Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
bankrekening wat is het beste?
Re: bankrekening wat is het beste?
Ik ben zelf <25, dus val ook nog wel onder de "jonge mensen" categorie denk ik. Ik kijk wel altijd de rekeningen na, elke dag. Ik heb de link doorgelezen en ik kan alle punten voor onze debit kaart in ieder geval disputeren.
Er is geen limiet op een fraude bedrag bij onze bank, bij fraude wordt de account direct geblokkeerd en het geld wordt ook erg snel weer teruggestort, we hebben geen eigen risico bedrag (en er zitten dus geen extra kosten aan verbonden voor ons), we betalen geen maandelijks bedrag voor het gebruik van de kaarten, ook niks voor het pinnen bij de ATM van de bank, onze debit is nog nooit geblokkeerd (in tegenstelling tot de credit cards!!).
We hebben echt geen premium account bij de bank, maar toch wordt dit ons allemaal aangeboden. We hebben zelf al een keer fraude meegemaakt, en weten dus hoe het bij onze bank is verlopen.
Er is geen limiet op een fraude bedrag bij onze bank, bij fraude wordt de account direct geblokkeerd en het geld wordt ook erg snel weer teruggestort, we hebben geen eigen risico bedrag (en er zitten dus geen extra kosten aan verbonden voor ons), we betalen geen maandelijks bedrag voor het gebruik van de kaarten, ook niks voor het pinnen bij de ATM van de bank, onze debit is nog nooit geblokkeerd (in tegenstelling tot de credit cards!!).
We hebben echt geen premium account bij de bank, maar toch wordt dit ons allemaal aangeboden. We hebben zelf al een keer fraude meegemaakt, en weten dus hoe het bij onze bank is verlopen.
Ok ik zie het all...het poste van die link was een waste of time.....
Oranje hagelslag...en ZZ tops.
Dat zeg ik niet, ik wil alleen aangeven dat het niet altijd zo hoeft te zijn. Het is juist goed om op die punten te letten, en te vergelijken welke bank je iets beters aan kan bieden.
Kun je als Nederlander die gewoon in Nederland woont eigenlijk 'n Amerikaanse bankrekening openen (zonder daar persoonlijk naartoe te hoeven)?
Officieel niet, want je moet een residentie-adres hebben. Maar ik weet dat het een aantal mensen is gelukt.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
En hoe pak je dat dan aan?
1250 schreef:Mijn plan van aanpak zou zijn:
ING Rekening aanhouden, geld van jullie rekening overboeken op haar ING rekening, zij trekt het geld met haar Pinpas uit de muur in de VS, en maakt dan een deposit op haar US rekening.
Tevens zou ik als back-up een creditcard nemen, met een zo hoog mogelijke limiet, zodat als ze in het ziekenhuis terecht komt wel de rekening kan betalen met haar CC.
Dit lijkt me een juist plan van , alleen wat die ziekenhuiskosten aan gaat daar hoef ik geen rekening mee te houden. Ze krijgt een volledige ziektenkostenverzekering via de universiteit maar omdat we nog niet geheel uit alle kleine lettertjes kunnen halen hoe en wat houden we ook de Nederlandse verzekering aan, ze komt ten slotte in de vakanties naar NL en heeft ze ook een doorlopende reisverzekering die voor alles garant staat in geval van ziekenhuisopname. We kijken die ziektenkostenverzekering een jaar aan en mocht blijken dat het echt dubbel op is dan kunnen we die stoppen in NL al weet ik van sporters dat ze nogal eens bij de fysio zitten etc. dus ook nu zijn we gelukkig van die kosten vrijgesteld.
Zijn er overigens kosten aan verbonden als je cash geld bij de bank stort ( nadat je het uit de ATM gehaald hebt)?
Paypal kan ik ook proberen, hebben we al maar gebruiken we eigenlijk nooit, ik kan eens een klein bedrag over boeken om te zien hoe dat gaat.
Wat als ze een ongelukje krijgt, en in het ziekenhuis komt. Dan zal ze hoogstwaarschijnlijk (zo gaat het bij mij) aan het einde van de behandeling moeten betalen met haar creditcard. Dan krijg je een bonnetje (net zoals in de supermarkt) en die kan je dan declareren bij de verzekering.
Ik heb al twee keer $3.000 moeten aftikken op mijn CC omdat ik een foto van mijn arm/enkel heb moeten laten maken na een sport-ongeluk. Alles is op de cent toe vergoed door mijn verzekering, maar ik heb het wel eerst moeten voorschieten.
Ik heb al twee keer $3.000 moeten aftikken op mijn CC omdat ik een foto van mijn arm/enkel heb moeten laten maken na een sport-ongeluk. Alles is op de cent toe vergoed door mijn verzekering, maar ik heb het wel eerst moeten voorschieten.
Nee, is gratis om een deposit te maken.moyzo schreef:
Zijn er overigens kosten aan verbonden als je cash geld bij de bank stort ( nadat je het uit de ATM gehaald hebt)?
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Het zal per state verschillen, maar ons heeft het erg veel tijd gekost om de rekening te openen, terwijl we hier al woonden (maar nog geen SSN hadden). We moesten een X-aantal punten van identiteit laten zien. Ook moesten we ons adres in de VS bewijzen door post aan ons gericht op ons Amerikaanse adres mee te nemen. Verder moesten ze ook kopieën van ons visum hebben, een werkgevers verklaring waarop stond dat mijn man gesponsord werd door de lokale universiteit om er te komen werken, en zo waren er nog wel wat andere dingen geloof ik. Als we een paar weken hadden gewacht tot we een SSN hadden, was het al een stuk makkelijker geweest (telt als een aantal punten van ID, zonder dat moesten we dus zoeken naar andere mogelijkheden om aan het aantal punten te komen). De bank vertelde ons dat er een nieuwe regel was ingevoerd een paar maand geleden, wat er voor heeft gezorgd dat ze meer ID punten nodig hadden om een rekening te kunnen openen. Nu weet ik niet of dat een NYS regel is, en het in andere states nog wel goed mogelijk is.. maar ik denk dat het hier in ieder geval niet makkelijk te regelen valt als toerist.elninjoo schreef:En hoe pak je dat dan aan?
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Dat ligt meestal aan het soort pakket wat je hebt bij de bank. Bij het goedkoopste pakket is het pinnen in een Niet Europees land niet gratis. Bij het eerst opvolgende pakket wel.basboshuizen schreef:Daar staat toch echt een toeslag van 2 euro. Is natuurlijk niet veel, maar wel zonde op $20. Bij zo'n losstaande ATM in een kleine supermarkt in Chicago was de toeslag $4, dus alsnog meer.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
En hoe zit het dan met betalen in de winkels met een ING pas (Maestro)?
Wordt deze pas zonder meer geaccepteerd? want dan kan ze, mocht ze iets moeten kopen gewoon met de ING-pas betalen.
Ik begreep uit de vorige opmerking dat ik beter een Betaalpakket kan nemen ipv haar huidige basispakket want inderdaad dan kost openemen €2 per transactie buiten de EU-landen en voor die 5 euro meer per kwartaal ben ik dan beter uit.
Wordt deze pas zonder meer geaccepteerd? want dan kan ze, mocht ze iets moeten kopen gewoon met de ING-pas betalen.
Ik begreep uit de vorige opmerking dat ik beter een Betaalpakket kan nemen ipv haar huidige basispakket want inderdaad dan kost openemen €2 per transactie buiten de EU-landen en voor die 5 euro meer per kwartaal ben ik dan beter uit.
-
Bennogr
- Amerika-expert
In veel winkels, van de Walmarts tot de slijterij om de hoek, kun je in de VS met een pinpas betalen. Noem het dan een 'debit card' en zeg er vooraf bij, dat dit een Europese kaart is en dat je dit wil proberen, maar niet zeker weet of dat lukt (vinden mensen aan de kassa vaak erg interessant).
Als het inderdaad niet lukt, maakt die melding vooraf een betere en betrouwbaarder indruk dan als je ze niet waarschuwt. Maar in mijn ervaring, kun je op erg veel plaatsen terecht. En je kunt vaak ook wat extra op je kaart laten zetten dat je dan contant terug krijgt. Echter, dat lukt soms niet, zelfs als je wel met de pinpas kan betalen, maar het is altijd de moeite van het vragen waard.
Als het inderdaad niet lukt, maakt die melding vooraf een betere en betrouwbaarder indruk dan als je ze niet waarschuwt. Maar in mijn ervaring, kun je op erg veel plaatsen terecht. En je kunt vaak ook wat extra op je kaart laten zetten dat je dan contant terug krijgt. Echter, dat lukt soms niet, zelfs als je wel met de pinpas kan betalen, maar het is altijd de moeite van het vragen waard.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Ik maak net een bedrag van mijn amerikaanse rekening via amerikaanse paypal over naar mijn nederlandse rekening via nederlandse paypal maar ik moet op een bedrag van $1500 nog steeds $5 fee betalen hoor dus volgens mij is het zeker niet "gratis". Ik geloof alleen wel dat het goedkoper is dan een wired transfer doen bij de bank.
Sowieso is het prettiger dat je het zelf kunt regelen in plaats van naar de bank te moeten gaan ook al duurt het wel lang vind ik. Ik begrijp echt niet dat wired transfers vanuit Amerika naar Nederland zo lastig zijn en zo lang moeten duren.
Ik zou sowieso 2 rekeningen nemen voor haar en dan proberen wat grotere bedragen te storten op die Amerikaanse in plaats van steeds een klein beetje.
Sowieso is het prettiger dat je het zelf kunt regelen in plaats van naar de bank te moeten gaan ook al duurt het wel lang vind ik. Ik begrijp echt niet dat wired transfers vanuit Amerika naar Nederland zo lastig zijn en zo lang moeten duren.
Ik zou sowieso 2 rekeningen nemen voor haar en dan proberen wat grotere bedragen te storten op die Amerikaanse in plaats van steeds een klein beetje.
een cashiers check op sturen per post kost alleen een postzegel en duurt 7 dagen.
Vanuit waar naar waar wil je die cashiers check sturen Dirkwood? In Nederland gebruikt eigenlijk niemand meer cheques.
-
Bennogr
- Amerika-expert
Maar hoeveel vraagt een Nederlandse bank om een Amerikaanse cashiers check om te wisselen in euro? Kijk naar de wisselkoersen die ze bij een (grens) wisselkantoor gebruiken. Dan is elektronisch overboeken al snel goedkoper.
Nog goedkoper is natuurlijk om gewoon dollars in een envelop te doen. Maar dan is het risico van wegraken (en nog steeds hoge kosten voor het omwisselen) natuurlijk nog groter.
Met je tijd meegaan en meer elektronisch gaan doen is soms echt beter dan in oude gewoontes te blijven steken. Hoeveel mensen stoppen nog papieren geld in hun matras? En hoe vaak worden "social security" cheques uit brievenbussen gestolen?
Nog goedkoper is natuurlijk om gewoon dollars in een envelop te doen. Maar dan is het risico van wegraken (en nog steeds hoge kosten voor het omwisselen) natuurlijk nog groter.
Met je tijd meegaan en meer elektronisch gaan doen is soms echt beter dan in oude gewoontes te blijven steken. Hoeveel mensen stoppen nog papieren geld in hun matras? En hoe vaak worden "social security" cheques uit brievenbussen gestolen?
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Op zich denk ik dat Ziva's tip van grote bedragen oversturen nog steeds de beste is. Op die manier hou je de kosten in hand door het aantal keren wat je geld overstuurt te beperken.
Ik doe het nog steeds benno...alleen maar een postzegel.Koers word berekend bij aankomst.Heb ik geen probleem mee.Hocky een cashiers check is wat anders dan eentje uit je check boek.
Ja, zo doe ik het nu en ik geloof dat dit het beste is. Het blijft belachelijk dat je geld moet betalen om geld over te maken. Helemaal nu juist zoveel elektronisch gaat en er dus amper/geen mensenhanden aan te pas komen en de klant alles veelal zelf doet.
Ik las toevallig laatst een heel artikel over Dwolla (http://www.dwolla.com) en dat systeem spreekt me enorm aan. Jammer dat het vooralsnog alleen in Iowa beschikbaar is maar hopelijk waait het over naar de rest van Amerika. Leuk stukje over de onstaansgeschiedenis van het bedrijf http://articles.businessinsider.com/201 ... ees-paypal
En cheques in welke vorm dan ook..... het wordt echt hoog tijd dat ze die hier ook afschaffen. Het houdt de rij enorm op bij de kassa, je blijft naar de bank gaan voor je paychecks en het is volgens mij ook veel fraudegevoeliger dan een pasje. Helaas krijg ik gemaakte expenses nog steeds per cheque maar de rest gaat fijn via direct deposit.
Ik las toevallig laatst een heel artikel over Dwolla (http://www.dwolla.com) en dat systeem spreekt me enorm aan. Jammer dat het vooralsnog alleen in Iowa beschikbaar is maar hopelijk waait het over naar de rest van Amerika. Leuk stukje over de onstaansgeschiedenis van het bedrijf http://articles.businessinsider.com/201 ... ees-paypal
En cheques in welke vorm dan ook..... het wordt echt hoog tijd dat ze die hier ook afschaffen. Het houdt de rij enorm op bij de kassa, je blijft naar de bank gaan voor je paychecks en het is volgens mij ook veel fraudegevoeliger dan een pasje. Helaas krijg ik gemaakte expenses nog steeds per cheque maar de rest gaat fijn via direct deposit.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 9057 Weergaves
-
Laatste bericht door houstonwehaveaproblem
-
- 6 Reacties