Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis kristel88: eerste vakantie USA, tips welkom!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Nathalie21
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis kristel88: eerste vakantie USA, tips welkom!

Bericht door Nathalie21 »

kristel88 schreef:@Nathalie21 Bedankt voor je reactie
Ik ga je planning eens nader bestuderen, sommige dingen zijn goeie tips, maar ook dingen die niet zo bij ons passen denk ik.
Geen dank :wink:
-De eerste stop in Merced zie ik niet zo zitten, is verder niet echt iets bijzonders en dan rijd ik liever meteen door naar Yosemite
Dan kun je beter direct doorrijden, wij hebben bewust voor een korte eerste rit gekozen maar dat is voor iedereen verschillend.
-Bijna 2 dagen in LV zie ik niet zo zitten, lijkt me namelijk helemaal niet zo bijzonder om er lang te zijn, ik wil het gewoon gezien hebben.
In Las Vegas is zoveel te zien dat je met bijna 2 dagen zelfs tijd te kort hebt! Ik weet niet wat je precies verwacht en wilt doen maar het is juist zo leuk een show mee te pakken, de hotels van binnen te bekijken en gewoon rond te lopen. Dat red je niet in 1 dag!
-Is de tijd in Bryce niet te kort? van zonsondergang tot zonsopgang?
Als je het alleen gezien wilt hebben dan is het prima te doen, je kunt dan zelfs nog een korte hike mee pakken net voor zonsondergang.
Wat is de bedoeling precies?
-Horshoebend en antylope canyon goede tips gaan we zeker langs!
:thumbup:

Ik hoop dat je met alle tips hier een mooie route en planning kunt maken.
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
2025: Las Vegas - The Sphere
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
kristel88
Amerika-ontdekker

Bericht door kristel88 »

Hoi Allemaal,

Eventjes een update van onze reis…we zijn over der route nog steeds niet helemaal over eens, maar omdat we nog niet veel geboekt hebben kan dit nog veranderd worden.
Jullie hebben ons zeker aan het denken gezet over een aantal dingen en daar zijn we nu nog over aan het discussiëren zoals LV en de tijd die we ergens nodig gaan hebben. En we hebben zelfs al een reservering geplaats bij Yosemite (hotel Yosemite View Lodge)
Jeetje wat een opgave dit! Zeker omdat we totaal niet in kunnen schatten hoe iets ons zal boeien..
Ik hoop dus dat jullie nog niet genoeg hebben van tips aan me geven, en me nog maar een keertje willen helpen met deze opnieuw samengestelde route, we slaan nu LV in het begin even over en komen er later weer langs en we slaan ook het stukje Palm Spring/Joshua tree over.
We nemen wat meer tijd op sommige plaatsen, maar nu vind ik de route weer vrij krap eigenlijk! :geek:
Alle hulp is welkom, bedankt alvast! :mrgreen:

20/5 - Dusseldorf 07:20u –JFK 13:10u
New York (hotel Wyndham Garden Long Island City)
Naar Hotel met de taxi opfrissen en de stad verkennen
21/5 - New York (hotel Wyndham Garden Long Island City)
Stad verkennen o.a. Empire state building, Ground zero, top of rock, Times Square,
Liberty Islind, Central Park, etc.
22/5 - New York (hotel Wyndham Garden Long Island City)
Stad verkennen (zie ook 21/5)
23/5 - JFK 08:00u – SFO 11:35u
San Francisco (hotel nog niet geboekt)
Naar Hotel met BART, opfrissen en stad verkennen
24/5 - San Francisco (hotel nog niet geboekt)
Stad verkennen o.a. Alcatraz (tickets voor in de ochtend nog reserveren), Golden gate bridge, Fishermanss warf etc.
25/5 - SFO 09:00u auto ophalen (deze niet meteen opgehaald bij aankomst in San Francisco
zodat we niet met extra parkeerkosten en autohuurkosten zitten, OV is goedkoper)
Afhankelijk hoeveel we nog van SF willen zien, terug naar het centrum of meteen
doorrijden naar Yosemite park (hotel Yosemite View Lodge) evt. Park of omgeving
nog verkennen, afhankelijk van de aankomsttijd
26/5 - Yosemite park (hotel Yosemite View Lodge)
Yosemite park verkennen, nog verder verdiepen en de te zien locaties
27/5 - Yosemite park verkennen en daarna doorrijden naar Bakersfield (hotel zoeken als
we daar zijn) OF Bishop (hotel zoeken als we daar zijn)
Afhankelijk van de Tioga Pas
28/5 - Bakersfield/Bishop-Deathvalley,
Death Valley National park verkennen. Overnachten Death Valley (vooraf reserveren?)
29/5 - Deathvalley-Zion
Deathvalley zonsopgang, daarna doorrijden Zion, Zion National park verkennen
Overnachten Zion (vooraf reserveren?)
30/5 - Bryce Canyon- Page
Bryce Canyon verkennen en later op de dag verder rijden naar Page
Overnachten in of om rondom Page(Hotel zoeken als we daar zijn)
1/6 - Page- Grand Canyon
Evt. Heen en weer rijden naar de 89 voor de Horseshoebend en daarna via de 98-160
langs de Antylope Canyon (i.vm. wegafsluiting) naar de Grand Canyon.
Overnachten Gran Canyon (Hotel nog boeken)
2/6 - Grand Canyon overnachten (Hotel nog boeken)
Grand Canyon national park verkennen
3/6 - Grand Canyon-Las Vegas
Tussen Seligman & Kingman stukje route 66 meepakken
Overnachten Las Vegas (hotel reserveren?)
4/6 - Las Vegas – San Diego
Las vegas verkennen, doorrijden naar San Diego
Overnachten San Diego (hotel reserveren?)
5/6 - San Diego overnachten(hotel zoeken als we daar zijn)
San Diego verkennen
6/6 - Kustlijn San Diego richting Los Angeles
Overnachten ergens langs de kust (hotel zoeken als we daar zijn)
7/6 - Kustlijn-Los Angeles
Los Angeles verkennen
Overnachten Los Angeles (hotel nog boeken)
8/6 - Los Angeles
Los Angeles Verkennen
‘Overnachten’ Los Angeles (hotel nog boeken)
9/6 - Om 5:00uur auto terug brengen LAX, 7:30 LAX naar Chicago aankomst 13:30
vertrek 15:35 richting Dusseldorf
10/6 - 07:00 uur aankomst Dusseldrof
Overnachten in eigen bed
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Eventjes een vraagje, maar waar is 31 Mei?
Misschien kun je wat keuzes toelichten? Je hebt nl heel weinig tijd voor Zion en Bryce en Las Vegas, maar je gaat wel een stuk (om)rijden om eigenlijk maar één dag San Diego te bekijken.

Als je zo weinig tijd aan Zion besteed zou ik zeker iets in Springdale reserveren.IIg zeker niet in Hurricane gaan zitten. Persoonlijk zou ik ook in Page wat reserveren. Wij hadden wat moeite daar een 'betaalbaar' hotel te vinden nl. Hetzelfde geldt zeker voor Las Vegas, vooral als je een 'Strip'hotel wilt.
Voor hotels in San Diego en LA...neem een laptop,wtablet of smartfoon mee en boek bv de avond ervoor, of een paar uur voor je aan komt een hotelletje ipv zomaar ergens te binnen wandelen. Dat is nl. vaak voordeliger. Gewoon even een fastfoodketen binnenstappen met free wifi.

Persoonlijk zou ik een keuze maken tussen zion en bryce, want nu raffel je beide eigenlijk enorm af, vooral omdat je pas wat later op de middag in Zion aan gaat komen als je smorgens nog in DV blijft.
kristel88
Amerika-ontdekker

Bericht door kristel88 »

PSVWally,Wow jeej een dagje exta in de planning! haha helemaal niet gezien..
Nu kunnen we Zion/Bryce misschien nog was verlengen, de reden dat ik graag naar San Diego wil, is omdat ik van iemand had gehoord die daar geweest waren en ze het daar heel mooi vonden dat ze spijt hadden er maar 1 nacht te zijn geweest. Nu weet ik dat de rest ook gewoon mooi is, maar we moeten keuzes maken!
LV zijn we nu een volle dag, avond & ochtend in tegenstelling tot onze vorige route al heel wat meer en voor ons waarschijnlijk genoeg.

Oke bedankt voor de tips, de iphone gaat mee, dus daar kunnen we wel wat op reserveren. Ik zal thuis ook al vast wat dingen opzoeken qua hotels dat het geen hele speurtocht wordt op de Iphone.
Tja we raffelen Zion en Bryce nu wel wat meer af, maarja wat moeten we dan.. als we alleen voor Bryce kiezen, zeggen ze waarom geen Zion en anders om. :blink:
Zo hebben we toch een beetje van beide werelden en ik ben al zo bang dat we verkeerde keuzes maken, omdat we zoveel willen zien in een (te) korte tijd. Als ik hier het forum lees heeft elk plaatsje of park wel iets speciaals waar je je wel 4/5 dagen kunt vermaken, maar we hebben daar de vakantiedagen en het geld niet voor. Dus tja dan maar een toeristische route met highlights en weer veel gaan sparen zodat we misschien ooit nog eens terug kunnen gaan!
kristel88
Amerika-ontdekker

Bericht door kristel88 »

Hierbij 31 mei erbij in onze route, met dank aan oplettende PSVwally.. :wink:

30/5 - Zion-Bryce Canyon
Zion in de ochtend verkennen en daar doorrijden naar Bryce Canyon daar verkennen
Overnachten in of rondom Bryce Canyon (hotel vooraf reserveren?)
31/5 - Bryce Canyon-Page
Bryce zonsopgang meepakken en daarna doorrijden richting Page, Page en omgeving
verkennen.
Overnachten in of om rondom Page(Hotel vooraf reserveren?)
1/6 - Page- Grand Canyon
Evt. Heen en weer rijden naar de 89 voor de Horseshoebend en daarna via de 98-160
langs de Antylope Canyon (i.vm. wegafsluiting) naar de Grand Canyon.
Overnachten Gran Canyon (Hotel nog boeken)
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Keuzes keuzes keuzes. Hier hanteren sommigen wel eens de zin less = more. Het hangt ook enorm van de trip zelf af natuurlijk. Wil je veel wandelen of neem je genoegen met highlights.
Grote kans dat je net als je kennis vind dat je te weinig tijd in Dan Diego hebt gehad na je vakantie :)

Nu niet alles goed zijn geeft je iig een goede reden om snel nog een keer terug te gaan om de dingen te bekijken die je te snel hebt gedaan en nog een hoop mooie nieuwe plekjes om te ontdekken.
kristel88
Amerika-ontdekker

Bericht door kristel88 »

@Psvwally Tja keuzes maken die horen erbij...maar blijven wel lastig. Haha, ik moet het van mijn vriend nu even laten rusten omdat ik me te druk om alles aan het maken was en allemaal dingen aan het uitzoeken was om te gaan boeken, terwijl we juist hadden afgesproken het zo min mogelijk te doen,maar hier op het forum krijg ik altijd de neiging naar jullie te luisteren want stel dat er geen plaats meer is of dat we in zo'n crappy hotel moeten slapen..ik moet het meer loslaten en eigenlijk heeft ie ook wel gelijk. Ik heb wel even je eigen site bekeken, ziet er leuk uit, filmpjes ook.
Die van mij wil ook perse naar Alcatraz, maar mij lijkt er niks aan eerlijk gezegd. Haha maar ja hij vind shoppen nu eenmaal niks :wink:
Thanks voor de tips en ik blijf lezen hier op het forum hoor, je kan niet zonder goede voorbereiding de deur uit vind ik :geek:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als ik jullie was zou ik wel iets aan de GC boeken. Je bent daar in het weekend. Ik zie nu een kamer vrij in de Yavapai Lodge voor 125 dollar. Je kunt ook in Tusayan kijken. Alle andere opties zijn toch wel een aardig eind rijden van de rim. Annuleren kan altijd nog mocht je iets willen aanpassen.

Marianne
Nathalie21
Amerikakenner

kristel88 schreef:@Psvwally
Die van mij wil ook perse naar Alcatraz, maar mij lijkt er niks aan eerlijk gezegd.
Mag ik vragen waarom je dat denkt? Ik had van te voren helemaal niks met Alcatraz, geen film of serie er over gezien en weinig over gelezen.
Wist enkel van het bestaan maar vond het wel erg interessant!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

@Nathalie, the rock nooit gezien?

Wij hadden een beetje de pech dat het halve eiland afgesloten was doordat het het broedseizoen van de vogels was en de achterkant helemaal ingepakt was ivm verbouwingen. Maar waar ik zelf na 40 min bijvoorbeeld Antelope Canyon wel gezien had (heel mooi, maar wel steeds hetzelfde) vond ik vooral de audiotour best wel interessant. Het ligt er gewoon aan waar je interesses liggen, want ik kan me ook best voorstellen dat sommige mensen het oude muk vinden en dan sta je na een uur weer op de boot terug.

Over het niet of wel boeken moet iedereen mooi doen waar hij/zij zichzelf het lekkerst mee voelt. Ik kan me niet voorstellen dat je uiteindelijk ergens helemaal niets zult vinden, maar je sommige plekken liggen nou eenmaal in de middle of nowhere en dan zijn er maar een beperkt aantal hotels of campgrounds. Ik probeer vaak de parken en de wat duurdere plekken wel al van te voren te boeken. En voor de steden zoek ik vaak aanbiedingen of priceline voor de hotels en die moeten vaak ook direct afgerekend worden. Voor alle tussendagen boek ik meestal of de dag ervoor of op de dag zelf via mn telefoon of tablet een hotel. Zo hebben wij bij een of andere burgertent in Santa Barbara een hotel in Pismo geboekt waar we 2u later aankwamen ofzo. (en waar we in het donker weinig zagen en de dag erop ruw wakker werden gemaakt door een trein die voorbij kwam :? ) Maar nogmaals, dat ligt gewoon helemaal aan wat voor type reiziger je bent, hoe je daarmee bent opgevoed en vaak ook aan hoe het reisgezelschap eruit ziet. Met (kleine) kinderen zou ik misschien ook voor wat meer zekerheid gaan ipv op de bonnefooi. Je gaat gewoon een mooie trip maken en als je niet alles gezien hebt dan spaar je om nog een keer terug te komen met evt een net wat andere route. Je bent dan zelf ook ervaringsdeskundige nl. :wink:
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Vwb Alcatraz kan ik je de serie Alcatraz aanraden, vooral kijken net voor je bezoek aan Alcatraz. Wij hadden tijdens een aantal vlieguren van deze serie wat afleveringen bekeken en vonden het erg leuk om de plekken uit de serie te herkennen. Plus je kan je ook meer inleven in het gevoel van een gevangenis. :mrgreen:
Nathalie21
Amerikakenner

PSVwally schreef:@Nathalie, the rock nooit gezien?
Nee, sorry :wink:
Ik word door mijn collega's ook wel een film barbaar genoemd haha.
Veel films die door veel mensen bekeken zijn heb ik juist niet gezien :geek:
kristel88
Amerika-ontdekker

Bericht door kristel88 »

Jaaaa! over 2 iets minder dan 2 weken is het dan zover, onze reis naar Amerika! 8)
Ik vind het nu wel allemaal heel spannend hoor!
Zelfs de Tioga pass schijnt 11 mei al open te gaan, dus dat scheelt een stukje omrijden voor ons!
Hebben jullie nog speciale tips waar we aan moeten denken?
We hebben besloten om niet verder te gaan boeken met hotels en bij ons besluit te blijven dat we het meer op de bonnefooi willen doen.
De eerste hotels zijn wel geboekt.. NY, SF & Yosemite zijn geboekt, verder kopen we een ipad in NY en kunnen we evt als we daar zijn ergens op de Wifi iets kortdag boeken.
Autohuur is geregeld, natuurlijk de tickets en onze ESTA.
Koffers inpakken ( niet te veel mee op de heenreis natuurlijk ;) en op naar de USA.
Bedankt Ems21 voor de tip voor het kijken van de serie Alcatraz, we vonden het allebei een leuke serie en ik heb nu ook meer zin om naar Alcatraz te gaan!

Dus als er nog tips zijn waarvan je denkt hier moet je echt nog ff aan denken..Let me know!
Nathalie21
Amerikakenner

kristel88 schreef:Dus als er nog tips zijn waarvan je denkt hier moet je echt nog ff aan denken..Let me know!
Kijk of je huurauto beschikt over XM Satelliet radio :wink:
http://en.wikipedia.org/wiki/XM_Satellite_Radio
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer