Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Coolbox.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Re: Coolbox.
Wij hebben de plastic koelbox eergisteren achtergelaten bij het personeel van het Rental Center op Miami Airport. Zaten nog een paar blikjes in, zij blij en ik ook. Vorig jaar heb ik de box aan een zwerver gegeven. Beste man wist niet wat hem overkwam.
Wij nemen ook altijd zo'n "stevige" plastic koelbox. (USD 18,95 bij Wallmart) Die kan je wegstouwen in de auto. Dat piepschuimen ding kan dat niet aan. "Reddy Ice" is, zoals Rob al schreef bij overal te koop. Je ziet altijd wel zo'n witte, schuine vrieskist staan.
Wij nemen ook altijd zo'n "stevige" plastic koelbox. (USD 18,95 bij Wallmart) Die kan je wegstouwen in de auto. Dat piepschuimen ding kan dat niet aan. "Reddy Ice" is, zoals Rob al schreef bij overal te koop. Je ziet altijd wel zo'n witte, schuine vrieskist staan.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Gewoo lekker van piepschuim kopen. Nooit last van gehad en past voldoende in. Heb er 3 weken mee gedaan.
Ik ga weer gewoon voor zo'n degelijke. Weet niet hoe duur die piepschuimdingen zijn, maar 'n ruime plastieke hadden we voor nog geen 20 dollar. Dat zijn dus de kosten niet. En hij valt in elk geval niet uit elkaar omdat je 'n vol laadt met flesjes drinken.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik ga ook altijd voor zo'n stevige. Dit jaar niet de Coleman maar de Igloo voor nog geen $ 16,00. Tevens een plastic opbergbox (nog geen $ 10) gekocht om de gekochte losse spullen (blikjes, flesjes e.d.) in te bewaren. Rolt het tenminste niet door de auto als je de bocht om gaat.
De koelbox, opbergbox en nog wat drinken heb ik achtergelaten in het laatste motel met een briefje erbij dat housekeeping dit mee mocht nemen.

Roland

De koelbox, opbergbox en nog wat drinken heb ik achtergelaten in het laatste motel met een briefje erbij dat housekeeping dit mee mocht nemen.

Roland
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Overal. Supermarkten, benzinestations, automaten bij motels (niet voor koelboxen bedoeld, maar ach), het is nergens een probleem om ijs te vinden.stijnj schreef:Waar koop je zoal die zakken ijs?
Marianne
Die piepschuimen zijn gewoon prut vind ik. Wij hadden die het eerste jaar en je hoort het constant piepen als het ergens langs afschuurt. Daarenboven begon hij op het eind een beetje te lekken. Ik zou voor een paar $ meer een plastic model kopen. Wij gebruiken die ook al tafeltjekaiman schreef:Gewoo lekker van piepschuim kopen. Nooit last van gehad en past voldoende in. Heb er 3 weken mee gedaan.
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wij hebben precies dezelfde ervaring. We kopen tegenwoordig dan ook altijd zo'n degelijke plastic coolbox en laten die bij vertrek gewoon achter.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Alrak62
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 24
Wij kopen altijd zo'n plastic coolbox bij Wal-mart, ijs kun je daar ook kopen. In elk hotel hebben ze wel een ijsblokjesmachine waar je dan je box kunt vullen.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Dat is niet de bedoeling van de ijsblokjes machine in de hotels ten tweede is dat heel ander ijs (bedoelt om IN je drinken te doen) het smelt dan ook veel vlugger als het ijs wat je in een zak overal kan kopen.
Precies, en de andere hotelgasten willen ook nog graag wat ijs.
- steson
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij hadden een stoffen koeltas met draagriem van de Wallmart. De plastic bak zat er los in, dus ideaal !!
Tijdens eerste keer rondje West-USA bleef alles perfect koel tot 's avonds met ijs.
De koeltas deed op de terugreis dienst als handbagage.
Dit jaar hebben we de plastic bak eruit gelaten, zodat de tas keurig opgevouwen in de koffer meeging.
En ook zonder bak koelde de tas perfect met ijs ! De binnenkant is nml van dat waterdichte plastic spul. De bak dient eigenlijk tegen doorlekken.
Volgend jaar gaat deze tas weer mee met ons rondje Denver-Denver, zonder plastic bak. De tas is zo ontzettend handig met netjes aan de zijkant om spullen in te doen en een extra koelvak bovenin......
En ach, dat kleine beetje water wat achterblijft op de achterbank is toch zo verdampt !
Enne, die ijsmachines in hotels als Days Inn, Hilton of Hampton kunnen wel wat verdragen hoor..... Zoveel ijs gaat er nu ook weer niet in ! En dat ijs bleef heel lang gewoon ijs.....
Tijdens eerste keer rondje West-USA bleef alles perfect koel tot 's avonds met ijs.
De koeltas deed op de terugreis dienst als handbagage.
Dit jaar hebben we de plastic bak eruit gelaten, zodat de tas keurig opgevouwen in de koffer meeging.
En ook zonder bak koelde de tas perfect met ijs ! De binnenkant is nml van dat waterdichte plastic spul. De bak dient eigenlijk tegen doorlekken.
Volgend jaar gaat deze tas weer mee met ons rondje Denver-Denver, zonder plastic bak. De tas is zo ontzettend handig met netjes aan de zijkant om spullen in te doen en een extra koelvak bovenin......
En ach, dat kleine beetje water wat achterblijft op de achterbank is toch zo verdampt !
Enne, die ijsmachines in hotels als Days Inn, Hilton of Hampton kunnen wel wat verdragen hoor..... Zoveel ijs gaat er nu ook weer niet in ! En dat ijs bleef heel lang gewoon ijs.....

september 2010: Zuid-Westen en Kauai/Maui
mei 2011: Florida en Bahama's
maart 2012: New York
september 2012: Mid-Westen en Oahu/Big Island
juni 2014: Florida
april 2015: Washington/Niagara Falls
September 2015: Noord-Westen en Kauai/Maui
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jammer, bij mij (omgeving Denver) staan meestal voldoende koelbozen om mee te nemen, had je dus niet mee hoeven slepen. Overigens had ik dit jaar alleen "ophalers" en bijna geen "achterlaters". Ik heb nog maar één koelbox over, ik had die van jullie wel weer graag aan iemand anders mee willen gevensteson schreef:...
Volgend jaar gaat deze tas weer mee met ons rondje Denver-Denver, zonder plastic bak.
...

- steson
- Amerikafan
@Loek
Best kans dat we 'm wel achterlaten hoor.... Wordt de 3e reis USA en daarna zal het mogelijk weer de Pacific worden. Daar is het niet echt dagen rondrijden, dus geen koeltas nodig.
Tegen de tijd dat we gaan, informeer ik nog wel even waar we de koeltas kunnen 'doneren' in Denver......
Best kans dat we 'm wel achterlaten hoor.... Wordt de 3e reis USA en daarna zal het mogelijk weer de Pacific worden. Daar is het niet echt dagen rondrijden, dus geen koeltas nodig.
Tegen de tijd dat we gaan, informeer ik nog wel even waar we de koeltas kunnen 'doneren' in Denver......

Aangezien mijn moeder et zo'n goeie coolbox vond, hebben we beslist hem terug mee te nemen. We hadden nog 1 stuk over dat als handbagage mocht dus hebben we deze koeler daarvoor genomen. Was wel een grappig zicht want in de luchthaven zie je niemand daarmee rondlopen
Hij paste trouwens net in het overhead compartiment van het vliegtuig. Het was een redelijk grote btw

- steson
- Amerikafan

We zijn dus niet de enige !!!! Wij vonden het ook 'zonde' om de koeltas achter te laten.... Nu gaat dat ding overal mee naar toe !
Morgen is er zomercarnaval in onze stad, dus blikjes drinken mee in de tas en lekker op de fiets

- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
IJs is meestal vrij verkrijgbaar via een ijsmachine in het hotel en anders bij de meeste benzinepompen voor ongeveer 3,- USD per zak.
Ik geloof dat wij in 2009 14 dollar hebben betaald voor zo'n plastic koelbox, ideaal.
Ik geloof dat wij in 2009 14 dollar hebben betaald voor zo'n plastic koelbox, ideaal.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Het blijft toch wel echt Nederlandse zuinigheid om ijs voor de koelbox uit de ijsmachines van de hotels te halen terwijl het al verschillende keren is aangegeven dat deze machines daar niet voor bedoelt zijn.
Een zak ijs van 10 lb kan je voor rond de $ 2,00 al kopen en dit ijs gaat veel langer mee dan de ijsblokjes uit zo'n machine in een hotel.
Een zak ijs van 10 lb kan je voor rond de $ 2,00 al kopen en dit ijs gaat veel langer mee dan de ijsblokjes uit zo'n machine in een hotel.
zou normaal best wel voor 't gemak en 't gratis kiezen, maar ten eerste konden wij al overal heel makkelijk ijs vinden (benzinepomp, supermarkt), ten tweede blijft dat ijs langer hard dan dat bij de hotels en ten derde kost 't bijna niks
hotelijs was eigenlijk vooral nuttig om de ijsemmer mee te vullen voor op de kamer als er geen koelkastje aanwezig was, dan kon je op die manier toch je biertjes koud houden
hotelijs was eigenlijk vooral nuttig om de ijsemmer mee te vullen voor op de kamer als er geen koelkastje aanwezig was, dan kon je op die manier toch je biertjes koud houden
- steson
- Amerikafan
Grappig hoe een topic ineens over ijsblokjes kan gaan en de kwaliteit ervan
Maar voor ons is het meer gemak dan zuinigheid hoor, want als je zo'n reis gaat maken, moet je vooral niet gaan bezuinigen op dit soort futiliteiten !!
Maar boodschappen doen (misschien zelfs de dag ervoor als je heel vroeg weer onderweg gaat), koffers in de auto zetten, koelbox vullen en dan weer apart naar de supermarkt rijden voor het ijs was naar mijn mening overdreven als de ijsmachine in het hotel ook gewoon bevroren water produceert. Dus ja: gemak.
En half gesmolten ijs is toch ook nog koel zat.
Nu weer verder naar het onderwerp koelbox ?

Maar voor ons is het meer gemak dan zuinigheid hoor, want als je zo'n reis gaat maken, moet je vooral niet gaan bezuinigen op dit soort futiliteiten !!
Maar boodschappen doen (misschien zelfs de dag ervoor als je heel vroeg weer onderweg gaat), koffers in de auto zetten, koelbox vullen en dan weer apart naar de supermarkt rijden voor het ijs was naar mijn mening overdreven als de ijsmachine in het hotel ook gewoon bevroren water produceert. Dus ja: gemak.
En half gesmolten ijs is toch ook nog koel zat.
Nu weer verder naar het onderwerp koelbox ?

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Dat zou het wel moeten maar ik heb afgelopen vakantie verschillende keren meegemaakt dat een zak ijs van de Walmart binnen een halve dag al bijna helemaal ontdooit was (en ja ik had de koelbox goed gesloten).Rob schreef:en dit ijs gaat veel langer mee dan de ijsblokjes uit zo'n machine in een hotel.
Ook de kwaliteit van het ijs bij de Walmart is dus niet altijd goed. Het beste is als je wat ouder ijs hebt dat diep ingevroren is maar dat geluk moet je net hebben en om voor ijs nu verschillende winkels/tankstations af te rijden is mij ook wat teveel van het goede.
Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 2042 Weergaves
-
Laatste bericht door houstonwehaveaproblem