Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

camping advies ZW

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: camping advies ZW

Bericht door Martin & Marianne »

Jammer, die wandeling had mij ook mooi geleken maar wij waren er daarvoor een paar dagen te laat. Jammer dat het niet doorging! Ik denk dat wij er na jullie zaten, het had inderdaad zo te zien flink geregend in de dagen voordat wij er waren.

Marianne
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

yup, wij hebben spijtig genoeg in zion bryce en lake powell heel slecht weer gehad. Gelukkig was het overdag in zion en bryce grotendeels nog goed.
Afbeelding
dinne
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door dinne »

Gouldings moet je eigenlijk met de tent nooit reserveren. Wij waren 2 weken geleden in paniek, omdat we voor de dag erop wouden reserveren, maar alles was zogezegd volgeboekt. Daarop hebben we eens gebeld, waarop ze zeiden dat het voor tenten zelf niet mogelijk/nodig was om te reserveren... Tlijkt me gewoon dat hun website niet echt goed opgemaakt is, want daarop kun je voor tenten ook reserveren.

NU om een lang verhaal kort te maken: we stonden daar de volgende dag op de camping met slechts 1 buur, dus alle paniek was voor niets. Je kunt trouwens vanin je tent surfen op internet! Zeker vroeg opstaan, om de zonsopgang te zien bij The View. Als je vroeg gaat, zit er trouwens nog niemand aan de inkom, en kan je lekker gratis binnen :clap:

Voor de rest heb je kampeerplaats genoeg, en alles is superschoon, geen paniek dus! We hebben dit jaar 7 keer gekampeerd, en 7 keer was het ZALIG: Deadhorse state park, Zion, Bryce, Lake Powell, Mon Valley. Moest je nog spec vragen hebben, moet je maar pbtje sturen. BTW:opletten bij Bryce, want ze zijn de camping aan het vernieuwen, dus zijn er een paar loops soms gesloten, waardoor je zeker dient te reserveren!
dinne
Amerikafan

Bericht door dinne »

Evelien. schreef:yup we hebben een aantal keer de tent in het donker opgezet. Maar dat stoorde ons helemaal niet. Zoveel werk is dat nu ook weer niet eh :)

Zion vonden we echt super. Maar we wilden graag de full moon walk doen in bryce, daarom dat we een nacht vroeger vertrokken zijn zodat we de tickets konden vast klrijgen.. We zijn dag 2 in de late namiddag uit zion vertrokken. De tickets hebben we vast kunnen krijgen. Maar savonds regende het zo hard dat ze het afgelast hadden. Dat vond ik echt super spijtig! ik keek echt wel uit naar die volle maan wandeling

Hadden jullie op Zion ook zoveel last van de wind 's nachts? Of hebben ik en mijn vrouw echt 1 rare nacht er uit gekozen daar? De wind was enorm hard, en bleef heel de nacht met felle rukken onder het tentzeil komen. Al onze piketten waren uitgerukt de volgende ochtend...
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

nope. Wij hebben eig nergens last gehad van felle wind. Enkel regen. In zion hebben wij van 11 savonds tot 4 smorgens aan een stuk regen gehad. En het viel er mals uit. Maar geen wind. Amai als al je piketten eruit waren moet het wel heel fel gewaaid hebben !
Afbeelding
iverson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door iverson »

In juli 2012 trekken wij weer richting de westkust van Amerika. Plan is om een aantal nachten met de tent op een camping te staan.
Allemaal goed en wel maar 1 ding houd me toch wat bezig : wat met de warmte??
Is dat wel te doen met de tent op de meeste plaatsen??

ter info : we overnachten in LA, Phoenix, Sedona, Grand Canyon NP, Page, Monument Valley, Moab, Torrey, Bryce Canyon NP, ZIon Canyon NP, Las Vegas, Bishop, Yosemite NP, San Francisco, San Simeon, Santa Barbara

Welke zijn te doen met de tent, en welke zeker niet??

Alvast bedankt!
iverson
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Las Vegas sowieso niet want deze stad heeft geen campgrounds die tenten toelaten en de campground van Red Rock Canyon NCA is 'szomers gesloten, enige mogelijkheid in de buurt is Mount Charleston maar dan ben je al vlug 3/4 uur aan het rijden.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

@iverson
Je kunt ook even zoeken op internet Woodall's en campgrounds tents dan kom je wel wat tegen en krijg je een indruk wat er allemaal kan. AFgezien van LV zoals Rob zei kun je op de meeste plekken wel campings vinden waar je met tent terecht kunt maar tevoren kijken is wel handig. USA is oha wat meer gericht op RVs.
In de NP's kun je eigenlijk altijd wel met een tent terecht maar kijk wel even tevoren op de websites en Yosemite zou ik zeker reserveren 5 maandern tevoren!!! Heel belangrijk anders heb je grote kans dat er geen plek is. Zelfs het reserveren is een belevenis :D Hier staat hoe dat kan... http://www.allesamerika.com/yosemite-ca ... veren.html
San Francisco moet je ook even naar zoeken.. ten Noorden van De Golden Gate het je wel een 'park' waar je campings voor tents only hebt.
Een paar aanraders
Grand Canyon mooi bij Desert View Tower,
In Arches np op Devils Garden (wel heet) maar zoo mooi en stil en donker),
Torrey kun je ook vervangen door Fruita in Capitol Reef.

Succes

Meer info over Yosemite en reserveren.

Het is geen loterij maar wel heel goed weten wat je moet doen mbt Yosemite. Yosemite is dus de uitzondering en hiervoor gaat op de 15de elke maand een periode van 30/31 dagen open voor reservering. Dat is de hektiek ook!
Op de NPS site staat een schema van de data: http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htm
Zie ook dit topic
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... en#p477113

Zion en alle andere parken kun je vanaf 6 mnd voor je aankomst datum reserveren. Dus als je op 6 juni aankomt kun je op 6 dec reserveren. En als je op 14 juli aankomt voor 3 nachten kun je op 14 jan voor die 3 nachten reserveren.
Kijk gewoon even bij de campings op de parken waarnaar je benieuwd bent. Dan kun je zien hoeveel er nog vrij is.
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... en#p533195
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... en#p559015
Met wat ervaringen rond reserveren.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

iverson schreef: ter info : we overnachten in LA, Phoenix, Sedona, Grand Canyon NP, Page, Monument Valley, Moab, Torrey, Bryce Canyon NP, ZIon Canyon NP, Las Vegas, Bishop, Yosemite NP, San Francisco, San Simeon, Santa Barbara

Welke zijn te doen met de tent, en welke zeker niet??
Ik zou uit dit rijtje niet met de tent kamperen in Phoenix, Page, Monument Valley, Moab en Las Vegas.
Wij hebben gekampeerd in LA, Sedona, Grand Canyon, Torrey, Bryce, Zion, Yosemite en San Francisco en dit was qua temperatuur midden in de zomer prima te doen. In Monument Valley hebben we ook gekampeerd maar was echt te warm. In Moab hadden we onze tentreservering omgezet in een cabin met airco omdat het echt te heet was.

Elly
nine50
Amerika-ontdekker

Bericht door nine50 »

Isis schreef:In aanvulling op Marianne, op http://www.allesamerika.com staat een instructie hoe je meer kans maakt om succesvl de camping bij Yosemite te reserveren. We hebben deze instructie met een paar man gemaakt voor weer anderen zodat ze niet naast het net grijpen. Lees dat nu al want het reserveren is een gekkenhuis in 10 minuten zijn ongeveer 400 plaatsen in the valley weg!!!!!! je gelooft het pas als je het ziet. En oefen ook even, alles staat erin.
http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/campground.htm
Yosemite National Park has 13 popular campgrounds, of which up to seven are on a reservation system. From April through September, reservations are essential and even the first-come, first-served campgrounds often fill by noon from May through September.
http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htm

Andere Nat Parks is minder stress daar gaat elke dag een dag meer open voor reserveringen. Je kunt hier 6 mnd tevoren al reserveren.

In de parken is het wel erg mooi, maar heb je wat minder faciliteiten. Dus wel voorbereid daar heen gaan.
Hier is de website van NPS om te reserveren http://www.recreation.gov/campgroundSea ... nal%20park
Dank Isis en anderen!
Deze zomer heb ik een plekje op North Pines (nr 527) dankzij jullie tips.
12 tabbladen open en twee raak!
2012: Rondje zuidwesten
2014: Rondje Noordoosten
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

mooi zo :thumbup:
nine50
Amerika-ontdekker

Bericht door nine50 »

Gisteren zijn we terugkomen van onze geweldige reis naar het zuidwesten. Het was in een woord super, een reis om nooit te vergeten.
We hebben erg veel gehad aan alle tips hier op het forum, bedankt iedereen!!
De volgende campings hebben we bezocht.

Kingman: KOA
GC: Mather
Page: Wahweap
MV; Gouldings
CR: Fruita
Bryce: Ruby's Inn
Lee vining/Bridgeport: Virgina Greek Settlement
Yosemite: North Pines

Op Ruby's Inn en Fruita na hadden we alles van te voren gereserveerd.
In Lone Pine hebben we Motel genomen, het regende keihard en na de hitte van Death Valley hadden we wel zin in een verfrissende douche.

In de drie steden hebben we wel geslapen in een hotel/motel.
LA: Hollywood City Inn
LV: Hotel Circus Circus
SF: The Dylan at SFO

Alle overnachtingen voldeden volledig aan de verwachtingen die we ervan hadden, mede dank zij jullie adviezen en reisverslagen.

Janine
(ik ben al weer aan het fantaseren over de volgende reis............)
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Misschien is het leuk om je bevindingen in de Reviews van allesamerika.com te zetten. Ik moet het ook nog doen van deze reis in 2012.
nine50
Amerika-ontdekker

Bericht door nine50 »

Goed idee Isis, ik ben alles beoordeeld. Wel even een klus en je ziet, ik ben een tevreden toerist. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Wat betreft hitte ; zoals Michelly zegt het is op sommige plekken erg warm. Tcoh zou ik ondanks gebrek aan koeling weer in Arches en Canyonlands NP overnachten. Gewoon het is daar zo buitengewoon stil en mooi. Zeker Arches!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer