Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Stoppen werken,pensioen,social security and medic aid (care)
-
Bennogr
- Amerika-expert
Re: Stoppen werken,pensioen,social security and medic aid (c
Medicare is erg eenvoudig aan te vragen. www.socialsecurity.gov en dan aanwijzingen volgen naar Medicare aanvraag. Formulier invullen (A + B aanvragen) online en elektronisch ondertekenen. En dan op zoek gaan naar een aanvullende verzekering (heeel makkelijk, zelfs zonder burgerlijke stand weten alle verzekeringsmaatschappijen dat je bijna 65 bent.)
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Zou AARP niet goed genoeg zijn daarvoor?
Een aanvullende verzekering bedoel ik.
Een aanvullende verzekering bedoel ik.
Oranje hagelslag...en ZZ tops.
Probeer ook long term care insurance te krijgen. Medicare vergoed maar 90 dagen in een verpleeghuis, en die zijn snel op.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je werkt voor een bedrijf in storage units?
-
Bennogr
- Amerika-expert
Hebben al jaren een langeverzorgingsbetalingsverzekering.
AARP is maar 1 van vele mogelijkheden, hangt een beetje af van welke medicijnen je gebruikt en welke dokters je wilt bezoeken. Ben erg tevreden over mijn huidige verzekering en zal waarschijnlijk hun Medicareaanvullingsverzekeringssysteem nemen, maar pas na vergelijken met de verzekering via AARP.
AARP is maar 1 van vele mogelijkheden, hangt een beetje af van welke medicijnen je gebruikt en welke dokters je wilt bezoeken. Ben erg tevreden over mijn huidige verzekering en zal waarschijnlijk hun Medicareaanvullingsverzekeringssysteem nemen, maar pas na vergelijken met de verzekering via AARP.
Ik zou graag je ondervindingen hiervan willen horen Benno.Bennogr schreef: maar pas na vergelijken met de verzekering via AARP.
Ik werk voor een Real Estate (law) property bedrijf en samen met mijn vrouw zijn wij live in managers voor een self storage facility in the metroplex of Dallas.Website is in mijn profile ned in MO.ned in MO schreef:Je werkt voor een bedrijf in storage units?
@Dirkwood, in Nederland zou het een bedrijf genoemd worden wat opslagruimte aanbiedt. Het wordt ook wel self storage genoemd. Zoals Shurgard, Allsafe en Citybox.
@Hockey..correct ...maar het bedrijf waar ik voor werk heeft verschillende properties zoals ook apartments,shopping malls etc...met ook Real estate Law.
- Heztur
- Amerika-ontdekker
Ah .. met pensioen gaan .. M'n man is de dagen al aan het aftellen! Hij is nu 55 jaar, en over een dikke 1.5 jaar heeft hij zijn 30 jaar bij Defensie (burgerpersoneel) erop zitten. En kan hij met pensioen. Al is het geen vetpot, maar het betekent dat we wegkunnen van deze plek, als we dat willen (we zijn er nog niet helemaal over uit), en eventueel kan hij er een bijbaantje bijzoeken. (Al is het zijn droom om een eigen bedrijfje te beginnen met het opknappen van (oude) dirtbikes.)
Ik werk bij een reisbureau, 3 dagen in de week. Ik werk hier nu 1.5 jaar, dus ik zou nog een heel eind moeten alvorens ik ergens recht op heb. Daar ben ik nu dan ook niet mee bezig, dat komt vanzelf wel.
Ik werk bij een reisbureau, 3 dagen in de week. Ik werk hier nu 1.5 jaar, dus ik zou nog een heel eind moeten alvorens ik ergens recht op heb. Daar ben ik nu dan ook niet mee bezig, dat komt vanzelf wel.
darnnnn....ik ben wel jaloers op je hoor...55 en dan met pensioen.Kunnen we niet ruilen ?
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Met 55met pension gaan is in Nederland voor de militairen ook niet meer mogelijk. Voor het burgerpersoneel
gelden dezelfde regels als voor de normale burgers die werken. Vroeger dan 65 stoppen kost een hoop
geld en de meeste zullen moeten doorwerken tot 65. De jongere generatie zal moet werken tot 67.
Dus ook Nederland is geen paradijs meer op dit gebied. Geldt trouwens voor bijna alle europese landen.
gelden dezelfde regels als voor de normale burgers die werken. Vroeger dan 65 stoppen kost een hoop
geld en de meeste zullen moeten doorwerken tot 65. De jongere generatie zal moet werken tot 67.
Dus ook Nederland is geen paradijs meer op dit gebied. Geldt trouwens voor bijna alle europese landen.
Groetjes Theo.
Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022

Probleem in Nederland is wel dat je hier na je 50e, soms zelfs je 45e, geen baan meer zal krijgen.
-
Bennogr
- Amerika-expert
Voor aanvragen Nederlandse AOW: bel de Amerikaanse Social Security Administration (1-800-772-1213) en vraag om formulier SSA-2490-BK. Vul dat in en stuur het naar het buitenlandbureau van de SSA in Baltimore of vraag via datzelfde nummer om een afspraak om het formulier bij je plaatselijke SSA kantoor in te dienen.
Als ze geen idee hebben waarover je het hebt, verwijs dan naar procedure GN 01725.215C, moeten ze kunnen opzoeken (ik had een medewerker die in zijn 33 jaar bij de SSA nog nooit zoiets gedaan had, maar alles vlot verwerkte).
De SSA stuurt dat formulier door naar de Sociale Verzekeringsbank en daar verwerken ze het verder. Contact met de SVB kan via hun website www.svb.nl.
Je krijgt 2 procent voor elk jaar dat je in Nederland gewoond/gewerkt hebt na je 15e. Betaling gaat maandelijks naar een benkrekening in Nederland. Of je kunt het 1 keer per maand, 1 keer per 3 maanden of 1 keer per jaar (in december) laten overmaken naar een rekening in de VS (een bankoverschrijving naar de VS brengt soms extra kosten mee, minder vaak is daarom vaak goedkoper).
Alles bij elkaar kan de procedure eventjes duren, ik zou daarom een zes maanden voor je 65 wordt met een en ander beginnen.
Als ze geen idee hebben waarover je het hebt, verwijs dan naar procedure GN 01725.215C, moeten ze kunnen opzoeken (ik had een medewerker die in zijn 33 jaar bij de SSA nog nooit zoiets gedaan had, maar alles vlot verwerkte).
De SSA stuurt dat formulier door naar de Sociale Verzekeringsbank en daar verwerken ze het verder. Contact met de SVB kan via hun website www.svb.nl.
Je krijgt 2 procent voor elk jaar dat je in Nederland gewoond/gewerkt hebt na je 15e. Betaling gaat maandelijks naar een benkrekening in Nederland. Of je kunt het 1 keer per maand, 1 keer per 3 maanden of 1 keer per jaar (in december) laten overmaken naar een rekening in de VS (een bankoverschrijving naar de VS brengt soms extra kosten mee, minder vaak is daarom vaak goedkoper).
Alles bij elkaar kan de procedure eventjes duren, ik zou daarom een zes maanden voor je 65 wordt met een en ander beginnen.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Dit is wel heel erg generaliserend, we hebben 3 weken geleden nog iemand van 49 aangenomen, wij kijken eigenlijk nooit naar leeftijd als we sollicitatie gesprekken voeren.Hockey schreef:Probleem in Nederland is wel dat je hier na je 50e, soms zelfs je 45e, geen baan meer zal krijgen.
en zo hoort het ook te zijn ..anders wordt het discriminatie.
Harry goed om te lezen dat jullie niet naar leeftijd, maar helaas zijn jullie de uitzondering.
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Officieel mag dat ook niet dat is leeftijds-discrimanatie en dat mag niet. Maar wanneer je met een HBO opleiding werk gaat zoeken dan ben je toch vanaf de 50 afgeschreven.
Dan nemen ze liever iemand van eind 20. Die hoeven ze nog niet zoveel te betalen.
Dan nemen ze liever iemand van eind 20. Die hoeven ze nog niet zoveel te betalen.
Groetjes Theo.

-
FlipjeBTiel
- Amerika-expert
Op het huidige tempo verwacht wij op mijn 51ste met pensioen te kunnen. Of we dat doen/willen is een ander verhaal, maar zowel mijn vrouw haar moeder en mijn eigen moeder zijn voor een 65ste gestorven, dus naar onze ervaring is doorwerken ook niet alles.
Gr., Flipje
Gr., Flipje
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 9701 Weergaves
-
Laatste bericht door Dutchess