Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis JoeneP: Westkant zomer 2013
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis JoeneP: Westkant zomer 2013
Wat de watervallen betreft: dat hangt er van af wanneer je er bent, en hoeveel sneeuw er in de winter valt. Wanneer wil je precies gaan?
Kijk eens in onze reisverslagen voor accommodatietips, met name die van 2008 is handig voor jullie route, maar ook onze 2004- en 2006-verslagen zijn handig voor bijvoorbeeld het stuk van Las Vegas naar Yosemite.
Voor Zion ligt Springdale gunstig. Je kunt daar wel in het park overnachten maar dat is vrij duur, terwijl je vanuit Springdale ook snel in het park bent (met de gratis shuttlebus).
Wat betreft Monument Valley (geen Monumental Park): het is vooral tegen de avond erg mooi daar, dus je zou ook de 2e nacht Page kunnen inruilen voor een overnachting bij MV.
Marianne
Kijk eens in onze reisverslagen voor accommodatietips, met name die van 2008 is handig voor jullie route, maar ook onze 2004- en 2006-verslagen zijn handig voor bijvoorbeeld het stuk van Las Vegas naar Yosemite.
Voor Zion ligt Springdale gunstig. Je kunt daar wel in het park overnachten maar dat is vrij duur, terwijl je vanuit Springdale ook snel in het park bent (met de gratis shuttlebus).
Wat betreft Monument Valley (geen Monumental Park): het is vooral tegen de avond erg mooi daar, dus je zou ook de 2e nacht Page kunnen inruilen voor een overnachting bij MV.
Marianne
-
Turbotrent
- Amerikafan
Re: Reis JoeneP: Westkant zomer 2013
Een reisbureau zal normaal gezien enkel een hotel kunnen boeken waar zij mee samenwerken (ze moeten er tenslotte ook iets aan verdienen natuurlijk) en ik vrees dat je dan niet de best gelegen hotels zal krijgen, laat staan tegen de beste prijzen. Wij hebben gewoon alles zelf via internet geboekt. Elk fatsoenlijk hotel/motel heeft wel zijn eigen website waarlangs je kan boeken. Bekijk voor de zekerheid ook even sites zoals booking.com of hotels.com na, daar zijn de prijzen soms zelfs iets scherper dan via de website van het hotel zelf. Je hebt het misschien al gezien, maar het lijstje van hotels waar wij verbleven zijn kan je hier vinden : http://turbotrent.wordpress.com/accomodatie/. Ik zou ze zo allemaal stuk voor stuk aanraden.joenep schreef: ik geef wel goed aan wat ik wil qua reis en het reisburo kan dan een hotel in het park op zoeken.
Ik zou ook de Bright Angel Logde aan de Grand Canyon aanraden. Geweldige ligging, echt aan de rand van de kloof! Wakker worden met uitzicht over de kloof, uniek! Je kan inderdaad in Zion logeren (er is daar 1 hotel), maar de meeste mensen verblijven in Springdale, een stadje gelegen aan de ingang van het park. Vanuit Springdale rijden dan gratis shuttlebusjes die je naar de ingang van het park brengen.joenep schreef: ik wil zeker in yosemite en zion slapen. Moab is natuurlijk al een stad en page ook.
Onderweg kom je ook Little Wild Horse Canyon en Goblin Valley state park tegen, aanraders!joenep schreef: 9) Moab – Torrey 250 km (slapen in Torrey)
( ’s ochtends vertrek – rond 12 uur in Torrey; bezoek National Park Capitol Reef)
Persoonlijk vind ik een hele dag in Bryce te lang, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Ik zou Torrey-Bryce-Zion op 1 dag doen, dan heb je een dag extra in Vegas. Want enkel een namiddagje om rond te kijken is toch wel echt te weinigjoenep schreef: 10) Torrey – Bryce Canyon 175 km
( ’s ochtends vertrek – rond 11 uur in Bryce Canyon)
Vergeet onderweg Valley of Fire niet!joenep schreef: 13) Zion – Las Vegas 265 km
( ’s ochtends vertrek – rond 14.00 in Las Vegas, de middag om rond te kijken
Dat is te optimistisch vrees ik. Je gaat bijna geen tijd meer hebben om Death Valley te ontdekken. Ik zou echt een overnachting in Death Valley aanraden (Furnace Creek bv). De sterrenhemel 's nachts in Death Valley is onvergetelijk! Of zwemmen in het zwembad van Furnace Creek om 'af te koelen', ook al is het water snikheet!joenep schreef: 14) Las Vegas – Death Valley- Mammoth Lake (565km)
Gewoon door Death Valley heenrijden. Slapen in Mammoth Lake.
Ook ga je dan 's ochtends in Las Vegas de tijd nog hebben om een uitgebreid ontbijtbuffet te doen
De dag erna kan je dan in de ochtend een wandelingetje maken in Death Valley (dan is het nog niet zo heet) of de zonsopgang gaan bekijken bij Zabriskie Point en dan doorrijden naar Yosemite. Als je de tijd hebt, zou je net voor de ingang kunnen overnachten (Mammoth lakes of Lee Vining) om dan de dag erna op je gemak de Tioga Road te doen. Als je de tijd niet hebt, kan je ook rechtstreeks doorrijden naar de vallei (ik neem aan dat je daar wil overnachten), maar dat is dan wel een flink stuk rijden. Tussen Death Valley en de ingang van Yosemite is er niet veel te zien.
Mammoth Lakes is een ski-oord en dus vooral leuk in de winter. In de zomer is er eigenlijk niets te zien of te doen.joenep schreef: * Mammoth Lake lijkt me wel het mooiste, maar 565 km in de auto is wel een heel stuk…
Wij waren er eind september, toen waren ze (zo goed als) opgedroogd. Ik neem dat ze in juni/juli nog mooi zijn. Het hangt ook af van de hoeveelheid sneeuw die er gevallen is tijdens de winter. Hoe meer sneeuw, hoe langer de watervallen zullen stromen. Ik geloof dat er al redelijk wat sneeuw gevallen is deze winter...joenep schreef: hoe zijn trouwens de watervallen in yosemite? zijn die nog erg mooi?
Reisverslag 2012 : http://turbotrent.wordpress.com
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 3560 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-