Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Emphy: 22 januari tot 17 februari 2012

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Emphy: 22 januari tot 17 februari 2012

Bericht door Martin & Marianne »

Emphy schreef:@Marianne: Die tenten in Yosemite? Sorry hoor maar we zijn er geweest. Op internet was het niet te boeken en gelukkig maar voor ons want onze eerste indruk was dat het een geevacueerd op te doeken asielopvangcentrum was. ( Er reed ook constant politie rond en parkrangers) De Lodges deden op verschillende sites zo'n 140 a 200 per nacht per kamer.
Ik zie nergens staan dat ik het over tenten had.
Ik gaf aan dat er wel iets onder de 400 dollar te vinden was, en dat was dus ook zo.

Marianne
Emphy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Emphy »

Dag Lezers.

Vandaag hebben we het Monterey aquarium bezocht en eerlijk gezegd vond ik dat een enorme tegenvaller :sadcry:
Ik ben geboren boven een aquariumwinkel, Mijn Opa heeft na zijn pensioen een aquarium winkel gerund en ik heb van kinds af aan aquaria gehad. Ik heb wereldwijd 10-tallen aquaria bezocht.

Op zich is er met het Monterey Aquarium niets mis hoor, maar het is heel erg klein en er is eigenlijk niets bijzonders te zien (vond ik) in vergelijking met bv het Aquarium van Long Beach paar 100 km verder. Ik vond de entree prijs van 32,99 in geen verhouding staan met wat ze bieden.

Parkeren daar is ook een zooitje en heel slecht aangegeven! overal geldt de wegsleepregeling en er liepen een aantal parkeerwachters te bekeuren :| Rondom het Aquarium is het overal betaald parkeren a 2 tot 4 $ per uur. Het gekke is dat 600 a 700 meter verder langs de kustweg vlakbij het toerist info centrum je hem gewoon gratis langs de weg kan neerzetten ( dat hebben wij dus gedaan) je loopt dan in 10 minuten langs de kust over een voetpad en hup je bent er.

Op dat voetpad kijkend naar de zee hebben we een aantal zeehonden gespot en een Zeeleeuw op jacht!
We troffen daar een dame van het marine research instituut die ons vertelde dat er normaal 100derden zeehonden zijn maar door de aanwezigheid van de zeeleeuw en een zeeolifant waren ze nu niet massaal aanwezig.

De dame gaf ons een perfecte hint! een plek waar in het wild 10tallen zeeotters te zien zijn ! Daar zijn we naar toe gereden en inderdaad BINGO! We zijn er geweest van 14.30 tot 19.00 uur! G E W E L D I G ! We waren daar alleen want de plek is niet bestemd voor massa toerisme en niet heel erg bekend. Ik heb de dame al via email al bedankt voor haar fantastische tip! ik heb er iets van 285 foto's gemaakt. :)

We hebben vanavond steaks, patat en salade's gegeten in Lallapaloza (heel erg lekker en goed!) we hebben er 50$ voor betaald en 10$ getipt.

De prijzen in het voetgangers gebied rond Fishermans warf liggen veel en veel hoger Het was er trouwens zeldzaam rustig. We hebben vanavond 1,5 uur gelopen en er was amper iemand

Morgen gaan we verder over de Highway 1 (Cabrillo) richting Morro Bay. We skippen op advies van de locals hier de whalewatching tour en de 17 mile tour. Het schijnt dat de helft van de 17 mile langs dure huizen en golfbanen gaat en dat heeft onze interesse niet echt. Er is ons ook verteld dat het bij Point Lobos veel mooier is , veel minder druk en ook nog eens zonder entree fee.

Hartelijke groeten vanuit een zwaar bewolkt en redelijk fris Monterey.
Succes daar in de kou en jullie zullen wel overvoerd raken rondom de 11 stedentocht hype ??

Ik ga slapen ( hihi ik kan kiezen in welke van de 2 queen bedden ) :D
Baai Zwaai
Harry
Laatst gewijzigd door Emphy op 08 feb 2012, 10:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Een probleem wordt alleen maar een probleem als iemand er een probleem van maakt.
Las Vegas->Grand Canyon->Page->las Vegas ( januari/februari 2011)
https://picasaweb.google.com/106476498412935926437" onclick="window.open(this.href);return false;
Emphy
Amerikafan

Bericht door Emphy »

Martin & Marianne schreef: Ik zie nergens staan dat ik het over tenten had.
Ik gaf aan dat er wel iets onder de 400 dollar te vinden was, en dat was dus ook zo.
Marianne
Nu ze noemen het Cabins maar in feite zijn het niets anders dan tentjes met een houten vloer zonder wc en douche en ze stouwen er 4 tot 6 mensen in. Er staan 500 van die dingen daar en we schrokken van de prijzen die ze daarvoor durven vragen.

Ik heb er een aantal foto's van gemaakt. Misschien is het daar in de zomer een grote happening want dan zullen ongetwijfeld de winkeltjes open zijn en de klimshop. Maar nu was het echt ernstig leeg daar en somber en alles was dicht en er reed constant bewaking rond.

Wij zijn echt blij dat we daar niet iets hadden geboekt maar op de bonnefooi naar het Best Western in Oakhurst zijn gereden. Als we langer tijd zouden hebben waren we op dat complex zeker nog een dag of 3 a 4 meer gebleven.

Je wordt er enorm vrolijk van als je opstaat en je ziet de eekhoorntjes spelen in de bomen en de kolibries naar bloemen vliegen terwijl je heerlijk op het balkon in de zon zit te ontbijten :D

Groet van Harry
Een probleem wordt alleen maar een probleem als iemand er een probleem van maakt.
https://picasaweb.google.com/106476498412935926437" onclick="window.open(this.href);return false;
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

17 miles skippen (je rijdt langs een beroemde openbare golfbaan Pebble Beach waar een rondje lopen al snel $ 400,-- kost, hebben we dus niet gedaan) is een goed idee. Point Lobos is prachtig. Die otters zijn idd geweldig. Er zijn meer min of meer geheime plekken langs de kust bv bij Pismo Beach om ze in alle rust te zien spelen.
Yeehaw
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Emphy schreef:
Martin & Marianne schreef: Ik zie nergens staan dat ik het over tenten had.
Marianne
Nu ze noemen het Cabins maar in feite zijn het niets anders dan tentjes met een houten vloer zonder wc en douche en ze stouwen er 4 tot 6 mensen in. Er staan 500 van die dingen daar en we schrokken van de prijzen die ze daarvoor durven vragen.
Wij hebben twee keer in Curry Village overnacht maar nog nooit in een tent. Naast de tenten (tentcabins) zijn er ook namelijk cabins in Curry Village. Sommige met een eigen badkamer. En er zijn ook een aantal gewone kamers.
Scattered throughout the village, guests will find 56 comfortable Yosemite cabins with private baths, plus 18 standard motel rooms, and 319 canvas tent cabins. In addition, there are 14 cabins with centrally located bath houses and 91 Signature Curry Village Tent Cabins with custom insulating panels located nearby in the East Orchard.
Marianne
Emphy
Amerikafan

Bericht door Emphy »

Hallo Lezers:

Update en hulp gevraagd.

We zijn gister via de Hwy 1 van Monterey naar Pismo Beach gereden en hebben er ongeveer 7 uur over gedaan. Er was best veel road construction onderweg. Het is een fantastiche route!

Onderweg zijn we zeker 50 a70 maal gestopt en hebben het heel erg kalm aan gedaan. (er is zoveel te zien!)
we hebben zeker 1 uur gekeken bij de zeeolifanten een mijl of 30 a 40 schat ik zo in voor Morro Bay.

Om 16.15 waren we bij Hearst Castle maar de laatste bus erheen was om 15.00 dus dat hebben we gemist maar dat vinden we niet erg. ( het is een vakantiehuisje van Hearst de krantenmagnaat) Als hij wil stofzuigen en ramen wassen moet ie 4 maand vrij nemen :)

We hebben werkelijk bij toeval een JUWEELTJE! van een motelletje getroffen . De Shell Beach Inn
http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review ... ornia.html

er zijn hier 10 kamers en ik heb de mooiste en beste van de 10 hihihi..
De eigenaren hier Ed en Janine Post zijn ontzettend fijne warme hartelijke mensen ! Ze staan 500% voor je klaar! Ik had een aantal vragen omtrent de omgeving hier en kreeg overal goede antwoorden en adviezen over. Een uurtje later kwam hij bij ons met verder info die hij voor ons van internet had gehaald ( ooa Whalewatching) en de info dat er Orca's gesignaleerd zijn in de omgeving! :thumbup:

De kamers zijn heerlijk! de omgeving is heerlijk! We hebben er gelijk 1 nacht bijgeboekt.
Op 30 meter lopen zit een winkeltje en......... en ..........en......... Ik heb daar een 6pack flesjes Grolsch gekocht!!! $6,99 !! * plop * :) Heineken hebben ze overal in de USA. Grolsch kom je zelden tegen.

Het oorspronkelijke plan om via Phoenix en Tucson terug naar Vegas te rijden laten we vallen. ( dat wordt te kort dag en te ver en veel rijden.)

Gister heb ik en aantal van mijn foto's snel bekeken op de Notebook en sommige vind ik echt heel erg mooi geworden.
Maandagmiddag vanaf 15.00 kunnen we weer inchecken in Vegas in het Tropicana. (mag ook Dinsdag)

Wat we in ieder geval hier gaan doen is de Monarch Butterflies bekijken ( ze zijn er nu vanuit Canada) Whale watch trip vanaf Avila Beach, ik wil de 166 door de Siera Madre rijden vanaf Santa Maria op het aansluitpunt van de 101 naar Maricopa .

Een optie om te doen is Solvang (Deens historisch stadje) en Santa Barbera ????
Misschien nemen we er nog een nacht bij dat zien we wel dan evt zondag of maandag via LA terug naar Vegas.

het is hier heerlijk weer ik schat nu zo'n 25 graden in de zon. Gister hadden we ook fantastisch weer op de 1.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
********************Alle hints en tips over de omgeving Pismo Beach zijn welkom.********************************
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Fijne dag allemaal en nogmaals sterkte daar met de kou.

PS vandaag hebben we een Prive dag. (een dag zonder elkaar) Jan is naar het strand en ik zit te relaxen in de zon. Vanavond om 20.00 treffen we elkaar weer bij het BBQ restaurant waar we gister heerlijk hebben gegeten.

PS2 en dan wil ik hier nog even de hele speciale groeten doen aan de groep fijne chatters van #nachtdienst op IRC.
over 10 a 12 dagen kom ik weer met jullie meekletsen :lol: :wink:

Baai Zwaai
Harry
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Moi,
Dus aan het siepelbier.
Proost.
Pismo Beach is wel leuk,maar...
Mijn suggestie aan jou is door te rijden in zuidelijke richting.
Santa Monica !
De afgelopen jaren kom ik steeds van Santa Cruz naar Santa Monica voor mijn laatste avond.
Je kunt er prima op stap.
Incl Irish Pubs met pints of Guinness
3th street en omgeving.
Hotel suggestie; Travelodge op Pico Blvd

Groetn uut Grunn
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Emphy
Amerikafan

Bericht door Emphy »

Update:

@bevedere : Stappen doen we wel in Groningen maar ik zal je tip toch even bekijken. Dank voor je reactie,

Vandaag om 05.30 was ik klaarwakker. Stapte naar buiten met ene kop thee en een broodje en 15 meter verder zag ik Jan ook al buiten zitten voor zijn kamer. We zijn tegen 09.00 naar Morro Bay gereden (30 minuten) Eerst hebben we even gekeken aan de strandweg bij Sub Sea Tours ( oa whale watching, glazen bodem boot, kayak verhuur etc) op hun website staat dat ze dagelijks open zijn vanaf 09.00 en trips verzorgen. Nou mooi niet alles was gesloten. Hun buurman was aan het werk en snapte het ook niet en heeft gebeld en kreeg te horen dat Sub Sea eigenaar geen zin had en vandaag alles gesloten bleef (lekker betrouwbaar dus!)

Ik had de dag ervoor gebeld met Virg's landing en die hadden me verteld dat ze om 11.00 zouden gaan varen. Affijn jullie raden het ws al.... We kwamen in de winkel en jaja vandaag geen boottocht. Ik heb ze verteld dat ik gister had gebeld en dat mij was verteld dat we om 10.30 uiterlijk aanwezig moesten zijn, dat we een eind hebben gereden en best baalden dat het niet doorging. Het bleek dat degene die ik aan de telefoon had gehad en ons had ingeschreven voor zaterdag 11.00 ( hij was een dag in de war) :x

Ze hebben ons 2 vrijkaarten gegeven voor morgenvroeg. :thumbup: (dan staan er al 28 mensen ingeschreven) dat scheelt ons dus 90$ dat wel, maar we waren liever vandaag gegaan. Goed het is niet anders , dan morgenvroeg maar ( als ze gaan ? want het is heftig weer op zee).

Daarna zijn we naar de Morro Rock gereden en zowaar 9 zeeotters in een groepje heerlijk op hun rug in het water in de zon! op een meter of 20 a 30 van ons af. We hebben er dik 1,5 uur naar zitten kijken en heel veel foto's gemaakt. Er zaten meerdere mensen te genieten! Owja er waren 10tallen eekhoorns op de rotsen aan het water. ! wel heel apart oa foto's gemaakt waarop samen te zien zijn : eekhoorns , Meeuw, Aalscholver en Zeeotter :)

TOTDAT: er komt ineens een vrouw aanlopen van zo'n 120 kilo met een zeehengel, die begint te schreeuwen en met de hengel te zwaaien en mikt vervolgens zo haar aas met lood ( een gram of 50 wel denk ik midden in de groep otters. Paniek alom in die groep en weg waren ze ( zeker 300 a 400 meter verder kwamen ze weer boven). Niemand deed wat, niemand zei wat..

Nou voor degenen die mij persoonlijk kennen (jullie weten wel hoe ik ben he :roll: , dus ik riep : Why did you do that? Go fish somewere else.

Begint dat mens te schreeuwen : They scare away the fish i want to catch here.. Begint ze hysterisch te lachen haalt haar lood binnen en smijt het weer richting otters en daarna haalt ze de lijn binnen tot ongeveer 2 meter van de kust. Ik pak dus een hand stenen en smijt die in het water richting waar ze haar aas heeft en roep: Well im am gooing to scare the fish you wanted to catch also. Go fish somewere else!

Het mens trok zich er niets van aan. Iedereen ging weg. Wij dus ook maar. Ik roep haar nog na: well done Madamme! Great job! Later heb ik aan een groep surfers gevraagd of dat normaal was en of dat zo mocht. Wat ik al verwachte het is 100% verboden om de otters te storen. als een wildlife ranger of de politie het had gezien was ze zeker gearresteerd.

We hebben toch tot een uur of 15.00 door Morro Bay gelopen het is erg de moeite waard daar aan zee. We hebben zeker 100 roofvogels zien vliegen ( de peregrin Falcons zijn daar momenteel aan het broeden op de rots) we hebben Buizerds gezien en veel Turkey Vulture's ( kalkoengieren) hoog in de lucht soms 7 a 8 tegelijk. Aantal foto's zijn goed gelukt!

Ik heb een Morro Bay in een winkeltje een houten boot gekocht van de US Coast Guard een 110ft USCG Patrolboat. Ding is ongeveer 50 cm lang 25 hoog en 10 diep. alle details zitten erop. Het was de laatste die ze hadden (zeiden ze) (maar toen had ik hem al gekocht. Ze hebben hem keurig in een orginile doos verpakt en hij koste 60$ wat ik een koopje vind. Ik ben er erg blij mee! :D

We hadden vandaag trouwens tot 14.30 zeker 30 a 33 graden in de zon en tegen 15.00 trok in Morro bay alles dicht ( heel erg dicht!) dat gaat supersnel. Binnen een half uur van stralend blauwe lucht, hele dichte en dikke mist en wolken. Je kon zelfs de Rock niet meer zien! Dus zijn we naar Avila Beach gereden waar het nog stralend mooi weer was en zijn daar gebleven totdat de zon helemaal onder was gegaan .

OK dat was het eerst zo'n beetje.
Hopelijk gaat de whale watch trip straks voor ons wel door.

Owja we hebben er nog een nacht bijgeboekt hier en gaan zondagmorgen richting Vegas (binnendoor) met onderweg 1 overnachting ergens maar daar kom ik zo op terug ( Volgende post).

Groeten vanuit Pismo Beach
Harry
Baai zwaai
Laatst gewijzigd door Emphy op 11 feb 2012, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Emphy
Amerikafan

Bericht door Emphy »

*edit*
sorry voor typefouten en opmaak maar ik noest alles buiten in het donker doen onder een lampje want er is ineens geen wifibereik binnen op de kamer.

---> Vervolg van de update van zonet maar nu specifiek advies gevraagd:

Zondagmorgen gaan we hier weg (vroeg) de planning is---->

De 101 op richting Santa Maria vandaar de 166 op tot aan Mettler
Vanaf Mettler via Arvin de 223 tot aan de 58

De 58 op tot aan Mojave aan daar de 14 zuid op tot aan Palmdale. ( Onderweg bij Tomo Kahmi Red Rock Canyon SP aandoen)

Vanaf Palmdale de 138 op tot San Bernardino en vandaar de 10 naar Palm Springs ( Palm Springs bekijken)

vanaf Palm Springs de 62 op naar Yucca Valley, vervolgens via Joshua Tree Parc naar Twentynine Palms de weg volgen naar Amboy vandaar de 40 op naar Barstow en dan vandaar via de I15 naar Las Vegas.

Heeft er iemand ervaring met deze route of delen ervan (behalve dan Barstow ->Vegas) is het haalbaar in 2 dagen ?
Tips waar een overnachting te plannen zijn ook zeer welkom.

Beste lezers, alvast bedankt voor het meedenken en evt reacties.
Dank jullie trouwens voor de geweldige reactie's op mijn email adres) :thumbup: :clap: :D

Ik ga maar gauw slapen want de wekker staat op 07:30 (het is nu 00:45)

Baai zwaai allemaal en een fijne zonnige zomerdag toegewenst :wink:
Harry
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Wel leuk dat je die byways wil gaan rijden. 166 hebben we de vorige eeuw gereden, kan me er niet meer veel van herinneren behalve veel zand. 138 is een sluiproute om Los Angeles heen. Een drukke weg en geen scenery, dat geldt ook voor 58 en 14 maar dat SP ken ik niet. Vliegtuigkerkhof bij Mojave. Interesseert ons ook niet zoveel maar we zijn allemaal anders. Komende van Avila Beach naar Palm Springs via de door jou gekozen route zal op een dag rijden neerkomen. Je kan 138 ook vervolgen naar de Rim of the World scenic byway langs Lake Arrowhead en Big Bear Lake maar dan kom je niet meer in Palm Springs aan dezelfde dag of laat in de avond. Maar ik zou graag de eerder genoemde routes laten vervallen om in plaats daarvan Rim of the World te rijden.
Een ander scenic ommetje is van I10 bij Banning de bergen in naar Idyllwild en vervolgens Pines to Palms Highway naar Palm Desert. Van Palm Desert dan via 111 naar Palm Springs. 111 is een weg met talloze stoplichten.
Palm Springs voor de aerial tramway maar of je daar nog tijd voor zult hebben???
Dan van PS via 62 richting Yucca Valley. In Yucca Valley is een korte zijweg naar een movie set Pioneer Town genaamd. Bij Joshua Tree kan je Joshua Tree NP inrijden en weer uitkomen bij de north entrance en dan links naar 29Palms. In 29Palms is een groot aantal murals. Amboy rd naar Amboy door salt flats vlak voor het spoor. Amboy Crater aan je linker hand, dan rechts af op National Trails hw naar Amboy voor Roy's Cafe. De benzine is hier extreem duur maar wel even binnenstappen. Oost van Amboy is de gevallen Shoe Tree en een aantal nieuwe bordjes geplaatst door R66 reizigers. Links af Kelbaker rd naar Mojave National Preserve, Enkele fraaie rotsformaties onderweg en een sideroad (dirt) naar Kelso Dunes maar die enorme duinen kan je ook van de weg zien. Ook wel roaring dunes genoemd. In Kelso een must stop bij het depot en museum . Het restaurant, The Beanery is weer open. 5 jaar geleden werd mijn geliefde nog een baan aangeboden omdat ze geen personeel konden krijgen. Ze kunnen je hier alles vertellen over Mojave National Preserve een toekomstig National Park als ze de jagers in het gebied kunnen verdrijven. Een hot item!
Dan Cima rd langs de tracks van Union Pacific, een mooie dips rd to Cima (ghosttown, dichtgespijkerde supermarkt, stop voor een foto. In CIma linksaf richting I15 door de grootste concentratie van Joshua Trees in the world. de pomp bij I15 is stikduur. Dan die vreselijke I15 via Primm (outlet, hotel met rollercoaster) naar Las Vegas. In de preserve kan je nog een omweg maken via Nipton. Leuk mini motel in een cactus tuin en een prachtige weg.
In Barstow kom je dus niet. Ik zou die 58/14 zelf overslaan. Met een bezoek aan Joshua Tree NP kan de rit van PS naar Las Vegas een hele dag nemen. De directe route is al zo'n 5 uur zonder stoppen.
Als je nog zoekt naar een goede outlet, er is er een in Cabazon langs I10 20 miles voor de afslag naar PS.
Veel plezier.
Yeehaw
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Hoi Emphy,

Eindelijk jullie updates bijgelezen.

Wat een prachtige vakantie maken jullie ervan. Erg leuk om jullie zo te volgen! :thumbup: :clap:

En ja, ik zie het al helemaal voor me hoe jij die vissende mevrouw aanspreekt... :wink: :lol:

Veel plezier nog!

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Emphy
Amerikafan

Bericht door Emphy »

Hallo Allemaal:

Hele korte update:
We zijn inderdaad zaterdag morgen met Virgls landing in Pismo Beach de oceaan op geweest voor "whale watching", maar helaas hebben we op een meter of 100 afstand maar 1 saeconde een rug gezien en heel in de verte 1 fonteintje. De zee was erg ruw dus het duurde nog geen 2 uur en toen moest de boot terug (helaas)

Zondagmorgen zijn we om 08.30 gaan rijden over de 166 (erg mooie route) @ yeehaw hij gaat door een canyon amper zand gezien :wink: Onderweg een heleboel roofvogels gezien en een hele grote uil ( close up) ik ben de naam kwijt, Foto's zijn goed gelukt!

Overnachting gehad in San Bernadino voor 35$ per kamer in The Goodnight Inn . (priceline deed 49$ voor die kamers!)

Vanmorgen om 07.00 (maandag) zaten we in de auto en hebben de adviezen van Yeehaw deels opgevolgd. Helaas hadden we bij the rim of the world slecht weer. Heel erg mistig tot potdicht, regen sneeuw en hagel. Bovendien was de bovenkant van de rim afgesloten en moesten we helaas weer terug via San Bernadino. Big Bear city was enorm enorm druk. al met al heeft ons dat 5 uur gekost maar het was op zich best een leuke en mooie rit (ondanks het weer).

Vanaf de 18 ergens bij een enorme afgravingsfabriek ik weet niet precies meer waar zijn we een Dirt road opgegaan richting Joshua tree parc.. Nou dat hebben we geweten! hele stukken waren amper begaanbaar en vooor het eerst tijdens de vakantie heb ik vaak gebruik moeten maken van de 4wd. Zelfs 3 maal gebruik moeten maken van 4wd Full Power ( we zaten een aantal malen bijna vast. Het leek wel een droge rivierbedding vol stenen en keien op een aantal stukken. we hebben er iets meer dan 3 uur over gedaan ( ongeveer 35 km) Maar Maar! het was bijzonder mooi daar!

We kwamen vlak voor Pioneer town weer de verharde weg op en toen schemerde het al. In Twentynine palms kwamen we aan in het donker. Vandaar zijn we gewoon de snelste route gereden naar Las Vegas en zijn daar om 22.30 aangekomen en hebben dezelfde kamers als de eerste 8 dagen (2023 en 2025) met complimentary koelkast. :D

In San Bernadino was de hele freeway een grote bouwput. het was een chaos! zonder Gps tomtom hadden we denk ik het hotel niet kunnen vinden binnen een paar uur maar Tante Tom stuurde ons met de optie vermijd snelwegen ineens tot voor de deur. Uiteraard zijn we een aantal malen flink verkeerd gereden.

We hebben net gegeten in New York New York aan de bar van het nachtrestaurant: Grote gegrilde ribeye steak, patat, groente en een house salad met een Adams beer van de tap voor 23 $.

Vandaag is het dus toch wel wat fout gegaan want we hebben Joshua tree parc dus gemist ( het was al stikdonker toen we er langs reden) en we hebben iets meer dan 800 km gereden . (en dat is gewoonweg teveel, zeker met 2 lastige dirtroads in de route)

Bekaf nu, (het is inmiddels 03.20uur) dus ik ga snel slapen. Nog 3 dagen Vegas te gaan en dan zit het er weer op helaas.
Groet vanuit een licht regenachtig Las Vegas .

Baai Zwaai
Harry
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Leuk, weer een update! :thumbup:

Jammer dat de walvistocht niet helemaal het gewenste resultaat opleverde en jullie Joshua Tree NP gemist hebben maar wel heel avontuurlijk die dirtroad. :wink:

Heel veel plezier nog in Las Vegas deze laatste dagen.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Emphy
Amerikafan

Bericht door Emphy »

Hallo, we zitten op mcarran airport. Uiteraard weer gedoe met Delta (zoals gewoonlijk) Online inchecken pfff ik had een email van de KLM dat ik online kon inchecken. Ok dus niet je wordt doorgestuurd naar Delta die laat je alle stappen volgen zoals opnieuw namen geboortedata , nationaliteit, paspoortnummer, adres atc etc affijn 30 minuten later bij check in en print boarding pass komt het bericht Check in failed please contact us.

Ik dus bellen vanuit het hotel en weer gedoe ook telefonisch konden ze ons niet inchecken. kon pas op vliegveld. Ok op vliegveld wij naar een selfservice automaat toe. moet je WEER alles invoeren en bij print Boardingpass eindelijk:: FAILURE contact agent. Wat blijkt we zijn overgezet naar een andere vlucht.. geen email gehad geen belltje niks! In oktober had ik de stoelen gereserveerd en die zijn dus ook vervallen en we hebben nu hele andere stoelen dan de bedoeling was.

Mijn koffer was 900 gram te zwaar en ook daar deden ze dus moeilijk over ik moest er 1 kilo uithalen pffff.
Dan zeggen ze dat mijn handtas te groot is en ik 75$ moet betalen.. Idioot gewoon want hij is 56 cm en hij mag 55 zijn.. Ik heb dus niet betaald maar alles in een kleinere tas gedaan (die had ik gelukkig in mijn tas) en toen was het klaar.

Ook Delta heeft boarding passes uitgeprint voor de KL644 maar daar kloppen de stoelen ook niet van.. heel anders . Volgens de KLM website kloppen mijn geserveerde stoelen gelukkig wel dus in NY moet ik daar achteraan.

Nou wat een gedoe weer vorig jaar en in 2006 had ik ook al zoveel gesodemieter bij Delta. Ik denk dat ik nu maar eens een klacht ga doen.
Nou ik wens mezelf en Jan een goede en veilige thuisreis toe.
Allemaal de groeten
Baai Zwaai
Harrry
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Nou, je treft het niet als ik het zo lees.
Ik vlieg altijd KLM/Delta en (klopt snel op stukje hout) heb nooit problemen.
Emphy
Amerikafan

Bericht door Emphy »

Goedendag Lezers.
Eindelijk thuis en flink bijgeslapen! :wink:

Vanmorgen om 10.00 heb ik mijn 2 poezebeesten weer opgehaald van het poezenpension en ze zijn allebei heel erg blij dat ze weer thuis zijn! Ze hebben het wel perfect gehad hoor in het pension! zeker! ik heb fotoo's gezien van ze toen ze daar waren, dat was heel erg fijn om in de USA te zien dat mijn 2 poezekoppen het goed maken!

Ok ik heb het een aantal malen over de zeeotters gehad waar we zo ontzettend van hebben genoten! Hier is een voorproefje. (ik heb hem verkleind naar 800x600 want de orginele foto is vele malen groter)

Hartelijke groet allemaal van Harry.
-->
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer