Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis guido09: Voorlopige route voor juni 2013
- onderlegger
- Amerikafan
- Partner van: Brenda
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: Reis guido09: Voorlopige route voor juni 2013
Zelf heb ik volgende opmerkingen:
- Neem zeker een paar uur de tijd voor Joshua Tree
- Wij zijn op één dag van de Grand Canyon naar Palm Springs gereden en hebben een paar uur in Joshua Tree vertoeft. Het is een lange dag, maar net te doen.
- 24 uur in de Grand Canyon vind ik meer dan voldoende. Minder kan ook. In het centrum van het park vind ik het onaangenaam druk. De bekende wandelingen hebben steeds hetzelfde uitzicht. Het is mooier wandelen in bv Zion of Bryce.
- Monument Valley mag je echt niet missen. Als je dan toch in de buurt bent rij dan even door naar Valley of the Gods en Goosenecks State Park.
- Je blijft wel heel lang in Las Vegas. Op een dag waren wij daar uitgekeken. Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om een dag te relaxen aan het zwembad. Maar ik vind het zonde van de andere dingen die je mist.
- Goed dat je Death Valley en Yosemite hebt opgenomen. Yosemite is toch één van de mooiste parken.
Omtrent het boeken, heb niet alle reacties in detail gelezen dus misschien zeg ik het dubbel:
- Auto via usareisen.de waar velen hier op het forum boeken
- Vluchten via connections.be De promoties voor vluchten naar de USA komen telkens in november en januari. Schrijf je in op de nieuwsbrief dan wordt je zeker op de hoogte gehouden.
- Hotels zoeken wij vooraf via booking.com en tripadvisor.
- Neem zeker een paar uur de tijd voor Joshua Tree
- Wij zijn op één dag van de Grand Canyon naar Palm Springs gereden en hebben een paar uur in Joshua Tree vertoeft. Het is een lange dag, maar net te doen.
- 24 uur in de Grand Canyon vind ik meer dan voldoende. Minder kan ook. In het centrum van het park vind ik het onaangenaam druk. De bekende wandelingen hebben steeds hetzelfde uitzicht. Het is mooier wandelen in bv Zion of Bryce.
- Monument Valley mag je echt niet missen. Als je dan toch in de buurt bent rij dan even door naar Valley of the Gods en Goosenecks State Park.
- Je blijft wel heel lang in Las Vegas. Op een dag waren wij daar uitgekeken. Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om een dag te relaxen aan het zwembad. Maar ik vind het zonde van de andere dingen die je mist.
- Goed dat je Death Valley en Yosemite hebt opgenomen. Yosemite is toch één van de mooiste parken.
Omtrent het boeken, heb niet alle reacties in detail gelezen dus misschien zeg ik het dubbel:
- Vluchten via connections.be De promoties voor vluchten naar de USA komen telkens in november en januari. Schrijf je in op de nieuwsbrief dan wordt je zeker op de hoogte gehouden.
Ik zou ook een overnachting in MV plannen en in Springdale logeren ipv Hurricane. Als je R66 echt wil onderzoeken ben je het meest van de dag bezig tussen LHC en GC. Dus die volle dag GC kom je best door.
- guido09
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Voor de auto ben ik nog aan het zoeken en aan het wachten op de prijzen bij usareisen.de. Deze zouden voor de periode na april 2013 midden november moeten komen.onderlegger schreef:
Vluchten zijn geboekt voor 588 euro pp. AMS -> LHR -> LAX (vice versa) Niet slecht dacht ik zo

Hotels en overnachtingen zijn ook geboekt en lekker flexible omdat de meeste bij Booking.com zijn gemaakt.
Enkel Grandcanyon en Page zijn vaste datums.
Nog een overnachting gaat helaas niet lukken, tenminste niet ten koste van wat anders. 2 dagen in Las vegas hebben we gedaan om wat rust + shoppen + zwembad tijd te hebben.Yeehaw schreef:Ik zou ook een overnachting in MV plannen en in Springdale logeren ipv Hurricane.
Overnachtingen rondom Zion hou ik nog in de gaten om wat dichterbij te zitten.
Weer bedankt voor het meedenken

- guido09
- Amerikafan
- Contacteer:
Inmiddels is de route weer iets gewijzigd.
Alleen van dag 3 - dag 5 heb ik nog twijfels over.
Een andere route dan onderstaan schema zou kunnen zijn:
dag 3 30-apr dinsdag Vertrek van LA -> via Joshua Tree -> Blythe
dag 4 1-mei woensdag vertek Blythe -> Sedona
dag 5 2-mei donderdag Sedona tot in de namiddag verkennen, dan vertrek -> Grand Canyon NP
Route zoals nu gepland:
dag 1 28-apr zondag Aankomst los angeles
dag 2 29-apr maandag Los Angeles
dag 3 30-apr dinsdag Vertrek van LA -> Palm Springs
dag 4 1-mei woensdag vertek Palm Springs -> lake havasu (via Joshua tree )
dag 5 2-mei donderdag vertrek lake havasu -> Grand Canyon NP (via oatman -kingman route66)
dag 6 3-mei vrijdag Grand Canyon NP
dag 7 4-mei zaterdag vertrek van GCNP -> via Monument Valley -> Page (mon. Valley optioneel)
dag 8 5-mei zondag Page (antelope canyon, horshoe bend, lake powell)
dag 9 6-mei maandag vertrek van Page -> Bryce Canyon
dag 10 7-mei dinsdag Vertrek Bryce Canyon -> springdale via Dixie Forest ( voor bezoek Zion Park)
dag 11 8-mei woensdag Zion National Park
dag 12 9-mei donderdag vertrek van Hurricane -> Las Vegas (via valley of fire)
dag 13 10-mei vrijdag Las Vegas
dag 14 11-mei zaterdag Las Vegas
dag 15 12-mei zondag Vertek Las Vegas -> Ridgecrest via Death Valley
dag 16 13-mei maandag Vertrek Ridgecrest -> Oakhurst (yosemite)
dag 17 14-mei dinsdag Yosemite National Park
dag 18 15-mei woensdag Yosemite National Park
dag 19 16-mei donderdag Vertrek Oakhurst -> San Francisco
dag 20 17-mei vrijdag San francisco
dag 21 18-mei zaterdag vertrek San Francisco -> Monterey
dag 22 19-mei zondag vertrek Monterey-> San Luis Obispo
dag 23 20-mei maandag vertrek San Luis Obispo -> LAX -> vertrek naar huis
Voor wat betreft dag 3- dag 5, welke zou jullie voorkeur hebben.
Beide opties lijken me goed te doen.
Afweging gaat dus om :rijden vanaf Joshua Tree via Kingman route 66 naar Grand canyon.
of: rijden vanaf Joshua Tree via Blythe - Sedona naar Grand Canyon.
Alle hulp is weer welkom!
Alleen van dag 3 - dag 5 heb ik nog twijfels over.
Een andere route dan onderstaan schema zou kunnen zijn:
dag 3 30-apr dinsdag Vertrek van LA -> via Joshua Tree -> Blythe
dag 4 1-mei woensdag vertek Blythe -> Sedona
dag 5 2-mei donderdag Sedona tot in de namiddag verkennen, dan vertrek -> Grand Canyon NP
Route zoals nu gepland:
dag 1 28-apr zondag Aankomst los angeles
dag 2 29-apr maandag Los Angeles
dag 3 30-apr dinsdag Vertrek van LA -> Palm Springs
dag 4 1-mei woensdag vertek Palm Springs -> lake havasu (via Joshua tree )
dag 5 2-mei donderdag vertrek lake havasu -> Grand Canyon NP (via oatman -kingman route66)
dag 6 3-mei vrijdag Grand Canyon NP
dag 7 4-mei zaterdag vertrek van GCNP -> via Monument Valley -> Page (mon. Valley optioneel)
dag 8 5-mei zondag Page (antelope canyon, horshoe bend, lake powell)
dag 9 6-mei maandag vertrek van Page -> Bryce Canyon
dag 10 7-mei dinsdag Vertrek Bryce Canyon -> springdale via Dixie Forest ( voor bezoek Zion Park)
dag 11 8-mei woensdag Zion National Park
dag 12 9-mei donderdag vertrek van Hurricane -> Las Vegas (via valley of fire)
dag 13 10-mei vrijdag Las Vegas
dag 14 11-mei zaterdag Las Vegas
dag 15 12-mei zondag Vertek Las Vegas -> Ridgecrest via Death Valley
dag 16 13-mei maandag Vertrek Ridgecrest -> Oakhurst (yosemite)
dag 17 14-mei dinsdag Yosemite National Park
dag 18 15-mei woensdag Yosemite National Park
dag 19 16-mei donderdag Vertrek Oakhurst -> San Francisco
dag 20 17-mei vrijdag San francisco
dag 21 18-mei zaterdag vertrek San Francisco -> Monterey
dag 22 19-mei zondag vertrek Monterey-> San Luis Obispo
dag 23 20-mei maandag vertrek San Luis Obispo -> LAX -> vertrek naar huis
Voor wat betreft dag 3- dag 5, welke zou jullie voorkeur hebben.
Beide opties lijken me goed te doen.
Afweging gaat dus om :rijden vanaf Joshua Tree via Kingman route 66 naar Grand canyon.
of: rijden vanaf Joshua Tree via Blythe - Sedona naar Grand Canyon.
Alle hulp is weer welkom!

We hebben ze beide gedaan maar ik kan hier echt niet adviseren. De keus is tussen R66 en Sedona. Misschien een muntje opgooien. Met LHC heb ik persoonlijk niets maar ook niet met Blythe. Je kan van Palm Springs ook naar Kingman rijden voor een overnachting. Of ipv Palm Spring meteen naar Joshua Tree NP and dan de nacht doorbrengen in 29Palms.
- guido09
- Amerikafan
- Contacteer:
Dan maak ik het nog anders:
dag 3 30-apr dinsdag Vertrek van LA -> via Joshua Tree -> Kingman (flinke trip 608km)
dag 4 1-mei woensdag vertek Kingman -> route 66 -> Sedona (340km)
is dit haalbaar zonder uitgebreide wandelingen in Joshua Tree?
dag 3 30-apr dinsdag Vertrek van LA -> via Joshua Tree -> Kingman (flinke trip 608km)
dag 4 1-mei woensdag vertek Kingman -> route 66 -> Sedona (340km)
is dit haalbaar zonder uitgebreide wandelingen in Joshua Tree?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht