Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Winnaar DV2012: Georgie!!
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Re: Ik ben een winnaar DV2012!!
Gefeliciteerd Sophie

-
Raafje87
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Super gefeliciteerd! Wat fijn voor je 
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wauw, wauw, wauw!!!!
Sophie wat een geweldig nieuws. Dit komt helemaal precies op het goed moment van je leven denk ik. Je zit op een kruispunt en wist niet hoe je verder moest op dit moment.
En nu heeft het lot zomaar de keuze voor je gemaakt. Dat kan geen toeval zijn, grijp deze kans met beide handen aan.
Niet teveel piekeren en niet teveel angst hebben.
Je bent jong, hebt geen hypotheek, geen relatie (toch?) geen kinderen en ook vind je je baan helemaal niet leuk meer. Je hebt een geweldige Engelstalige opleiding die denk ik in Amerika ook wel deuren voor je opent (Cambridge is natuurlijk in de hele wereld bekend) . Je kent Amerika, hebt er al eens gewoond, dus wat heb je te verliezen? Niets toch?
Ik ben echt heel erg blij voor je. Veel succes de komende tijd met plannen.
Wat een laag casenummer heb je trouwens, dan ben je al heel snel aan de beurt toch?
Marjon
Sophie wat een geweldig nieuws. Dit komt helemaal precies op het goed moment van je leven denk ik. Je zit op een kruispunt en wist niet hoe je verder moest op dit moment.
En nu heeft het lot zomaar de keuze voor je gemaakt. Dat kan geen toeval zijn, grijp deze kans met beide handen aan.
Niet teveel piekeren en niet teveel angst hebben.
Je bent jong, hebt geen hypotheek, geen relatie (toch?) geen kinderen en ook vind je je baan helemaal niet leuk meer. Je hebt een geweldige Engelstalige opleiding die denk ik in Amerika ook wel deuren voor je opent (Cambridge is natuurlijk in de hele wereld bekend) . Je kent Amerika, hebt er al eens gewoond, dus wat heb je te verliezen? Niets toch?
Ik ben echt heel erg blij voor je. Veel succes de komende tijd met plannen.
Wat een laag casenummer heb je trouwens, dan ben je al heel snel aan de beurt toch?
Marjon
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Dank allen!
Weet iemand trouwens iets over de hoogte van m'n case nummer? Het zegt mij niets.
2012EU000013xx
Weet iemand trouwens iets over de hoogte van m'n case nummer? Het zegt mij niets.
2012EU000013xx
Laatst gewijzigd door Georgie op 01 mei 2011, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Jeetje Sophie, wat een denderend nieuws zeg. Dit is toch wel even weer een hele andere wending in je leven waar je niet op zou durven hopen toch?
Wanneer zou je dan al 'weg' mogelijk eigenlijk?
Super spannend. Laat alles even bezinken en ik weet zeker dat je de juiste keuze maakt! Cool!

Wanneer zou je dan al 'weg' mogelijk eigenlijk?
Super spannend. Laat alles even bezinken en ik weet zeker dat je de juiste keuze maakt! Cool!
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Hoe lager hoe beter. De laagste nummers worden het eerste uitgenodigd. Reageren die niet of komen ze niet in aanmerking dan worden de hogere nummers opgeroepen.Georgie schreef:Dank allen!
2012EU000013xx
Case Numbers
Case numbers are given to each of the USA visa lottery winners in their selected order and according to their nativity. These case numbers are very important to all those diversity visa lottery winners in that fiscal year visa lottery program. Each case number is unique and they will contain the fiscal year of the DV Lottery, the selected persons geographical region along with the given number according to the order of selection. There are nearly 100,600 selected diversity visa lottery winners and are eligible to apply for those available 50,000 immigrant visas which are available under the DV 2011 fiscal year program.
The person who was selected first in the computer random draw will get his case number for the DV 2011 green card lottery. If the first selected person comes from the Africa region, then he will have the case number like this 2011AF 00000001. If the first person is from Asia region then it will be like this 2011AS 00000001.
When you are contacting the officials personally regarding the DV Lottery, it is necessary to mention your case number other wise you won't get any assistance.
There are six numbers of geographical regions for the dv lottery and the countries are placed here according to their geographical region.
* AFRICA
* ASIA
* EUROPE
* NOTHAMERICA
* OCEANIA
* SOUTH AMERICA, CENTRAL AMERICA, AND THE CARIBBEAN
50,000 immigrant visas are available under the 2011 fiscal year diversity visa lottery program. As all the selected DV lottery winners don't have the required eligibility to be issued with the immigrant visas, more number of winners are selected than the available visas to issue all the allocated visas within the given fiscal year period.
Lower numbered case numbers will be called first for the interview and it will continue in order till the visas exhaust or till the US visa lottery program closes officially.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Georgie schreef:Dank allen!
2012EU000013**
Zover ik weet is dat heel laag en maak je een hele grote kans om de Green Card te krijgen.
Kijk even hier
Er staat o.a.: Hoe lager het nummer, des te groter uw kans om effectief de greencard in bezit te krijgen. Er zijn namelijk zo’n 55.000 Green Cards te winnen, maar een 100.000-tal mensen krijgen een "notification letter" met een case number
Marjon
Proficiat Sophie !!!
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
proficiat Sophie, je enthousiasme straalt van het scherm af!
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Super-gefeliciteerd Sophie! En je moet er gewoon voor gaan. Je bent jong en hebt nog geen enkele verplichting dus gewoon DOEN!
Gefeliciteerd!!!!
Nu lekker voor bereiden voor de stappen die nog komen gaan!
Nu lekker voor bereiden voor de stappen die nog komen gaan!
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Lexington, Kentucky
- Almost_there
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Gefeliciteerd!
Veel succes de komende tijd! Wellicht kunnen we contact houden aangezien wij ook het "schokkende" nieuws hebben ontvangen dat we uitgekozen zijn. Spannend!
Tot snel!
Veel succes de komende tijd! Wellicht kunnen we contact houden aangezien wij ook het "schokkende" nieuws hebben ontvangen dat we uitgekozen zijn. Spannend!
Tot snel!
- Susie one
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Hoi Sofie,
Hartelijk gefeliciteerd.
Wij vinden het top dat je droom als het goed is werkelijkheid wordt.
Volgens ons wordt dit een positief keerpunt in je leven.
Ik lees in je onderschrift dat je waarschijnijk met je zus mee naar NY gaat.
Benut deze tijd om alvast te kijken voor een baan.
Als het zover is dan heb hopelijk al een baan.
Trouwens naar welk gedeelte van USA gaat je voorkeur uit?
Groetjes,
Susan en Jack
Hartelijk gefeliciteerd.
Wij vinden het top dat je droom als het goed is werkelijkheid wordt.
Volgens ons wordt dit een positief keerpunt in je leven.
Ik lees in je onderschrift dat je waarschijnijk met je zus mee naar NY gaat.
Benut deze tijd om alvast te kijken voor een baan.
Als het zover is dan heb hopelijk al een baan.
Trouwens naar welk gedeelte van USA gaat je voorkeur uit?
Groetjes,
Susan en Jack
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Dank jullie wel!
Almost There jij ook van harte gefeliciteerd!
Ik heb nog niet geboekt voor die NYC trip met m'n zus, maar ik vermoed dat ik dat maar even moet laten varen, omdat ik m'n geld veel te hard moet gebruiken voor deze stap. Wellicht zouden we tegelijk in de USA kunnen zitten, en kunnen we elkaar genoeg zien.
Ik weet nog niet precies waar ik naar toe zou willen natuurlijk. Aan de ene kant wil ik dolgraag terug naar Marin County, bij San Francisco, maar het is zo vreselijk duur daar, dat is eigenlijk zonde. Dat vind ik het niet waard. North Carolina sprak mij ook heel erg aan, dus dat zou ik zeker overwegen. Asheville vond ik een erg fijn stadje daar, wat mijn leefwijze erg aanspreekt (liberal etc), maar het nadeel daarvan is dat het behoorlijk ver van grote internationale airports ligt. De Research Triangle in NC spreekt me ook aan, en misschien Virginia/South Carolina/Georgia. Wat hogere oostkust zoals Maryland, New Jersey en Connecticut is ook een optie, maar wederom: Duur!
In elk geval een kuststaat, en met voorkeur oostkust, denk ik.
Ik ben nog steeds helemaal in shock, maar zit alles ook al vrij rationeel te benaderen. Afgelopen half jaar heb ik ook veel over deze implicaties nagedacht, wat het nou echt inhoudt. Met name de financien vind ik zo lastig. Ik zou binnenkort waarschijnlijk m'n appartement ook op moeten geven dan enzo. Dat vind ik heel moeilijk. Om maximaal te kunnen sparen moet ik natuurlijk geen hoge woonkosten hebben. Thuis wonen vinden m'n ouders denk ik niet zo'n succes, maar iig op een klein crappy studentenkamertje dan maar weer. Vind het wel heel naar om m'n mooie huisje op te geven, ik was hier net aan het bouwen aan een bestaan, en dat breekt m'n hart ook wel een beetje. En hoe het met de kat moet, en met al m'n spullen, en jeetje. ja. Familie ver weg, kleine zusje niet meer veel zien opgroeien (al deed ik dat toch amper want ben wel gewend om in 't buitenland te wonenn, maar toch, dan zou ik haar maar 1 x per jaar zien maximaal). Vreselijk allemaal. Moet dat allemaal heel goed over denken, want dat zijn geen makkelijke keuzes. Maar het is ook een soort golden opportunity. Zeker omdat ik toch een beetje 'vast' zit in m'n leven. Ik vind het echt heel erg eng allemaal en ben nog steeds half aan het huilen en trilllen, al meer dan een uur lang nu. Maar m'n gut feeling roept heel hard ja, en dat is wat het belangrijkste is denk ik.
Het is zoooooo gaaf, en het is echt mijn allergrootste droom, maar het komt wel at a high price, zeg maar. Diep in m'n hart roep ik JAAA maar wel met allemaal moeilijke randjes er aan.
Almost There jij ook van harte gefeliciteerd!
Ik heb nog niet geboekt voor die NYC trip met m'n zus, maar ik vermoed dat ik dat maar even moet laten varen, omdat ik m'n geld veel te hard moet gebruiken voor deze stap. Wellicht zouden we tegelijk in de USA kunnen zitten, en kunnen we elkaar genoeg zien.
Ik weet nog niet precies waar ik naar toe zou willen natuurlijk. Aan de ene kant wil ik dolgraag terug naar Marin County, bij San Francisco, maar het is zo vreselijk duur daar, dat is eigenlijk zonde. Dat vind ik het niet waard. North Carolina sprak mij ook heel erg aan, dus dat zou ik zeker overwegen. Asheville vond ik een erg fijn stadje daar, wat mijn leefwijze erg aanspreekt (liberal etc), maar het nadeel daarvan is dat het behoorlijk ver van grote internationale airports ligt. De Research Triangle in NC spreekt me ook aan, en misschien Virginia/South Carolina/Georgia. Wat hogere oostkust zoals Maryland, New Jersey en Connecticut is ook een optie, maar wederom: Duur!
In elk geval een kuststaat, en met voorkeur oostkust, denk ik.
Ik ben nog steeds helemaal in shock, maar zit alles ook al vrij rationeel te benaderen. Afgelopen half jaar heb ik ook veel over deze implicaties nagedacht, wat het nou echt inhoudt. Met name de financien vind ik zo lastig. Ik zou binnenkort waarschijnlijk m'n appartement ook op moeten geven dan enzo. Dat vind ik heel moeilijk. Om maximaal te kunnen sparen moet ik natuurlijk geen hoge woonkosten hebben. Thuis wonen vinden m'n ouders denk ik niet zo'n succes, maar iig op een klein crappy studentenkamertje dan maar weer. Vind het wel heel naar om m'n mooie huisje op te geven, ik was hier net aan het bouwen aan een bestaan, en dat breekt m'n hart ook wel een beetje. En hoe het met de kat moet, en met al m'n spullen, en jeetje. ja. Familie ver weg, kleine zusje niet meer veel zien opgroeien (al deed ik dat toch amper want ben wel gewend om in 't buitenland te wonenn, maar toch, dan zou ik haar maar 1 x per jaar zien maximaal). Vreselijk allemaal. Moet dat allemaal heel goed over denken, want dat zijn geen makkelijke keuzes. Maar het is ook een soort golden opportunity. Zeker omdat ik toch een beetje 'vast' zit in m'n leven. Ik vind het echt heel erg eng allemaal en ben nog steeds half aan het huilen en trilllen, al meer dan een uur lang nu. Maar m'n gut feeling roept heel hard ja, en dat is wat het belangrijkste is denk ik.
Het is zoooooo gaaf, en het is echt mijn allergrootste droom, maar het komt wel at a high price, zeg maar. Diep in m'n hart roep ik JAAA maar wel met allemaal moeilijke randjes er aan.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Geweldig, Sophie! Wat een uitgelezen kans. Ik ben heel benieuwd wat je gaat doen en hoe je het gaat aanpakken. Ik ben het met Marjon eens dat juist nu wel een goede tijd is voor je, je staat al op een kruispunt met keuzes en behalve familie laat je niets achter. Je kunt beter spijt krijgen van iets dat je wel hebt geprobeerd, dan later terugdenken "had ik maar"......
Succes met alle keuzes!
Succes met alle keuzes!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Sophie, van harte!! Ik weet precies hoe je je voelt.. wij hebben (allebei) ook gewonnen! Totale shock, handen die trillen. Wat een emoties!
-
Magnolia87
- Amerikakenner
Ik heb net al met je gebeld en 1000 reacties op Facebook neergezet, maar hier ook nog een keer: Aaaaaaaaaaaaah!! Dit is echt FANTASTISCH! Dat uitgerekend jij 'm wint, en dan doe je ook nog voor de eerste keer mee ook!! Er zijn zoveel dingen die wijzen op geen toeval, dit is echt meant to be! (en zoals we aan de telefoon al zeiden, je kunt altijd nog terug! Deze kans moet je gewoon pakken!!)
- desteijntjes
- Amerikafan
- Contacteer:
Van harte gefeliciteerd!!! Wat een spannende tijd ga je tegemoet. Met wat je ook beslist en hoe je ook beslist, heel veel succes, sterkte, maar met name heel veel plezier!! Geniet van deze geweldige kans 
mei 2010 http://desteijntjesflorida2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
jan 2010 http://2010ny.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
mei 2011 http://hcgirlssanfrancisco2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
augustus 2013 http://desteijntjesusa2013.weebly.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
jan 2010 http://2010ny.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
mei 2011 http://hcgirlssanfrancisco2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
augustus 2013 http://desteijntjesusa2013.weebly.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Raafje87
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Doen, doen, doen!!!! Dit is een once in a lifetime kans! Ga met je gut mee, echt waar!
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Gefeliciteerd!
Succes met het doorhakken van de nodige knopen!
Succes met het doorhakken van de nodige knopen!
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone