Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dagelijks leven en "ongedierte"

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Staceybeesie schreef:Weet nu een beetje welk merk gevaarlijk is,
Kijk je dan in het labeltje, om te kijken wat voor merk het is? :wink:

(sorry, ik zal m'n flauwe opmerkingen nu voor me houden, twee in één topic is genoeg... :roll: )
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ik denk dat je met alle beestjes wel leert leven. De eerste keer dat ik een slang voor de deur zag liggen rende ik hard naar de buren om te vragen of er hier giftige slangen zitten. Door mijn kinderen heb ik geleerd om er niet bang van te zijn; zij pakken ze gewoon op, en toen ze klein waren moest altijd elke steen omgedraaid om 'creatures' te zoeken, een van hun favoriete bezigheden.
We hebben al 2 keer een slang in huis gehad, toch niet echt gezellig.
Ook een paar keer een vleermuis, daar schrik je je ook rot van.
Met ander ongedierte valt het wel mee, spinnen zitten er ook natuurlijk, maar ik heb nog nooit een brown recluse of black widow gezien, hoewel ze ook hier voorkomen.
Ik denk dat je juist in de vochtige, hete zuidelijke klimaten meer ongedierte zult hebben.
Annemiek
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
maartena
Amerikafan

Bericht door maartena »

Staceybeesie schreef:Als ik hier vertel dat NL onder de zeespiegel ligt, verklaren ze ons voor gek dat er zoveel mensen wonen.
Ik heb een Amerikaanse (dom blondje?) ervan weten te overtuigen dat alle Nederlanders een groot vlot onder alle huizen hebben zitten zodat het huis vanzelf gaat drijven als er overstroming komt.

Ze geloofde het nog ook.... zie je het voor je, al die drijvende huizen? ;)
"I reject your reality, and substitute my own!"
maartena
Amerikafan

Bericht door maartena »

ANY schreef:Ik denk dat je juist in de vochtige, hete zuidelijke klimaten meer ongedierte zult hebben.
Er is ook een reden waarom je soms mensen uit de zuidelijke staten hoort zeggen: "We got bugs that are so big, you can put a saddle on it!"
"I reject your reality, and substitute my own!"
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Dacht zal je op weg helpen ...zit ik natuurlijk wel in marcels vaarwater

North Carolina heeft veel verschillende nicknamen.

The land of the sky

The old North state

The turpine state

The rip van winkle state

en natuurljik The tarheel state
die laatste heeft verschilende verhalen hoe ze daar aan gekomen zijn.
in de coloniale tijd was teer een hoofd product in de nc industrie
Teer werdt verkregen door het langzaam verbranden van de longpine trees. en als de werkers dan het bos uit kwamen haden ze dus die plakkerige substantie aan hun schoenen tar-heels

Zelf vindt ik het andere verhaal hierover mooier
dat schijnt gebeurt te zijn tijdens de burger oorlog.toen de missisippie soldaten vochten tegen de North carolinians. en ze dat gevecht verloren. de missisisipie soldaten hebben toen om te pesten de hielen van de north carolinians ingesmeerd met teer, om duidelijk te maken als ze dat gelijk hadden gedaan ze wel waren blijven plakken om de slag te winnen.

Ik zal je verder niet vermoeien met de rest van de namen
had nl wat onderzoek gedaan omdat we daar vorig jaar heen gingen en na de vakantie onze oudste er een spreekbeurt overhield.
is maar goed dat ik het bewaard hebt, volgend jaar gaan we weer en nu wil de jongest een spreekbeurt houden
Ach en nu weten ze het hier ook
groetjes
**Katinka**
Hé Bedankt voor de toelichting. Ik was het draadje even uit het oog kwijt. Maar leuk om te lezen. 8)
De verhuizing ging tot dusver prima. De container heeft een weekje vertraging, de greencard kwam vandaag (8 mei) binnen, nu nog m'n SSN en een baan. Maar geen haast. Een beetje vakantie is ook wel lekker.
Joh, in je leven nog zat tijd om te werken. Enne... aangezien de vakantiedagen in de VS iets minder rijkelijk uitgedeeld worden als in NL (zeker in het begin van je carriere, kun je nu nog maar beter genieten zolang het nog kan. :wink:
laska
Amerikafan

Bericht door laska »

Het vergt wel een beetje aanpassingsvermogen om naar een gebied te verhuizen waar je wat meer in aanraking komt met het fenomeen "natuur".
Mijn man is geboren en getogen op het platteland en reageert nogal schouderophalend over de aanwezigheid van slangen, wilde spinnen, wespen, hornets en andere lastposten. In zijn ogen zijn spinnen en slangen nuttig en laten ze ook je broccoli planten met rust, in tegenstelling tot de wasberen, herten en groundhogs die ik zo schattig vind.

Wespen, horseflies en muggen zijn ook een stuk groter dan in NL. De wespensteek is zeker een stuk venijniger dan de Nederlandse versie. Hoe gevaarlijk het is voor kinderen kan ik moeilijk beoordelen. Het speelt ook mee of iemand al dan niet allergische reacties krijgt na een wespe of een bijensteek.

Voor kinderen is het denk ik ( ik heb geen kinderen en dus is het voor mij makkelijker gezegd dan gedaan) belangrijk dat ze leren om niet te kijken met hun handjes. Dat geldt voor spinnen, bidsprinkhanen, maar ook voor vreemde honden en katten die kunnen bijten of wellicht ziektes bij zich dragen. Het lijkt hier in de USA veel gebruikelijker om je huisdier te dumpen als je gaat verhuizen of op vakantie gaat en voor je het weet zit je met een zielig zwervertje opgescheept.
Was that for us?
marloesusa
Amerika-ontdekker

Bericht door marloesusa »

Haha, ik wist niet hoe hard ik weg moest rennen en mijn huisgenoot moest roepen toen ik voor het eerst een kakkerlak tegenkwam in de keuken... en vervolgens nog 4 bussen gif van de vorige bewoners.. dat voorspelde niet veel goeds! Inmiddels spuit ik ze zelf dood, maar ik vind ze nog steeds vreselijk! En ze hebben hier echt enorme hommels, je waait bijna om als ze langsvliegen! En ze hebben ook zo'n echt gezicht met twee van die mega ogen! Hahaha, kleine overdrijving hoor, maar ze zijn wel erg groot. En je ziet hier veel meer ratten, gelukkig niet in huis, maar 's avonds op straat zo af en toe.
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

marloesusa schreef:Haha, ik wist niet hoe hard ik weg moest rennen en mijn huisgenoot moest roepen toen ik voor het eerst een kakkerlak tegenkwam in de keuken... en vervolgens nog 4 bussen gif van de vorige bewoners.. dat voorspelde niet veel goeds! Inmiddels spuit ik ze zelf dood, maar ik vind ze nog steeds vreselijk! En ze hebben hier echt enorme hommels, je waait bijna om als ze langsvliegen! En ze hebben ook zo'n echt gezicht met twee van die mega ogen! Hahaha, kleine overdrijving hoor, maar ze zijn wel erg groot. En je ziet hier veel meer ratten, gelukkig niet in huis, maar 's avonds op straat zo af en toe.
AfbeeldingJa die beestjes daar zijn wel indrukwekkend he :D .Ik ben een tuinierster in hart en ziel en ben eigenlijk zeer gewoon om te werken tussen die hommeltjes en bij 'tjes hier in Belgie dan.Maar ginder ga ik er echt voor achteruit .Mijn grootvader had daar dan 2 bijenkorven staan dus was er weinig rust als je daar op zijn porch wilde relaxen.Dan die mieren o zo groot Afbeelding.In west virginia hebben ze dan ook van die 'black wasps' en goh je mag 15 meter er vandaan staan en die zie je nog vliegen .Daar heb ik het niet mee.Maar slangen en groundhogs/chipmuncks e d. storen me totaal niet.
In het begin ging ik hem in de zomer of winter bezoeken en dan vertelde hij me wel eens dat tijdens de 'indian summer' zwermen lieve-heersbeestjes de staat binnenvliegen :shock: en dat die je beten enzo.Ik moest er steeds mee lachen ,ik geloofde hem niet tot wij ook daar waren in oktober.De huizen zien er zwart van die beestjes en inderdaad ze bijten je tot vervelens toe.Als ik hun vertel dat die van ons dat niet doen ,geloven ze me echt niet .Ik zie me daar nog staan in het begin niet doden want dan gaat het regenenAfbeelding

Groetjes Nancy
Dutch
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Dutch »

Wat ik eigenlijk nog mis in het rijtje beesten zijn de sugar ants. :D
Want die hadden besloten om in dit huis hun verblijf te kiezen, en lopen nu ook rond mijn notebook.

Als het goed is komt er vanmiddag iemand om ze te killen, dus ben benieuwd.

Van de fire ants buiten hebben we weinig last....maar ik zal hem ook daar naar laten kijken.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Laatst vielen 2 slangen naast me neer toen ik de deur van ons schuurtje open deed, ik schrok me rot, maar dit artikel is iets voor nachtmerries; http://www.breitbart.com/news/2006/09/26/D8KCRIH81.html
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

:shock:
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Hemeltje lief, Annemiek, zoiets zal je maar overkomen! Ik denk dat ik ter plekke een hartaanval kreeg!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Na de overdracht van ons huis in Texas kwamen we aardig wat bussen Fire Ant Killer en Wasp killer tegen. Het spul tegen de vuurmieren gooi je in de gaatjes waar ze zitten en de spuitbus heeft een kracht van een aantal meters spuiten en geeft alle beestjes een soort schock van 100.000 volt, wel leuk spuiten :D Ben al van alles tegen gekomen die ik eigenlijk liever niet tegenkom, maar hoort erbij in de country, weet nu wel waarom cowboys, cowboylaarzen aan hebben, overhemden met lange mouwen dragen en een hoed op hebben. :lol:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer