Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Drank en roken
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Drank en roken
Het voordeel van het smerig bestek is wel dat je het zelf heel snel kan schoonmaken. Maar die geur blijft voor de rest van de vakantie in die auto hangen, en dus waarschijnlijk ook in uw kleding.
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
mijn man is een roker maar thuis rookt hij buiten. Rooklucht in de auto vind ik zelf ook heel erg smerig. Met onze huurauto zijn wij altijd gestopt wanneer hij een sigaretje wou opsteken. In de koffer lag dan altijd een klein plastic flesje voor 1/4de gevuld met water. Daarin gingen de peuken. Een heel smerig flesje
maar zo laat je geen peuken achter en door het water erin is de peuk altijd veilig gedoofd. Op het einde van de dag flesje netjes in de vuilbak.
In onze auto thuis wordt in principe niet gerookt maar intussen heeft mijn man dat toch een paar keer gedaan als hij in een file stond, ook dan met ramen open maar dat ruik je toch, bah.

In onze auto thuis wordt in principe niet gerookt maar intussen heeft mijn man dat toch een paar keer gedaan als hij in een file stond, ook dan met ramen open maar dat ruik je toch, bah.
Dank jullie wel allemaal voor de reacties
We gaan inderdaad maar een sigaret roken buiten de auto.
Met de raampjes dicht voordat de rook de auto binnen waait
Rene.

We gaan inderdaad maar een sigaret roken buiten de auto.
Met de raampjes dicht voordat de rook de auto binnen waait

Rene.
Ik rook ook maar vind het ontzettend stinken wanneer er in de auto gerookt wordt.
Vind het wel lekker om af en toe even te stoppen, sigaretje, wat van het uitzicht te genieten en de beentjes te strekken.
Niks mis mee.
Vind het wel lekker om af en toe even te stoppen, sigaretje, wat van het uitzicht te genieten en de beentjes te strekken.
Niks mis mee.
Hoe zit het eigenlijk met roken op straat???? En op een terras buiten? Mag dat wel?
Staan er bijvoorbeeld asbakken.
Rene.
Staan er bijvoorbeeld asbakken.
Rene.
-
- Amerika-expert
Nee, op een terras mag je niet roken als het bij een openbare gelegenheid hoort. Bij een restaurant, hotel, zwembad enz. mag je dus niet roken, ook niet buiten. Maar er zijn nog steeds veel mensen die roken en die staan dan met z'n allen naast een gebouw. Je mag namelijk niet bij de ingang staan. Asbakken zie je weinig meer, dus je moet heel goed oppassen dat je sigaret/sigaar uit is als je ze in de vuilnisbak gooit.
Roken op straat moet je ook mee oppassen. In Nederland zie je de meeste rokers met hun sigaret in de hand en dan de hand omlaag, dus naast hun heup. Vreselijk vond ik dat altijd want het is precies op gezichtshoogte van kleintjes die in de buggy zitten. Hier in Amerika heb je dus grote kans dat je daarop aangesproken wordt want je brengt kinderen in gevaar. Heb hier al een paar keer gezien dat toeristen uitgefoeterd werden omdat ze zo nonchelant rond liepen met hun sigaret.
Roken op straat moet je ook mee oppassen. In Nederland zie je de meeste rokers met hun sigaret in de hand en dan de hand omlaag, dus naast hun heup. Vreselijk vond ik dat altijd want het is precies op gezichtshoogte van kleintjes die in de buggy zitten. Hier in Amerika heb je dus grote kans dat je daarop aangesproken wordt want je brengt kinderen in gevaar. Heb hier al een paar keer gezien dat toeristen uitgefoeterd werden omdat ze zo nonchelant rond liepen met hun sigaret.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Roken is zo 20ste eeuw 

Ik hou mijn sigaret altijd in m'n handpalm.. Dus als ik ergens tegen aan kom of loop ofzo dan doe ik alleen mezelf pijn.
Ik vind de anti-rook mentaliteit in de VS wel wat hypocriet maar das weer een hele andere discussie..
Ik vind de anti-rook mentaliteit in de VS wel wat hypocriet maar das weer een hele andere discussie..
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
In Las Vegas mag dat wel hoor, misschien een uitzondering.LittlePhoenix schreef:Nee, op een terras mag je niet roken als het bij een openbare gelegenheid hoort. Bij een restaurant, hotel, zwembad enz. mag je dus niet roken, ook niet buiten.
-
- Amerika-expert
In Las Vegas mogen wel meer dingen die je in de rest van Amerika beter niet kan doen.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Toch hangt het van de staat en soms van de plaats af wat de regels omtrent buiten roken zijn. Zo zaten wij laatst hier in Virginia bij een restaurant waarvan het terras fysiek uit twee delen bestaat. In het ene gedeelte mocht wel gerookt worden, aan de andere kant van het gangpad niet.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Hypocriet? In welk opzicht dan?Jaydee. schreef:Ik vind de anti-rook mentaliteit in de VS wel wat hypocriet maar das weer een hele andere discussie..
Omdat het in bijvoorbeeld Las Vegas geen enkel probleem is waar of wanneer je rookt. Benieuwd of de mensen die je afsnauwen wanneer in bijvoorbeeld downtown SF rookt (echt meegemaakt) dat ook doen wanneer je dat in Las Vegas doet. Waar nota bene overal nog binnen mag worden gerookt. Zolang er maar gegokt wordt.dimona schreef: Hypocriet? In welk opzicht dan?
Bijvoorbeeld extra Belasting willen gaan heffen deze al toekennen aan onderwijs en dan niets meer laten horen over de plannen.dimona schreef:Hypocriet? In welk opzicht dan?
http://www.politico.com/story/2013/05/o ... 91043.html
Je mag je volvreten,volgooien met alcohol en pillen, maar roken is een doodzonde, oplossing is meer belasten, comments van een niet-roker.
Dus als in Spanje de rookwetgeving soepeler is dan in Nederland, dan is Europa ook hypocriet?Jaydee. schreef:Omdat het in bijvoorbeeld Las Vegas geen enkel probleem is waar of wanneer je rookt. Benieuwd of de mensen die je afsnauwen wanneer in bijvoorbeeld downtown SF rookt (echt meegemaakt) dat ook doen wanneer je dat in Las Vegas doet. Waar nota bene overal nog binnen mag worden gerookt. Zolang er maar gegokt wordt.
Helemaal gelijk dimona
Las Vegas is totaal niet te vergelijken met de rest van Amerika net zoals Amsterdam ook niet representatief is voor andere steden in Europa. Of hebben jullie ook in andere steden automaten met voorgedraaide joints zien staan?

Las Vegas is totaal niet te vergelijken met de rest van Amerika net zoals Amsterdam ook niet representatief is voor andere steden in Europa. Of hebben jullie ook in andere steden automaten met voorgedraaide joints zien staan?

Sinds wanneer is Europa een landdimona schreef:Dus als in Spanje de rookwetgeving soepeler is dan in Nederland, dan is Europa ook hypocriet?

Als iemand zegt dat je in 1 staat iets niet mag wat je in een andere staat wel mag en dat het land daarom hypocriet is vind ik het een goede vergelijking van Dimona.Hondo schreef:Sinds wanneer is Europa een landdimona schreef:Dus als in Spanje de rookwetgeving soepeler is dan in Nederland, dan is Europa ook hypocriet?
Waarom zijn dat malloten? De VS heeft een probleem met overgewicht en een deel van de calorieën die dat overgewicht veroorzaken komen via de bekers frisdrank het lichaam binnen.Hondo schreef: ....... en dan heb je nog rijke malloten als burgermeester die frisdranken in grote bekers willen verbieden
En die malloot is gekozen door de bevolking van de stad New York.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Ja ach, dat kun je van Berlusconi ook zeggen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 20 Reacties
- 2957 Weergaves
-
Laatste bericht door Almere vak V