Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

tablet aanschaffen voor vakantie

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Christian
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Re: tablet aanschaffen voor vakantie

Bericht door Christian »

Van Tablets naar Camera's. I like it! :lol:

Ik heb heel lang Canon gehad. Eerst een ixus 50 en daarna een Powershot sx200is. Bij beide nooit problemen gehad met het scherm dat niet te zien was met zon. Er is altijd verschil met en zonder zon, maar nooit helemaal blind hoeven schieten.
Ben nu over op de DSLR (Digitaal Spiegelreflex) van Nikon. Het is een D5100 geworden.

Als je niet heel bijzondere foto's wil maken waarbij je veel tijd neemt om met de camera te spelen, kun je hele mooie foto's maken met een compact camera. Zie mij foto's op mijn flickr site. 90% is gemaakt met compact van Canon.
Bij een compact camera is het niet zo zeer de megapixels waar je op moet letten bij aanschaf maar meer het aantal x optische zoom. En zeker niet het aantal digitale zoom, dat is zeker nutteloos. Dan kan nl altijd nog met een computer.
Ik heb altijd het camera menu in de Canon erg fijn gevonden, lekker duidelijk. Mijn advies zou zijn om altijd voor een Nikon of Canon te gaan voor compact, maar ook zeker voor DSLR.
Nieka
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Nieka »

DSLR is hier nog toekomst... maar zeker ook nog iets dat ik zou willen.
Voorlopig nog compact camera dus. Inderdaad de mega pixel (14 of 16 dacht ik) maakt geen zier uit, zelfs niet voor de eventuele nabewerking.
Ik heb nu 20x optische zoom, tegenover de 4x op mijn vorig toestel is dat dus een wereld van verschil.
Met de leesbaarheid van het display heb ik nooit last ondervonden (heb mijn toestel nu een maand of 10).Voor mij is het super duidelijk en gemakkelijk in gebruik.
Mijn moeder is hobbyfotografe en vindt mijn toestelletje beter dan dat van haar compact toestel, dat nogthans een stuk duurder was (vraag me niet welk merk dat is :oops: ).
newbie82
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door newbie82 »

Pipo Chris schreef:Van Tablets naar Camera's. I like it! :lol:

Ik heb heel lang Canon gehad. Eerst een ixus 50 en daarna een Powershot sx200is. Bij beide nooit problemen gehad met het scherm dat niet te zien was met zon. Er is altijd verschil met en zonder zon, maar nooit helemaal blind hoeven schieten.
Ben nu over op de DSLR (Digitaal Spiegelreflex) van Nikon. Het is een D5100 geworden.

Als je niet heel bijzondere foto's wil maken waarbij je veel tijd neemt om met de camera te spelen, kun je hele mooie foto's maken met een compact camera. Zie mij foto's op mijn flickr site. 90% is gemaakt met compact van Canon.
Bij een compact camera is het niet zo zeer de megapixels waar je op moet letten bij aanschaf maar meer het aantal x optische zoom. En zeker niet het aantal digitale zoom, dat is zeker nutteloos. Dan kan nl altijd nog met een computer.
Ik heb altijd het camera menu in de Canon erg fijn gevonden, lekker duidelijk. Mijn advies zou zijn om altijd voor een Nikon of Canon te gaan voor compact, maar ook zeker voor DSLR.
Mn moeder heeft een ixus en die neem ik vaak mee,heerlijk toestel (weet even type niet uit mn hoofd)
Dus in het begin ging mn eerste zoektocht naar een ixus,maar toen kwam ik die Sony tegen, en vond ik wel erg fijn in de hand liggen en maakt mooie foto's met zoom. Maar goed om te weten dat ik niet echt naar mega pixels hoef te kijken.

Wil ongeveer 200 Max uitgeven voor een simpele compact camera die goed kan inzoomen, ik ga er verder niet mee lopen stoeien met al die dingen die je ermee kan doen.
Dus gewoon, klik en klaar :-) wel is het fijn als de accu even meegaat en dat je foto's wel een beetje snel achterelkaar kan maken. Valt wel beetje tegen hahah heb al een paar tripjes media markt erop zitten om te oriënteren :-)
2013 = LV @ NV - 2014 = Rondje zuidwesten - 2015 = LA naar SFO via HW1
Christian
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Christian »

Precies.

De mega pixels zeggen alleen hoe groot de foto moet worden. Hoe meer pixels hoe groter de foto. En als je geen posters hoeft te printen, heeft dat dus totaal geen zin. Ik zou wel altijd gaan voor een merk dat ook een foto merk is.(Nikon of Canon bijv.)
Op veel reviews en ervaringen van professionele fotografen lees je toch vaak dat deze net ff iets beter zijn in het comprimeren / opslaan / maken van een foto.
Wil je ze achteraf allemaal gaan bewerken kun je zien of er camera's zijn die ook in RAW schieten. Maar is niet heel belangrijk als je er toch niet veel tijd aan besteed. Je hebt tenslotte een compact camera voor het gemak.
wilmakramer
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door wilmakramer »

Zoals hier al geschreven is is het inderdaad een goede investering, en kan het handig zijn. Ik zelf heb het ook gebruikt toen ik in America rond trok.

Ik zal je aanraden om een tablet in Nederland aan te schaffen, dan ook een optie te nemen met 3g aangezien dit in de reis in America goed is voor nood. Het kan zo zijn dat je in de middle of nowhere komt en hulp nodig hebt, als dit gebeurt is het handig om een prepaid simkaart bij je te hebben. Ik heb hier een artikel gevonden die aanraad hoeveel MB je nodig hebt op vakantie. Let op: de kosten van MBs in het buitenland zullen iets duurder zijn dan in Nederland.

Hoewel het onzin klinkt om zo iets aan te schaffen zou ik het toch doen, je weet maar nooit wat er kan gebeuren en het is niet een hele grote investering. Gebruik je het niet op vakantie, dan kan je het ook nog in Nederland gebruiken.
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Sorry voor :offtopic:
wilmakramer schreef: Ik zal je aanraden om een tablet in Nederland aan te schaffen, dan ook een optie te nemen met 3g aangezien dit in de reis in America goed is voor nood. Het kan zo zijn dat je in de middle of nowhere komt en hulp nodig hebt, als dit gebeurt is het handig om een prepaid simkaart bij je te hebben.
De meeste telefoons of beter gezegt alle mobiele telefoons hebben de mogelijkheid om ZONDER simkaart 911 te kunnen bellen. http://www.fcc.gov/guides/wireless-911-services
3G is puur data en in de echte middle of nowhere zal 3G je echt niet helpen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer