Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Soep in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Bandido
Amerika-expert

Re: Soep in Amerika

Bericht door Bandido »

hemmie schreef:Hier in de VS lijken die pakjes in principe niet te bestaan, maar ik kan hier wel die pakjes kopen uit midden-Amerika. Meestal Knorr of Maggi, soms andere merken.
Dat doe ik inderdaad ook. Het is Mexicaans, maar eigenlijk de "ouderwetse" NL soep in poedervorm, waar ik dan meestal nog wat aan toevoeg. Maar een aanbod aan droge mixen zoals in NL heb je hier gewoon niet. Wel weer veel blikken, maar persoonlijk vind ik dat ook niks. Vooral niet als er vlees in zit, want dan is dat meestal niet het soort kwaliteit dat ik zelf zou gebruiken.
"Keep Georgia On Your Mind"
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

We zijn een grote fan van restjessoep - zolang ik maar niemand in het gezin laat zien dat die lekkere gladde, dikke soep gemaakt is van wat uitgelopen uien, kromgetrokken wortels, een butsige paprika, stukje gember, een laatste gekookte aardappel, een blikje kokosmelk :lol:

Maar voor onderweg, of op een luie zondagmiddag, knip ik graag een zak bio Unox of AH soep open. Of een Whole Foods kartonnetje als we het geluk hebben 'aan de overkant' te zijn. Wij hebben thuis enkel een vriesvakje en dat gebruiken we voor brood, een doos bladspinazie en wat waterijsjes, daar past echt niks bij. Onze energierekening is daarmee gelukkig dusdanig laag dat de incidentele zak voorverpakte soep er makkelijk vanaf kan :thumbup:

PS Voor wie naar Amsterdam komt: Soup & Zo. En dan de (vegetarische) spicy kokos-spinaziesoep met geroosterde pijnboompitten en net-gesneden koriander, met een stukje brood dat net uit de oven komt. Zou ik elke dag kunnen eten!

Afbeelding
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Wij doen net als Elke batch cooking op zondag. Dus dingen die langen moeten koken of pruttelen en waar er veel groenten voor gekuist moeten worden, doen we dan. En liefst in zo groot mogelijke hoeveelheden :).
Alleen soep vriezen we praktisch nooit in. We zetten de pot in de koelkast en daar nemen we dan elke dag een portie uit om van te eten. (We warmen niet meer heel de pot op omdat de soep dan sneller zuur wordt)

Vanavond m'n lievelingssoep, Courgettesoep met pijnboompitten.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Ik ben ook zo gek op soep, vooral tomatensoep. Manlief maakt soms zelf tomatensoep, ook heerlijk en niet zo zoet inderdaad. Amerikanen waar we ooit waren uitgenodigd hadden een keer verse tomatensoep gehaald bij Whole Foods (meen ik) die vond ik ook heerlijk. Niet te zoet en lekker spicy!
Sandy
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Vreemd, ik vond toen ik naar de US kwam juist dat je hier veel meer aanbod in verschillende soorten soep hebt dan in NL. In Nederland was het eigenlijk alleen tomatensoep, groentesoep, kippensoep of erwtensoep wat je standaard op het menu zag. Alleen als je naar een sjiek restaurant ging was er meer variatie, maar dan praat ik wel over 20 jaar geleden. In de US eet ik werkelijk all soorten die maar zijn bedacht, maar inderdaad maak ik ze erg vaak zelf. Tomatensoep maak ik met een wasketel tegelijk als de tomaten in de tuin rijp zijn. Dat gaat allemaal in de vriezer. Droge mix soepen koop ik bij de lokale toko, want die zijn niet zo gevuld. Maar ik houd wel van extra gevulde soepen, zoals de Chunky Soups van Campbell: Chipotle Chicken & Corn Chowder en Sirloin Burger with Country Vegetables:
AfbeeldingAfbeelding
Niet die condensed soepen van Campbells, die mogen ze van mij houden.

Soepjes die bij mij regelmatig naar binnen gaan:
Potato soup, Tortilla soup, Ministroni soup, Corn Chowder soup, Pea soup, Lemon Rice soup, Leek soup, Tomato Basil soup, Chicken soup, Onion soup, Brocolli soup, Bean soup, Gumbo, Egg drop soup, Lentil soup, Hot and Sour soup, Tomato Bisque, etc.

Eigenlijk vind ik alle soepen lekker ... behalve Clam Chowder. Dat wil er echt niet in bij mij.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Hey! Die chicken corn chowder zit ik nu te eten en wilde ik net een stukje over schrijven. Is lekker, helemaal als je er een beetje sambal doorheen gooit. Perfect voor een makkelijke lunch na een ochtendje zwemmen.
Helaas heeft onze Walmart ineens de lekkere soepen uit het schap gehaald en hebben ze alleen nog de condensed soups die eigenlijk alleen maar te gebruiken zijn als basis voor saus.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Erg exotisch voor mij, die Amerikaanse soepen die hier voorbij komen. Als ik er zou wonen zou ik ze zeker uitproberen!

Hier heb ik kant-en-klare soepen afgezworen, vind ze ontzettend niet te eten :lol: Ook niet de zogenaamd verse soepen in zo'n zak. Tijdje terug kocht ik de pompoen soep maar was ontzettend teleurgesteld. Mijn vriend's pompoensoep is vele malen lekkerder (en vele malen goedkoper :wink: ).

Soepen die wij vaak maken zijn:

- pompoensoep (inderdaad met alles wat je nog in je koelkast hebt + pompoen)
- Aardappel-knoflook soep met knapperig gebakken uitjes ter garnering
- broccolisoep (met cremefraiche)
- linzensoep, maar daar ben ik zelf niet zo gek op.

Ik hou niet van romige soepen, kokossaus, kaas, bah! Maar nieuwe recepten zijn welkom!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Zuppa Toscana van Olive Garden. Laatst zelf een grote pan zelf van gemaakt. Heerlijke soep.

Campbell heeft ook een nieuwe soep serie die wel lekker is
http://www.campbellsgo.com/
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

na dit topic gevold te hebben, heb ik deze avond genoten van een lekker kopje zelfgemaakte vermicellisoep, hmmmmmm, heerlijk :mrgreen:

wij kopen zelden kant en klare soep, ik koop meestal een hoop soepgroenten en snij ze allemaal op, en maak dan al pakjes die klaar de diepvriezer ingaan, dan hoef ik enkel een ui te snipperen en mijn zakje groentjes aan te stoven, wat kruiden,water en bouillonblokje erbij en tadaa, lekkere soep

eerlijk gezegd, ik denk dat ik de soep echt wel zou missen
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik ben het eens met wat je zegt Loek, het aanbod soepen is veel groter in de VS dan in Nederland maar de meeste soepen zijn zowat complete maaltijden door de hoeveelheid vlees/groenten/aardappelen die ze erin stoppen. Dat is voor mij te zwaar dus die soepen vallen dan af. Tomatensoep is ook altijd mijn favoriet maar dus niet als die zoet van smaak is.

En ja, batch cooking is optie maar ik heb niet echt de behoefte om op zondag de hele dag in de keuken te staan haha. Respect voor de dames die dat wel doen, ik ben er gewoon echt te lui voor na een werkweek.

En ik word er echt MOE van hoe vaak winkels van assortiment wisselen hier. Niet normaal zeg, heb je ein-de-lijk iets lekkers gevonden, kun je er 2 maanden van genieten voordat het 1) uit het assortiment is 2) overgenomen is door een ander bedrijf 3) compleet veranderd is van smaak. Het lijkt wel alsof ze het echt expres doen ;)
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ziva schreef:En ik word er echt MOE van hoe vaak winkels van assortiment wisselen hier. Niet normaal zeg, heb je ein-de-lijk iets lekkers gevonden, kun je er 2 maanden van genieten voordat het 1) uit het assortiment is 2) overgenomen is door een ander bedrijf 3) compleet veranderd is van smaak.
My thoughts exactly. Volgens mij kan zoiets ook alleen maar als het merendeel van de klanten niet iedere dag een zelfbereide maaltijd op tafel zet. Anders komen mensen toch in opstand zou je zeggen? Ik zie mensen hier ook veel vaker zoeken naar producten dan in Nederland, waar klanten de producten veelal blindelings uit het schap graaien.

Er zijn trouwens ook producten waar de aanvoer heel onregelmatig van verloopt, ook zo irritant. Elke keer stink ik er weer in als het weer een tijdje goed gaat met de bevoorrading van de whole grain cereal, dan houd ik max drie pakken op voorraad en dan ineens is het weer helemaal mis en is het spul een week lang nergens meer te krijgen (bij voorkeur als mijn persoonlijke voorraad bijna is uitgeput). Ik heb me nu heilig voorgenomen om het niet meer te laten gebeuren :twisted:
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik herken het helemaal. Heb je een goed produkt gevonden, hops het is verdwenen. Ga je vragen bij klantenservice, is het antwoord: "The vendor is probably not carrying that item anymore."

De indeling van de supermarts wordt ook regelmatig veranderd, dat maakt het nog verwarrender.

Toen was pas in midden CA woonden gingen we vaak naar WholeFoods. Die hadden lekkere soep en 'outstanding' produkten. Maar allengs is veel in hun assortiment hetzelfde geworden of zelfs minder minder dan de supermart om de hoek in de schappen heeft staan.
(Ze maken hier niet zelf de soepen meer en hebben ook hun bakkerij afgeschaft.)

Overigens, lang lang geleden heb ik eens in een soepfabriek gewerkt. Voor de lunch aten we soep uit de grote kook-ketels, dus voor het 'droog' werd gemaakt. Die soep smaakte prima !
Laatst gewijzigd door USInsider op 13 aug 2013, 08:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Een andere supermarktketen, die heerlijke soep uit ketels verkoopt is Wegmans. Oortjes, dat bij jullie lijkt me dan omdat die spullen niet verkochten. Wij hebben een gigantische Whole Foods op zo'n tien kilometer afstand en ik sta versteld dat die blijft bestaan zoveel hebben ze aan vers eten! Kennelijk is er hier meer dan genoeg animo voor (en het geld ook, duidelijk).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer