Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Rendabel met kleine kinderen rondreis Westkust?
Buggy heeft inderdaad voor- en nadelen. Het ligt er ook aan waar je bent en met welk vervoersmiddel je reist. Voordeel vind ik dat je met buggy veel mobieler bent, omdat kinderen wanneer ze moe zijn in de buggy kunnen zitten. Ze kunnen er zelfs in slapen, hebben beschutting tegen de zon, je kan je tassen eraan hangen enz. Het nadeel van een buggy (vooral de tweelingbuggy) op vakantie, is dat het veel plek in beslag neemt. En dat de kleine winkeltjes, restaurantjes (vier jaar terug in Italie) daar toen helemaal niet op ingesteld waren.
In ons geval zal een buggy niet veel uitmaken.. We zijn er nog steeds niet helemaal uit.. We moeten ook maar eens zien hoe aankomend vakantie in Italie zal zijn. Met name de culturele uitstapjes die we willen maken..
In ons geval zal een buggy niet veel uitmaken.. We zijn er nog steeds niet helemaal uit.. We moeten ook maar eens zien hoe aankomend vakantie in Italie zal zijn. Met name de culturele uitstapjes die we willen maken..
Sandy
Wel interesant om te lezen die ervaringen,
wij zijn dus ook van plan om juli-aug rondreis zuid-west te maken met onze kids van dan bijna 6 en 7 .
Vindt het wel erg spannend,met name omdat wij nog nooit een rondreis hebben gemaakt en nog nooit in amerika zijn geweest.
Maar ik denk dat het ook aan jezlef ligt ze zullen tijdens zo'n reis wel meer aandacht vragen als thuis omdat het voor hun ook allemaal nieuw is en spannend,maar ik denk als je een beetje geduldig bent het allemaal best goed komt......of ze moeten elkaar te lijf gaan op de achterbank wat hier nog weleens gebeurt hahaha
Wij gaan met een auto en willen in hotels slapen wel meestal paar dagen op de zelfde plek.
Enja de kosten... het blijft een hoop geld het zijn(bij ons)afwegingen die je moet maken,wij gaan dit jaar niet op vakantie om volgend jaar naar amerika te kunnen wij hebben geschat op zo'n 15.000 voor 4 weken.
pffff het is inderdaad een hoop maar ik heb het wel voor over,we doen tenslotte niet ieder jaar
wij zijn dus ook van plan om juli-aug rondreis zuid-west te maken met onze kids van dan bijna 6 en 7 .
Vindt het wel erg spannend,met name omdat wij nog nooit een rondreis hebben gemaakt en nog nooit in amerika zijn geweest.
Maar ik denk dat het ook aan jezlef ligt ze zullen tijdens zo'n reis wel meer aandacht vragen als thuis omdat het voor hun ook allemaal nieuw is en spannend,maar ik denk als je een beetje geduldig bent het allemaal best goed komt......of ze moeten elkaar te lijf gaan op de achterbank wat hier nog weleens gebeurt hahaha
Wij gaan met een auto en willen in hotels slapen wel meestal paar dagen op de zelfde plek.
Enja de kosten... het blijft een hoop geld het zijn(bij ons)afwegingen die je moet maken,wij gaan dit jaar niet op vakantie om volgend jaar naar amerika te kunnen wij hebben geschat op zo'n 15.000 voor 4 weken.
pffff het is inderdaad een hoop maar ik heb het wel voor over,we doen tenslotte niet ieder jaar
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Bij ons zijn ze nu 14 12 en 10 en dat doen ze nog steeds hoor!mamma schreef:.....of ze moeten elkaar te lijf gaan op de achterbank wat hier nog weleens gebeurt hahaha
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- repelsteeltje
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Hoi Sandy
Wij gaan dit jaar met twee kinderen van 10 en 8 jaar een rondreis maken.
Natuurlijk zijn we erg benieuwd hoe het gaat, maar ook in Europa trekken we al jaren elke 3-4 dagen verder naar een andere camping. Dat kwam omdat we toen we de kinderen klein hadden een camper hadden. Het is eigenlijk zo gebleven toen de camper aan de kant ging en we met de tent gingen kamperen. De kinderen slapen al jaren in een eigen tentje. Je raakt er op ingesteld elke keer je boeltje in te pakken. Iedereen helpt mee en met een uurtje zitten we weer ingepakt in de auto.
We zien altijd wel wat de dag ons brengt en plannen niet te veel want als er iemand een dag niet lekker is passen we het schema aan. Ik denk dat je dat altijd doet als je met kinderen op vakantie gaat. Onze reisroute is uitgestippeld, maar kan altijd aangepast worden als het nodig is. We hebben niet veel van te voren gereserveerd.
In Amerika hebben we gezien de onkosten er ook voor gekozen om te gaan kamperen met tentjes. We nemen 2 kleine tentjes mee. Als het niet handig is nemen we een motel (in de grote steden bijvoorbeeld).
Maar wij zijn natuurlijk maar met z'n viertjes. Wel kan ik me herinneren dat de vorige keer toen wij er waren, dat is overigens al 12 jaar geleden dat er in sommige motels (in Las Vegas zeker) drie keer een 2 persoons bed stond. De echte Amerika gangers kunnen hier misschien meer over vertellen.
We hebben een MPV 7 pers (minivan) gehuurd, zodat we genoeg ruimte in de auto hebben.
Toen we erover zijn gaan denken of we zo'n reis wilden gaan maken hebben we gelijk de knopen doorgehakt. Het geld was er. Om ons heen gebeuren af en toe dingen die ons duidelijk maken dat we niets moeten gaan uitstellen als we iets echt willen. We hebben nu de instelling: Pluk de dag. Ook bij onze dagelijkse bezigheden.
We zullen jullie op de hoogte houden hoe het gegaan is tijdens de reis en de ervaringen met jullie delen.
Monique
Wij gaan dit jaar met twee kinderen van 10 en 8 jaar een rondreis maken.
Natuurlijk zijn we erg benieuwd hoe het gaat, maar ook in Europa trekken we al jaren elke 3-4 dagen verder naar een andere camping. Dat kwam omdat we toen we de kinderen klein hadden een camper hadden. Het is eigenlijk zo gebleven toen de camper aan de kant ging en we met de tent gingen kamperen. De kinderen slapen al jaren in een eigen tentje. Je raakt er op ingesteld elke keer je boeltje in te pakken. Iedereen helpt mee en met een uurtje zitten we weer ingepakt in de auto.
We zien altijd wel wat de dag ons brengt en plannen niet te veel want als er iemand een dag niet lekker is passen we het schema aan. Ik denk dat je dat altijd doet als je met kinderen op vakantie gaat. Onze reisroute is uitgestippeld, maar kan altijd aangepast worden als het nodig is. We hebben niet veel van te voren gereserveerd.
In Amerika hebben we gezien de onkosten er ook voor gekozen om te gaan kamperen met tentjes. We nemen 2 kleine tentjes mee. Als het niet handig is nemen we een motel (in de grote steden bijvoorbeeld).
Maar wij zijn natuurlijk maar met z'n viertjes. Wel kan ik me herinneren dat de vorige keer toen wij er waren, dat is overigens al 12 jaar geleden dat er in sommige motels (in Las Vegas zeker) drie keer een 2 persoons bed stond. De echte Amerika gangers kunnen hier misschien meer over vertellen.
We hebben een MPV 7 pers (minivan) gehuurd, zodat we genoeg ruimte in de auto hebben.
Toen we erover zijn gaan denken of we zo'n reis wilden gaan maken hebben we gelijk de knopen doorgehakt. Het geld was er. Om ons heen gebeuren af en toe dingen die ons duidelijk maken dat we niets moeten gaan uitstellen als we iets echt willen. We hebben nu de instelling: Pluk de dag. Ook bij onze dagelijkse bezigheden.
We zullen jullie op de hoogte houden hoe het gegaan is tijdens de reis en de ervaringen met jullie delen.
Monique

Sinds de geboorte van onze kinderen (nu zijn ze 18 en 13) trekken we met ze de aardbol over. Het enige waar we altijd voortijdig voor gezorgd hebben was een overnachtingsadres. Als ze zo klein zijn wil je niet 's avonds nog lopen zoeken. V.w.b. het zuid westen van Amerika hebben we veelvuldig gekozen voor hotels (kinderen vaak gratis overnachting en eten) of campervakanties (gezellig met andere kinderen op de camping). In al die jaren heeft het nooit problemen opgeleverd mits je zorgt voor voldoende vocht en schaduw. Dat ze het nooit onplezierig hebben gevonden blijkt uit het feit dat we dit jaar voor de 19e keer opnieuw met ons viertjes naar de USA vertrekken. Voor mijn dochter van 13 zal dit iets minder zijn maar ze weet ook van de eerste jaren nog van alles te herinneren.
Dus goed voorbereid dan gewoon gaan!
Dus goed voorbereid dan gewoon gaan!
Ik zie dat je al veel reacties hebt ontvangen, maar er kan er vast nog eentje bij. Twee jaar geleden zijn we met onze twee jongens van 5 en 8 van Los Angeles naar Seattle gegaan. Zolang je het reistempo rustig houdt is het voor de kinderen één groot feest. Het voordeel van de kust is zonder meer de geweldige temperatuur en het feit dat voor kinderen altijd iets te doen is. Er zijn getijdepoeltjes op het strand en altijd veel dieren te vinden: zeehonden, pelikanen, wasberen, ze vinden alles geweldig.
Onze oudste is echt een loper, de jongste niet, maar ieder park kent veel relatief korte wandelroutes van 1 tot 2 mijl. Als je die verdeelt over de dag lopen ze meer dan je denkt en vinden ze het nog leuk ook.
Dit jaar gaan we weer en vooral ook omdat de jongens het nog steeds als hun mooiste vakantie beschouwen.
Wat de kosten betreft raad ik je aan het gewoon eenvoudig te houden. Sla die pretparken gewoon over, die hebben we hier ook in de buurt.... Overigens is de dierentuin in Portland wel erg leuk voor de afwisseling.
Nog een laatste aanrader voor kinderen: de Oregon sand dunes en het strand van Crescent City.
Onze oudste is echt een loper, de jongste niet, maar ieder park kent veel relatief korte wandelroutes van 1 tot 2 mijl. Als je die verdeelt over de dag lopen ze meer dan je denkt en vinden ze het nog leuk ook.
Dit jaar gaan we weer en vooral ook omdat de jongens het nog steeds als hun mooiste vakantie beschouwen.
Wat de kosten betreft raad ik je aan het gewoon eenvoudig te houden. Sla die pretparken gewoon over, die hebben we hier ook in de buurt.... Overigens is de dierentuin in Portland wel erg leuk voor de afwisseling.
Nog een laatste aanrader voor kinderen: de Oregon sand dunes en het strand van Crescent City.
- Mostertje
- Amerikafan
Wij gaan 30 mei aanstaande voor 20 dagen naar amerika. We vliegen op LA en overnachten eerst 3 nachten in Anaheim (1 dag Disney). Wij gaan met ons zoontje van bijna 5 en voorzien ook eigenlijk geen problemen. Hij vindt autorijden leuk en als hij het zat is, valt hij in slaap. Inderdaad veel vocht en schaduw (opletten met de zon) en dan zal het toch wel gaan?! Na onze rondreis via Grand Canyon, LV, Death Valley, Sequoia, SF en dan weer LA gaan we ook nog 4 nachten naar NY. Lion King geboekt en een vervoerspas om een hoop te zien. Vrienden van ons hebben een dochtertje van vijf en die is helemaal verliefd op NY en gaat dit jaar voor de derde keer. Na onze reis zal ik onze ervaringen delen.
Wij hadden toen de kinderen klein waren, een inklapbare buggy mee. Het was zo'n buggy die je ook makkelijk achteraan de fiets mee kon nemen. Als dochter/zoon meeliep of als het pad te slecht was voor de buggy, dan klapten we hem in en droegen hem, m.b.v. een meegebrachte riem, om de schouder. Nu zijn onze kinderen er al wel jong aan gewend geraakt om te wandelen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 3620 Weergaves
-
Laatste bericht door blijebijtjes
-
- 16 Reacties