Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

10 maanden zonder vriendin

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: 10 maanden zonder vriendin

Bericht door Fraa »

dimona schreef:Vraagje aan alle "realisten": als iemand je vertelt dat hij/zij gaat trouwen, is je eerste reaktie dan om hem te wijzen op het scheidingspercentage van om en nabij 50%?
Als die 2 personen al 7-8-9 jaar samen zijn, dan is dat niet nodig. Als mensen gaan trouwens na een paar maanden, dan wel.

Een voorbeeldje, een vriend heeft in het verleden zijn huwelijk op de klippen zien lopen, met een vechtscheiding tot gevolg. Toen hij vorig jaar doodleuk meldde dat hij nog maar 2 maanden samen was met zijn vriendin & al een huis ging bouwen met haar, hebben we hem ook maar meteen gezegd dat hij beter nog wat zou wachten, of wat zekerheid zou inbouwen. Uiteindelijk heeft hij dat laatste ook opgevolgd, je weet namelijk nooit wat er allemaal kan mislopen.

Zelf heb ik al wat pech gehad in die dingen & ik wens het niemand toe. Liefde kan verblindend werken, zeker bij mensen in de puberteit. Ik denk dat er dus ook niks is met een beetje realiteitszin.
Reisblog: thisisfraa.be
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Faa, er zijn heel wat mensen die eerste jaren samen wonen, en dan trouwen en toch nog scheiden.

Bah zeg, zitten hier een stelletje on-romantische mensen die al zo star zijn geworden dat ze zich niet eens meer kunnen inbeelden hoe ze zich voelden toen ze de eerste keer verliefd waren! Ik geef grif toe: ik dacht toen ook dat dat De Ware was. Enkele trial-and-errors later bekeek ik die dingen anders. Maar gelukkig was ik nooit zo sceptisch dat ik er van bij de start al van uit ging dat het wel mis zou gaan lopen. Dat verdien je zelf ook niet, zo'n partner die er maar half voor gaat.
(en toen ik dan jaren later mijn echtgenoot ontmoette, voelde ik wel direct een verschil met mijn voorgaande ervaringen. Maar dat verhaal staat hier al ergens te lezen, dat we binnen de maand samen woonden en 'voor het fatsoen' omwille van onze ouders een jaar gewacht hebben om te trouwen. We zijn nu 21 jaar verder.)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

dimona schreef:Vraagje aan alle "realisten": als iemand je vertelt dat hij/zij gaat trouwen, is je eerste reaktie dan om hem te wijzen op het scheidingspercentage van om en nabij 50%?
Sterker nog, ik ken een meisje/vrouw die tegen haar partner zei bij elk ding dat die deed "Ja Henk luister we zijn pas 6 maanden bij elkaar dus we moeten ook rekening houden met het feit dat we elk moment uit elkaar kunnen gaan" Nou dat was gezellig hoor... :lol:

Ah joh Kevin het duurt nog wel even voordat je naar Amerika gaat met een studievisum(1 a 2 jaar?). In de tussentijd merk je wel of het nog goed zit en zo ja gewoon lekker gaan. Je bent nog jong.
DonnieDarko
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door DonnieDarko »

Bah zeg, zitten hier een stelletje on-romantische mensen die al zo star zijn geworden dat ze zich niet eens meer kunnen inbeelden hoe ze zich voelden toen ze de eerste keer verliefd waren!
Dat kan ik me zeker nog herinneren.
Heel fijn gevoel was dat.
Het liefdesverdriet een tijdje daarna kan ik me ook nog herinneren dat was een minder fijn gevoel, maar dat hoort bij opgroeien.
Zomer 2009: SF-LA-LV
Februari 2010: NBA All Star Weekend Dallas Texas
Zomer 2012: Nationale parken trip West-Amerika
April 2013: LA Lakers NBA trip

jan-feb 2014: NYC NBA trip
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Fraa schreef:
Als die 2 personen al 7-8-9 jaar samen zijn, dan is dat niet nodig. Als mensen gaan trouwens na een paar maanden, dan wel.
Ik heb Kevin (nog) niet kunnen betrappen op ondoordachte overhaaste beslissingen, so what 's the point here?
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

Fraa schreef:Liefde kan verblindend werken, zeker bij mensen in de puberteit. Ik denk dat er dus ook niks is met een beetje realiteitszin.
je hebt nog een heel volwassen leven waarbij je rekening moet houden met keiharde realiteit. Je kan beter proberen en kei-hard op je bek gaan dan niet geprobeerd te hebben.

Eigenlijk is het toch best mooi: there's an ocean between them maar ze willen het allebei proberen en tonen commitment. Heb je niet liever zo'n puber in huis dan eentje die elk weekend een ander liefje heeft?
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

dimona schreef:Ik heb Kevin (nog) niet kunnen betrappen op ondoordachte overhaaste beslissingen, so what 's the point here?
Je vraag gaat dan ook niet over Kevin, maar over het feit of ik een aanstaande man & vrouw op het scheidingspercentage van om en bij de 50% zou wijzen, daar heb ik ook op geantwoord. Vragen stellen om vragen te stellen is wel duidelijk jouw ding.
LeenG schreef:je hebt nog een heel volwassen leven waarbij je rekening moet houden met keiharde realiteit. Je kan beter proberen en kei-hard op je bek gaan dan niet geprobeerd te hebben.
Al dat romantische & naïve gedoe is allemaal heel lief & leuk, als het lukt. Dat laatste hoop ik dan ook, maar het blijven pubers & de kans is groot dat het anders uit draait. Als een 16-jarige verkondigt dat zijn relatie met een meisje dat duizenden kilometers verder woont wel zal standhouden, dan noem ik dat overmoedig, jullie noemen dat romantisch. Ieder zijn mening :lol:
Reisblog: thisisfraa.be
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Fraa schreef:Vragen stellen om vragen te stellen is wel duidelijk jouw ding.
Ik stelde die vraag om mensen na te laten denken over hun reaktie op Kevin. Die startte dit draadje immers. Zonder dat hij ook maar één ding noemt waardoor mensen zouden kunnen denken dat hij de fout van zijn leven dreigt te gaan maken, vinden mensen het nodig om hem te wijzen op zijn gebrek aan levenservaring. Ik vind dat raar. Maar misschien moet ik dat ook maar eens gaan doen bij alle 40-minners hier op dit forum; wie weet blijkt er wel een grote behoefte te bestaan aan lessen in levenswijsheid. En nog gratis en ongevraagd ook, wat wil je nog meer.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

inderdaad Dimona, uiteindelijk is Kevin dit topic alleen gestart om aan te geven dat hij verliefd is en zijn vriendin mist. Als je nu 16 of 66 bent, je wil gewoon graag bij je liefje zijn. Er zijn nog mensen op dit forum met ervaring met lange-afstandsrelaties. zij kunnen hem best tips geven hoe je daar mee omgaat.

Of die relatie over 2 jaar al dan niet nog bestaat, is op dit moment helemaal niet relevant.
Kevin, ik hoop voor jou uiteraard van wel he :thumbup:
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

LeenG schreef:Er zijn nog mensen op dit forum met ervaring met lange-afstandsrelaties. zij kunnen hem best tips geven hoe je daar mee omgaat.
Ook ik heb ervaring met een lange-afstandsrelatie, Hans en ik waren destijds niet veel ouder dan Kevin nu. Allebei 18 jaar, en Hans zat bij de marine toen we elkaar leerden kennen. We hadden nog maar nauwelijks verkering, toen hij al voor 7 maanden weg moest. Daarna is hij even weer in Nederland geweest (en dan ook nog eens grotendeels in Den Helder, terwijl ik in Brabant zat), en toen volgde er weer een reis van 4 maanden. En nog wat kortere reizen. De eerste jaren hebben we elkaar dus niet veel gezien. En internet bestond toen nog niet.....

Inmiddels zijn we alweer 35 jaar samen, dus ik ben blij dat ik de goed bedoelde adviezen in de trant van 'dat wordt toch niks' niet heb opgevolgd. Kevin, doe gewoon waar jij en je vriendin je goed bij voelen! Ja, misschien loopt het ooit mis, misschien krijg je ooit te maken met liefdesverdriet. Maar dat kan iedereen overkomen, ook als je dicht bij elkaar woont. Ik wens jullie allebei het allerbeste toe!!
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Vanka
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Vanka »

LMAO!!! :lol:

Je hebt wel gelijk om realisten zo tussen aanhalingstekens te plaatsen, maar de mensen die gelijk wijzen op het scheidingspercentage bestaan toch echt.

Ben ik er overigens geen een van, dus ik zie de humor wel in van jouw opmerking.
Vanka
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Vanka »

Kevin, ondanks alle goedbedoelde adviezen, opmerkingen, enz. van onze 'realisten' en 'pessimisten' zie je dat er ook nog een aantal optimisten en romantici zijn.

Ik sta qua leeftijd (22) denk ik net iets dichterbij die van jou dan een aantal forumleden hier en kan me misschien ook nog iets makkelijker voor de geest halen hoe het verliefd zijn op je 16e is.
Eerlijk is eerlijk, ook ik dacht op mijn 16e dat mijn toenmalige liefde écht de liefde van mijn leven was (evenals de keren dat je dat denkt als je 12, 14 en 18 bent).
Dit was overigens niet zo, net als bij veel andere mensen.

Dit neemt niet weg dat je diepgaande gevoelens voor je vriendin kunt hebben. Sommige mensen doen dit al gauw af als 'kalverliefde', maar zij voelen niet wat jij voelt!
Voor hetzelfde geld is jullie prille liefde straks wel de 'happily ever after' waar wij ook allemaal op hoopten op ons 16e, dus laat je niet ontmoedigen.

Wie weet zeg je over een aantal jaar op dit forum 'zie je wel, we zijn nog steeds bij elkaar' en bewijs je de rest ongelijk.
Ik mag het hopen voor jullie beiden, maar mocht dit niet zo zijn, dan heb je zoals eerder al gezegd wel mooie herinneringen aan een lange-afstandsrelatie waar je op dat moment alles voor over hebt gehad. :wink:
Laatst gewijzigd door Vanka op 21 sep 2012, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Bericht door Gast »

Ik was 19, mijn man 20 toen we gingen samenwonen (we kenden elkaar krap 3 maanden, iedereen verklaarde ons voor gek). Dat is nu 22 jaar geleden alweer. Nog getrouwd ook, 8 jaar geleden en nog steeds gelukkig.

Ik heb een schoolvriendin gehad die al vanaf haar 14e verkering had met een jongen. Zij is uiteindelijk met hem getrouwd en zij zijn nog steeds gelukkig met elkaar.

Het kan natuurlijk zo maar zijn dat zij de ware is, de tijd zal het leren.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

@Vanka: Ik wilde het vanmiddag al posten: Zou het niet geweldig zijn als we allemaal, inclusief Kevin, nog járen actief blijven op dit forum en we blijven Kevin en z'n vriendin volgen. Op een dag hebben ze allebei gestudeerd, de boerderij van haar ouders overgenomen en is de eerste kleine op komst!

Vind het wel een beetje jammer dat sommige mensen de behoefte hebben gevoeld wat azijn over dit mooie verhaal te gieten, maar ach....Op zo'n manier reageren zegt meer over hen dan over onze verliefde topicstarter. :roll:
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

RiverCola schreef:Vind het wel een beetje jammer dat sommige mensen de behoefte hebben gevoeld wat azijn over dit mooie verhaal te gieten, maar ach....Op zo'n manier reageren zegt meer over hen dan over onze verliefde topicstarter. :roll:
Nou inderdaad, dat heb je mooi gezegd RiverCola... azijn gieten.... ik zeg dan even "azijnpissers" haha.

Ik reageer normaal gesproken niet echt op dit type topics maar ik vond Kevin juist heel volwassen overkomen en ik vind het leuk om te lezen hoe serieus hij is met z'n vriendin. Verder stelt hij helemaal geen vreemde vragen en wil gewoon horen hoe het is van anderen met soortgelijke ervaringen dus waarom dan zo gemeen en kinderachtig doen.... ik begrijp het ook niet echt... :roll:

Kevin, ik weet hoe moeilijk het is als je graag bij iemand wilt zijn die zo ver weg woont. Leeftijd maakt niets uit als je iemand erg mist. Het enige wat ik je kan aanraden is om veel te skypen, emailen en elkaar op de hoogte te houden van alles wat je meemaakt. Verder veel samen vakanties doorbrengen (misschien kan ze weer eens naar Nederland komen?) en heb het vooral heel leuk samen!
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ziva schreef:ik vond Kevin juist heel volwassen overkomen en ik vind het leuk om te lezen hoe serieus hij is met z'n vriendin. Verder stelt hij helemaal geen vreemde vragen en wil gewoon horen hoe het is van anderen met soortgelijke ervaringen dus waarom dan zo gemeen en kinderachtig doen....
Nou, precies. In een eerder draadje viel het mij al op dat Kevin zich niet gemakkelijk uit het veld laat slaan, en dat hij heel opgewekt en positief blijft, ondanks alle commentaren. Veel respect daarvoor Kevin, veel mensen zouden nog iets van je kunnen leren!
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

KevinAmerican schreef: Ik heb haar gezegd wat ik voor haar voel en we zijn nu vriend en vriendin, we praten weer elke Zondag op skype, des al niet te min mis ik haar echt heel erg en eigenlijk alles aan Amerika. Hebben jullie dit misschien ook zo? Wat hebben jullie er aan gedaan?
Het beste advies wat ik je kan geven is om jouw leven hier niet stil te gaan zetten. Ga hier door met jouw leven te leiden. Hiermee bedoel ik niet dat je een ander meisje moet zoeken, maar wel dat je gewoon moet doorgaan met school, sporten, tijd doorbrengen met vrienden en familie, hobby's, een baantje (als je dat hebt) en al het andere wat je hier normaal doet en zou doen.
En om ook maar even negatief te zijn, het kan wel even duren voordat een van jullie beiden definitief naar de ander toe kan gaan. Straks als je 18 bent, of als zij 18 is, kunnen jullie gaan werken aan een permanente emigratie, maar ook dat zal niet zo gemakkelijk zijn. De enige 2 opties die je dan eigenlijk hebt zijn het winnen van de DV lottery, of trouwen. De DV lottery win je niet zomaar, zoals je hier ook op het forum zal kunnen lezen. En trouwen zal alleen kunnen als zij genoeg verdient of iemand garant wil staan voor jullie en zelfs dan loop je nog het risico dat een Immigrations medewerker zegt dat jij als 18 jarige te jong bent en eerst maar eens droog moet worden achter de oren.
Dus, leef. En blijf dat doen, terwijl jullie in de tussentijd aan jullie relatie werken.
KevinAmerican
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door KevinAmerican »

Dank je wel voor alle reacties, :wink:
Ik weet echt wat ik voel(de) toen ik in Amerika was en wat ik nu voel en dat is niet niks :lol:

We zijn allebei zeer standvastig en laten ons niet snel "het kaas van het brood eten" of iets in die trant :D
Maar als ik terug kijk is het deze herfstvakantie al weer 1 jaar sinds dat ze naar Nederland kwam en al bijna 2 jaar sinds dat we elkaar ontmoeten.
Ik denk dat omdat we elkaar al wel een tijd kennen en echt diep kennen dat deze relatie niet zo snel stuk loopt. we hebben lang gewacht om deze stap te zetten en goed over gepraat dus die beslissing is niet "even" gemaakt.
Wetend dat het niet makkelijk zal zijn maakt me juist doorzetten. En over een paar jaar zien we wel weer maar ik denk dat ik al wel weet wat er over een jaar of 4/5 gaat gebeuren :D Liefde is niet niks en vooral niet als er 6000 kilometer tussen zit maar ik denk dat de relatie sterker maakt omdat je elkaar diep mist en dat 2 maanden zien en dan weer 10 maanden later ziet. Gelukkig skypen we veel. Ik kijk nu al weer uit naar de volgende zomer. Dit word een van die verhalen uit die film maar dan net eventjes anders
Afbeelding

USA 2012 - 21/06 - 15/08 IL-IN-WI
USA 2017 - 02/08 - 13/08 NV-AZ
USA 2019 - 24/07 - 14/08 TX-CA-NV-UT
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Als mensen vinden dat ik wat harder moet zijn voor mijn dochter, omdat "ze toch moet leren dat ze niet alles kan", zeg ik altijd terug dat ze nog een heel leven heeft om ongelukkig te zijn. Dat hoef ik haar niet te leren :D

Kevin, zolang we je vriendin volgend seizoen niet terug zien in MTV's 16 & Pregnant, terwijl jij in Nederland aan het feesten bent, geniet ik lekker mee van je verhalen. Fijn skypen, sparen voor de volgende vakantie en genieten van je tijd samen. Dan zie ik je wél graag bij Hello Goodbye of te zijner tijd bij Grenzeloos Verliefd :thumbup:
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
KevinAmerican
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door KevinAmerican »

Dat komt wel goed :lol: :lol:
Misschien kom ik dan toch nog wel op tv :lol: :computer:
Afbeelding

USA 2012 - 21/06 - 15/08 IL-IN-WI
USA 2017 - 02/08 - 13/08 NV-AZ
USA 2019 - 24/07 - 14/08 TX-CA-NV-UT
Plaats reactie