Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Heli/Vliegtuig tour grand canyon
Re: Heli/Vliegtuig tour grand canyon
Ik heb de helicoptervlucht gedaan bij Maverick.
Vond ik zeker de moeite om te doen om zo echt eens meer indruk te krijgen van de vorm van de canyon.
Langs de zijkant heb je niet zo'n besef over de omvang en de diepte van de canyon, met de helicoptervlucht zie je dat al veel beter.
Bij maverick konden we de video kopen van onze vlucht. (camera is met beeld onderaan helicopter) en is met de audio van alles wat er is gezegd tijdens de trip.
Alleen is de kleur te donker (is meer zwart/wit achtig) dus da's wel een groot nadeel aan de video.
Vond ik zeker de moeite om te doen om zo echt eens meer indruk te krijgen van de vorm van de canyon.
Langs de zijkant heb je niet zo'n besef over de omvang en de diepte van de canyon, met de helicoptervlucht zie je dat al veel beter.
Bij maverick konden we de video kopen van onze vlucht. (camera is met beeld onderaan helicopter) en is met de audio van alles wat er is gezegd tijdens de trip.
Alleen is de kleur te donker (is meer zwart/wit achtig) dus da's wel een groot nadeel aan de video.
Hoi, wij hebben GC in juli 2011 gedaan. We verbleven wel in Tusayan, south rim dus.
Voor onze vlucht hadden we lang getwijfeld tussen vliegtuigje of heli. Uiteindelijk gekozen voor vliegtuigje, vlucht van 45 minuten.
Tip 1 : moest je toch vanuit Grand Canyon Airport gaan, niet persé onmiddellijk gaan bij de bekendste en eerste maatschappij die je op Grand Canyon Airport tegenkomt, Papillon dus. Kijk gerust even wat verder. Er zitten 100m verder nog andere maatschappijen die beter van prijs zijn. Alhoewel ze wel allemaal beweerden eigendom van Papillon te zijn ... En toch was er deftig prijsverschil ...
Tip 2 : Vlucht proberen vóór 11u te doen, tegen de middag wordt het weer dikwijls heel wisselvallig en worden er gemakkelijk vluchten geannuleerd. Zo ook de onze dus van 13u. Je krijgt je geld terug, ofwel kom je terug voor een vlucht een andere dag. In ons geval hadden we een strak schema, volgende overnachting was gereserveerd in Page. Wij zijn er dus 2 dagen later voor terug gekomen vanuit Page (!). Klinkt beetje onnozel, maar we wilden persé een vlucht doen en zou zonde zijn om niet gedaan te hebben.
De vlucht zelf was wel heel mooi, man en zoon geen probleem, ikzelf was blij terug op de grond te staan, sick bag nét niet nodig gehad maar het scheelde niet veel.
GC zelf zien is een overgetelijke adembenemende onbeschrijflijke ervaring !
vnvmouse
Voor onze vlucht hadden we lang getwijfeld tussen vliegtuigje of heli. Uiteindelijk gekozen voor vliegtuigje, vlucht van 45 minuten.
Tip 1 : moest je toch vanuit Grand Canyon Airport gaan, niet persé onmiddellijk gaan bij de bekendste en eerste maatschappij die je op Grand Canyon Airport tegenkomt, Papillon dus. Kijk gerust even wat verder. Er zitten 100m verder nog andere maatschappijen die beter van prijs zijn. Alhoewel ze wel allemaal beweerden eigendom van Papillon te zijn ... En toch was er deftig prijsverschil ...
Tip 2 : Vlucht proberen vóór 11u te doen, tegen de middag wordt het weer dikwijls heel wisselvallig en worden er gemakkelijk vluchten geannuleerd. Zo ook de onze dus van 13u. Je krijgt je geld terug, ofwel kom je terug voor een vlucht een andere dag. In ons geval hadden we een strak schema, volgende overnachting was gereserveerd in Page. Wij zijn er dus 2 dagen later voor terug gekomen vanuit Page (!). Klinkt beetje onnozel, maar we wilden persé een vlucht doen en zou zonde zijn om niet gedaan te hebben.
De vlucht zelf was wel heel mooi, man en zoon geen probleem, ikzelf was blij terug op de grond te staan, sick bag nét niet nodig gehad maar het scheelde niet veel.
GC zelf zien is een overgetelijke adembenemende onbeschrijflijke ervaring !
vnvmouse
Kerst-Nieuwjaar 2009-2010 : Florida
Juli-aug 2011 : Westcoast + New York
Juli 2014 : Canadian Rockies + Yellowstone
Juli-aug 2011 : Westcoast + New York
Juli 2014 : Canadian Rockies + Yellowstone
Helicoptervlucht Grand Canyon
Ik heb een vraag over een helicoptervlucht die wij willen gaan doen in de Grand Canyon. Wij overnachten in het Red Feather Hotel in Tusayan, is het dan het beste om een helicoptervlucht te boeken via Papillon of via een andere organisatie? Bij Papillon vertrekken de tours vanuit Grand Canyon National Park en vanuit Grand Canyon West Rim. Vanuit welk punt kunnen wij het beste de helicoptervlucht pakken?
Alvast bedankt!
note mod : onderwerpen samengevoegd
Alvast bedankt!
note mod : onderwerpen samengevoegd
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Helicoptervlucht Grand Canyon
Als je in Tusayan zit, zit je vlak bij het vliegveld; de vluchten vanuit GCNP vertrekken uit Tusayan. De west rim ligt ergens anders, dat is niet handig.breekes schreef:Ik heb een vraag over een helicoptervlucht die wij willen gaan doen in de Grand Canyon. Wij overnachten in het Red Feather Hotel in Tusayan, is het dan het beste om een helicoptervlucht te boeken via Papillon of via een andere organisatie? Bij Papillon vertrekken de tours vanuit Grand Canyon National Park en vanuit Grand Canyon West Rim. Vanuit welk punt kunnen wij het beste de helicoptervlucht pakken?
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wij hebben de vlucht met Grand Canyon Airlines gedaan vanuit Tusayan. Klein vliegtuig (max 20 man), grote ramen en een hoge zit waardoor je het goed kon zien. Wel even wennen aan het gewiebel op de wind, want het vliegtuigje hangt bijna stil. Ook ik ben trouwens nog op zoek naar de muziek, want ik had het verkeerd ingeplugd. Ik heb bijna de hele vlucht gefilmt. De boeking verloopt trouwens ook via Papillion en het vliegtuig wordt ingedeelt op gewicht. Ik zat jammer genoeg aan de rechterkant, zorg dat je links zit, en dan kijk je eerst een tijdje uit over het kaibab forest terwijl de linkerkant al over de GC kijkt.
http://www.youtube.com/watch?v=TF4jjaJ1k7I
een van de hoogtepunten van onze vakantie
Ik kreeg pas thuis toen ik de film op TV afspeelde door dat er in het begin door de zon wat schittering in het raam te zien is en dus de stoel voor me.
http://www.youtube.com/watch?v=TF4jjaJ1k7I
een van de hoogtepunten van onze vakantie
Ik kreeg pas thuis toen ik de film op TV afspeelde door dat er in het begin door de zon wat schittering in het raam te zien is en dus de stoel voor me.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht