Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

2 halve dagen in Washington DC

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
John V
Amerikafan

Re: 2 halve dagen in Washington DC

Bericht door John V »

Ama schreef:Dat weet ik en heb ik gezien, maar het is (voor mij dan) een overkill aan info.
Waar ligt jullie interesse? Natuurparken/natuurschoon, historische locaties, lekker eten, uitgaan? Of wellicht meer het sportieve zoals kajakken, wandklimmen, fietsen etc?
Ama
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Ama »

Dag John,

HIstorische locaties, lekker rondlopen, lekker eten,fietsen en veel zien. Dat is wat ons leuk lijkt.
Ik hoor/lees graag van je :)

Dank alvast
NYC (3), Florida (4), Missisipi, Lousiana, Alabama
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Er is echt eindeloos veel te doen hier wat dat betreft. Een paar dingen, die bij mij opkomen, behalve de wandeling/fietstocht langs de bekende gebouwen en monumenten in de stad zijn:
- een fiets huren en naar Old Town Alexandria fietsen of helemaal avontuurlijk, want een flinke afstand, helemaal naar George Washington's landgoed Mount Vernon.
- Lekker eten kun je overal in de stad, maar ook in Alexandria
- Een riviertaxi nemen van Georgetown naar Alexandria
Er is hier enorm veel geschiedenis in de buurt. Ik weet niet, of jullie een auto hebben, maar een bezoek aan het Burgeroorlog slagveld in Manassas is ook erg interessant. Als jullie geen auto hebben verzorg ik ook op maat gemaakte excursies buiten Washington (en stadswandelingen in de stad). Zie mijn onderschrift, als jullie daar interesse in hebben.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Misschien kun je in m'n blog van vorig jaar een beetje een idee krijgen. Wij hadden 3 volle dagen in de stad. (en tijd te kort)
http://washingtonorlando.wordpress.com/
Ama
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Ama »

Dag dames, leuek en nuttige tips! Dank!

Qua hotel dus ook het beste iets zoeken in Old Alexandria?
NYC (3), Florida (4), Missisipi, Lousiana, Alabama
Chris Maes
Amerika-ontdekker

Bericht door Chris Maes »

Uiteindelijk hebben we het zo gedaan en dit was echt perfect:

om 2PM een 3u durende tour met city segway tours (aanrader!), daarna inchecken in hotel en naar het romantische Georgetown. 's anderendaags hebben we de library of congress gedaan en the old post office. En om 11u30 stonden we weer in union station. Fantastische stad en met de segway kan je minstens dubbel zoveel doen op dezelfde tijd, waardoor we toch nog een zeer goede indruk hadden van de mall.
Liza
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Liza »

Hallo allemaal!

Ik ben ook de reis naar Amerika lekker aan het volplannen en Washington staat bij ons ook op het programma. We komen daar vanuit Lancaster aan op 16 september en de 19e vertrekken we weer richting Shenandoah. We hebben dus twee volle dagen. Ik heb op de zeventiende om 15:00 het Washington Monument geboekt (vanaf 07:00 in de rij voor een gratis kaartje op die zaterdag sprak me niet zo aan) en de rest ligt nog open. Wel via een senator een verzoek ingediend voor een White House Tour voor de zeventiende of achttiende, maar zoals ik hier al heb gelezen hoor je pas kort tevoren of je ook naar binnen kan.

Ik heb nog wat vragen, ook aan de hand van dit topic:

- Ik weet niet hoe lang ik op een dag nodig heb voor alles. Als we de zeventiende the Mall willen zien en monumenten willen bezoeken, zouden we de belangrijkste dan op één dag kunnen zien? het idee van een langere fietstocht of segwaytour spreekt me ook wel aan.
- Ik heb het topic over het bezoek aan het Witte Huis goed doorgelezen. Wat ik er niet uit kon halen was of ik bij meerdere senatoren het verzoek kon indienen zodat ik uiteindelijk één definitieve 'boeking' kan maken.

Alvast dank!

Petra, superblog heb je!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dank je :). Je hebt aan een dag wel genoeg voor de monumenten en de belangrijkste gebouwen langs de Mall. Als je in mijn blog onder "Rondleidingen" kijkt, zie je een paar voorbeelden van dagen, die ik met klanten heb doorgebracht. Met de fiets kun je natuurlijk nog meer zien en doen.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Voor de Washington-gangers wil ik toch zeker een tour bij Petra aanbevelen. Ze weet volgens mij echt ALLES over de stad en de omgeving en bovendien weet ze het uitstekend te vertellen.
Wij gaan waarschijnlijk volgend jaar weer in maart en ga ZEKER een tour met haar doen als ze beschikbaar is. :thumbup:
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dank je, Corry! Ik bloos er helemaal van :oops: .
naomi1981
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door naomi1981 »

Hallo

Ik wil als tip meegeven dat het Pentagon city mall doordeweeks open is tot 22.00 uur. Dus ik zou dit voor de avond plannen.
En als je bij het Pentagon bent ook naar het 9/11 memorial lopen.

Succes en groetjes Naomi

Maksim schreef:Dit is een interessant topic voor mij, wij vertrekken aanstaande maandag naar DC, om donderdag terug te vertrekken naar de West Coast. We hebben dus 2 volledige dagen en nog een avondje op de aankomstdag.

Onze planning ziet er ongeveer als volgt uit:

DAG 1:
14:30 aankomst op Dulles rond
16:30 aankomst hotel in Foggy Bottom
18:00 iets te eten zoeken en een avondwandeling

DAG 2:
07:00 kaartjes halen voor het Washington Monument
08:30 Deze hele dag is uitgetrokken voor de omgeving van de National Mall, diverse monumenten, the White House. Als het weer tegenvalt zoeken we vooral de musea op.
18:00 uitstap naar Georgetown voor eetgelegenheid

DAG 3:
2de poging indien we geen Washington Monument tickets vastkregen de dag voordien. (DaarDeze dag gaan we met de metro naar Arlington om de begraafplaats te bezoeken, ook eens langs het Pentagon en naar Pentagon City Mall. Langs Theodore Roosevelt NM. Indien nog tijd over weer langs de National Mall. Savonds een uitstap naar het Belga Cafe :)

DAG 4:
Indien we geen tickets voor het Washington Monument vastkregen, nog een laatste poging.
Vliegtuig naar San Jose vertrekt om 14:30 dus tegen de middag vertrek naar Dulles
rhaf
Amerikafan

Bericht door rhaf »

naomi1981 schreef:16:30 aankomst hotel in Foggy Bottom
Hoi Naomi,

Wij gaan binnenkort naar Washington en we zijn erg benieuwd in welk hotel jullie gelogeerd hebben en wat je hiervoor kwijt was.
Was er een metro station direct bij in de buurt? Wij gaan met mijn ouders en die wil ik niet zover laten lopen.

Met dank voor jouw antwoord.

Grt
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer