Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Voorlopig reisschema mei-juni 2006

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

PeeJay schreef: :P PA in een vogelvlucht.... Jullie lijken wel Amerikanen
Wat moet ik zien in Pennsylvania dan? (Rekeninghoudend dat deze vakantie echt puur voor pretparken bedoelt is en niet voor natuur en cultuur)?
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

SpaceAce schreef:
Petra/VS schreef:Oef, ik zou doodmoe zijn na die reis, hoe gek ik ook op pretparken ben ;)
Valt op zich wel mee. Vorig jaar Westkust gedaan. Ook veel pretparken (een geen Nationale Parken, met uitzondering van de Grand Canyon - waar we niets aan vonden).

In Las Vegas (einde vakantie) waren we redelijk moe, maar wel voldaan. Uitrusten doen we thuis wel :)
Ha ha, dat is meestal mijn instelling ook! Jullie reis lijkt mij ook fantastisch, met misschien twee of drie parken minder. Maar ja, ik ben ook geen twintig meer (zei oma ;)).
Petra/VS schreef:maar Kings Dominion - Kennywood is een goede zes uur rijden in goed verkeer. Hou er wel rekening mee, dat het verkeer in het Noord-Oosten flink druk kan zijn, vooral I-95! --- Ik zie net, dat je hier al een opmerking over maakte. Volgens mij is het meer zes uur rijden en houd rekening met verkeer! Ik zou na rush hour uit Kings Dominion vertrekken
Dat waren we ook zeker van plan (om na de Rush Hour uit Kings Dominion te vertrekken). Tot hoelaat is deze Rush Hour eigenlijk?

We waren in ieder geval van plan om na Kings Dominion een uurtje of 3 te rijden - overnachten - en weer verder richting Kennywood (waar we maar een paar uurtjes blijven, dus aankomst in Kennywood mag best rond 13.00 uur zijn).
Ik zou tot zeker 7 uur wachten, het rush hour rond Washington kan vreselijk zijn. Ik leer trouwens over pretparken waar ik nog nooit van gehoord had van jullie, Kennywood bijvoorbeeld en het ziet er heel leuk uit! Of we er speciaal vijf uur voor zouden rijden betwijfel ik, maar we komen op weg naar Ricks vader langs Pittsburgh, dus misschien is dat een leuke tussenstop deze zomer.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Petra/VS schreef:Ik leer trouwens over pretparken waar ik nog nooit van gehoord had van jullie, Kennywood bijvoorbeeld en het ziet er heel leuk uit! Of we er speciaal vijf uur voor zouden rijden betwijfel ik, maar we komen op weg naar Ricks vader langs Pittsburgh, dus misschien is dat een leuke tussenstop deze zomer.
Als je meer wilt lezen over de parken dan is dit wel een mooie site:
http://www.coastergrotto.com/theme-park-reviews.jsp

Hier vind je ook een review van Kennywood: http://www.coastergrotto.com/reviews/kennywood.jsp
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Petra/VS schreef:Ik zou tot zeker 7 uur wachten, het rush hour rond Washington kan vreselijk zijn.
* Genoteerd!

Pretparkje bezoeken, eten en daarna dus lekker met de auto doorkachelen :)

We hebben trouwens besloten om niet naar Six Flags America te gaan, maar naar Six Flags New England. Six Flags NE heeft vrijwel dezelfde attracties als Six Flags America, alleen is New England net ietsjes beter "aangekleed". Hierdoor hebben we dus een halve dag meer in Washington :)

Nieuwe planning:
Dag 01 (27-05-06) Schiphol - New York JFK (14.15 uur - 16.10 uur)
Dag 02 (28-05-06) New York
Dag 03 (29-05-06) New York
Dag 04 (30-05-06) NYC - Six Flags New England
Dag 05 (31-05-06) NYC - Dorney Park
Dag 06 (01-06-06) Hotel DP - Knoebels - Hotel HP
Dag 07 (02-06-06) Hershey Park
Dag 08 (03-06-06) Hotel HP - Washington
Dag 09 (04-06-06) Washington
Dag 10 (05-06-06) Washington - Hotel BG (eind van de middag)
Dag 11 (06-06-06) Busch Gardens
Dag 12 (07-06-06) Hotel BG - Paramount Kings Dominion - Overnachtingsplaats ?
Dag 13 (08-06-06) Overnachtingsplaats ? - Kennywood - Hotel PKI
Dag 14 (09-06-06) Paramount Kings Island - Hotel CP
Dag 15 (10-06-06) Cedar Point
Dag 16 (11-06-06) Cedar Point (eventueel halve dag Geauga Lake) - Overnachtingsplaats ?
Dag 17 (12-06-06) Overnachtingsplaats ? - Niagra Falls
Dag 18 (13-06-06) Niagra Falls - Toronto
Dag 19 (14-06-06) Toronto - Overnachtingsplaats ?
Dag 20 (15-06-06) Overnachtingsplaats ? - NYC
Dag 21 (16-06-06) NYC - Six Flags Great Adventure
Dag 22 (17-06-06) New York JFK (18.10 uur) - Schiphol
Dag 23 (18-06-06) Aankomst Schiphol (07.35 uur)

* De bezoekjes aan de pretparken zijn vetgedrukt *

We willen dus een hotel midden in New York en op dag 3 gaan we dan in de middag de auto ophalen, zodat we daarna naar een hotel even buiten de stad rijden, om zo op dag 4 vlotjes naar Six Flags New England te kunnen rijden.

Een druk schema, we weten het. Maar we houden van tempo ;) We zijn nog jong.

De tips qua bezoekjes in Washington worden genoteerd, zodat we in de Capitol gids een kijkje kunnen nemen wat het allemaal precies is. Nu hebben we dus bij elkaar 2 dagen Washington (dag 8 komen we in de middag in Washington aan en op dag 10 gaan we tegen de avond richting een hotel bij Busch Gardens. Dus in feite: halve dag Washington - hele dag Washington - halve dag Washington)

Toronto willen we toch graag inhouden in verband met de CN Tower en van wat ik gelezen heb van iemand op Themepark, blijkt de rit er naar toe al een geweldige ervaring (qua aantal rijbanen).

Twee dagen New York, is dat niet wat weinig? Zelf, denk ik, dat een week nog niet eens genoeg is. Maar twee dagen, is dit ook goed te doen? Uiteindelijk was ons hoofddoel New York en pretparken :)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Jasmino schreef:Daarnaast zou ik ook niets schrappen van de dagen in Washington DC, dat is zo'n leuke stad, ook zonder museumbezoek krijg je de tijd er heel goed om. Je vind er een aantal prachtige gebouwen die zeker de moeite waard zijn, en vergeet ook niet om Arlington te bezoeken (ben je wel een halve dag mee zoet!).
Ik ben dit weekend eens goed begonnen aan het inlezen in de Capitol Gidsen en reisverslagen. Ik had je reisverslag al eens gelezen, maar nu ben ik - met een uitgeprinte versie - in bed gaan liggen met een stift en heb wat dingetjes aangestreept :)

Op dag 8 zijn we dus van plan om redelijk vroeg in de ochtend naar Washington te rijden. Streets & Trips telt 2 uur en 15 minuten voor deze trip. Tel ik er 3 uur voor. En de ttip van Jasmino is genoteerd: hotel in Arlington! We willen dus die middag gebruiken voor Arlington Cemetery.

De volgende dag is dus voor een tour door het Capitol, het Witte Huis, het Air & Space Museum en de Washington Zoo. De dag erop hebben we ook nog een half dagje Washington, want we willen pas aan het eind van de middag richting een hotel bij Busch Gardens rijden. Ook telt hier Streets & Trips hier 2 uur en 15 minuten voor. Tel ik er wederom 3 uur voor. Ik wil op z'n laatst om 21.00 uur bij een hotel bij Busch Gardens zijn, dus inclusief een hotel zoeken, kunnen we rond 17.00 uur uit Washington weg (?) Dus deze dag kan ook redelijk besteedt worden aan Washington.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik nog niet aan m'n Capitol van Washington ben begonnen met lezen, want deze heb ik net vanmiddag gekocht bij Jez ;) (zit voornamelijk vandaag aan de reisverslagen en de Capitol van New York).

De andere bezoektips uit dit topic zal ik morgen eens op m'n gemak gaan bekijken. Nog meer tips zijn natuurlijk meer dan welkom.
Jasmino schreef:(als je de FInger Lakes niet interessant vind)
Deze leek mij dus wel interessant. Waarschijnlijk wordt het dus Finger Lake als tussenovernachting Niagra Falls - New York (waarschijnlijk wordt het dus eerst Toronto, dan naar de Niagra Falls (overnachten) en dan door naar Finger Lake. Streets & Trips geeft 3.5 uur reistijd voor de Niagra Falls - Finger Lake). Zo kunnen we 's middags het gebied van Finger Lake bezoeken en eventueel de volgende ochtend nog een paar uur (Streets & Trips houdt 4 aan van Ithaca - New York. Houden wij 5 uur rijden aan exclusief de tussenstops als lunch/diner). Als we rond 20.00 uur bij het hotel in New York (of in de buurt van Six Flags Great Adventure) zijn, vinden we het al prima).

Als ik me nog meer heb ingelezen, volgen nog meer updates :) (maar tussendoor tips geven mag altijd) :wink:
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Kleine update met tekst en uitleg over onze planning. Tips zijn altijd welkom. We zijn van plan om alleen het eerste hotel in New York te boeken. Graag in Manhattan, maar we weten nog niet in welke gedeelte. Iemand tips voor hotels in Manhattan?

Qua autohuur willen we bij ww.fti.de boeken. Een Chevrolet Equinox en deze zou ons dan 759,- euro kosten. Opgehaald op New York JFK en weer ingeleverd op New York JFK.

We hebben gekeken of we ook de auto op konden halen op Newark airport (in verband met eigen risico etc), maar dit zou ons juist 200 dollar duurder uitkomen, in verband met de Drop-off kosten (???) (volgens FTI in ieder geval). Dit staat er dan: Gebühr für Einwegmiete: $ 199 ,–(zahlbar vor Ort)

Vakantieplanning USA 2006 (27 mei t/m 18 juni)

Dag 01 (27-05) Schiphol - New York JFK (14.15 uur - 16.10 uur)
Dag 02 (28-05) New York
Dag 03 (29-05) New York (auto ophalen om 20.00 uur op JFK en naar een hotel buiten New York rijden)
Dag 04 (30-05) Six Flags New England

Omdat we dus op dag 04 naar Six Flags New England gaan en geen zin hebben om die dag ’s ochtends eerst nog de huurauto te regelen en vanaf het centrum door de drukke straten naar Six Flags te rijden, willen we op dag 03 (nadat we dus nog een halve middag New York hebben gehad) naar JFK om de auto op te halen en naar een hotel buiten New York te rijden.

In New York hebben we eigenlijk maar vier doelen welke we zeker willen bezoeken: Ground Zero, het Vrijheidsbeeld, Empire State Building en Central Park. De rest van de Highlights zijn bijzaak en willen we bij tijd over natuurlijk graag bezoeken en bezichtigen. We hebben uiteindelijk maar 1.5 dag voor New York. Mocht New York ons goed bevallen, kunnen we altijd bij een volgende Amerikabezoek hier een stop-over plannen.

Op dag 04 kunnen we dan meteen de snelweg op naar Six Flags New England en einde van deze dag keren we weer terug naar hetzelfde hotel.

Dag 05 (31-05) Hotel bij NYC - Dorney Park - Hotel bij DP
Dag 06 (01-06) Hotel bij DP - Knoebels - Hotel bij HP
Dag 07 (02-06) Hershey Park
Dag 08 (03-06) Hotel bij HP – Washington

Op dag 05 gaan we dus vroeg richting Dorney Park en willen we einde van die dag een hotel daar in de buurt zoeken.
Op dag 06 gaan we dan, via Knoebels, naar een hotel bij Hershey Park.
Op dag 07 willen we dus Hershey Park en de Chocolade fabriek bezoeken.
Op dag 08 willen we vroeg in de ochtend vertrekken naar Washington en een hotelletje zoeken in Arlington. Deze middag willen we ook besteden aan Arlington Cemetery.

Dag 09 (04-06) Washington
Dag 10 (05-06) Washington - Hotel bij BG (eind van de middag)

Dag 09 is helemaal voor Washington. Hier willen we het Capitol, het Witte huis, het Air & Space Museum en de Washington Zoo bezoeken. Op dag 10 bezoeken we dan de dingen welke we niet op dag 09 aan toegekomen zijn.

Dag 11 (06-06) Busch Gardens
Dag 12 (07-06) Hotel bij BG - Paramount Kings Dominion - Overnachtingsplaats -> ?

Dag 11 spreekt voor zich en op dag 12 willen we na het bezoekje aan Paramount Kings Dominion alvast richting Kennywood rijden en dan kijken tot hoever we komen. Het liefst willen we net voorbij Hagerstown een hotel zoeken. Paramount is tot een 20.00 uur open, maar we willen rond 19.00 uur wegrijden bij Paramount. Uurtje of 3 rijden en dan een hotel zoeken.

Dag 13 (08-06) Overnachtingsplaats -> ? - Kennywood - Hotel bij PKI

Vanuit Hagerstown naar Kennywood is het ook drie uur rijden. Omdat dit een goed park is om even tussendoor te doen (geen entree, maar je betaalt per attractie) willen we op z’n laatst rond 13.00 uur bij Kennywood aankomen. Omdat het maar een goed twee uur rijden is naar een hotel bij Paramount Kings Island, hoeven we ook pas rond 18.00 uur weg bij Kennywood.

Dag 14 (09-06) Paramount Kings Island - Hotel bij CP
Dag 15 (10-06) Cedar Point
Dag 16 (11-06) Cedar Point (eventueel halve dag Geauga Lake) - Overnachtingsplaats -> ?

Dag 14 spreekt voorzich. ’s Avonds rijden we dan naar een hotel bij Cedar Point. Dag 15 spreekt ook voorzich. Dag 16 willen we nog een keer terug naar Cedar Point, omdat de kans groot is dat we niet alles hebben kunnen doen op dag 15 (weekend enzo). Omdat we van plan zijn een seizoenspas aan te schaffen, is dit makkelijk te doen. In deze seizoenspassen is ook de entree van Geauga Lake en Dorney Park inbegrepen. Dus het eventuele hoppen naar Geauga Lake is ook te combineren. Mochten we wel alles gedaan hebben op dag 15 in Cedar Point, gaan we natuurlijk op dag 16 meteen in de ochtend naar Geauga Lake.

Na Cedar Point (of Geauga Lake) willen we weer een stukje richting Toronto rijden. Maximaal aantal uren rijden: een uurtje of twee en dan een hotel zoeken.

Dag 17 (12-06) Overnachtingsplaats -> ? - Toronto
Dag 18 (13-06) Toronto - Niagra Falls

Vanaf de overnachtingsplaats willen we naar Toronto rijden. Hier hebben we eigenlijk maar één doel: de CN Toren. En voor de rest een beetje uitrusten. Dag 18 willen we een beetje kunnen uitslapen en dan naar de Niagra Falls rijden. Hier genieten we van de watervallen uiteraard. Omdat we ook de watervallen by night willen zien, overnachten we hier ook.

Dag 19 (14-06) Niagra Falls – Finger Lake (Ithaca)
Dag 20 (15-06) Finger Lake (Ithaca) – hotel onder NYC

Op dag 19 willen we vroeg bij de Niagra Falls vertrekken om zo naar Ithaca een hotel te zoeken en Finger Lake te bezoeken. Als we nog niet genoeg van Finger Lake hebben, kunnen we op dag 20 nog wat bekijken en anders vertrekken we naar New York. Hier willen we een hotel opzoeken wat tussen New York en Six Flags Great Adventure ligt.

Dag 21 (16-06) Six Flags Great Adventure

Dag 21 spreekt natuurlijk voorzich. ’s Avonds keren we ook weer terug naar dat hotel.

Dag 22 (17-06) New York JFK (18.10 uur) - Schiphol
Dag 23 (18-06) Aankomst Schiphol (07.35 uur)

Op dag 22 kunnen we mooi in de ochtend rustig aan doen. Rustig ontbijten, rustig koffers inpakken en nog wat buiten rondlopen (omgeving verkennen ofzo). Rond 13.00 uur willen we richting JFK Airport rijden. Hier leveren we de auto in en gaan we inchecken. En dan is het alweer tijd om naar huis toe te vliegen… :cry:
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Kleine opmerking; Finger Lake zul je niet op de kaart vinden, wel de Finger Lakes regio. Het bestaat namelijk uit 11 meren, en Ithaca ligt aan Cayuga Lake. Een heel mooi gebied.
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:New_ ... _Lakes.jpg
Op de foto ligt Ithaca onderaan het rechtse grote meer.
Annemiek
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Martijn en Linda, een paar opmerkingen.
Ik vind het vreemd dat je drop off charges moet betalen als je op Newark ophaalt en op JFK inlevert.
Ik doe nl. precies hetzelfde in augustus (bij Avis weliswaar), maar daar kwam niks bij.
Toch nog even verder neuzen, en je kunt ook nog overwegen om de auto downtown op te halen.
Dat heb ik een paar jaar geleden ook gedaan, en wij gingen toen richting Boston en het was geen enkel probleem om de stad uit te komen.
Ik zou hier toch nog goed over nadenken.
Verder over het bezoek aan 'The Big Apple' : probeer je bezoek aan het ESB zo te plannen, dat je net de overgang van licht naar donker daar meemaakt, dat is het mooiste moment, maar houd wel rekening met ruim één uur tussen aankomen bij het gebouw en boven op het observationdeck staan.
By the way, je kunt vooraf je tickets voor ESB op het internet kopen en uitprinten.
Vlak bij het ESB zit Macy's en Madison Square Gardens, waar je ook een interessante rondleiding kunt doen.
Vlak bij de ingang van het Central Park (Grand Army Plaza) zit het Sony gebouw met de nieuwste gadgets.
Doe Central Park op zondag, dat is het leukst, en past in jullie schema.
Aangezien ikzelf altijd net buiten Manhattan een hotel neem, kan ik jullie daar niets voor aanbevelen, maar ik zou zeker in de buurt van Times Square gaan zitten, dan kun je op de dag dat je aankomt mooi die omgeving verkennen.
Neem niet Hotel Pensylvania, dat valt echt tegen.
Als je het Milford Plaza voor een goede prijs kan krijgen, dan is dat een redelijke keus. Een echt goed hotel met ruime kamers is simpelweg onbetaalbaar in Manhattan.
Succes, Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

enger003 schreef:Als je het Milford Plaza voor een goede prijs kan krijgen, dan is dat een redelijke keus. Een echt goed hotel met ruime kamers is simpelweg onbetaalbaar in Manhattan.
Wat is een goede prijs? Op Expedia staat het hotel voor de volgende bedragen:

Afbeelding
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Dat vind ik een hoop geld, en ik vind trouwens Expedia toch duur.
Probeer AV of USA reisen DW eens.... ik heb nu geen tijd, anders ging ik wel even googelen voor jullie.
Trouwens, heb je priceline wel eens geprobeerd? Maar dan weet je niet welk hotel je krijgt, maar dat zijn over het algemeen 4 **** hotels, en dan zit je wel goed.
Je kan vrij nauwkeurig het gebied waar je wil zitten omschrijven.
Misschien heeft MarttRob wel tips, die zit momenteel volgens mij in NY.
Eric
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

enger003 schreef:Probeer AV of USA reisen DW eens.... ik heb nu geen tijd, anders ging ik wel even googelen voor jullie.
USAReisen:

Afbeelding

(per persoon per nacht. Expedia is per KAMER per nacht)
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Op http://www.hotels.com komen we nu iets tegen en daar willen we graag even een mening over.

Het gaat om Apollo Inn (locatie: 2027 Adam Clayton Powell Jr Blvd, New York). Tussen Central Park en Harlem in dus. Wat we ervan kunnen vinden op internet oogt het prima. Alleen geen rookvrije kamer, maar dat vinden we niet zo erg.

Wat ons nu dus ontzettend verbaast is de prijs. Deze kost € 75,77 per kamer per nacht!!! Zoek je verder op internet, dan zijn de kamerprijzen behoorlijk wat hoger... We snappen er niets van. Wat we verder kunnen vinden qua hotels in Manhattan, zijn de prijzen namelijk veel duurder.

Heeft iemand ervaring met dit hotel en weet iemand of deze locatie oké is?
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

De vriendelijke fraulein van FTI.de heeft de boeking van de Equinox telefonisch bevestigd. Dus da's alvast geregeld :)
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Ik ken het hotel helemaal niet, misschien iemand anders wel.
Ik heb uiteraard even gekeken< en het hotel zelf lijkt me niet verkeerd.
Het ligt wel een heel eind van het centrum, want dat begint eigenlijk ten zuiden van Central Park.
De afstanden die ze aangeven kloppen totaal niet, je zit zeker 10 mijl van Times Square !!
Aan de andere kant, als je niet te ver van de Metro zit, is er niets aan de hand, (als het tenminste een veilige buurt is).
Ik vind het moeilijk, het is wel lekker goedkoop.
Eric
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik ken het hotel ook niet, dus daarmee kan ik jullie niet helpen.
enger003 schreef:De afstanden die ze aangeven kloppen totaal niet, je zit zeker 10 mijl van Times Square !!
Dat is toch wel zwaar overdreven! Ik heb ook even gekeken met Streets & Trips en het is maar iets meer dan 5 mijl, en dan om Central Park heen (autoroute).

Als er een metro in de buurt is, ben je natuurlijk heel snel in Manhattan.

Ik zou wel opletten dat jullie in een veilige buurt zitten, ik weet dat er ten noorden van Central Park ook gebieden zijn waar je beter niet kunt komen, maar daar weten anderen waarschijnlijk veel meer over.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

En we hebben een hotel geboekt! Jahoe!

Het is niet Apollo geworden. Niet dat het ons een slecht hotel leek, maar we wilden toch liever iets bij Times Square in de buurt zitten (uiteraard).

Uiteindelijk is het Hotel 31 geworden. Volgens Tripadvisor een prima hotel en onder de 300 euro voor twee nachten, inclusief tax (wat mijn eis was)! :lol: :wink:
(en ik zie dat we volgens mij de laatste kamer hebben geboekt, aangezien de kamer met 'privébadkamer' er niet meer bij staat op die data)
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Ziet er goed uit, en inderdaad een prima lokatie, lekker dicht bij Macy's.
Succes met de rest van de voorbereidingen,
Eric
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

ANY schreef:Kleine opmerking; Finger Lake zul je niet op de kaart vinden, wel de Finger Lakes regio. Het bestaat namelijk uit 11 meren, en Ithaca ligt aan Cayuga Lake. Een heel mooi gebied.
Is Ithaca dan een goed uitgangspunt voor een bezoek aan de Finger Lakes regio? Of kunnen we beter naar een andere plaats rijden & overnachten?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ithaca is een mooie uitvalsbasis, maar je kan ook voor Watkins Glen kiezen is ook een leuk plaatsje.
Ithaca is een grotere plaats met meer h(m)otels en winkels.
Echt een schitterende omgeving om 1 of meerdere dagen door te brengen.
Rob
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Zoals Rob zegt, Ithaca is groter dan Watkins Glen. De state parks zijn dingen waar je zeker naar toe moet gaan. Ik zie dat jullie van pretparken houden, maar welke andere dingen doen jullie graag? Misschien heb ik nog tips voor de omgeving.
Annemiek
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer