Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis TineL: LA-LV-SF-LA
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Reis TineL: LA-LV-SF-LA
In Page zelf weet ik geen restaurant aan, of met uitzicht op, Lake Powell.
Voor Page is dit de lijst van Tripadvisor met restaurants in Page: http://www.tripadvisor.nl/Restaurants-g ... izona.html
Uit ervaring kan ik melden, dat Bonkers Restaurant (met terras) en Fiesta Mexicana (met terras) heerlijke maaltijden hebben.
Forumleden hebben ook positieve reacties gegeven over Blue Buddha en Dam Bar & Grille.
Ten noorden van Page, bij de Wahweap Marina, ligt het Lake Powell Resort: http://www.lakepowell.com/
Daar zijn wel mogelijkheden om te eten met uitzicht op het meer. Of er op een terras gegeten kan worden weet ik niet.
Website voor het restaurant: http://www.lakepowell.com/dining.aspx
Voor Page is dit de lijst van Tripadvisor met restaurants in Page: http://www.tripadvisor.nl/Restaurants-g ... izona.html
Uit ervaring kan ik melden, dat Bonkers Restaurant (met terras) en Fiesta Mexicana (met terras) heerlijke maaltijden hebben.
Forumleden hebben ook positieve reacties gegeven over Blue Buddha en Dam Bar & Grille.
Ten noorden van Page, bij de Wahweap Marina, ligt het Lake Powell Resort: http://www.lakepowell.com/
Daar zijn wel mogelijkheden om te eten met uitzicht op het meer. Of er op een terras gegeten kan worden weet ik niet.
Website voor het restaurant: http://www.lakepowell.com/dining.aspx
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
En de pizza's bij de Canyon King pizzeria zijn ook zeker niet slecht!markro schreef:Voor Page is dit de lijst van Tripadvisor met restaurants in Page: http://www.tripadvisor.nl/Restaurants-g ... izona.html
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
-
Gijs&Kelly
- Amerikakenner
- Partner van: a.ka. Damzkie
Inderdaad, echt een aanrader!Doockles schreef:En de pizza's bij de Canyon King pizzeria zijn ook zeker niet slecht!markro schreef:Voor Page is dit de lijst van Tripadvisor met restaurants in Page: http://www.tripadvisor.nl/Restaurants-g ... izona.html
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
beste pizza ooit voor mijdamzkie schreef:Inderdaad, echt een aanrader!Doockles schreef: En de pizza's bij de Canyon King pizzeria zijn ook zeker niet slecht!
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
Genoteerd! 
Ondertussen geraak ik steeds verder met mijn planning.
Nu heb ik een vraagje over de invulling van Bryce Canyon en Zion.
Onderweg van Page naar Bryce willen we de Paria Rimrock Toadstool Trail doen.
Dan zal het vrij laat zijn tegen dat we in Bryce zijn, dus enkel nog even met de shuttlebus heen en weer en wat uitstappen.
Op de volgende dag wil ik graag de Peek A Boo Trail wandelen en paardrijden met Red Canyon Trail Rides; heeft iemand hier al ervaring mee?
Wat doe ik best in de voormiddag, wat in de namiddag, kan het wel op 1 dag?
Dan de volgende dag meteen door naar Zion.
Daar hebben we 2 dingen die we erg graag willen doen: de Narrows, en Angels Landing of Observation Point (in elk geval een langere tocht met een mooi uitzicht als beloning
)
Kunnen we op de dag van aankomst nog 1 van deze dingen doen?
Indien nee, kunnen we dan op de dag van vertrek 1 van de wandelingen doen? Of is een overnachting achteraf echt nodig?
De dag na Zion gaan we naar Las Vegas, daar hoeven we pas tegen de avond aan te komen voor een indrukwekkender beeld, volgens mijn Trotter
Voor alle duidelijkheid:
18 juli: Monument Valley - Bryce Canyon : Toadstool, Bryce met shuttlebus
19 juli: Bryce Canyon: Peek A Boo Trail, paardrijden
20 juli: Bryce - Zion: ??
21 juli: Zion: ??
22 juli: Zion - Las Vegas: ?? (dit is ook de verjaardag van mijn reispartner, het mag dus een extra leuke dag worden!)
Alle tips/wijzigingen zijn welkom!
Nu heb ik een vraagje over de invulling van Bryce Canyon en Zion.
Onderweg van Page naar Bryce willen we de Paria Rimrock Toadstool Trail doen.
Dan zal het vrij laat zijn tegen dat we in Bryce zijn, dus enkel nog even met de shuttlebus heen en weer en wat uitstappen.
Op de volgende dag wil ik graag de Peek A Boo Trail wandelen en paardrijden met Red Canyon Trail Rides; heeft iemand hier al ervaring mee?
Wat doe ik best in de voormiddag, wat in de namiddag, kan het wel op 1 dag?
Dan de volgende dag meteen door naar Zion.
Daar hebben we 2 dingen die we erg graag willen doen: de Narrows, en Angels Landing of Observation Point (in elk geval een langere tocht met een mooi uitzicht als beloning
Kunnen we op de dag van aankomst nog 1 van deze dingen doen?
Indien nee, kunnen we dan op de dag van vertrek 1 van de wandelingen doen? Of is een overnachting achteraf echt nodig?
De dag na Zion gaan we naar Las Vegas, daar hoeven we pas tegen de avond aan te komen voor een indrukwekkender beeld, volgens mijn Trotter
Voor alle duidelijkheid:
18 juli: Monument Valley - Bryce Canyon : Toadstool, Bryce met shuttlebus
19 juli: Bryce Canyon: Peek A Boo Trail, paardrijden
20 juli: Bryce - Zion: ??
21 juli: Zion: ??
22 juli: Zion - Las Vegas: ?? (dit is ook de verjaardag van mijn reispartner, het mag dus een extra leuke dag worden!)
Alle tips/wijzigingen zijn welkom!
- Doockles
- Amerika-expert
Zo lang is de trail naar Toadstool hoodoo nu ook weer niet hoor.
Heb even mijn gps tracking nagekeken en het is 2.5km heen en terug. Aan 5 km/u zou dit een half uur wandelen zijn. Wij hebben er in totaal zo'n uur over gedaan. Je wilt ginder natuurlijk nog wat rondlopen ook, niet?
Je kan ook nog wel een naar een groep hoodoos die wat verder gelegen is, maar dat hebben wij niet gedaan.
Met de wandeling in Bryce en paardrijden heb ik geen ervaring.
Als je van Bryce naar Zion rijdt, zou ik die dag niet meer AL of OP doen. In afstand/tijd is het zeker nog wel haalbaar, maar voor AL vertrek je best op tijd om voor de grote hitte terug beneden te zijn. Ook OP ligt voor een groot gedeelte in de zon en vertrek je best vroeg genoeg.
Eén van deze wandelingen zou ik dus plannen voor de volle dag Zion. Ik heb geen ervaring met de Narrows, maar ik gok dat je die toch nog wel kunt doen de eerste dag. Natuurlijk, als je schoenen wilt huren in Springdale wordt het misschien wel moeilijk om dat allemaal te combineren. Als je van Bryce naar Zion rijdt, kan je altijd de Canyon Overlook trail meepikken.
Van Zion naar Vegas zou ik toch ook op tijd vertrekken en langs Valley of Fire rijden. Het zal wel warm zijn, maar het park is zeker een stop waard! Tegen de avond in Vegas aankomen zou ik persoonlijk niet doen. Tenzij je graag eens in het donker over de strip rijdt. Nuja, in de file staat.
Wij proberen er altijd in de namiddag toe te komen zodat je rustig kan inchecken en wat bekomen. Tegen de avond trekken we dan de strip op. Rustig iets gaan eten en wat rondstruinen. 
Met de wandeling in Bryce en paardrijden heb ik geen ervaring.
Als je van Bryce naar Zion rijdt, zou ik die dag niet meer AL of OP doen. In afstand/tijd is het zeker nog wel haalbaar, maar voor AL vertrek je best op tijd om voor de grote hitte terug beneden te zijn. Ook OP ligt voor een groot gedeelte in de zon en vertrek je best vroeg genoeg.
Van Zion naar Vegas zou ik toch ook op tijd vertrekken en langs Valley of Fire rijden. Het zal wel warm zijn, maar het park is zeker een stop waard! Tegen de avond in Vegas aankomen zou ik persoonlijk niet doen. Tenzij je graag eens in het donker over de strip rijdt. Nuja, in de file staat.
Onze reisverslagen:
Ik heb ondertussen al een groot deel van de route tot in detail uitgewerkt.
Kunnen jullie het even bekijken, of er geen onrealistische dingen in zitten qua tijd/afstand/...
Alle tips en opmerkingen zijn welkom!
1. Brussel-Phoenix:
2. Phoenix - Grand Canyon: Bright Angel Lodge
- supermarkt voor eerste inkopen
- Flagstaff: route 66
- Grand Canyon: bekijken met bus of via Rim Trail
3. Grand Canyon
- Bright Angel Trail tot aan Indian Gardens
4. Grand Canyon - Page
- misschien een klein stukje South Kaibab Trail
- Horseshoe Bend
- Glen Canyon Dam
5. Page
- Lone Rock of Hanging Gardens
- Dam Overlook
- Cathedral Wash (kan dit met een gewone auto?)
6. Page - Monument Valley
- Lower Antelope Canyon
- Wildcat Trail (3,2 mile)
- misschien jeeptour op 17 mile drive
- misschien Navajo National Monument
7. Monument Valley - Bryce Canyon
- Paria Rimrock Toadstool Trail
- shuttlebus doorheen Bryce Canyon
- eventueel Navajo Trail/Queens Garden Trail
8. Bryce Canyon
- Peek A Boo Trail
- paardrijden in Red Canyon
9. Bryce Canyon - Zion
- Zion Overlook Trail
- waterdichte schoenen e.d. huren in Springdale
- de Narrows
10. Zion
- Angels Landing
11. Zion - Las Vegas
- kort bezoek Valley Of Fire
- wandelen op de strip, hotels bekijken, ...
12. Las Vegas
13. Las Vegas - Furnace Creek
- eventueel Las Vegas Outlet Center South
- bezienswaardigheden in Death Valley bekijken (Furnace Creek Area)
14. Furnace Creek - Mammoth Lakes
- bezienswaardigheden in Death Valley bekijken (Stovepipe Wells Area)
- iets in Mammoth Lakes doen ???
15. Lee Vining - Yosemite
- Mono Lake
- Bodie
- Tioga Pass
16. Yosemite
- veel wandelen, ter plekke bekijken welke wandelingen we doen
17. Yosemite
- zie boven
18. Yosemite - San Francisco
19. San Francisco
20. San Francisco Monterey
21. Monterey - Shell Beach
22. Schell Beach - LA
23. LA
24. LA - NY
25. NY
26. NY
27. NY
28. NY - Brussel
De laatste 10 dagen moet ik nog inplannen, maar ik ben al eens benieuwd naar jullie opmerkingen over het eerste deel van de reis.
Kunnen jullie het even bekijken, of er geen onrealistische dingen in zitten qua tijd/afstand/...
Alle tips en opmerkingen zijn welkom!
1. Brussel-Phoenix:
- supermarkt voor eerste inkopen
- Flagstaff: route 66
- Grand Canyon: bekijken met bus of via Rim Trail
3. Grand Canyon
- Bright Angel Trail tot aan Indian Gardens
4. Grand Canyon - Page
- misschien een klein stukje South Kaibab Trail
- Horseshoe Bend
- Glen Canyon Dam
5. Page
- Dam Overlook
6. Page - Monument Valley
- Lower Antelope Canyon
- Wildcat Trail (3,2 mile)
- misschien jeeptour op 17 mile drive
- misschien Navajo National Monument
7. Monument Valley - Bryce Canyon
- Paria Rimrock Toadstool Trail
- shuttlebus doorheen Bryce Canyon
- eventueel Navajo Trail/Queens Garden Trail
8. Bryce Canyon
- Peek A Boo Trail
- paardrijden in Red Canyon
9. Bryce Canyon - Zion
- Zion Overlook Trail
- waterdichte schoenen e.d. huren in Springdale
- de Narrows
10. Zion
- Angels Landing
11. Zion - Las Vegas
- kort bezoek Valley Of Fire
12. Las Vegas
13. Las Vegas - Furnace Creek
- eventueel Las Vegas Outlet Center South
- bezienswaardigheden in Death Valley bekijken (Furnace Creek Area)
14. Furnace Creek - Mammoth Lakes
- bezienswaardigheden in Death Valley bekijken (Stovepipe Wells Area)
- iets in Mammoth Lakes doen ???
15. Lee Vining - Yosemite
- Mono Lake
- Bodie
- Tioga Pass
16. Yosemite
- veel wandelen, ter plekke bekijken welke wandelingen we doen
17. Yosemite
- zie boven
18. Yosemite - San Francisco
19. San Francisco
20. San Francisco Monterey
21. Monterey - Shell Beach
22. Schell Beach - LA
23. LA
24. LA - NY
25. NY
26. NY
27. NY
28. NY - Brussel
De laatste 10 dagen moet ik nog inplannen, maar ik ben al eens benieuwd naar jullie opmerkingen over het eerste deel van de reis.
- Doockles
- Amerika-expert
Ik vind het in ieder geval al heel tof zo.
Ik heb wel geen ervaring met het stuk van SF tot LA. Maar een paar andere tips:
Je zou eventueel ook nog even langs Montezuma Castle kunnen passeren. Dat ligt niet zo ver van de autostrade en vraagt op zich ook niet zo heel veel tijd. Je kan daar dan ineens al een parkenpas kopen zodat je dat niet meer aan de ingang bij Grand Canyon moet doen.
4. Grand Canyon - Page
Vergeet niet de zonsopgang mee te maken! Als je het park langs het oosten uit rijdt zijn er ook nog veel stopplaatsen. Die zijn zeker ook de moeite waard.
Ik zou zelf niet speciaal nog een grote wandeling doen deze dag. Vlak voor Page kan je zeker nog naar Horseshoe Bend wandelen. Wij deden dit ook zo, maar waren uiteindelijk toch pas in de late namiddag in Page (ondanks het feit dat we al vroeg uit ons bed waren voor de zonsopgang
).
5. Page
--> Ik las op het forum dat Lone Rock wel eens heel druk kon zijn. Ook vond ik dit: De leukste strandjes van Lake Powell zijn te vinden wanneer je de weg langs "Wahweap Marina" volgt. Aan het einde buigt de weg naar links. Wanneer je deze een klein stukje volgt zie je een paar lusvormige parkeerterreintjes. Onder bij de rotsen vind je een paar zandstrandjes. Wanneer je iets doorloopt zijn er nog een paar waarbij je wat minder hoeft af te dalen. Hanging Gardens lijkt me een leuke wandeling en staat ook op ons programma dit jaar.
- Dam Overlook
--> Probeer hier voor zonsopgang of zonsondergang te zijn. Het neemt niet zoveel tijd in beslag, maar is wel een leuke plaats vind ik.
--> De route naar Cathedral Wash kan zeker met een gewone auto. De wegen er naartoe zijn volledig verhard. Je rijdt hiervoor terug weg van Page, richting 89a en Navajo Bridges. Net voorbij de brug rechts afslaan naar Lees Ferry. Na ongeveer 1.5mi stoppen aan de tweede pull-out links voor de Cathedral Wash trail. Ik zou wel even in het visitor center aan Navajo bridges nagaan hoe het met de trail en weersconditie gesteld is. Nu je hier toch bent: Navajo Bridges zelf is ook leuk, en rij zeker verder door tot aan Lees Ferry! Daar is een heel gezellig strandje en er zijn ook een aantal wandelingen op het einde.
Jouw plannen voor dag 5 zijn eigenlijk dezelfde als die van ons dit jaar voor Page.
Uit ons roadbook:
Je zou eventueel ook nog naar de Paria Movie set omgeving kunnen rijden.
Je zou eventueel ook nog even langs Montezuma Castle kunnen passeren. Dat ligt niet zo ver van de autostrade en vraagt op zich ook niet zo heel veel tijd. Je kan daar dan ineens al een parkenpas kopen zodat je dat niet meer aan de ingang bij Grand Canyon moet doen.
4. Grand Canyon - Page
Vergeet niet de zonsopgang mee te maken! Als je het park langs het oosten uit rijdt zijn er ook nog veel stopplaatsen. Die zijn zeker ook de moeite waard.
Ik zou zelf niet speciaal nog een grote wandeling doen deze dag. Vlak voor Page kan je zeker nog naar Horseshoe Bend wandelen. Wij deden dit ook zo, maar waren uiteindelijk toch pas in de late namiddag in Page (ondanks het feit dat we al vroeg uit ons bed waren voor de zonsopgang
5. Page
--> Ik las op het forum dat Lone Rock wel eens heel druk kon zijn. Ook vond ik dit: De leukste strandjes van Lake Powell zijn te vinden wanneer je de weg langs "Wahweap Marina" volgt. Aan het einde buigt de weg naar links. Wanneer je deze een klein stukje volgt zie je een paar lusvormige parkeerterreintjes. Onder bij de rotsen vind je een paar zandstrandjes. Wanneer je iets doorloopt zijn er nog een paar waarbij je wat minder hoeft af te dalen. Hanging Gardens lijkt me een leuke wandeling en staat ook op ons programma dit jaar.
- Dam Overlook
--> Probeer hier voor zonsopgang of zonsondergang te zijn. Het neemt niet zoveel tijd in beslag, maar is wel een leuke plaats vind ik.
--> De route naar Cathedral Wash kan zeker met een gewone auto. De wegen er naartoe zijn volledig verhard. Je rijdt hiervoor terug weg van Page, richting 89a en Navajo Bridges. Net voorbij de brug rechts afslaan naar Lees Ferry. Na ongeveer 1.5mi stoppen aan de tweede pull-out links voor de Cathedral Wash trail. Ik zou wel even in het visitor center aan Navajo bridges nagaan hoe het met de trail en weersconditie gesteld is. Nu je hier toch bent: Navajo Bridges zelf is ook leuk, en rij zeker verder door tot aan Lees Ferry! Daar is een heel gezellig strandje en er zijn ook een aantal wandelingen op het einde.
Jouw plannen voor dag 5 zijn eigenlijk dezelfde als die van ons dit jaar voor Page.
7. Monument Valley - Bryce CanyonVetrekken vanuit Page in zuidelijke richting op de US-89. In de buurt van Bitter Springs rechts afslaan op de US-89A richting Navajo Bridge (Bij het Navajo Bridge Interpretive Center het weerbericht en conditie trail nagaan!).
Net voorbij de brug rechts afslaan naar Lees Ferry. Na ongeveer 1.5mi stoppen aan de tweede pull-out links voor de Cathedral Wash trail (As the road descends from the bridge to Lee’s Ferry, you’ll pass the pull-out for the Cathedral Wash hike. Park on the left side of the road at the second pull-out you’ll see. You’ll know you’re at the right spot if you see an interpretive panel explaining the phenomenon of cliff erosion.). 38.6 miles; 37 minutes
Na de wandeling verder rijden tot aan Lees Ferry. Er zijn een paar korte wandelingen: Lonely Dell Ranch (picknickplaats), River trail en Spencer trail.
Nog een leuke wandeling voor in de namiddag is Hanging Garden in Page. Turn off is 0.25mi east of Glen Canyon Bridge on Hwy 89. Trailhead parking is 500 yards off of Hwy 89.
Eventueel een bezoek brengen aan de Wahweap Marina. De leukste strandjes van Lake Powell zijn te vinden wanneer je de weg langs "Wahweap Marina" volgt. Aan het einde buigt de weg naar links. Wanneer je deze een klein stukje volgt zie je een paar lusvormige parkeerterreintjes. Onder bij de rotsen vind je een paar zandstrandjes. Wanneer je iets doorloopt zijn er nog een paar waarbij je wat minder hoeft af te dalen.
Je zou eventueel ook nog naar de Paria Movie set omgeving kunnen rijden.
Onze reisverslagen:
Bedankt voor de tips!
Ik neem ze mee in mijn roadbook-planning.
Ik neem ze mee in mijn roadbook-planning.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dag 2-4: Het leuke van de route naar Hermit's rest is dat je wandelen af kunt wisselen met een stuk met de bus. Ik deed het in 2011, zie mijn reisverlag.
Wat de BAT betreft: in de zomer is het misschien al te ver naar Indian Gardens.
Als je op de dag dat je naar Page rijdt ook nog een stuk van de SKT wilt doen hou je niet veel tijd over voor Page die dag. De trailhead van de SKT is niet met de auto bereikbaar dus je moet met de shuttlebus heen en weer rijden.
Dag 7: Rijden jullie weer via Page? Waarom dan niet eerst van de GC naar MV en dan naar Page? Het is een lange dag van MV naar Bryce via Page. Ook via de alternatieve route trouwens. OF je dan nog zowel de Toadstools als de Queens garden/Navajo Trail kunt doen weet ik niet.
Dag 9-10: Probeer ook een paar wvan de korte wandelingen in Zion te doen. De Emerald Pools en de Pahrus Trail bijvoorbeeld kosten niet vele tijd en energie en zijn leuk om te doen.
Als je ver in de Narrows wilt lopen is het inderdaad handig om schoenen te huren. Op teva sandalen gaat het ook wel als je niet te ver gaat lopen.
Marianne
Wat de BAT betreft: in de zomer is het misschien al te ver naar Indian Gardens.
Als je op de dag dat je naar Page rijdt ook nog een stuk van de SKT wilt doen hou je niet veel tijd over voor Page die dag. De trailhead van de SKT is niet met de auto bereikbaar dus je moet met de shuttlebus heen en weer rijden.
Dag 7: Rijden jullie weer via Page? Waarom dan niet eerst van de GC naar MV en dan naar Page? Het is een lange dag van MV naar Bryce via Page. Ook via de alternatieve route trouwens. OF je dan nog zowel de Toadstools als de Queens garden/Navajo Trail kunt doen weet ik niet.
Dag 9-10: Probeer ook een paar wvan de korte wandelingen in Zion te doen. De Emerald Pools en de Pahrus Trail bijvoorbeeld kosten niet vele tijd en energie en zijn leuk om te doen.
Als je ver in de Narrows wilt lopen is het inderdaad handig om schoenen te huren. Op teva sandalen gaat het ook wel als je niet te ver gaat lopen.
Marianne
We zijn actieve reizigers, dus we proberen zo veel mogelijk te doen en te wandelen op onze reis.
Een paar korte wandelingen in Zion zou dus zeker nog ergens moeten lukken.
Ik heb pas te laat gemerkt dat de route bij Monument Valley niet zo logisch is.
Ondertussen zijn alle hotels geboekt en lijkt het me een enorm gedoe om ze te proberen om te boeken, dus laat ik het maar zo.
We zullen, eenmaal op reis, beslissen of we SKT gaan doen of niet, hangt waarschijnlijk af van hoe BAT is meegevallen
Een paar korte wandelingen in Zion zou dus zeker nog ergens moeten lukken.
Ik heb pas te laat gemerkt dat de route bij Monument Valley niet zo logisch is.
Ondertussen zijn alle hotels geboekt en lijkt het me een enorm gedoe om ze te proberen om te boeken, dus laat ik het maar zo.
We zullen, eenmaal op reis, beslissen of we SKT gaan doen of niet, hangt waarschijnlijk af van hoe BAT is meegevallen
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 7018 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 23 Reacties