Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis zon25: route Canada
Re: Reis zon25: route Canada
ook erg leuk, hebben wij heeeel erg lang over getwijfeld...vancouver - vancouver of vancouver - calgary
Wij zijn 2010 ook in vancouver geweest en dat is ons erg goed bevallen vandaar dat we voor de tweede keer willen.
We hebben de eerste keer veel stad en veel winkels gezien en willen nu eigenlijk er wat meer omheen zien zoals grouse mountain en capilano zien.
gr .
Wij zijn 2010 ook in vancouver geweest en dat is ons erg goed bevallen vandaar dat we voor de tweede keer willen.
We hebben de eerste keer veel stad en veel winkels gezien en willen nu eigenlijk er wat meer omheen zien zoals grouse mountain en capilano zien.
gr .
We kunnen er niet omheen, maar veel gebieden waar jullie doorheen willen reizen zijn de bossen vernietigd door de Pine Beetle en bosbranden.
Ik denk dat je er goed aan doet om je even in deze gebieden te bekijken en eventueel de routes om te zetten.
http://www.for.gov.bc.ca/hfp/mountain_p ... 09Kill.pdf
Wij zijn de laatste keer van Calgary naar Revelstoke en dan via Nelson naar Vancouver gereisd, wat heel goed bevallen is en de route is erg mooi. Dit kaartje geeft een goed beeld wat de schade was in 2009. Vergeet niet de schade in 2012 is alleen maar groter geworden.
In 2009 hebben we met meerder canadezen gepraat en die adviseerden om deze route te nemen.
Wij hebben in Colorado gezien wat de pine beetle kan doen en de schade is waanzinnig. Complete bossen waren vernietigd en dood het ging om duizenden en duizende hectares. In Kamloops en Kelowna zijn de afgelopen jaren behoorlijk wat bosbranden geweest.
Daarom gaan wij volgend jaar naar Calgary waar we een camper huren die we na 4 weken daar ook weer inleveren en dan nemen we een binnenlandse vlucht naar Vancouver om daar nog een paar dagen te shoppen en vrienden te bezoeken.
Ik denk dat je er goed aan doet om je even in deze gebieden te bekijken en eventueel de routes om te zetten.
http://www.for.gov.bc.ca/hfp/mountain_p ... 09Kill.pdf
Wij zijn de laatste keer van Calgary naar Revelstoke en dan via Nelson naar Vancouver gereisd, wat heel goed bevallen is en de route is erg mooi. Dit kaartje geeft een goed beeld wat de schade was in 2009. Vergeet niet de schade in 2012 is alleen maar groter geworden.
In 2009 hebben we met meerder canadezen gepraat en die adviseerden om deze route te nemen.
Wij hebben in Colorado gezien wat de pine beetle kan doen en de schade is waanzinnig. Complete bossen waren vernietigd en dood het ging om duizenden en duizende hectares. In Kamloops en Kelowna zijn de afgelopen jaren behoorlijk wat bosbranden geweest.
Daarom gaan wij volgend jaar naar Calgary waar we een camper huren die we na 4 weken daar ook weer inleveren en dan nemen we een binnenlandse vlucht naar Vancouver om daar nog een paar dagen te shoppen en vrienden te bezoeken.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vind dit eigenlijk wel een goede tip, nooit zo over nagedacht eerlijk gezegt maar het klopt als een busTipsy_1 schreef:mooie en rustige route!
misschien een ideetje om de dagen "stad" (vancouver dus - echt een heerlijke plaats!) op het einde van de reis te doen?
In het begin van de reis ben je door jetlag vroeg wakker, en ik vind dat altijd "nuttig" om de rijdagen te doen.
En op het einde van een reis vind ik het net lekker shoppen, uit eten gaan, enz in de stad.

Gelukkig maar want met de hotel/motel tips en de "must see" tips loopt het helaas niet zo storm

cheers
Ik ben door de jetlag ook altijd vroeg wakker (ben sowieso ochtendmens) maar was toch blij dat ik mijn 1e dag 's middags in Stanley park op 'n grasveldje kon liggen slapen. Had écht geen reisdag gewild die eerste 2 dagen. Beetje bijkomen en wat sightseeen op kleine afstand, zodat je ook weer snel bij je hotel kunt zijn als je instort, vind ik veel prettiger.
Re: route canada
Had je iets aan mijn hoteltips?
elninjoo schreef:Hoteltips:
Light Heart Inn B&B, Vancouver (zeer goede service, gourmet ontbijt)
Hotel Sylvia, Vancouver (perfecte ligging dichtbij Stanley park, mooie kamer)
Nest B&B, Port McNeill (heel appartement voor jezelf, mooi ingericht, voorzien van alle gemakken, uitzicht op water)
Adventure B&B, Tofino (pas gerenoveerd, nette moderne inrichting, vers gemaakt ontbijt)
Albion Manor B&B, Victoria (heel aparte inrichting, sfeervol, op loopafstand van downtown, gourmet ontbijt)
Listel Hotel, Whistler (effectief, goede voorzieningen, midden in centrum, op loopafstand van peak2peak)
Springlake Ranch, 100 Mile House (prachtige log-cabin, gelegen aan meer, goedkoop en leuk paardrijden)
Patricia Lake bungalows, Jasper (nette kamer, rustige ligging, aan meer)
Hidden Ridge resort, Banff (mooie log-cabin, compleet appartement met open haard, 2 tv's, dvd's, keuken)
Allemaal prima kwaliteit, mooi gelegen, goede service. Overal gratis wifi. Alleen Springlake had geen gsm-bereik en internet was zeer zwak.
Ik had trouwens dit stuk Canada gecombineerd met Montana (ranch, rodeo etc.) en Wyoming (Yellowstone, Grand Teton) als je voldoende tijd hebt, een absolute aanrader.
haha lol
Jazeker heb ik daar wat aan.
Diegene die op onze route liggen staan genoteerd en daar ga ik absoluut naar kijken.
Vancouver zijn we in 2010 ook al geweest maar dat vonden we zo'n leuke stad en aangezien we verder geen grote stad op deze route tegenkomen vonden we dit een goed excuus om nog eens te gaan.
Bedankt voor de hotel tips en ik ga ze nu nog bekijken.
Jazeker heb ik daar wat aan.
Diegene die op onze route liggen staan genoteerd en daar ga ik absoluut naar kijken.
Vancouver Island komen we dit keer niet maar daar zijn we in 2010 al een week geweest en Wyoming (yellow stone en Grand tetton) is ook niet nodig want daar zijn we in 2008 al geweest maar dat was inderdaad wel een erg goede optie geweest.elninjoo schreef:Ik had trouwens dit stuk Canada gecombineerd met Montana (ranch, rodeo etc.) en Wyoming (Yellowstone, Grand Teton) als je voldoende tijd hebt, een absolute aanrader.
Vancouver zijn we in 2010 ook al geweest maar dat vonden we zo'n leuke stad en aangezien we verder geen grote stad op deze route tegenkomen vonden we dit een goed excuus om nog eens te gaan.
Bedankt voor de hotel tips en ik ga ze nu nog bekijken.

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Henk en Martinus,
Je zou ook kunnen denken aan calgary stampede, en glacier national park net over de grens
Ik vond persoonlijk jasper np mooier dan banff, maar dat is smaakzaak.... het ziet er na uit dat je voldoende tijd hebt ....
mooi hoor ! Ben met de pasen even in NL....wellicht even een stickie meenemen met foto's van canada...
groeten van ons !
Je zou ook kunnen denken aan calgary stampede, en glacier national park net over de grens

Ik vond persoonlijk jasper np mooier dan banff, maar dat is smaakzaak.... het ziet er na uit dat je voldoende tijd hebt ....
mooi hoor ! Ben met de pasen even in NL....wellicht even een stickie meenemen met foto's van canada...
groeten van ons !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 1713 Weergaves
-
Laatste bericht door susanmulders
-