Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Studeren in Amerika HELP!!!

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Studeren in Amerika HELP!!!

Bericht door Dento »

Shermaine schreef:Verder, trekken San Antonio, Louisville en Fort Collins mij het meest aan. Dus Dento ik zou graag wat meer informatie van je willen ontvangen :mrgreen: . Waar denk jij dat je de beste studenten ervaring kan hebben? Ik ben nou niet echt een feestbeest, maar daar wil ik dat toch wel mee maken. En vanuit waar kan je het beste reizen zonder auto?
Wat betreft de studentenervaring is het een moeilijke. San Antonio heeft de Riverwalk met heel veel bars en restaurants waar altijd wel wat te beleven is elke dag van de week. Fort Collins heeft een wat kleiner centrum, waar alles dichter bij elkaar en wat meer geconcentreerd ligt, en Fort Collins heeft toch meer dat studentikoze gevoel dan San Antonio wat toch meer een echte grote stad is (ook al voelt het in het centrum helemaal niet zo).

Wat het reizen betreft: wat voor reizen had je in gedachte? Vliegen naar andere delen van de VS, of meer regionaal dingen gaan bekijken?
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Shermaine
Amerika-ontdekker

Bericht door Shermaine »

Okay, waar is het denk je het makkelijkst om mensen te ontmoeten? Denk je dat de grootte van universiteit iets uitmaakt?

Ik ben van plan te gaan vliegen. Ik wil naar New York en Washington (in beide staten heb ik familie) en ik wil Chicago, Californië, Florida en Las Vegas zien. Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik dat ga doen, maar tickets zijn in ieder geval spot goedkoop;).

Kan je met een J visum wel gewoon binnenlandse vluchten maken? En weet jij misschien hoe het zit met je rijbewijs halen in de VS?

Hoe is het klimaat in Fort Collins verder? Is het heel koud :?:.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Vliegen kan makkelijk vanuit zowel San Antonio als Denver; vanuit Denver kun je goedkoper vliegen dan vanuit San Antonio (met bijv. Southwest of Frontier), maar je moet dan wel eerst nog even met de bus van Fort Collins naar Denver International Airport.

The University of Incarnate Word ligt een eind buiten het centrum van San Antonio (zo'n 6,5 km), maar heeft wel een grote campus met verschillende 'residence halls' maar er liggen ook heel veel apartement in de buurt, in verschillende prijsklassen. Vlakbij liggen o.a. de Botanical Gardens, en verschillende musea. In de directe omgeving van Incarnate Word liggen wel wat bars en restaurants, maar het merendeel zal zich in de binnenstad afspelen. Je zult op campus wel mensen tegen kunnen komen, maar voor wat betreft uitgaan e.d. moet je denkelijk toch downtown zijn.

In Fort Collins ligt dat anders: daar heb je de verschillende universiteitsgebouwen verspreid over verschillende delen van de stad, in en vlakbij het centrum, maar doordat de stad niet bijzonder groot is (zo'n 100.000 inwoners voor Ft. Collins tegenover 1,3 miljoen voor SA) is alles makkelijk bereikbaar, zowel met het OV (wat er erg goed is) alsook met de fiets: Ft. Collins is een fietsstad bij uitstek, met heel veel fietspaden en zelfs aparte tunnels onder de drukkere kruispunten. Het is ook niet voor niets dat het logo van de New Belgium Brewery in Fort Collins een fiets erin heeft. In Fort Collins wonen de studenten over het algemeen meer in apartementencomplexen in de stad (er zijn er heel veel, ook in verschillende prijsklassen).

Doordat Incarnate Word in San Antonio iets minder centraal ligt, en meer aan de rand van een woongebied ligt zul je daar meer tijd kwijt zijn aan OV om ergens te komen, en fietsen in die regio zou ik niet aanraden (zeker niet naar downtown). De wegen zijn wel breed maar niet specifiek op fietsers berekend zoals in Fort Collins het geval is.

Ik denk dat het ontmoeten van mensen in Fort Collins en bij Colorado State makkelijker zal zijn dan in San Antonio bij Incarnate Word. Daar waar Colorado State in Fort Fun echt een universiteit is waarvoor mensen echt naar Fort Collins verhuizen (vanwege de combinatie van het onderwijs en de studentenstad) is dat bij Incarnate Word niet echt het geval.

Zoals je misschien al tussen de regels doorleest zou ik, als ik moest kiezen tussen Incarnate Word in San Antonio en Colorado State in Fort Collins, toch kiezen voor Fort Collins en Colorado State - en dat wil wat zeggen want ik vind San Antonio geweldig. Fort Collins heeft wat dat betreft veel meer dingen die specifiek op studenten georiënteerd dan San Antonio, wat gewoon een grote stad is.

Qua rijbewijs heb ik alleen ervaring met al een Nederlands rijbewijs op zak (waarmee je alleen het examen hoeft te doen); ik kan je niet zo 1-2-3 vertellen hoe het zit met het volgen van lessen. Hier is de site van het Department of Motor Vehicles voor Colorado, misschien kun je daar al iets vinden wat je helpt. Verder zullen er vanuit Colorado State ook wel opties zijn, en plekken waar je tezijnertijd terecht kunt met vragen hieromtrent (en zullen ze je waarschijnlijk precies uit kunnen leggen hoe je het beste te werk kunt gaan).

Qua temperatuur hangt het er in Fort Collins vanaf in welke tijd van het jaar je gaat. In december/januari 2008, en ook afgelopen winter zijn er temperaturen geweest van -27°C, al is dit eerder uitzondering dan regel. Qua sneeuwval krijg je 's winters wel sneeuw, maar niet in extreme hoeveelheden. Na de winter gaan de temperaturen overdag al vrij snel omhoog, maar door de droge lucht voelt in de zon zelfs een graad of 10 al lekker warm aan. De zomers zijn heerlijk warm en droog; over het algemeen heb je in Colorado tussen de 300 en 320 dagen zon per jaar. De temperaturen kunnen soms oplopen tot zo'n 35°C of meer, maar zoals ik eerder al schreef is dat absoluut niet onprettig - integendeel, het is zelfs lekker warm (wederom door de droogte). Het is dan ook heerlijk weer om bij Horsetooth reservoir te gaan picknicken, of te barbecuen.

Ik kan je niets in detail vertellen over Louisville, KY (ik ben daar slechts een keer voor een bruiloft geweest; ik vond het een aangename stad, maar meer dan dat weet ik er ook niet van).

Vragen? Ik hoor het wel.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Vliegen kan makkelijk vanuit zowel San Antonio als Denver; vanuit Denver kun je goedkoper vliegen dan vanuit San Antonio (met bijv. Southwest of Frontier), maar je moet dan wel eerst nog even met de bus van Fort Collins naar Denver International Airport.

The University of Incarnate Word ligt een eind buiten het centrum van San Antonio (zo'n 6,5 km), maar heeft wel een grote campus met verschillende 'residence halls' maar er liggen ook heel veel apartement in de buurt, in verschillende prijsklassen. Vlakbij liggen o.a. de Botanical Gardens, en verschillende musea. In de directe omgeving van Incarnate Word liggen wel wat bars en restaurants, maar het merendeel zal zich in de binnenstad afspelen. Je zult op campus wel mensen tegen kunnen komen, maar voor wat betreft uitgaan e.d. moet je denkelijk toch downtown zijn.

In Fort Collins ligt dat anders: daar heb je de verschillende universiteitsgebouwen verspreid over verschillende delen van de stad, in en vlakbij het centrum, maar doordat de stad niet bijzonder groot is (zo'n 100.000 inwoners voor Ft. Collins tegenover 1,3 miljoen voor SA) is alles makkelijk bereikbaar, zowel met het OV (wat er erg goed is) alsook met de fiets: Ft. Collins is een fietsstad bij uitstek, met heel veel fietspaden en zelfs aparte tunnels onder de drukkere kruispunten. Het is ook niet voor niets dat het logo van de New Belgium Brewery in Fort Collins een fiets erin heeft. In Fort Collins wonen de studenten over het algemeen meer in apartementencomplexen in de stad (er zijn er heel veel, ook in verschillende prijsklassen).

Doordat Incarnate Word in San Antonio iets minder centraal ligt, en meer aan de rand van een woongebied ligt zul je daar meer tijd kwijt zijn aan OV om ergens te komen, en fietsen in die regio zou ik niet aanraden (zeker niet naar downtown). De wegen zijn wel breed maar niet specifiek op fietsers berekend zoals in Fort Collins het geval is.

Ik denk dat het ontmoeten van mensen in Fort Collins en bij Colorado State makkelijker zal zijn dan in San Antonio bij Incarnate Word. Daar waar Colorado State in Fort Fun echt een universiteit is waarvoor mensen echt naar Fort Collins verhuizen (vanwege de combinatie van het onderwijs en de studentenstad) is dat bij Incarnate Word niet echt het geval.

Zoals je misschien al tussen de regels doorleest zou ik, als ik moest kiezen tussen Incarnate Word in San Antonio en Colorado State in Fort Collins, toch kiezen voor Fort Collins en Colorado State - en dat wil wat zeggen want ik vind San Antonio geweldig. Fort Collins heeft wat dat betreft veel meer dingen die specifiek op studenten georiënteerd dan San Antonio, wat gewoon een grote stad is.

Qua rijbewijs heb ik alleen ervaring met al een Nederlands rijbewijs op zak (waarmee je alleen het examen hoeft te doen); ik kan je niet zo 1-2-3 vertellen hoe het zit met het volgen van lessen. Hier is de site van het Department of Motor Vehicles voor Colorado, misschien kun je daar al iets vinden wat je helpt. Verder zullen er vanuit Colorado State ook wel opties zijn, en plekken waar je tezijnertijd terecht kunt met vragen hieromtrent (en zullen ze je waarschijnlijk precies uit kunnen leggen hoe je het beste te werk kunt gaan).

Qua temperatuur hangt het er in Fort Collins vanaf in welke tijd van het jaar je gaat. In december/januari 2008, en ook afgelopen winter zijn er temperaturen geweest van -27°C, al is dit eerder uitzondering dan regel. Qua sneeuwval krijg je 's winters wel sneeuw, maar niet in extreme hoeveelheden. Na de winter gaan de temperaturen overdag al vrij snel omhoog, maar door de droge lucht voelt in de zon zelfs een graad of 10 al lekker warm aan. De zomers zijn heerlijk warm en droog; over het algemeen heb je in Colorado tussen de 300 en 320 dagen zon per jaar. De temperaturen kunnen soms oplopen tot zo'n 35°C of meer, maar zoals ik eerder al schreef is dat absoluut niet onprettig - integendeel, het is zelfs lekker warm (wederom door de droogte). Het is dan ook heerlijk weer om bij Horsetooth reservoir te gaan picknicken, of te barbecuen.

Ik kan je niets in detail vertellen over Louisville, KY (ik ben daar slechts een keer voor een bruiloft geweest; ik vond het een aangename stad, maar meer dan dat weet ik er ook niet van).

Vragen? Ik hoor het wel.

Onze website | Mijn blog
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Met een J1 visum komt TS in aanmerking voor een SS number. Met dat SS number kan een rijbewijs verkregen worden.
De regels zijn per staat verschillend, dus zoals Dento al aangeeft, zoek DMV en de staat waar je naartoe gaat (opm. hierbij: in sommige staten heeft de DMV een iets andere benaming.)
Ik denk dat je wel vast wat lessen in Ned. zou kunnen volgen ? zodat je in de US niet te veel lessen nodig hebt.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Je Amerikaanse rijbewijs is in Nederland trouwens niks waard. Je hebt hooguit wat meer rij-ervaring en dat helpt misschien in de vorm van minder praktijklessen. Theorie is echt heel anders omdat de verkeersregels heel anders zijn. Daarnaast vraag ik me af hoe je daar voor zo'n korte periode een auto gaat kopen en verkopen en dan ook nog verzekeren. Tenzij je een auto van iemand kunt lenen, lijkt het me niet echt zinvol om je rijbewijs te gaan halen. Maar misschien vind je het gewoon een leuke ervaring om lessen te nemen. Dat kan natuurlijk altijd.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Het rijbewijs kan een leuk aandenken zijn (een vriend van me heeft dat destijds ook gedaan) maar inderdaad, je kunt je Amerikaans rijbewijs niet om laten zetten in een Nederlands - je zult eerst toch nog lessen moeten nemen en je examens moeten doen.

Onze website | Mijn blog
Shermaine
Amerika-ontdekker

Bericht door Shermaine »

Ik wil het rijbewijs ook als aandenken hebben :mrgreen: . Ik ben niet van plan te gaan touren door de US, misschien als ik wat meer rijervaring heb en een keer terugga...

Dento, heeft Colorado State University geen campus?? Moet je echt zelf opzoek naar een appartement? Is er verder ook openbaar vervoer richting Denver? Of heb je om daarheen te kunnen ook een auto nodig? En is het makkelijker om in Colorado een fiets te kopen? Hoe zijn de prijzen?

Hoeveel geld denken jullie verder dat ik nodig zal hebben voor een half jaar? Including reizen? Ben niet van plan vijf sterren hotels of eerste klas vluchten te gaan boeken :roll: ...

Ik dacht aan zo'n 4,000 - 5,000 euro, voor eten en reizen. Mijn vader betaald mijn housing, school (hier in NL) etc..
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Bedoel je dan dat je vader ook je eten tijdens je opleiding in Amerika zal betalen, of zit dat ook in je $ 4,000?
Welke reizen wil je allemaal maken, en hoe lang?
Moet je er ook je ontspanning tijdens je opleiding van betalen? (op stap gaan, museumbezoekjes, uit eten gaan met vrienden, bioscoopbezoek,..)?

Kijk eens naar welke reizen je exact wilt doen, en zoek eens naar vliegtuigtickets, treintickets en zo, dan heb je een idee van de prijs. Wel goed nakijken, want soms zie je aanbiedingen om voor $50 naar New York te vliegen, maar merk je pas op het einde als je echt wilt gaan boeken dat dat enkele reis is en dat er nog $300 taxen en dergelijke bijkomen.

Ik denk dat het voor ons heel moeilijk is om te zeggen dat je met dat bedrag toe gaat komen als we niet weten wat je exact moet gaan betalen van dat geld.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Het bedrag dat je noemt is niet bepaald hoog voor de periode die je aangeeft. Je zult het dus economisch moeten aanpakken.
Een paar ideeen: inderdaad niet met een auto op pad, je hebt weinig rijervaring en ook gezien je leeftijd, de verzekeringen die de autoverhuur je berekent zouden behoorlijk hoog zijn.
Je hebt het over vliegen, maar gezien je leeftijd - jong, jonge benen, nog genoeg energie - zou ik (ook) overwegen te reizen per trein (Amtrak) en bus (Greyhound). Amtrak biedt passen aan waarmee je binnen een bepaald (groot) gebied kunt reizen. Met bus en trein zie je veel meer dan wanneer je vliegt. Plus het is flexibeler en over het alg. goedkoper dan vliegen.
Ik weet niet hoe 'spot'goedkoop vliegen is, zoals K. al zei, vaak zijn de prijzen voor enkele reis en alleen op bepaalde dagen.
Wat je ook doet, zorg dat iemand altijd weet waar je bent en waar je naartoe gaat en heb regelmatig kontakt zodat je niet kunt zoekraken.

Er zijn goedkopere hotels/motels zoals Motel 8, Red Roof motel, enz. Research ook eens de option van Youth Hostels - daar slaap je wel op slaapzalen en je deelt de douche maar het maakt je avontuur stukken betaalbaarder. Ze hebben ook wasmachines/drogers, handig want je wilt toch wel es schone sokken en schoon ondergoed aan. Zorg dat je een paar makkelijk zittende goedlopende schoenen bij je hebt, want je zult veel met de benenwagen doen.
Eten doe je door broodjes te kopen en dan wat beleg, of een salade. Er zijn ook genoeg winkels die warme soep verkopen compleet met een lepel, of food counters hebben waar je een portie warm eten bij elkaar kunt scheppen.
All you can eat buffets zijn ook vaak redelijk geprijsd en zijn een goed alternatief voor MacD. etc.
Om te drinken verkopen supermarts flessen water, limonade, koude koffie (erg zoet), koude thee (zonder suiker is de beste), kleine flesjes melk, chocolademelk. En natuurlijk is er fruit, bananen, appels, mandarijnen, zijn makkelijk mee te nemen. Ook zijn er de energie bars die goed helpen tegen honger.
De meeste Hema/V&D achtige winkels verkopen kleine verpakkingen voor op reis van zeep, shampoo, tandpasta enz. dat is duurder dan de gewone verpakkingen, maar je wilt zo licht gepakt mogelijk reizen.
Shermaine
Amerika-ontdekker

Bericht door Shermaine »

Okay, het enige wat ik zelf moet betalen is eten daar en dan het reizen. Ik ben van plan te reizen naar LA, Miami, Chicago, New York en Washington.
In New York en Washington heb ik familie, dus daar hoef ik geen hotel of iets dergelijks te betalen.
Als je alleen kijkt naar eten en reizen... En als ik dan in Youth Hostels ga zitten is €5.000 dan nog steeds niet genoeg?
Verder kan ik niet langer dan 30 dagen (J-visum) reizen, nadat ik klaar ben met het semester.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Shermaine schreef:Dento, heeft Colorado State University geen campus?? Moet je echt zelf opzoek naar een appartement? Is er verder ook openbaar vervoer richting Denver? Of heb je om daarheen te kunnen ook een auto nodig? En is het makkelijker om in Colorado een fiets te kopen? Hoe zijn de prijzen?
Er is wel een campus (kijk maar eens hier: http://www.map.colostate.edu/ ), met minimaal 10 'residence halls' maar er zijn ook heel veel studenten die niet op de campus zelf wonen; hoe dat zit met woonruimte voor een semester, daar kan ik je weinig over vertellen (ik heb er alleen maar gewoond, niet gestudeerd :lol: ) maar daar kan de site van de universiteit je vast meer over vertellen (bijvoorbeeld hier: http://www.housing.colostate.edu/).

Om vanuit Fort Collins naar het vliegveld van Denver te gaan kun je bijvoorbeeld met Green Ride Colorado voor nog geen drie tientjes met de bus van Fort Collins rechtstreeks naar het vliegveld (1 uur reistijd). Het kan ook met Super Shuttle, maar die is een tientje duurder.

Fietsen kun je bijvoorbeeld bij Walmart of Target redelijk goedkoop krijgen (voor tussen de $150 en $250 heb je al een gloednieuwe bij bijv. Target) maar het zou me verbazen als er niet een bulletin board op de universiteit te vinden is waar je een tweedehandsje op de kop kunt tikken, anders via Craigslist (waar je er soms al een voor een paar tientjes kunt krijgen).

Onze website | Mijn blog
Shermaine
Amerika-ontdekker

Bericht door Shermaine »

Bedankt voor de links Dento! Ik kon het zelf allemaal niet zo goed vinden. Raak altijd verdwaalt op die sites van de universiteiten :roll: .. Als ik naar de rijzen kijk heb je trouwens gelijk, 4,000 dollar voor één semester op campus is wel erg duur. Logisch dat al die studenten elders een woonruimte zoeken.

Kan iemand mij verder nog vertellen of het waar is dat supermarkten in de US veel duurder zijn dan hier in NL?
Dat is namelijk dat ik vaak hoor.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Mijn ervaring is dat in de San Fernando Valley (Los Angeles) gezond voedsel duurder is dan in NL.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Shermaine schreef:Als ik naar de rijzen kijk heb je trouwens gelijk, 4,000 dollar voor één semester op campus is wel erg duur. Logisch dat al die studenten elders een woonruimte zoeken.
Wat zit er in die 4,000 inbegrepen? Een (verplicht) maaltijdplan?
Als je prijzen gaat vergelijken van off campus en on campus wonen, wees er zeker van om dezelfde dingen te vergelijken. En reken ook je transport van je woning naar de campus. (al zijn er hier universiteiten waar het inbegrepen is in de tuition)
On campus wonen kan ook een luxe zijn. Zeker als je 's avonds tot middernacht in de bib hebt gestudeerd en je daarna ofwel in 5 minuten terug naar je residentie wandelt, of nog moet zien dat je een bus of een lift te pakken krijgt om terug naar je off campus appartementje te keren. ;-) (maar misschien zit het niet in je plannen om zo hard te studeren ;-) )
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Shermaine
Amerika-ontdekker

Bericht door Shermaine »

kastelke schreef:Bedoel je dan dat je vader ook je eten tijdens je opleiding in Amerika zal betalen, of zit dat ook in je $ 4,000?
Welke reizen wil je allemaal maken, en hoe lang?
Moet je er ook je ontspanning tijdens je opleiding van betalen? (op stap gaan, museumbezoekjes, uit eten gaan met vrienden, bioscoopbezoek,..)?

Kijk eens naar welke reizen je exact wilt doen, en zoek eens naar vliegtuigtickets, treintickets en zo, dan heb je een idee van de prijs. Wel goed nakijken, want soms zie je aanbiedingen om voor $50 naar New York te vliegen, maar merk je pas op het einde als je echt wilt gaan boeken dat dat enkele reis is en dat er nog $300 taxen en dergelijke bijkomen.

Ik denk dat het voor ons heel moeilijk is om te zeggen dat je met dat bedrag toe gaat komen als we niet weten wat je exact moet gaan betalen van dat geld.
Ik heb het over euros dus €5.000, als de koers een beetje goed blijft kan dat dus best oplopen in dollars.
Het enige wat ik zelf hoef te betalen is eten, ontspanning en de reizen die ik wil gaan maken, dus als ik merk dat ik niet genoeg geld heb kan ik altijd nog minder gaan reizen of met de trein zoals eerder werd gezegd...

Verder koop ik hier in NL een open ticket zodat ik altijd nog gewoon terug kan naar NL, wel zo verstandig lijkt me;).
Vrienden die op het moment in Amerika zitten voor de study abroad (ik heb dat van mijn opgedraaid met stage) hebben ook maar €5.000 zo meegenomen en die redden het prima 8) ...

Maar ik heb nog een aantal maanden om wat meer bijelkaar te sprokkelen... :mrgreen:

http://www.housing.colostate.edu/halls/ ... _rates.htm

Ik heb net weer gekeken en er staat wel boven MEAL PLAN A, B of C... weet niet precies wat die meal plans zijn???
Maar blijkbaar valt de prijs dan dus wel mee :mrgreen: ...

Ik ben verder wel van plan om redelijk goede cijfers te halen, maar dat doe ik hier in NL ook al zonder al te veel te studeren XD... Ik ben een echte één dag van te voren student....

Kan iemand mij ook nog iets uitleggen over de Amtrak? Wat word er bedoelt met 8 segmenten ofzo?? Ik heb de uitleg wel gelzen maar het drong niet echt tot me door :roll: .

Sorry voor al de vragen ne bedankt nog voor al jullie hulp :thumbup: !
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Shermaine schreef:[http://www.housing.colostate.edu/halls/ ... _rates.htm
Ik heb net weer gekeken en er staat wel boven MEAL PLAN A, B of C... weet niet precies wat die meal plans zijn???
Staat ook gewoon uitgelegd op die website. Kijk eens via de linker menu kolom.
Shermaine schreef: Kan iemand mij ook nog iets uitleggen over de Amtrak? Wat word er bedoelt met 8 segmenten ofzo?? Ik heb de uitleg wel gelzen maar het drong niet echt tot me door :roll: .
Google is je vriend! 'amtrak segment' levert je heel wat antwoorden op, o.a. deze:
http://www.amtrak.com/servlet/ContentSe ... 7405732514
(wel door scrollen naar beneden!)
Is het zo duidelijk?
Elke
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

kastelke schreef:En reken ook je transport van je woning naar de campus. (al zijn er hier universiteiten waar het inbegrepen is in de tuition)
On campus wonen kan ook een luxe zijn. Zeker als je 's avonds tot middernacht in de bib hebt gestudeerd en je daarna ofwel in 5 minuten terug naar je residentie wandelt, of nog moet zien dat je een bus of een lift te pakken krijgt om terug naar je off campus appartementje te keren. ;-) (maar misschien zit het niet in je plannen om zo hard te studeren ;-) )
In Fort Collins kun je echt alles makkelijk met de fiets doen. Het is er veilig (al zijn er net zoals overal betere en mindere buurten), maar zoals ik eerder al eens schreef is het een echte fietsstad en is alles heel makkelijk en heel veilig met de fiets te doen, dus qua vervoerskosten hoeft het niet zo heel hoog te zijn.

Onze website | Mijn blog
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik denk natuurlijk vanuit een ander klimaat. :lol: Daar denk je er niet eens aan om in de winter met je fiets iets te ondernemen.
Elke
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

kastelke schreef:Ik denk natuurlijk vanuit een ander klimaat. :lol: Daar denk je er niet eens aan om in de winter met je fiets iets te ondernemen.
Ja grappig. Hier kun je alleen maar in de winter op de fiets. Moet er niet aan denken om in de zomer met 40C ook nog op de fiets boodschappen te gaan doen. Waarschijnlijk zijn de eieren bijna gekookt als ik thuis kom en de kaas gesmolten. 8)
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer