Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Turbotrent: SFO-LV-LV
-
jerommeke10
- Amerikakenner
Re: Extra dag Moab of Bryce NP ?
Ik denk dat Marianne gelijk heeft. En persoonlijk zou ik nog iets verder durven gaan: maar één nacht GC, dan 2 nachten Page, dan MV, dan 2 nachten Moab, eentje Bryce, eentje Zion...
Als je niet van plan bent grote wandelingen te doen in GC, en absoluut tot Moab wilt geraken, lijkt me dat meer evenwichtig.
Als je niet van plan bent grote wandelingen te doen in GC, en absoluut tot Moab wilt geraken, lijkt me dat meer evenwichtig.
Ook akkoord. Zou beslist snoeien aan Page voor extra dag te Moab. Ene dag Arches, andere dag Canyonlands en Dead Horse Point SP.
Wat betreft mountainbiken; voluit de moeite maar dat duurt een ganse dag. Een MTB kost al zo'n 40$/dag en dat huur je niet voor 2u dus. Slickrock trail is aanrader maar alleen als je een zeer goede fietser met lef bent. Zelfs goede fietsers moeten soms eventjes te voet verder..
Hoe leuk het MTB'en wel is, het weegt niet op tegen het zicht aan bvb Mesa Arch in Canyonlands vind ik.
Wat betreft mountainbiken; voluit de moeite maar dat duurt een ganse dag. Een MTB kost al zo'n 40$/dag en dat huur je niet voor 2u dus. Slickrock trail is aanrader maar alleen als je een zeer goede fietser met lef bent. Zelfs goede fietsers moeten soms eventjes te voet verder..
Hoe leuk het MTB'en wel is, het weegt niet op tegen het zicht aan bvb Mesa Arch in Canyonlands vind ik.
-
Turbotrent
- Amerikafan
Bedankt iedereen voor de tips! Ik ga het eens bekijken om Page met 1 dag in te korten zodat we langer in Moab kunnen blijven.
Uit de reacties kan ik ook opmaken dat je op een dikke halve dag ook al een mooie indruk van Bryce kan krijgen. Kan iemand mij eventueel tips geven welke viewpoints/trails ik zeker niet mag missen?
Uit de reacties kan ik ook opmaken dat je op een dikke halve dag ook al een mooie indruk van Bryce kan krijgen. Kan iemand mij eventueel tips geven welke viewpoints/trails ik zeker niet mag missen?
Reisverslag 2012 : http://turbotrent.wordpress.com
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor Bryce: ik had al naar mijn 2011-verslag verwezen. Je kunt ook eens op mijn wandelsite kijken.
In plaats van die extra nacht Moab kun je ook eens kijken naar een overnachting bij Monument Valley - is ook afhankelijk van wat je bij Page en bij Moab wilt doen naturulijk.
Marianne
In plaats van die extra nacht Moab kun je ook eens kijken naar een overnachting bij Monument Valley - is ook afhankelijk van wat je bij Page en bij Moab wilt doen naturulijk.
Marianne
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
In Page is Antelope Canyon natuurlijk dé trekpleister, maar daar heb je slechts een paar uurtjes voor nodig.
De rit van de Grand Canyon naar Page is slechts 3 uurtjes
Als je die dag dus op tijd vertrekt, kan je het grootste deel van de dag nog in Page doorbrengen
Wij hebben 's middags toen Lower Antelope Canyon gedaan.
Daarna zou je nog naar Horseshoe Bend kunnen rijden of Lake Powell bezichtigen.
De dag er na rijd je dan naar Moab
Dat is zo'n 5 uur rijden dus in feite zou je dan ook in de ochtend nog iets in Page kunnen doen en daarna in de auto stappen
Tijd genoeg in Page lijkt me én je hebt je dag voor Bryce (overigens waren wij in Bryce in een halve dag klaar, het is niet heel groot en vooral mooi om een keer gezien te hebben),
De rit van de Grand Canyon naar Page is slechts 3 uurtjes
Als je die dag dus op tijd vertrekt, kan je het grootste deel van de dag nog in Page doorbrengen
Wij hebben 's middags toen Lower Antelope Canyon gedaan.
Daarna zou je nog naar Horseshoe Bend kunnen rijden of Lake Powell bezichtigen.
De dag er na rijd je dan naar Moab
Dat is zo'n 5 uur rijden dus in feite zou je dan ook in de ochtend nog iets in Page kunnen doen en daarna in de auto stappen
Tijd genoeg in Page lijkt me én je hebt je dag voor Bryce (overigens waren wij in Bryce in een halve dag klaar, het is niet heel groot en vooral mooi om een keer gezien te hebben),
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
-
Turbotrent
- Amerikafan
Re: Reis Turbotrent: SFO-LV-LV
Hoi iedereen,
Even een kleine update. We gaan naar alle waarschijnlijkheid inderdaad Page met 1 dagje inkorten (enkel bezoek aan Lower Antelope Canyon en kort bezoekje aan Lake Powell - Lone Rock) waardoor we wat langer in Moab kunnen blijven
Op de terugweg rijden we dan via de scenic byway 12 naar Tropic (Bryce). Het is een pittige rit (Google maps geeft +/- 5u reistijd aan), maar onderweg gaan we natuurlijk voldoende rust -en fotostops inbouwen. Heeft er iemand misschien tips waar we zeker even halt moeten houden, of misschien zelfs kleine wandelingen die we zouden kunnen doen? Ik lees bijboorbeeld dat de Lower Calf Creek de moeite waard is, maar gaan we daar wel tijd voor hebben?
Even een kleine update. We gaan naar alle waarschijnlijkheid inderdaad Page met 1 dagje inkorten (enkel bezoek aan Lower Antelope Canyon en kort bezoekje aan Lake Powell - Lone Rock) waardoor we wat langer in Moab kunnen blijven
Op de terugweg rijden we dan via de scenic byway 12 naar Tropic (Bryce). Het is een pittige rit (Google maps geeft +/- 5u reistijd aan), maar onderweg gaan we natuurlijk voldoende rust -en fotostops inbouwen. Heeft er iemand misschien tips waar we zeker even halt moeten houden, of misschien zelfs kleine wandelingen die we zouden kunnen doen? Ik lees bijboorbeeld dat de Lower Calf Creek de moeite waard is, maar gaan we daar wel tijd voor hebben?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Voor Lone rock (beach) moet je wel entree betalen. En zo speciaal is het daar ook niet, het is gewoon een zandstrand en het water is ijskoud! Net ervoor ligt aan de rechterkant een scenic view op een heuvel. Je kijkt dan uit over Wahpwah Marina en Lake Powell, ik zou daar gewoonngaam kijken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vergeet Horseshoe Bend en de Glen Canyon dam niet. Zie daarvoor mijn 2008-verslag, toen hadden we ook 1 overnachting in Page, en mijn 2011-verslag. Ik ben nog steeds een voorstander voor een overnachting in Monument Valley. Scheelt je maar een paar uur in Moab, en je hebt daar dan de mooiste uren, en ook nog iets meer tijd voor Page.Turbotrent schreef:Hoi iedereen,
Even een kleine update. We gaan naar alle waarschijnlijkheid inderdaad Page met 1 dagje inkorten (enkel bezoek aan Lower Antelope Canyon en kort bezoekje aan Lake Powell - Lone Rock) waardoor we wat langer in Moab kunnen blijven![]()
Marianne
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Lower Calf Creek schijnt inderdaad erg mooi te zijn. Maar ik zou de trail even googlen want ik meen dat het wel een langere wandeling is ik dacht een uurtje of 3. Maar zoek het even op want er is info op internet te vinden met beschrijving. En kijk ook of je het weer in de gaten moet houden; mbt thunderstorms en hevige buien die misschien flash floods kunnen veroorzaken. Ook hierover staat wel info op het www.
Moab is heel veel te zien en doen maar ook lekker om te niksen. In mijn plannen (2012) had ik wat dingen opgenomen die we konden doen op de rustdag in MOab. Wij deden toen niks..
even bijkomen van reizen. Wellicht nog wat voor jou erbij. Raften is ook een optie hoewel er nu niet veel water meer stroomt en het meer floaten is... ook lekker.
Moab is heel veel te zien en doen maar ook lekker om te niksen. In mijn plannen (2012) had ik wat dingen opgenomen die we konden doen op de rustdag in MOab. Wij deden toen niks..
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij zijn een aantal jaren geleden van Torrey naar Escalente gereden. Onderweg hebben wij ook deze wandeling meegepikt. We zijn denk ik wel niet al te vroeg vertrokken in Torrey, en tegen dat we effectief aan de wandeling begonnen (insmeren, rugzak inpakken met water en eten,...) was het 12u30. Volgens mijn reisverslag hebben we over de trip heen toch wel langer dan 1.5u gedaan. Ik weet nog dat het snikheet was! Het was wel vlak, maar vaak zanderig en in de zon was het echt puffen. Op de terugweg hebben we ons op het einde nog heel hard zitten haasten omdat we voor 16u30 aan de de Kiva Coffeehouse (vlakbij) wilden zijn. We kwamen daar spijtig genoeg net om 16u30 aan en het ding was gesloten. Maar de wandeling was toch zeker een 3 tal uur. Reken daar dan nog even genieten bij de waterval bij en je bent al snel 3.5u onderweg.Isis schreef:Lower Calf Creek schijnt inderdaad erg mooi te zijn. Maar ik zou de trail even googlen want ik meen dat het wel een langere wandeling is ik dacht een uurtje of 3.
Als je van Moab naar Tropic wilt rijden (dat is toch het plan, niet?) zou ik eerder stoppen voor Goblin Valley dan die lange wandeling naar de watervallen. Onderweg passeer je ook nog langs Capitol Reef en dat is zeker ook de moeite om even de Scenic Drive te rijden.
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
-
Turbotrent
- Amerikafan
Dat is inderdaad het plan! Via de Scencic Byway 12.Als je van Moab naar Tropic wilt rijden (dat is toch het plan, niet?)
Ok, het lijkt dus dat de watervallen te veel tijd in beslag zullen nemen, dat zullen we dus voor een ander keertje houden
Zou een wandeling naar de Little Wild Horse Canyon kunnen lukken? Stel dat we rond 9u00 in Moab vertrekken, dan zouden we volgens Google maps rond 11u00 aan de trailhead aankomen. Stel dat we daar een stukje de canyon inwandelen en rond 13u00 terug vertrekken, dan zouden we toch rond 19u00 kunnen aankomen in Tropic (Google geeft een reistijd van 4u00), rekening houdend met nog enkele rust -en fotostops onderweg. Lijkt dit doenbaar?
- Doockles
- Amerika-expert
Bij LWHC kan je zo ver in de canyon wandelen als je wilt. Wij hebben zeker niet het ganse stuk gewandeld en toch een mooie wandeling gehad. Vergeet zeker niet Goblin Valley mee te pikken. 
Zelf zou ik nooit zo'n volle dag plannen, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Bij mij is ergens rond 16u aankomen laat genoeg. Ons "probleem" is ook dat we altijd overal véél langer blijven dan gepland waardoor alles toch nog wat uitloopt.
Dit jaar hebben we ook een paar lange dagen gehad maar al bij al valt dat nog wel mee. Al is dat voor ons niet iets om elke dag te doen. Ik zou dan wel proberen van een uurtje vroeger te vertrekken, rond 8u ofzo. Dan kan je alles op je gemak doen. Of misschien zelfs nog vroeger en even van Capitol Reef genieten. 
Zelf zou ik nooit zo'n volle dag plannen, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Bij mij is ergens rond 16u aankomen laat genoeg. Ons "probleem" is ook dat we altijd overal véél langer blijven dan gepland waardoor alles toch nog wat uitloopt.
Onze reisverslagen:
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je die dingen allemaal wilt doen. Moab - Goblin Valley - LWHC - Cap Reef - scenic drive - Scenic Byway 12... denk ik dat je het met 1 dag niet haalt... Maar misschien ben ik te pessimistisch. Ik denk dat je dan je moet beperken tot Goblin of Cap Reef (niet de scenis drive rijden maar gewoon paar stops aan de weg die erdoor gaat ?24?) en Scenic Byway 12 met wat stops (Kiva Koffeehouse).
Je hebt de dagen ervoor ook al veel dingen gedaan en gezien..
Je hebt de dagen ervoor ook al veel dingen gedaan en gezien..
-
Turbotrent
- Amerikafan
We gaan zeker niet alle dingen doen hoor. We wisten op voorhand dat we moesten gaan selecteren, maar we willen natuurlijk zoveel mogelijk informatie en ervaringen van mensen die er al effectief geweest zijn voordat we de definitieve selectie maken.Isis schreef:Als je die dingen allemaal wilt doen. Moab - Goblin Valley - LWHC - Cap Reef - scenic drive - Scenic Byway 12... denk ik dat je het met 1 dag niet haalt... Maar misschien ben ik te pessimistisch. Ik denk dat je dan je moet beperken tot Goblin of Cap Reef (niet de scenis drive rijden maar gewoon paar stops aan de weg die erdoor gaat ?24?) en Scenic Byway 12 met wat stops (Kiva Koffeehouse).
Momenteel ligt dit plan op tafel, zou ik jullie mening hieromtrent eens mogen vragen?
Zondag : Moab - Goblin Valley - LWHC - overnachting Torrey
Maandag : Torrey - Scenic Byway 12 - (kort) bezoek aan Bryce NP - Springdale
Dinsdag : Zion NP
Zondag is dus wat minder gehaast (zodat we tijd krijgen voor LWHC), maar maandag zullen we pas rond de middag in Bryce aankomen. Ik heb nu wel begrepen dat je op een paar uur ook al een goede indruk van het park kan krijgen, dus we zouden dan rond 16u kunnen doorrijden naar Springdale om de dag erna Zion te bezoeken. Het blijft natuurlijk druk..
Lijkt deze optie beter dan om in 1 keer Moab - Bryce te doen? In dit geval zouden we op maandag natuurlijk wel wat meer tijd voor Bryce hebben, maar geen tijd voor de leuke dingen onderweg (zoals Goblin of LWHC).
Keuzes keuzes
- Doockles
- Amerika-expert
Goh dat is een moeilijke keuze.
Ik denk dat je zelf gewoon eens moet kijken waar je het liefste tijd aan besteed en gewoon voor die bepaalde optie gaan!
Voor deze mogelijkheid is ook iets te zeggen, al zou ik zelf de tijd in Bryce misschien te kort vinden zo. Alhoewel, de eerste keer hebben wij hier ook maar een halve dag doorgebracht. Langs de andere kant: LWHC is leuk, maar het zou bij mij nooit de voorkeur genieten boven meer tijd in Bryce! Bryce is echt indrukwekkend als je er naar beneden wandelt. Nu, je hoeft zeker niet helemaal tot het einde van de weg te rijden (hebben wij de eerste keer ook niet gedaan), dus een bezoek hoeft niet lang te duren, maar het is wel een aanrader.
Als ik even op Google maps kijk zou het 2.5u rijden zijn van Torrey tot aan Bryce Point. Helemaal tot het einde zou ik niet rijden. En van dat punt nog 2u tot in Springdale. Lijkt me toch wel aardig wat tijd om in Bryce door te brengen, niet? Probeer gewoon op tijd te vertrekken.
Maar om nu toch nog even iets anders te vragen: hoe zeer is Moab (Arches voor jullie) een must? Ik weet dat je dit heel graag wilt zien, maar door dit ene park mee te willen nemen, creëer je zo'n drukke dagen ervoor en erna. Je wilt eigenlijk op 4 dagen van Page via Moab naar Zion rijden, terwijl je hier eigenlijk dubbel zoveel dagen of meer zou moeten uittrekken. Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om later nog eens een reis naar daar te maken, maar weet dat de kans héél groot is dat je na deze reis zo verkocht bent dat je het jaar erna direct terug wilt!
Voor deze mogelijkheid is ook iets te zeggen, al zou ik zelf de tijd in Bryce misschien te kort vinden zo. Alhoewel, de eerste keer hebben wij hier ook maar een halve dag doorgebracht. Langs de andere kant: LWHC is leuk, maar het zou bij mij nooit de voorkeur genieten boven meer tijd in Bryce! Bryce is echt indrukwekkend als je er naar beneden wandelt. Nu, je hoeft zeker niet helemaal tot het einde van de weg te rijden (hebben wij de eerste keer ook niet gedaan), dus een bezoek hoeft niet lang te duren, maar het is wel een aanrader.
Als ik even op Google maps kijk zou het 2.5u rijden zijn van Torrey tot aan Bryce Point. Helemaal tot het einde zou ik niet rijden. En van dat punt nog 2u tot in Springdale. Lijkt me toch wel aardig wat tijd om in Bryce door te brengen, niet? Probeer gewoon op tijd te vertrekken.
Maar om nu toch nog even iets anders te vragen: hoe zeer is Moab (Arches voor jullie) een must? Ik weet dat je dit heel graag wilt zien, maar door dit ene park mee te willen nemen, creëer je zo'n drukke dagen ervoor en erna. Je wilt eigenlijk op 4 dagen van Page via Moab naar Zion rijden, terwijl je hier eigenlijk dubbel zoveel dagen of meer zou moeten uittrekken. Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om later nog eens een reis naar daar te maken, maar weet dat de kans héél groot is dat je na deze reis zo verkocht bent dat je het jaar erna direct terug wilt!
Onze reisverslagen:
-
Turbotrent
- Amerikafan
Wel, ik heb er ook al over nagedacht om Arches te laten vallen, maar ik geraak dan niet meer uit onze dagplanning. Het lijkt dat we dan ineens zoveel dagen over hebben, en buiten Bryce en Zion weet ik eigenlijk niet hoe ik ze zou kunnen invullen, ik geraak niet aan een zinvol 'rondje', als je begrijpt wat ik bedoelDoockles schreef:
Wo 03/10 : Grand Canyon Village - Page
Do 04/10 : Page
vr 05/10 : ?
Za 06/10 : ?
Zo 07/10 : ?
Ma 08/10 : ? en overnachting Springdale
Di 09/10 : Bezoek Zion NP
Wo 10/10 : Springdale - Las Vegas
Do 11/10 : Terugvlucht
Bedankt alvast aan iedereen om mee te denken!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb je nu 1 nacht voor de GC? Je zou daar natuurlijk ook 2 nachten voor uit kunnen trekken. Zelfs als je niet veel gaat wandelen kun je wel een halve dag uittrekken voor het deel naar Hermit's Rest. En dan nog een kijkje in het visitor center en een ranger activiteit bijwonen. En een stuk van een trail naar beneden is toch ook een heel bijzondere ervaring.
Van de GC kun je naar Monument Valley. Vandaar zou je naar Page kunnen gaan, en dan naar Bryce.
Je kunt ook vanuit de GC naar Page, dan naar Monument Valley en dan via Natural bridge naar Bryce. Of nog een stop in Torrey. Mogelijkheden genoeg, ook rondom Page. Twee nachten Bryce is niet echt nodig, maar wel mooi als je de tijd hebt.
Kijk op http://www.ontdek-amerika.nl voor bijzondere plekjes op de route.
Marianne
Van de GC kun je naar Monument Valley. Vandaar zou je naar Page kunnen gaan, en dan naar Bryce.
Je kunt ook vanuit de GC naar Page, dan naar Monument Valley en dan via Natural bridge naar Bryce. Of nog een stop in Torrey. Mogelijkheden genoeg, ook rondom Page. Twee nachten Bryce is niet echt nodig, maar wel mooi als je de tijd hebt.
Kijk op http://www.ontdek-amerika.nl voor bijzondere plekjes op de route.
Marianne
-
Turbotrent
- Amerikafan
We hebben wel degelijk 2 nachten in GC, ik had beter de volledige planning gepost. Bedankt voor de suggesties, maar ik zou echt niet meer willen schuiven met de planning omdat de hotels reeds geboekt zijn. Enkel de vraagtekens zouden ingevuld moeten worden.
Misschien is dit een mogelijkheid :
Vr 05/10 : Page - Monument Valley
Za 06/10 : Monument Valley - Torrey
Zo 07/10 : Torrey - Tropic
Ma 08/10 : Bryce NP - Springdale
Di 09/10 : Zion NP
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die je net post lijkt me wel mooi want ik ging al met Doockles mee wat betreft Bryce ik was daarvan de 1e keer zo oevrdondert dat k graag meer had gezien dan de uitzichten alleen. Pas 20 jr later kwam ik terug en heb ik met volle teugen een avond en dag genoten. Wel koud in Bryce vooral 's nachts.
Page - Torrey en dan misschien wat van Cap reef bekijken. Petroglyfen en fruit plukken als dat er nog staat. Scenic Drive doen in vroege ochtend voor je vertrek of al als je aankomt in Capitol Reef.
Page - Torrey en dan misschien wat van Cap reef bekijken. Petroglyfen en fruit plukken als dat er nog staat. Scenic Drive doen in vroege ochtend voor je vertrek of al als je aankomt in Capitol Reef.
- Doockles
- Amerika-expert
Dit lijkt me een mooie invulling.Turbotrent schreef:We hebben wel degelijk 2 nachten in GC, ik had beter de volledige planning gepost. Bedankt voor de suggesties, maar ik zou echt niet meer willen schuiven met de planning omdat de hotels reeds geboekt zijn. Enkel de vraagtekens zouden ingevuld moeten worden.
Om je wat ideetjes voor onderweg te geven: Monument Valley natuurlijk, foto maken bij Milemarker 13 op de 163, Goosenecks, Muley point, Moki dugway, Natural Bridges, Capitol Reef (fruit plukken, scenic drive, pie eten bij Gifford house), Burr trail, Lower Calf Creek falls, Kiva Coffeehouse, Bryce, Red Rock Canyon, wandeling naar Canyon Overlook vlak voor je de tunnel aan Zion doorrijdt, Zion,...
Mogelijkheden genoeg!
Onze reisverslagen:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen