Vliegen kan makkelijk vanuit zowel San Antonio als Denver; vanuit Denver kun je goedkoper vliegen dan vanuit San Antonio (met bijv. Southwest of Frontier), maar je moet dan wel eerst nog even met de bus van Fort Collins naar Denver International Airport.
The University of Incarnate Word ligt een eind buiten het centrum van San Antonio (zo'n 6,5 km), maar heeft wel een grote campus met verschillende 'residence halls' maar er liggen ook heel veel apartement in de buurt, in verschillende prijsklassen. Vlakbij liggen o.a. de Botanical Gardens, en verschillende musea. In de directe omgeving van Incarnate Word liggen wel wat bars en restaurants, maar het merendeel zal zich in de binnenstad afspelen. Je zult op campus wel mensen tegen kunnen komen, maar voor wat betreft uitgaan e.d. moet je denkelijk toch downtown zijn.
In Fort Collins ligt dat anders: daar heb je de verschillende universiteitsgebouwen verspreid over verschillende delen van de stad, in en vlakbij het centrum, maar doordat de stad niet bijzonder groot is (zo'n 100.000 inwoners voor Ft. Collins tegenover 1,3 miljoen voor SA) is alles makkelijk bereikbaar, zowel met het OV (wat er erg goed is) alsook met de fiets: Ft. Collins is een fietsstad bij uitstek, met heel veel fietspaden en zelfs aparte tunnels onder de drukkere kruispunten. Het is ook niet voor niets dat het logo van de New Belgium Brewery in Fort Collins een fiets erin heeft. In Fort Collins wonen de studenten over het algemeen meer in apartementencomplexen in de stad (er zijn er heel veel, ook in verschillende prijsklassen).
Doordat Incarnate Word in San Antonio iets minder centraal ligt, en meer aan de rand van een woongebied ligt zul je daar meer tijd kwijt zijn aan OV om ergens te komen, en fietsen in die regio zou ik niet aanraden (zeker niet naar downtown). De wegen zijn wel breed maar niet specifiek op fietsers berekend zoals in Fort Collins het geval is.
Ik denk dat het ontmoeten van mensen in Fort Collins en bij Colorado State makkelijker zal zijn dan in San Antonio bij Incarnate Word. Daar waar Colorado State in Fort Fun echt een universiteit is waarvoor mensen echt naar Fort Collins verhuizen (vanwege de combinatie van het onderwijs en de studentenstad) is dat bij Incarnate Word niet echt het geval.
Zoals je misschien al tussen de regels doorleest zou ik, als ik moest kiezen tussen Incarnate Word in San Antonio en Colorado State in Fort Collins, toch kiezen voor Fort Collins en Colorado State - en dat wil wat zeggen want ik vind San Antonio geweldig. Fort Collins heeft wat dat betreft veel meer dingen die specifiek op studenten georiënteerd dan San Antonio, wat gewoon een grote stad is.
Qua rijbewijs heb ik alleen ervaring met al een Nederlands rijbewijs op zak (waarmee je alleen het examen hoeft te doen); ik kan je niet zo 1-2-3 vertellen hoe het zit met het volgen van lessen.
Hier is de site van het Department of Motor Vehicles voor Colorado, misschien kun je daar al iets vinden wat je helpt. Verder zullen er vanuit Colorado State ook wel opties zijn, en plekken waar je tezijnertijd terecht kunt met vragen hieromtrent (en zullen ze je waarschijnlijk precies uit kunnen leggen hoe je het beste te werk kunt gaan).
Qua temperatuur hangt het er in Fort Collins vanaf in welke tijd van het jaar je gaat. In december/januari 2008, en ook afgelopen winter zijn er temperaturen geweest van -27°C, al is dit eerder uitzondering dan regel. Qua sneeuwval krijg je 's winters wel sneeuw, maar niet in extreme hoeveelheden. Na de winter gaan de temperaturen overdag al vrij snel omhoog, maar door de droge lucht voelt in de zon zelfs een graad of 10 al lekker warm aan. De zomers zijn heerlijk warm en droog; over het algemeen heb je in Colorado tussen de 300 en 320 dagen zon per jaar. De temperaturen kunnen soms oplopen tot zo'n 35°C of meer, maar zoals ik eerder al schreef is dat absoluut niet onprettig - integendeel, het is zelfs lekker warm (wederom door de droogte). Het is dan ook heerlijk weer om bij Horsetooth reservoir te gaan picknicken, of te barbecuen.
Ik kan je niets in detail vertellen over Louisville, KY (ik ben daar slechts een keer voor een bruiloft geweest; ik vond het een aangename stad, maar meer dan dat weet ik er ook niet van).
Vragen? Ik hoor het wel.