Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Amerikaans Schoolsysteem - Hoge school
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Amerikaans Schoolsysteem - Hoge school
Dimona - Toch ken ik in onze buurt een aantal kinderen, die naar prive scholen gaan, omdat ze in de high school niet tot hun recht kwamen. Dat kan natuurlijk aan onze high school liggen, hoewel onze kinderen daar absoluut geen last van hadden, maar dat argument wordt dus wel gegeven als reden voor een prive school. Die kinderen zijn overigens wel gewoon naar een openbare elementary en middle school gegaan, het gaat hier dus specifiek over de high school. Waar het precies aan ligt weet ik ook niet.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Inderdaad, ik had vorige jaar 5 uur wiskunde en het was niet zo schitterend, dit jaar gaat het veel beterIs dit misschien een typefout? 2x Het semester systeem, in US en in Belgie. Of moest er in US iets anders zijn? En ik heb 3 uur wiskunde.
Inderdaad, het moet zijn TRImester systeem voor Belgie, en Semester systeem voor de US.
En jij hebt 3 uur wiskunde. Stel nu dat jij echt genoot van wiskunde, dan kan jij niet naar een zwaarder pakket wiskunde gaan zoals ze dat bijvoorbeeld in Wetenschappen-Wiskunde hebben. Terwijl die wiskunde toch echt wel heel handig van pas kan komen als je een studie in Economie verder wilt doen.
Wel, in de US zou jij dat wel kunnen. (al denk ik dat de meesten blij zijn dat ze 'maar' 3 uur hebben)
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je dus aan wilt halen wat er zo leuk is aan het Amerikaanse systeem, dan moet je in jouw klas best niet het voorbeeld van de wiskundevakken nemen, want zij die meer wiskunde wilden, hadden voor Economie-Wiskunde kunnen kiezen. Je moet dus een aantal vakken opsommen die leuk klinken voor mensen in jouw richting. 
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Bedankt voor de tip.kastelke schreef:Als je dus aan wilt halen wat er zo leuk is aan het Amerikaanse systeem, dan moet je in jouw klas best niet het voorbeeld van de wiskundevakken nemen, want zij die meer wiskunde wilden, hadden voor Economie-Wiskunde kunnen kiezen. Je moet dus een aantal vakken opsommen die leuk klinken voor mensen in jouw richting.
-
Bennogr
- Amerika-expert
Onze zoon ging naar de lagere school in New Jersey, gewoon de school om de hoek. Maar in Minnesota, waar we heen verhuisden toen hij naar de middle school ging (10-11 jaar) hebben we voor een priveschool gekozen. Hij viel in de middelmaat en in de grotere klassen op de openbare school zou hij 'verdwenen' zijn (veel aandacht voor de beste en de slechtste, middelmaat valt er een beetje tussenin). Hij heeft op die priveschool (die mijn vrouw gelukkig kon betalen, indertijd $8000 oplopend tot $12.000 per jaar) ook zijn roeping gevonden, de technische kant van het theater.
Overigens: begin jaren 70 toen ik in Puermerend voor de klas stond had ik een klas van 32 leerlingen, 4 HAVO, vrijdagmiddag. Kon toen gelukkig harder schreeuwen dan de leerlingetjes bij elkaar, maar echt makkelijk lesgeven was dat niet bepaald. Zelfs niet voor een examenvak (Engels).
Overigens: begin jaren 70 toen ik in Puermerend voor de klas stond had ik een klas van 32 leerlingen, 4 HAVO, vrijdagmiddag. Kon toen gelukkig harder schreeuwen dan de leerlingetjes bij elkaar, maar echt makkelijk lesgeven was dat niet bepaald. Zelfs niet voor een examenvak (Engels).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 40 Reacties
- 22653 Weergaves
-
Laatste bericht door nwolf
-