Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Luchtkwaliteit in het Zuiden
Re: Luchtkwaliteit in het Zuiden
Het is fijn dat Zyrtec je helpt, maar het blijft natuurlijk wel zorgelijk dat je immuunsysteem blijkbaar continu wordt geprikkeld, en twee Zyrtec pilletjes is het dubbele van de aanbevolen dagelijkse dosis. Ik las meen ik dat je op zoek bent naar een huis? Ik ben echt heel benieuwd of een ander huis iets verandert in de heftigheid van je reaktie. Ik schreef hierboven dat mijn zoon nog steeds erg veel last had van luchtwegklachten, maar na bijna twee jaar VS kan ik toch wel zeggen dat die klachten nu een stuk minder hardnekkig zijn. Zijn longen blijven een zwakke plek, maar ventolin doet nu tenminste iets, terwijl het voorheen totaal geen effekt leek te hebben. Ik ben dus toch geneigd te denken dat het in dit huis beter met hem gaat.
Terugkeren naar Nederland is best rigoureus. Een andere regio in de VS is misschien ook nog een optie?
Terugkeren naar Nederland is best rigoureus. Een andere regio in de VS is misschien ook nog een optie?
Ja ik ben daar ook heel benieuwd naar dimona. Ik woon nu eigenlijk in de bossen en alhoewel dat prettig wonen is heeft dat ook zo zijn nadelen. Ik ga meer naar de stad toe en verhuis naar het midden van de staat dus wellicht gaat dat helpen. Een andere regio is geen optie. Ik vind het fijn wonen hier en ben onwijs blij met mijn baan. Misschien ooit in de toekomst.
Verder is het een 12 uurs pil dus 2 pillen per dag is normale dosis. En ja, ik ga proberen te minderen als ik verhuisd ben maar met 3 steden in de top 10 asthma-steden weet ik niet of dat echt zal schelen. Ik geef wel weer een update!
Verder is het een 12 uurs pil dus 2 pillen per dag is normale dosis. En ja, ik ga proberen te minderen als ik verhuisd ben maar met 3 steden in de top 10 asthma-steden weet ik niet of dat echt zal schelen. Ik geef wel weer een update!
Hoi Ziva,
Wij wonen ook in Tennessee (Memphis). Mijn vriend is Amerikaan, geboren in het Noorden maar al een flink aantal jaar woonachtig in het Zuiden, heeft hier altijd erge last van allergieën gehad. Gedurende de tijd dat wij in Europa woonde was het een stuk minder, maar eenmaal terug in Memphis na ruim 1,5 jaar leek het zelfs wel erger te zijn geworden. Hoewel ieders imuunsysteem inderdaad moet 'wennen' aan nieuwe bugs was het bij hem bijna ondragelijk! Erg veel hoesten, erge astma-aanvallen, altijd niezen en vertstopte neus, etc.
Door de arts is hij toen doorverwezen naar een allergy clinic hier in Memphis, waar hij getest werd (voornamelijk allergies voor bomen, pollen en gras.. erg vervelend met onze actieve levensstijl). Nu krijgt hij wekelijks een allergy-shot, wat er voor moet zorgen dat hij over 2 jaar allergie-vrij is. Samen met een inhaler en wat Zyrtec is zijn allergie bijna verdwenen.
Misschien is dat een idee voor je? Mijn vriend krijgt dit helemaal vergoed door zijn zorgverzekeraar.
Wij wonen ook in Tennessee (Memphis). Mijn vriend is Amerikaan, geboren in het Noorden maar al een flink aantal jaar woonachtig in het Zuiden, heeft hier altijd erge last van allergieën gehad. Gedurende de tijd dat wij in Europa woonde was het een stuk minder, maar eenmaal terug in Memphis na ruim 1,5 jaar leek het zelfs wel erger te zijn geworden. Hoewel ieders imuunsysteem inderdaad moet 'wennen' aan nieuwe bugs was het bij hem bijna ondragelijk! Erg veel hoesten, erge astma-aanvallen, altijd niezen en vertstopte neus, etc.
Door de arts is hij toen doorverwezen naar een allergy clinic hier in Memphis, waar hij getest werd (voornamelijk allergies voor bomen, pollen en gras.. erg vervelend met onze actieve levensstijl). Nu krijgt hij wekelijks een allergy-shot, wat er voor moet zorgen dat hij over 2 jaar allergie-vrij is. Samen met een inhaler en wat Zyrtec is zijn allergie bijna verdwenen.
Misschien is dat een idee voor je? Mijn vriend krijgt dit helemaal vergoed door zijn zorgverzekeraar.
Grappig ik las dit topic en dacht dat het een recent topic was. Ik lees nu je laatste update bericht en daar dacht ik ook aan toen ik las over je boompollen allergie. Ik heb al jaren hooikoorts en reageer heftig op boompollen daar is inmiddels een fruitallergie bijgekomen, maar de laatste jaren ook heel benauwd. Piepen en hoesten .... Alleen in het pollenseizoen overigens of wanneer ik iets neem waar ik heel allergisch voor blijk te zijn.... zoals een paar jaar terug sojamelk waar ik zo heftig op reageerde dat ik dacht dat ik geen lucht meer kreeg.
Maar lang verhaal kort, door te experimenteren met hooikoortsmedicijnen en soms ook wat meer te nemen dan de voorgeschreven dosis en een geweldige inhalator, is dat flink verbeterd. Met name die inhalator werkt direct, ik neem altijd één pufje meer dan voorgeschreven.
PS. Ben ook gestopt met bomen klimmen
Maar lang verhaal kort, door te experimenteren met hooikoortsmedicijnen en soms ook wat meer te nemen dan de voorgeschreven dosis en een geweldige inhalator, is dat flink verbeterd. Met name die inhalator werkt direct, ik neem altijd één pufje meer dan voorgeschreven.
PS. Ben ook gestopt met bomen klimmen

Sandy
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Veel cedar trees in de buurt? Zijn ook veel mensen allergisch voor
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht