Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
LLC in Nevada
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: LLC in Nevada
Er is toch een belastingverdrag tussen Belgie en de US, waardoor je geen dubbele belastigen moet betalen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ik heb even snel doorgelzen en zal straks nauwkeurig lezen, maar voor nu:
Mark, waar baseer je op dat een niet-USC of niet-resident geen geld mag verdienen in de US ? Vlgs. mij mag dat wel, als je maar aangifte doet van dat inkomen en belastingen betaalt.
Het geeft je inderdaad geen recht tot vestiging hier - daarvoor gelden andere regels, en geld hebben om een bedrijf te beginnen of te investeren in een bestaand bedrijf kan je aan een visum helpen.
Je mag niet zomaar naar de US komen en geld verdienen door er te werken (en te wonen). Daar is een visum voor nodig.
Mark, waar baseer je op dat een niet-USC of niet-resident geen geld mag verdienen in de US ? Vlgs. mij mag dat wel, als je maar aangifte doet van dat inkomen en belastingen betaalt.
Het geeft je inderdaad geen recht tot vestiging hier - daarvoor gelden andere regels, en geld hebben om een bedrijf te beginnen of te investeren in een bestaand bedrijf kan je aan een visum helpen.
Je mag niet zomaar naar de US komen en geld verdienen door er te werken (en te wonen). Daar is een visum voor nodig.
kastelke schreef:Mag ik even vragen waarom je dit topic opende in 'Emigratie'? Is dat je uiteindelijke doel, of is het per vergissing dat het hier staat?
ja ik ben net nieuw hier op het forum en wist niet waar dit onderwerp te zetten
markgoestoamerica schreef:Beste Gunter,
Je moet vooral NIET op je eigen naam kopen, en dat heeft een aantal redenen.
Ik zal je een 3 tal belangrijke redenen geven waarom je het beste via een LLC constructie kunt kopen.
De belangrijkste:
Als niet US citizen een huis bezitten dat je verhuurt is per definitie geld verdienen, Je ben een natuurlijk persoon en zonder de juiste Visa's / werkvergunningen mag je geen geld verdienen in de USA.
Doe je dat toch, dan zal de US immigration daar niet heel blij zijn... Nu weet ik dat het niet zo een vaart zal lopen, zolang je je tax betaald zal de IRS het je niet moeilijk maken, Op een of andere mannier ligt de link nog niet tussen de IRS en US immigration![]()
Maar hoe lang het nog duurt daar kunnen we alleen maar naar gissen.
Maar Als de US immigration er achterkomt, dan ben je het zuur... Dan mag je niet een het land meer in voor 5 jaar, en daarna moet je een visa aanvragen om het land nog uberhaubt binnen te mogen.
Het zal dan ook lastig zijn naar je eigen huisje te gaan kijken of besprekingen te doen met de tussenpersoon.
Een BvBa, of NV zal ninner op reis gaan naar de USA, en zal ook nooit door de US immigation de toegang tot de USA ontzegd worden...
Wettelijke aansprakelijkheid... De USA heeft een "Ik klaag je aan" cultuur, het mooie is dat als je een sterke zaak hebt, de advocaten in de rij staan om je te helpen op no cure no pay basis, het nadeel is dat je gegarandeerd er wel een paar keer mee te maken zult krijgen als ondernemer. Een LLC is een rechtspersoon welke je aansprakelijkheid afdekt. doordat de LLC een US rechtspersoon is kun je je ook in de USA verzekeren tegen aansprakelijkheid. Als niet US citizen is dat niet mogelijk. Mocht het onverhoopt helemaal fout gaandan dekt de LLC je in prive af, Het amerikaanse rechtssysteem kent namelijk een vele malen betere bescherming, en komt bestuursaansprakekelijkheid enkel voor indien je strafbare feiten pleegt. Anders, jammmer pindakaas, LLC weg, morgen weer een nieuwe![]()
Geldstromen... Als je een LLC hebt, is het gemakkelijk een US bank account te openen, en daarop je betalingen te ontvangen en te verrichten... Internationaal is dat een stuk moeilijker.. IBAN kennen ze nog niet in de USA, heel veel gaat via checks... ze kennen wel wirer transfer maar dat kost je bergen geld, want hoe gek het ook klinkt, een bankoverschrijving kost enorm veel geld...
Je kunt de checks automatisch op je accont laten bijschrijven en via online bankieren je geld beheren.
regelen van diverse dingen, en contracten sluiten, om een hoop dingen te regelen, en contracten te sluiten met bijvoorbeeld de alarmcentrale, kabelTV etc, is het heel erg moeilijk om als niet US resident dat te regelen... Met een LLC is het een fluitje van een cent....
inkomen, Als je het op je privenaam zet mag je 2x belasting betalen... 1x aan de USA en 1x aan de belgische belastingdienst...
zo zijn er nog enorm veel andere redenen waarom een LLC er tussen schuiven erg belangrijk is...
Hallo Mark,
Bedankt voor de duidelijke uitleg !
Ik ben dan op de juiste manier bezig.
Mijn LLC is reeds opgezet en heb reeds een us bankaccount.
Wat mij hier overkomen is was wel zuur.
Het bedrijf dat mijn LLC had opgezet had er een boeltje van gemaakt. Ze hadden mijn naam vermeld als eigennaar van de LLC en blijkbaar mag dat niet (ivm us immigration)
Natuurlijk is dat dat bedrijfje niet meer bereikbaar. Nu op de website van secretarry of state in nevada kan in mijn LLC wel terug vinden. (GR Vegas LLC) Hij is opgezet maar niet op juiste manier.
Nu heb ik advies gevraagd aan de bank of america en die hebben me door verwezen naar cssnevada.com
Ben daar geweest, best aardige mensen en die wisten mij te vertellen dat mijn LLC een boeltje was.
Dus hun zijn nu bezig met het recht te zetten en als dat klaar is ga ik eerst eens naar een advocaat hier om te horen dat het nu inorde is.
Mijn zorg is als mijn naam niet op die LLC mag staan, wie zijn naam dan wel en als ik een huis koop dat iemand anders het niet verder kan verkopen.
Daarom ik eerst een advocaat wil spreken
Gunter
ps: ik hoor net dat ik in tussen het verkeerde onderwerp sta, excuxses voor dat
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Gunterke, ik wens je heel veel succes met dit avontuur. Ik wil niet al te cynisch zijn, maar als je al problemen hebt met het opzetten van een LLC, weet je zeker dat het kopen en verhuren van vastgoed in een ander land een goed idee is?gunterke schreef:Mijn LLC is reeds opgezet en heb reeds een us bankaccount.
Wat mij hier overkomen is was wel zuur.
Het bedrijf dat mijn LLC had opgezet had er een boeltje van gemaakt. Ze hadden mijn naam vermeld als eigennaar van de LLC en blijkbaar mag dat niet (ivm us immigration)
- Bandido
- Amerika-expert
Even terzijde: maar dit soort vastgoedprojecten is niet iets waar over het algemeen incentives voor bestaan. Let wel: die zijn per staat en soms zelfs per county/city verschillend, maar die richten zich meestal op sectoren. Zo is manufacturing altijd een populaire, maar ook R&D, food, logistiek etc. Mocht dit iets zijn dat je interesse heeft, dan kan het lokale Department of Economic Development/Commerce je daar meer over vertellen.markgoestoamerica schreef:Vergis je niet dat het hebben van een LLC in de USA door een de economic development zwaar gesubsidieerd word door bijvoorbeeld grote tax returns en incentives.
"Keep Georgia On Your Mind"
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Beste Gunter, hieruit begrijp ik dat je er al een tijdje mee bezig was, dus je avontuur is reeds begonnen, Het is wel erg belangrijk datgunterke schreef:...Het bedrijf dat mijn LLC had opgezet had er een boeltje van gemaakt. Ze hadden mijn naam vermeld als eigennaar van de LLC en blijkbaar mag dat niet (ivm us immigration)
Natuurlijk is dat dat bedrijfje niet meer bereikbaar.
Daarom ik eerst een advocaat wil spreken
het voordeel van een LLC ten opzichte van bijvoorbeeld een Inc. is het zogezegde Easy in - Easy out... Als de LLC een boeltje is, kun je er natuurlijk voor kiezen om de LLC te laten disolven en een nieuwe oprichten. (bij een Inc. is dat niet zo gemakkelijk)
Zolang je geen omzetten hebt gemaakt is er nog helemaal niets aan de hand.
Zoals Bandido al aangaf zijn die incentives en tax returns bij ons bedrijf geregeld door de Economic development en de Utah film commission.
Wat ik je wel aanraad is een goede advocaat en accountant te zoeken (en dat zal niet meevallen in Vegas
@Oortjes, het is idd niet verboden om geld te verdienen in de USA, echter het verhuren van een huis is wel degelijk werken, en dat mag dus niet. Omdat het gaat via een tussen persoon begeef je je in een grijs gebied waarover discussie kan ontstaan. Een discussie die je met US immigration niet wil voeren, want wat als zij beslissen dat het wel werk is? (het zou niet de 1e keer zijn) Het vervelende is dat er geen mogelijkheid is om tegen die beslissing in beroep te gaan, anders dan het beginnen van een rechtzaak.. en dat word lastig als je het land niet in mag....
@ Kastelleke, het klopt dat er een belasting verdrag tussen de USA en de diverse landen bestaat, en na veel trekken en duwen krijg je uiteindelijk wel een deel verrekend met je federal tax, helaas niet alles, en als natuurlijk persoon werkzaam, meer dan 180 dagen in de USA mag je belasting betalen over je wereld inkomen, dus ook dan moet je weer de wereld op zijn kop zetten om uit de problemen te blijven. De state taxes echter vallen buiten deze verdragen en moet je dus toch nog betalen.
De LLC - BvBa constructie maakt dat een heel stuk makkelijker, immers het word zelfs van beide zeide gestimmuleerd, vanuit Belgie word internationaal zaken gestimuleerd, en aan de US zijde vinden ze het erg prettig dat je als EU bedrijf investeerd in de USA. Dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan??
@USA2004, enerzijds heb je gelijk, maar ondernemen is risico nemen, en in iets nieuws stappen vraagt altijd wat aanpassingsvermogen. Gunterke doet het voor de 1e keer, en heeft eerst op eigen kracht gegoogled en het bedrijf opgestart. Nu is deskundig advies enorm belangrijk voor dit soort avonturen, dus is hij op dit gebied op een website met allemaal america deskundigen om advies komen vragen. want het vanuit het buitenland een onderneming runnen in de VS, dat is niet altijd even makkelijk. Een avontuur als deze is het zelfde als leren fietsen, mensen doen het voor zodat je kunt zien hoe het moet, je kunt lezen hoe het moet, en vanaf de zijlijn lijkt het dan ook erg simpel, maar op het moment dat je zelf op die fiets stapt zul je toch de nodige keren op je neus vallen voordat je het fietsen onder de knie hebt... Zolang je niet fataal valt is er geen enkel probleem toch?
If you can dream it...
Mark, heb je dit van een immigratie advokaat ? Je mag niet werken, maar geld krijgen uit huur via een verhuurbedrijf geldt dat als werken ?
Er zijn toch ITers die in Ned. achter de computer zitten voor een US bedrijf en een rekening sturen en betaald krijgen ?
Verder geloof ik niet dat het "de US graag personen en bedrijven ziet investeren hier" opgaat voor een persoon met een pandje van onder de $100.000 en daar wat inkomen uit trekkend. Stel dat G. $ 500 per maand overhoudt na alle kosten, dat is dan $ 6000 per jaar aan inkomen voor belastingen.
Als G. niet in de US woont, niet als resident aan de zoveel dagen eis voldoet, is hij geen belasting verschuldigd over wereld-inkomen.
(Maar klaarblijkelijk betaalt een LLC geen state tax in NV ?)
Vraag ik me af hoe G. dat gaat aanpakken met een LLC op naam van iemand anders die dan het inkomen/verlies dan op zijn/haar naam als personal income (1040) moet vermelden, voorzover ik het heb begrepen.
Op wiens naam komt de title van het huis dan te staan ?
Wie mag kosten van onderhoud en beheer aftrekken van zijn/haar belastingen ?
Wie betaalt de verzekeringen, en wie is er aansprakelijk als er iets gebeurt in het huis ?
Wie betaalt de property taxes ?
G. waarom ben je niet eerst naar een advokaat gegaan, liefst ook naar een immigratie advokaat om te vragen wat wel en wat niet is toegestaan.
Mark, onroerend goed kopen in de US, een bedrijf daar opzetten met alle ramificaties enz. vergelijk je met leren fietsen ?! het moet niet gekker worden hier. Dit is geen materie die je aanpakt na "googelen" en een vraag stellen op het AA forum.
G. wil ook niets negatiefs horen omtrent zijn plannen zotelezen. Hij reageert alleen op jouw 'tips' nav. de LLC. Wie o wie zet er een bedrijf op zonder juridische, boekhoudkundige, belastingtechnische etc. adviezen van mensen die ervoor gestudeerd hebben/jarenlange professionele ervaring hebben.
Gunterke - een condo is bijna altijd in een HOA met maandelijkse kosten en vaak regels dat er niet verhuurd mag worden zonder toestemming van de board of dat maar een bepaald percentage van de huizen ot huurpand omgezet mag worden. Een condo kan zelfs in twee HOA zitten (been there, done that). In dat laatste geval is het meestal een PUD.
Een HOA kan ook in juridische problemen komen overigens (been there, done that).
Andere kosten die bovenop OG bel. kunnen komen: Mello-Roos (dan wel SID, LID, CIC, CFD, of soortgelijke special district fees).
Je weet dat verkoopkosten minstens 6% van de prijs bedragen ? als je je pand van de hand wil doen.
Een condo is lastiger te verkopen dan een huis vanwege de bijkomende beperkingen en kosten. (Daarom zijn ze vaak ze goedkoper dan vergelijkbare 'gewone' huizen). De wat scheve relatie tussen aankoopprijs en huurprijs dan daar misschien uit verklaard worden ? want de maandelijkse HOA enz. lasten moeten toch door de verhuurder afgedragen worden.
Heb je al info ingewonnen over hoogte OG bel., verzekeringen etc.
Er zijn toch ITers die in Ned. achter de computer zitten voor een US bedrijf en een rekening sturen en betaald krijgen ?
Verder geloof ik niet dat het "de US graag personen en bedrijven ziet investeren hier" opgaat voor een persoon met een pandje van onder de $100.000 en daar wat inkomen uit trekkend. Stel dat G. $ 500 per maand overhoudt na alle kosten, dat is dan $ 6000 per jaar aan inkomen voor belastingen.
Als G. niet in de US woont, niet als resident aan de zoveel dagen eis voldoet, is hij geen belasting verschuldigd over wereld-inkomen.
(Maar klaarblijkelijk betaalt een LLC geen state tax in NV ?)
Vraag ik me af hoe G. dat gaat aanpakken met een LLC op naam van iemand anders die dan het inkomen/verlies dan op zijn/haar naam als personal income (1040) moet vermelden, voorzover ik het heb begrepen.
Op wiens naam komt de title van het huis dan te staan ?
Wie mag kosten van onderhoud en beheer aftrekken van zijn/haar belastingen ?
Wie betaalt de verzekeringen, en wie is er aansprakelijk als er iets gebeurt in het huis ?
Wie betaalt de property taxes ?
G. waarom ben je niet eerst naar een advokaat gegaan, liefst ook naar een immigratie advokaat om te vragen wat wel en wat niet is toegestaan.
Mark, onroerend goed kopen in de US, een bedrijf daar opzetten met alle ramificaties enz. vergelijk je met leren fietsen ?! het moet niet gekker worden hier. Dit is geen materie die je aanpakt na "googelen" en een vraag stellen op het AA forum.
G. wil ook niets negatiefs horen omtrent zijn plannen zotelezen. Hij reageert alleen op jouw 'tips' nav. de LLC. Wie o wie zet er een bedrijf op zonder juridische, boekhoudkundige, belastingtechnische etc. adviezen van mensen die ervoor gestudeerd hebben/jarenlange professionele ervaring hebben.
Gunterke - een condo is bijna altijd in een HOA met maandelijkse kosten en vaak regels dat er niet verhuurd mag worden zonder toestemming van de board of dat maar een bepaald percentage van de huizen ot huurpand omgezet mag worden. Een condo kan zelfs in twee HOA zitten (been there, done that). In dat laatste geval is het meestal een PUD.
Een HOA kan ook in juridische problemen komen overigens (been there, done that).
Andere kosten die bovenop OG bel. kunnen komen: Mello-Roos (dan wel SID, LID, CIC, CFD, of soortgelijke special district fees).
Je weet dat verkoopkosten minstens 6% van de prijs bedragen ? als je je pand van de hand wil doen.
Een condo is lastiger te verkopen dan een huis vanwege de bijkomende beperkingen en kosten. (Daarom zijn ze vaak ze goedkoper dan vergelijkbare 'gewone' huizen). De wat scheve relatie tussen aankoopprijs en huurprijs dan daar misschien uit verklaard worden ? want de maandelijkse HOA enz. lasten moeten toch door de verhuurder afgedragen worden.
Heb je al info ingewonnen over hoogte OG bel., verzekeringen etc.
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hoi Oortjes,
yep is piekfijn met documentatie uitgelegd door mijn immigratie advocaat, bedrijfs jurist, bedrijfs advocaat en accountant (KPMG), waarvan ik mag uitgaan dat deze groep mensen het wel zal weten.
idd is 60K een pienut, maar de tijd dat de grote jongens met bakken geld naar de USA komen is over.
De grote zwerm zzp-ers die samenwerken zijn vele malen krachtiger dan die logge bedrijven...
Ook de financiele wereld gaat er aan geloven, steeds meer financieringen komen uit crowd funding, waardoor ook kleine investeerders een graantje kunnen mee pikken van succes bedrijven, geen risico lopen (althans erg weinig) en belang kunnen hebben in heel veel bedrijven.
Maar dat is een ander topic toch?
Een bedrijf vergelijken met fietsen, tja, in beeldspraak klopt het hoor, een bedrijf is maar een ding hoor, bevalt het niet dan gooi je hem weg of verkoop je het, eventueel op Marktplaats.
Er is een groot verschil als je onderneming je levenswerk is waarvan je dan waarschijnlijk nooit rijk zult worden, omdat je dan met passie onderneemt en niet met verstand, of wanneer een onderneming een geld genererend iets is, zoals een investering in een opknapper, je koopt het, steekt er werk in, verbouwd het en verkoopt het weer met winst.
Nu weet ik dat er ook nog een sociaal aspect aan ondernemen zit, maar als ondernemer moet je eerst leren dat los te laten of althans op de 2e plaats te zetten. (been there, done that)
Mijn eerste onderneming (die ik nog steeds heb) heeft me 10 jaar gekost voordat ik een jaaromzet van boven een miljoen behaalde, omdat dit bedrijf de perfecte werkomgeving was en de producten met passie gemaakt worden waardoor een product onbetaalbaar word, voor de meeste klanten, en de winstmarges enorm laag zijn, als er al niet op word toegelegd...
Toen ik mijn E-MBA ging halen, werden mijn ogen geopend, en de ondernemingen die ik toen kocht, wist ik binnen 2 jaar winstgevend te maken waarbij de omzetten eigenlijk het 1e jaar ver boven de 1M uit kwamen.
Dus ja, ondernemen kun je vergelijken met leren fietsen, je leert het met vallen en opstaan!
En fouten maken mag, want wie geen fouten maakt maakt meestal helemaal niets....
yep is piekfijn met documentatie uitgelegd door mijn immigratie advocaat, bedrijfs jurist, bedrijfs advocaat en accountant (KPMG), waarvan ik mag uitgaan dat deze groep mensen het wel zal weten.
idd is 60K een pienut, maar de tijd dat de grote jongens met bakken geld naar de USA komen is over.
De grote zwerm zzp-ers die samenwerken zijn vele malen krachtiger dan die logge bedrijven...
Ook de financiele wereld gaat er aan geloven, steeds meer financieringen komen uit crowd funding, waardoor ook kleine investeerders een graantje kunnen mee pikken van succes bedrijven, geen risico lopen (althans erg weinig) en belang kunnen hebben in heel veel bedrijven.
Maar dat is een ander topic toch?
Een bedrijf vergelijken met fietsen, tja, in beeldspraak klopt het hoor, een bedrijf is maar een ding hoor, bevalt het niet dan gooi je hem weg of verkoop je het, eventueel op Marktplaats.
Er is een groot verschil als je onderneming je levenswerk is waarvan je dan waarschijnlijk nooit rijk zult worden, omdat je dan met passie onderneemt en niet met verstand, of wanneer een onderneming een geld genererend iets is, zoals een investering in een opknapper, je koopt het, steekt er werk in, verbouwd het en verkoopt het weer met winst.
Nu weet ik dat er ook nog een sociaal aspect aan ondernemen zit, maar als ondernemer moet je eerst leren dat los te laten of althans op de 2e plaats te zetten. (been there, done that)
Mijn eerste onderneming (die ik nog steeds heb) heeft me 10 jaar gekost voordat ik een jaaromzet van boven een miljoen behaalde, omdat dit bedrijf de perfecte werkomgeving was en de producten met passie gemaakt worden waardoor een product onbetaalbaar word, voor de meeste klanten, en de winstmarges enorm laag zijn, als er al niet op word toegelegd...
Toen ik mijn E-MBA ging halen, werden mijn ogen geopend, en de ondernemingen die ik toen kocht, wist ik binnen 2 jaar winstgevend te maken waarbij de omzetten eigenlijk het 1e jaar ver boven de 1M uit kwamen.
Dus ja, ondernemen kun je vergelijken met leren fietsen, je leert het met vallen en opstaan!
En fouten maken mag, want wie geen fouten maakt maakt meestal helemaal niets....
If you can dream it...
Mark, er staan toch aardig wat Aziaten klaar met de $ 500.000 voor een EB-3.
Massa's kleine investeerders investeren al via hun IRA of 401k. Crowd sourcing voor kennis (zoals hier) is een ding, maar crowd sourcing voor geld zie ik als het volgende gebeuren waarin gewone mensen hun centen kunnen kwijtraken. Maar inderdaad, ander topic.
Dat is toch een aardige lijst deskundigen die je hebt geraadpleegd om te leren 'fietsen'.
Waar het me om blijft gaan is dat G. denkt snel winst te kunnen maken met zijn opzet, maar dat ik denk dat hij langer en dieper moet researchen voor hij stappen zet. Om dan in jouw terminologie te blijven: eerst echt goed leren fietsen voor je druk verkeer ingaat, en ook de verkeersregels kennen.
Hoe kan hij weten wat goede buurten zijn in een plaats waar hij niet langdurig heeft verbleven ? Hoe weet hij wat de haken en ogen zijn van kopen/bezitten/verhuren/verkopen vastgoed als hij alleen maar met een makelaar heeft gepraat ? Alles is hier caveat emptor, buyer beware !
Massa's kleine investeerders investeren al via hun IRA of 401k. Crowd sourcing voor kennis (zoals hier) is een ding, maar crowd sourcing voor geld zie ik als het volgende gebeuren waarin gewone mensen hun centen kunnen kwijtraken. Maar inderdaad, ander topic.
Dat is toch een aardige lijst deskundigen die je hebt geraadpleegd om te leren 'fietsen'.
Waar het me om blijft gaan is dat G. denkt snel winst te kunnen maken met zijn opzet, maar dat ik denk dat hij langer en dieper moet researchen voor hij stappen zet. Om dan in jouw terminologie te blijven: eerst echt goed leren fietsen voor je druk verkeer ingaat, en ook de verkeersregels kennen.
Hoe kan hij weten wat goede buurten zijn in een plaats waar hij niet langdurig heeft verbleven ? Hoe weet hij wat de haken en ogen zijn van kopen/bezitten/verhuren/verkopen vastgoed als hij alleen maar met een makelaar heeft gepraat ? Alles is hier caveat emptor, buyer beware !
Laatst gewijzigd door USInsider op 08 jul 2012, 03:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
caveat emptorl, mooie naam voor je bedrijf...
Ik ben er van overtuigd dat je je moet verdiepen in de materie voordat je daadwerkelijk gaat investeren, en als je de materie niet beheerst dan plaatst een goed leider, de juiste personen op de juiste plaatsen die er wel verstand van hebben.
De beste ondernemers zijn mensen die kansen zien waar anderen die juist niet zien...
Nu geloof ik absoluut niet in real estate, maar dat is ook niet mijn ding, maar ik blijf met Gunterke wel in contact, wellicht kan hij ons straks goed adviseren over de huizen markt...
Mijn favoriete quote van de beste ondernemer ooit:
" We did it Disneyland, in the knowledge that most of the people I talked to thought it would be a financial disaster - closed and forgotten within the first year."
Ik ben er van overtuigd dat je je moet verdiepen in de materie voordat je daadwerkelijk gaat investeren, en als je de materie niet beheerst dan plaatst een goed leider, de juiste personen op de juiste plaatsen die er wel verstand van hebben.
De beste ondernemers zijn mensen die kansen zien waar anderen die juist niet zien...
Nu geloof ik absoluut niet in real estate, maar dat is ook niet mijn ding, maar ik blijf met Gunterke wel in contact, wellicht kan hij ons straks goed adviseren over de huizen markt...
Mijn favoriete quote van de beste ondernemer ooit:
" We did it Disneyland, in the knowledge that most of the people I talked to thought it would be a financial disaster - closed and forgotten within the first year."
If you can dream it...
Is dit een quiz ? Moet ik raden wie het is ?
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Spijtig dat de eerste prijs niet een paar aandelen van het bedrijf is:
http://www.brainyquote.com/quotes/quote ... 31666.html
(al zouden een paar aandelen van Mark zijn bedrijf misschien een betere investering zijn
! )
http://www.brainyquote.com/quotes/quote ... 31666.html
(al zouden een paar aandelen van Mark zijn bedrijf misschien een betere investering zijn
Elke
Als Mark het heeft over 'de beste ondernemer ooit' dan wil ik er graag bij vermeld zien dat Walt het creatieve genie was, maar dat het bedrijf vooral dankzij het zakelijk inzicht van zijn broer Roy zo'n succes is geworden.... (ere wie ere toekomt enzo.)
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Daar heeft Oortjes een punt, want zonder zijn broer Roy was Walt nooit zover gekomen dat hij Disneyland kon bouwen.
Maar Disneyland is toch echt Walts eigen avontuur... Gebouwd met het vermogen dat vergaard is met het maken van films en banken die onder druk gezet konden worden.
Zo ook is apple er niet alleen dankzij Steve Jobs, en Microsoft niet dankzij Bill Gates...
Maar is een goede ondernemer niet de persoon die de juiste mensen om zich heen weet te vergaren en daarmee zijn organisatie een succes maakt?
uiteindelijk is elke medewerker een schakel van het succes toch?, en dan zou er hier een hele lange lijst met namen staan.
Zoals Walt ook zei, " No matter how important your role is, at the end there is only one name on the companies door... " Disney " "
Maar Disneyland is toch echt Walts eigen avontuur... Gebouwd met het vermogen dat vergaard is met het maken van films en banken die onder druk gezet konden worden.
Zo ook is apple er niet alleen dankzij Steve Jobs, en Microsoft niet dankzij Bill Gates...
Maar is een goede ondernemer niet de persoon die de juiste mensen om zich heen weet te vergaren en daarmee zijn organisatie een succes maakt?
uiteindelijk is elke medewerker een schakel van het succes toch?, en dan zou er hier een hele lange lijst met namen staan.
Zoals Walt ook zei, " No matter how important your role is, at the end there is only one name on the companies door... " Disney " "
If you can dream it...
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Beste,
sinds dit topic, zijn er een aantal mensen die mij contacten met vragen over het ondernemen in de USA.
Eindeljik ben ik eens in staat iets voor dit forum terug te doen en advies geven aan diegenen die dat willen en daarbij snap ik dat veel dingen niet graag over een forum besproken worden, dus krijg ik e-mails van die mensen via het AA Forum...
Voor mij is het dan best wel een zoekwerk in de ledenlijst om te kunnen antwoorden.
Als je me mailt krijg je zeker antwoord, maar zet er dan wel even je e-mail adres bij
Als je vragen hebt van algemenere aard dan mag je die natuurlijk ook op het forum posten, dan hebben er meer mensen wat aan...
sinds dit topic, zijn er een aantal mensen die mij contacten met vragen over het ondernemen in de USA.
Eindeljik ben ik eens in staat iets voor dit forum terug te doen en advies geven aan diegenen die dat willen en daarbij snap ik dat veel dingen niet graag over een forum besproken worden, dus krijg ik e-mails van die mensen via het AA Forum...
Voor mij is het dan best wel een zoekwerk in de ledenlijst om te kunnen antwoorden.
Als je me mailt krijg je zeker antwoord, maar zet er dan wel even je e-mail adres bij
Als je vragen hebt van algemenere aard dan mag je die natuurlijk ook op het forum posten, dan hebben er meer mensen wat aan...
If you can dream it...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1403 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-