Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Gebruikelijke tips (fooien)
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Over die fooien moeten ze wel belasting betalen, maar inderdaad, als je goed je werk verricht kun je goeie fooien verdienen. Maar vergeet ook niet, dat de fooi in veel restaurants gedeeld moet worden met de "busboy" en soms ook het keukenpersoneel.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerikafan
Ik ben al in veel landen op de wereld geweest, maar verbaas me iedere keer weer over het fooien systeem in de VS.
Heb het nog in geen enkel ander land op de wereld meegemaakt.
(Net zoals de tax; alleen de brandstof, anders zouden de mensen iedere keer verschieten dat ze relatief (voor VS normen) zoveel belasting betalen over de brandstof.
Het hele betalings-systeem wijkt behoorlijk wat af met de rest van de wereld.
Leon
Heb het nog in geen enkel ander land op de wereld meegemaakt.
(Net zoals de tax; alleen de brandstof, anders zouden de mensen iedere keer verschieten dat ze relatief (voor VS normen) zoveel belasting betalen over de brandstof.
Het hele betalings-systeem wijkt behoorlijk wat af met de rest van de wereld.
Leon
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Er is ook geen federale tax over goederen. Wat Leon schreef over anders zijn dan andere landen in de wereld is ook zo, het is ook een heel ander systeem van "land": 50 vrijwel autonome staten met een over koepelende federale regering. Ik sta er nog vaak versteld van hoe autonoom de staten zijn en hoe verschillend de wetten zijn. Is er wel een land, dat op een soortgelijke manier in elkaar zit? Ik kan me er geen bedenken.
Het fooiensysteem geldt in Canada ook, dus dat systeem is niet uniek voor de Verenigde Staten.
Het fooiensysteem geldt in Canada ook, dus dat systeem is niet uniek voor de Verenigde Staten.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Ik vind het altijd grappig dat als ik in de hotels mijn zakken weer eens leeg en al het kleingeld op mijn nachtkastje gooi het er de andere dag gewoon nog ligt. Maar ligt er tussen dat kleingeld een briefje, dan is het weg. Aangezien ik geen grote bedragen laat slingeren maak ik me er ook niet druk om.
Hoe doen jullie dat trouwens met de mannetjes bij de supermarkt die je karretje naar de auto willen duwen?
Wie had het over de Extended Stay? Een half jaar geleden kreeg ik daar ruzie over een telefoonrekening en sinds dien sta ik op de black list en mag ik er niet meer in. Toch jammer.
Hoe doen jullie dat trouwens met de mannetjes bij de supermarkt die je karretje naar de auto willen duwen?
Wie had het over de Extended Stay? Een half jaar geleden kreeg ik daar ruzie over een telefoonrekening en sinds dien sta ik op de black list en mag ik er niet meer in. Toch jammer.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 638 Weergaves
-
Laatste bericht door nwolf
-
- 5 Reacties