Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

New York - Mei 2012

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
vhsvh
Amerika-ontdekker

Re: New York - Mei 2012

Bericht door vhsvh »

De laatste toegang tot het 9/11 memorial is om 7pm. Veel te vroeg dus voor een 9/11 memorial in het donker. Jammer, maar helaas.

Wat de planning betreft;

Het lijkt misschien veel maar zo overdreven vind ik het nu ook niet. Tijdens mijn eerste bezoek aan NY heb ik exact hetzelfde gedaan en toen waren we er slechts 3.5 dag en dat was best te doen.

Momenteel heb ik 3 wandelingen gepland, nl op dinsdag - woensdag - donderdag. Vrijdag heb ik volledig vrij gehouden. Op die manier kunnen we vrijdag een deel van een wandeling die we de dagen daarvoor niet gedaan hebben, alsnog doen. Zaterdag hebben we nog een ruime halve dag. Maandag komen we rond 12u aan en ik schat dat we rond 14-15u in het hotel zijn. Ik zoek nog iets te doen tussen de aankomst in het hotel, 15u, en een geplande avondactiviteit die start om 18u (omkleden dus tussen 17 en 18u). Ik dacht om dan al eens naar Times Square te gaan, of hebben jullie nog een andere aanrader in de buurt van het hotel (West 40th street).

Ivm de planning moeten jullie ook weten dat wij geen musea gaan bezoeken. We willen wel het gebouw zien, maar het is niet ons doel om er een uur of langer in rond te lopen. Idem met een Chrysler Building of de Verenigde Naties bvb, of Saint Patrick's Cathedral. De kathedraal is weliswaar impressionant maar het interesseert ons niet om daar een half uur ofzo rond te hangen. De planning is meer bedoeld als wandeling lansgheen gekende NY landmarks. Om te shoppen gaan we ook niet echt. Ok er zijn winkels in NY die je eens gezien moet hebben (FAO, Toys R Us,...) maar een H&M, Zara en dergelijke vind je bij ons ook. Het is trouwens niet de eerste stad die wij bezoeken aan de hand van uitgebreide wandelroutes. Tot op heden is ons dat steeds, zonder af te zien, gelukt.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Zelf ben ik altijd gevloerd na zo'n vlucht en plan ik liefst een late middaglanding...
een beetje rondlopen op TS of wellicht richting Bryant Park, daar wat eten en de bieb even in gaan? Er is een gratis tentoonstelling, 100 jaar bieb, die absoluut de moeite waar is....max 1 uur voor nodig, denk ik
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

hmm, die expositie in de bieb is helaas al afgelopen, kom ik net achter
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Ik weet natuurlijk niet hoe goed jullie tegen het tijdsverschil kunnen, maar wij leggen nooit iets vast voor de eerste avond. De ene keer voel je je wat beter dan de andere keer, maar meestal hakt zo'n vlucht er wel in! Wij maken meestal ook een wandeling in de buurt van het hotel en gaan even een hapje eten!
-Mickey-
Amerika-ontdekker

Bericht door -Mickey- »

Wij gaan om 12:30 landen, Hotel ligt in Brooklyn. Dus vermoedelijk rond 16h dat we in de stad zitten.
Heb dan Grand Central, Library en Times Square gepland.
Hopelijk kunnen we het aan! :mrgreen:
- 2010 Riviera Maya Mexico ( 15d )
- 2012 New York City ( 6d )

Upcoming

21/08/12-04/09/12 Riviera Maya Mexico
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Neem aan dat jullie een taxi nemen naar het hotel, zou een $35 - $40 moeten zijn naar Brooklyn, zonder fooi. 16 uur lijkt we wat optimistisch, immigratie kan al gauw een uurtje duren, afhankelijk van hoeveel andere vliegtuigen ongeveer gelijk aankomen en de taxirit is ook zoiets (let op: ze mogen niet weigeren je naar Brooklyn te brengen, en let op dat ze de meter aanzetten, naar Brooklyn geldt niet het standaardtarief dat voor Manhattan geldt. Als een chauffeur niet naar Brooklyn wil, spreek dan even de persoon aan die de taxi's regelt op JFK. En maak van tevoren een afdruk van een kaartje -- Google, Yahoo -- met de route van JFK naar je hotel, taxichauffeurs weten niet altijd de weg naar hotels in Brooklyn.)

Waarom dan meteen naar Grand Central en midtown? Ga naar de Promenade in Brooklyn Heights om even naar Manhattan te zwaaien. Brooklyn Heights barst verder tegenwoordig van de restaurantjes, of anders kun je Smith en Court Street afwandelen (even Flatbush Avenue oversteken).

Ik neem tenminste aan dat je ergens in 'even over de brug' Brooklyn zit.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-Mickey-
Amerika-ontdekker

Bericht door -Mickey- »

Park slope area zitten we. Vlakbij halte Union Street
Maar taxi nemen was het plan, ja.
We zijn met 6 dus dat zullen 2 taxis worden
Times square moeten we zijn om onze passes af te halen voor de 3 daaropvolgende dagen.

Upcoming

Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Interessant. Waar in Park Slope, welke Avenue, welk hotel?

Doe onderzoek voor volgend jaar, mijn zus en broer zijn (voor mijn zus de derde keer of zo in 35 jaar, voor mijn broer de eerste keer, eindelijk!) hier langs geweest vorig jaar en willen terugkomen (vreemd hoe besmettelijk dat virus is!). Ons appartement is te klein, eerstehands hotelinformatie hier redelijk in de buurt (Ditmas Park) is daarom welkom.

Veel plezier.
-Mickey-
Amerika-ontdekker

Bericht door -Mickey- »

Union Street
Holiday Inn Express Brooklyn.
Deze genomen omdat we met zoveel zijn ( blijft het toch betaalbaar ) en ook omdat er ontbijt bij inbegrepen is ( al zal het waarschijnlijk niet zoveel voorstellen denk ik ) Metro ligt op 160m wandelen, dus perfect!

Grand Central en de library staan gepland als de timing het toelaat. Times Square gaan we sowieso doen ( ivm die passes )
Op donderdag hebben we nog heel veel tijd over om eventueel die eerste 2 te doen.

Upcoming

Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Prima plek. Met de R ben je binnen een half uur (of soms nog sneller) rechtstreeks op Times Square en vanuit het station Times Square gaat er een rechtstreekse ondergronds 'shuttle' treintje naar Grand Central., 4th Avenue is vol leuke restaurants en bars (evenals 5th, 6th en 7th Avenue, beide richtingen op: richting Flatbush Avenue en richting Carroll Street. Brooklyn Heights is een eindje lopen, of met de R of de bus. Prospect park is ook niet tever weg (met dierentuin, botanische tuin en een 'echt' Nederlands huisje, nog uit de tijd dat de stad Breukelen heette.)

Ben laatst in een erg aardige bar geweest in die buurt (met goede Guiness (Guinness?), voor de liefhebbers), Black Sheep, op Bergen Street en Fifth Avenue, even Bergen Street in vanaf 5th. Met als-ie er nog is een rasechte Schot, net van de boot.

Er komen verder weinig toeristen in die buurt, ook een voordeel. En er zijn terrasjes!

Er is zelfs een supermarkt op 5th Avenue, en vele kleine winkeltjes, sommige 24 uur per dag open, voor als je plotseling honger hebt.

Je zult ongetwijfeld veel plezier hebben.
vhsvh
Amerika-ontdekker

Bericht door vhsvh »

Het zal allicht een wandeling richting Times Square zijn en daar even de boel verkennen. Om 18u worden we in het hotel opgehaald, dus echt verder dan Times Square zit er imho niet in.

Wat wij doen is, in dit geval, zondagnacht weinig slapen. Op die manier slapen we zo goed als de hele vlucht naar NY en komen we goed uitgerust aan. Dit hebben we in het verleden nog gedaan en nooit last gehad van het tijdsverschil.
-Mickey-
Amerika-ontdekker

Bericht door -Mickey- »

vhsvh schreef:Het zal allicht een wandeling richting Times Square zijn en daar even de boel verkennen. Om 18u worden we in het hotel opgehaald, dus echt verder dan Times Square zit er imho niet in.

Wat wij doen is, in dit geval, zondagnacht weinig slapen. Op die manier slapen we zo goed als de hele vlucht naar NY en komen we goed uitgerust aan. Dit hebben we in het verleden nog gedaan en nooit last gehad van het tijdsverschil.
Heb dat proberen te doen toen wij naar Mexico op huwelijksreis vertrokken. Het resultaat was dat ik doodmoe was, maar toch maar niet in slaap kon vallen vlucht. De vlucht was 12h. Doe ik dus NOOIT meer :evil:

Upcoming

Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Pfff
Ik wou dat ik kon slapen in een vliegtuig.
Lijkt me echt heerlijk om een paar uur later wakker te worden en dan gewoon al een heel eind op reis te zijn.
Maar of ik de nacht ervoor nu wel of niet slaap maakt geen enkel verschil helaas.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer