mij niet op dat het erg druk was ofzo. Maar ik heb wel eens gelezen hier op het forum dat de nationale parken geen pretje zijn dan.

De kans op een gesloten Tioga Pass vanwege de sneeuw is heel klein, zo niet afwezig. Zie dit overzichtje van alle sluitingsdata de laatste jaren.

Doch was de Tioga Pass bij ons dicht afgelopen september (geloof 10 september). Maar dit kwam door hevige bosbranden.
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

In de steden zul je er weinig last van hebben, maar ik zou zeker proberen de parken maar ook plaatsen als Page met Labor Day te vermijden.
In 2011 was ik iets later in september in het zuidwesten, weliswaar niet in Yosemite, en we hadden heerlijk weer. Het zal over het algemeen juist prettiger zijn als je er iets later bent.
Ik zou de route van Old Faithful dan andersom doen, dus in SF beginnen.

Marianne
monique57
Amerikafan

Bericht door monique57 »

Oke, dank jullie.
We gaan dan maar net erna.
We zijn er inmiddels uit dat het een rondje met kustweg en zonder Moab gaat worden.
Zal straks onze voorlopige route wegzetten hier.
monique57
Amerikafan

Bericht door monique57 »

Onze route zoals we het nu op papier hebben. We gaan na Labour Day, dus ik denk aankomst 8 september ongeveer.
1 aankomst Los Angeles, auto ophalen en naar Santa Barbara
2 Santa Barbara - Pismo Beach
3 Pismo Beach- Monterey
4 Monterey walvistocht en evt 17 mile drive rijden of iets anders moois in de omgeving
5 Monterey - San Francisco
6 SF
7 SF
8 SF- Yosemite ( overnachten in park)
9 Yosemite
10 Yosemite- Mammoth lakes, via Bodie, Mono Lake en Tioga Pass
11Mammoth Lakes- Death Valley overnachten in Furnace Creek
12 Dv- Las Vegas
13 LV
14 LV - Zion, via valley of fire
15 Zion
16 Zion - Bryce
17 Bryce- Page
18 Page
19 Page - Grand Canyon (zonsondergang) overnachten in bright angel lodge
20 Grand Canyon,( zonsopkomst en ochtend heli vlucht) - Kingman (via stuk route 66)
21 Kingman (nog stukje route 66?)- Las Vegas auto inleveren
22 Las Vegas- naar huis.

Graag jullie op af aanmerkingen ;-)
We wilden eerst starten in SF, dan het rondje rijden, maar dan krijg ja vanaf de Grand Canyon een lange rit naar Los Angeles.De stad zelf hoeven we ( nu ) niet te zien. Vandaar nu terug naar LV.
Er zou eventueel nog een dag aangeplakt kunnen worden, waar laten we die dan?
We willen graag wat wandelingen maken maar zware tochten lukken helaas niet meer.
Is de tijd bij de Grand Canyon genoeg zo?
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Hele mooie route, herkenbaar :). Als je een dagje extra hebt zou ik deze altijd inzetten. Altijd leuker dan de plek waar je de rest van het jaar verblijft ;). De tijd bij de Grand Canyon is naar mijn idee wel genoeg, al hangt dat natuurlijk wel af wat je allemaal wilt doen. Dag 20 kun je daar nog best lang verblijven en dag 19 kun je in principe ook vroeg aankomen.

Persoonlijk zou ik die extra dag TOCH bij LA inzetten. Je landt er, je bent er...waarom niet iets van die stad bekijken....Anders een dagje Yosemite erbij of wellicht Monument Valley toevoegen aan de reis.
Groetjes,
Daniel
Old Faithful
Amerika-expert

Of Sedona. :idea: Eventueel terugvliegen van Phoenix.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hoe laat kom je in LA aan? Als je bv met KLM om 12u middags daar aankomt is Santa Barbara nog te doen, maar als je laat in de middag/'s avonds aankomt zou ik die rit niet meer maken.
monique57
Amerikafan

Bericht door monique57 »

PSVWally, we weten nog niet hoe laat we aankomen, tickets zijn nu nog niet te boeken.
Als we te laat aankomen slapen we 1 nacht in LA en dan willen we de dag erna meteen naar Pismo Beach rijden.

Volgende vraag, hoe kunnen we onze tijd in Yosemite het beste indelen.? Wat moeten we in ieder geval gaan zien en welke volgorde is daarbij het beste.?
Watervallen staan natuurlijk droog.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor Yosemite zou je eens onze verslagen kunnen kijken. Wij waren er meestal in de zomer, maar in 1988 ook in september. De watervallen staan dan niet allemaal droog; een wandeling als de Panorama Trail of Mist Trail blijft de moeite waard. Voor wandelingen in de verschillende gebieden zie mijn wandelsite of http://www.yosemitehikes.com.
Een mogelijk indeling kan zijn:

Dag 8: Rijden via Oakhurst en naar de Mariposa Grove. Bij voldoende tijd nog naar Glacier Point rijden, maar dat zal krap worden. Als je niet naar de Mariposa Grove wilt rij je het beste via de 120 het park binnen. Je kunt dan nog naar Tunnel View rijden, en bij Bridalveil Fall kijken en dan de vallei in rijden. Zie voor de laatste mogelijkheid ons 2013-verslag bij 2 juni.

Dag 9: De vallei verkennen, misschien een rangeractiviteit bijwonen? Je kunt fietsen huren, of naar de Vernal Fall lopen of door de vallei met een picknick aan een strandje langs de Merced river. Later op de dag naar Glacier Point rijden en onderweg de wandeling naar Sentinel Dome of Taft Point.

Dag 10: Stoppen bij Olmsted Point en Tenaya Lake. Lopen naar Soda Springs. Hou rekening met de openingstijden van Bodie. Zou je ook de volgende ochtend kunnen doen.

Marianne
monique57
Amerikafan

Bericht door monique57 »

Dank voor je tips Marianne.
Ik heb je reisverslagen gelezen en ook al een paar mooue wandelingen uitgezocht van je wandelsite! Jullie hebben al veel moois gezien.
Kunnen we vanuit Mammoth Lakes makkelijk stoppen bij Bodie? Blijft er dan genoeg tijd over voor de reis naar DV? Ik neem aan dat he daar onderweg ook nog stops hebt voor je bij je overnachtingsplek bent.
En ik heb gezien dat het in september rond 6 uur donker is.
monique57
Amerikafan

Bericht door monique57 »

Het ziet er naar uit dat we toch in juni kunnen gaan!! Scheelt 2 uur daglicht in de avond, dus dat is wel heel fijn.
Nu dus aan het kijken voor tickets en de eerste overnachtingen in de parken!
Ik heb begrepen dat we Las Vegas het best kunnen mijden in de weekeinden.
Als we dat doen wordt het waarschijnlijk weekeinde in Yosemite of in Page. Wat is beter?

We hebben nu een prijs van 2000 voor tickets, autohuur( midsive suv) en eerste hotelovernachting. Is dit goed of kunnen we beter nog wachten?
En is een suv nodig als we alleen nirmale wegen rijden?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer