Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis AmericanNoob
-
AmericanNoob
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Reis AmericanNoob
Denkt toch dat ik de route in het tweede gedeelte licht ga wijzigen, het wordt nu als volgt
24-06: Phoenix, aankomen en dan relaxed aan doen - Howard Johnson Sky Harbor Phoenix
25-06: Tusayan, Grand Canyon - Red Feather Lodge
26-06: Page, Antelope Canyon en Horsshoe bend - Red Rock Motel
27-06: Tropic, Bryce Canyon - Bryce Canyon Inn
28-06: Springdale, Zion - Zion Park Motel
29-06: Las Vegas - Caesers Palace
30-06: Las Vegas - Caesers Palace
01-07: Las Vegas - Caesers Palace
02-07: Furnace Creek, Death Valley
03-07: Mammoth Lakes, Bodie en Mono Lake?
04-07: Curry Village, Yosemite
05-07: Curry Village, Yosemite
06-07: San Francisco
07-07: San Francisco
08-07: San Francisco
09-07: Pismo Beach, Highway 1
10-07: Los Angeles
11-07: Los Angeles
12-07: Los Angeles
13-07: Los Angeles
24-06: Phoenix, aankomen en dan relaxed aan doen - Howard Johnson Sky Harbor Phoenix
02-07: Furnace Creek, Death Valley
Ziet er goed uit. Voor Bodie heb je ongeveer 3 uur extra nodig van Lee Vining naar Bodie en weer terug naar Lee Vining voordat je Tioga Pass gaat rijden.
-
AmericanNoob
- Amerikafan
Is een overnachting in Lee Vining dan niet handiger dan Mammoth Lakes?Yeehaw schreef:Ziet er goed uit. Voor Bodie heb je ongeveer 3 uur extra nodig van Lee Vining naar Bodie en weer terug naar Lee Vining voordat je Tioga Pass gaat rijden.
Trouwens ojuist weer een hotel gereserveerd.
I.p.v. Furnace Creek wordt het Stove Pipe Wells, dit omdat het er vanaf de websites leuker uitzag.
Dus wederom het overzicht
02-07: Stove Pipe Wells, Death Valley - Stove Pipe Wells
Lee Vining is zeker een optie. Je kan dan ook nog die dag June Lake Loop rijden en Mono Lake bezoeken. Mammoth is groter en heeft meer faciliteiten.
Vul je tank in Bishop. Hoe dichterbij Yosemite hoe duurder.
Foto's kunnen bedriegen. Furnace Creek Ranch is meer een klein dorpje met een museum, winkel etc etc. SPW is meer "desert" en betere stargazing. Maar mijn voorkeur gaat ook uit naar SPW. De meningen zijn verdeeld.
Vul je tank in Bishop. Hoe dichterbij Yosemite hoe duurder.
Foto's kunnen bedriegen. Furnace Creek Ranch is meer een klein dorpje met een museum, winkel etc etc. SPW is meer "desert" en betere stargazing. Maar mijn voorkeur gaat ook uit naar SPW. De meningen zijn verdeeld.
-
AmericanNoob
- Amerikafan
Zo, en weer een hotel erbij. Gekozen voor Mammoth Lakes - Motel 6omdat hier toch ook wat meer te beleven is als in Lee Vining.
Kom net pas tot de conclusie dat ik 4th of July in Yosemite ben. Doen ze dan nog wat speciaals of laten ze dat daar aan zich voorbij gaan?
Weer een klein stapje dichter bij het volmaken van de reis
03-07: Mammoth Lakes, Bodie en Mono Lake? - Motel 6 Mammoth Lakes
Kom net pas tot de conclusie dat ik 4th of July in Yosemite ben. Doen ze dan nog wat speciaals of laten ze dat daar aan zich voorbij gaan?
Weer een klein stapje dichter bij het volmaken van de reis
03-07: Mammoth Lakes, Bodie en Mono Lake? - Motel 6 Mammoth Lakes
-
AmericanNoob
- Amerikafan
Is het goed te doen als ik vanuit tusayan vroeg vertrek ik eerst nog naar Monument Valley rij om daar even rond te struinen om daarna door te rijden naar Page om te overnachten? Of is dat teveel van het goede op 1 dag?
Wil eigenlijk Monument Valley nog even meepakken...
Je zal heel wat stops willen maken tussen GC en Page. De east rim drive in GCNP heeft vele uitkijkpunten bv Desert View watchtower. Daarna zal je ook willen stoppen bij Cameron Trading Post. Naar mijn mening is Monument Valley minder spectaculair met de zon hoog aan de hemel dan bij zonsondergang en opgang maar je zal niet de eerste zijn die het op die manier doet. Ik zal je reistijden geven zonder stops. South rim naar MV: 3.5 uur. MV naar Page 2.5 uur. En dan een uurtje voor MV (toegangsprijs $ 5,-- pppd)
Yeehaw
Yeehaw
Onderweg naar MV of Page kom je de viewpunten aan de Eastrim nog tegen, die mag je niet overslaan. Het is daar rustiger als in Grand Canyon Village. De weg Cameron-MV is vrij saai, dus prima om door te rijden (die je rij je dus heen en terug op 1 dag). Het retourtje kan qua tijd wel, mits je voor lief neemt dat MV midden op de dag niet op zijn mooist is. MV is op zijn mooist in de namiddag en om dan nog terug te rijden naar Page... weet ik niet of dat zo verstandig is in het donker. Na zonsondergang is het vrij snel donker in die contreien.
-
AmericanNoob
- Amerikafan
Opzich vind ik het niet zo heel erg dat het niet op z'n mooist is. Heb er eerder goeie jeugdherinneringen aan (Bassie&Adriaan in Amerika
) Dus wilde het graag een keer in het echt zien hahaha.
Kortom een als je vroeg vanuit Tusayan vertrekt en de viewpoints meeneemt is het best te doen?
Kortom een als je vroeg vanuit Tusayan vertrekt en de viewpoints meeneemt is het best te doen?
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Dus op de 26e vertrekken uit Tusayan dan naar Monument Valley vervolgens naar Page om daar Antelope Canyon en Horseshoe Bend the bekijkenAmericanNoob schreef:Is het goed te doen als ik vanuit tusayan vroeg vertrek ik eerst nog naar Monument Valley rij om daar even rond te struinen om daarna door te rijden naar Page om te overnachten? Of is dat teveel van het goede op 1 dag?
Dat is bijna 500km en dat ga je echt never nooit redden !!!
Of je moet gaan racen en bij Monument Valley met een rustpauze van 5 minuten genoegen nemen.
(en dat is incl. plassen en lunch)
Van Tusayan naar Monument Valley is bijna 300km.
Vertrek je om 9:00 en stop je bij de GC nog een keertje dan ben je op zijn vroegst rond 13:30 bij Monument Valley.
Daar wil je ook wat zien en daarvoor rij je een stukje het park in.
Dan ben je zo een uur of meer verder en dan kun je op zijn vroegst om 14:30 á 15:00 richting Page.
Page ligt ook 200 km verder en dus ben je niet voor 17:00 in Page.
De tours naar Antelope Canyon zijn altijd onder begeleiding en de laatste gaat om 16:30 en die mis je geheid.
De mooiste is trouwens altijd die rond het middaguur.
Als je naar Monument Valley gaat, moet je er ook de tijd voor nemen vind ik persoonlijk.
Ik zou willen aanraden om rustig aan te doen en de punten langs de Grand Canyon nog even aan te doen.
Daarna naar Page en zo rond de middag naar Antelope Canyon.
(Ik zou vooraf reserveren om niet voor verrassingen te komen staan)
De rest van de dag heb je dan voor Horseshoe Bend en de rest van Page.
Alternatief:
Wel naar Monument Valley, maar dan Antelope Canyon overslaan.
Groet
Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
-
AmericanNoob
- Amerikafan
Ok, dan moet ik idd keuzes gaan maken, want de 26e in de ochtend Antelope Canyon bezoeken om daarna door te gaan naar Bryce is denk ik ook geen optie omdat je dan te weinig tijd hebt voor Bryce?Bertorelli schreef:Dus op de 26e vertrekken uit Tusayan dan naar Monument Valley vervolgens naar Page om daar Antelope Canyon en Horseshoe Bend the bekijkenAmericanNoob schreef:Is het goed te doen als ik vanuit tusayan vroeg vertrek ik eerst nog naar Monument Valley rij om daar even rond te struinen om daarna door te rijden naar Page om te overnachten? Of is dat teveel van het goede op 1 dag?
![]()
Dat is bijna 500km en dat ga je echt never nooit redden !!!
Of je moet gaan racen en bij Monument Valley met een rustpauze van 5 minuten genoegen nemen.
(en dat is incl. plassen en lunch)
Misschien toch minder lang in de steden blijven? 
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Lijkt me ook een goede optie.jolanxyz schreef:Misschien toch minder lang in de steden blijven?
Plan goed uit WAT je wilt zien en stem daar je route op af.
Wij zijn in 2003, 6 dagen in LA geweest omdat mijn vrouw daar verre familie wilde bezoeken.
Achteraf hadden we aan 3 dagen ook genoeg gehad.
San Francisco is wel erg leuk trouwens.
TIP:
Ga op de eerste dag met zo'n tour mee die je langs alle hoogtepunten leidt, (incl. Alcatraz)
Het is wel erg toeristisch, maar je hebt dan wel gezien, wat je gezien MOET hebben.
De tweede dag kun je dan op alle gemak nog eens terug of de rest bekijken.
Je hebt de hotels in het begin al gereserveerd zo te zien, dus daar doe je weinig meer aan.
Of je moet nog kunnen annuleren.
Wij zijn zelf ook volop aan het plannen voor onze vakantie en wij houden een gemiddeld aantal kilometers per dag aan van rond de 200km. Soms een paar dagen op één plek en dan weer een wat langere rit, maar doorgaans niet té lang.
Dan kun je rustig aan beginnen, een IHOPje, tijd voor boodschappen, onderweg stoppen waar je wilt en ook nog op een mooie tijd aankomen zodat je ter plekke nog tijd over houdt.
Groet
Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Oef Bert... IHOP... of nog beter (althans naar mijn smaak) Denny's. Maar Bert heeft wel gelijk, ook dat is vakantie. Even een uur door zo'n megasupermarkt struinen, uitgebreid uit ontbijten, kopje koffie ergens en vooral af en toe stoppen. De leukste dingen zijn de onverwachte.
-
AmericanNoob
- Amerikafan
jolanxyz schreef:Oef Bert... IHOP... of nog beter (althans naar mijn smaak) Denny's. Maar Bert heeft wel gelijk, ook dat is vakantie. Even een uur door zo'n megasupermarkt struinen, uitgebreid uit ontbijten, kopje koffie ergens en vooral af en toe stoppen. De leukste dingen zijn de onverwachte.
Helemaal mee eens, maar qua reistijden en afstanden heb ik het in het eerste stuk toch wel goed dichtgetimmerd? Twijfel alleen nog over Monument Valley maar laat dat maar liggen voor de volgende reis, het moet wel een vakantie blijven en geen rat race. Maar denk dat als ik het alleen bij Antilope Canyon hou in Page ik toch wel een prima route heb??
Of moet ik echt nog grote dingen gaan omgooien omdat ik het vern*kt heb? Normaal gesproken heb ik geen moeite met beslissingen nemen maar met al die experts en andere meningen ben ik toch al menig keer gaan twijfelen
Nou, ik zou niet in Pismo Beach gaan logeren (is verder niets mis mee) maar in Cambria of San Simeon. Dan kan je nog een bezoek brengen aan Hearst Castle die dag of de volgende morgen. En ik zou via Pacific Coast Hw rijden van Oxnard naar Santa Monica en goed opletten of je Pamela Anderson ergens ziet (en anders zijn er wel lookalikes
)
-
AmericanNoob
- Amerikafan
Zoiezo wil ik vanaf SF via de Pacific Coast rijden, met die lookalikes neem ik trouwens ook wel genoegen hoor hahahYeehaw schreef:Nou, ik zou niet in Pismo Beach gaan logeren (is verder niets mis mee) maar in Cambria of San Simeon. Dan kan je nog een bezoek brengen aan Hearst Castle die dag of de volgende morgen. En ik zou via Pacific Coast Hw rijden van Oxnard naar Santa Monica en goed opletten of je Pamela Anderson ergens ziet (en anders zijn er wel lookalikes)
Pacific Coast hw loopt van Oxnard naar Dana Point en tussen SF en Oxnard heet hij Cabrillo Hw maar let maar gewoon op hw1, dan kan het niet mis gaan.
Nee, je hebt het niet verknoeid. Alleen hoe meer je leest, hoe meer je gaat willen.
Trouwens, je hoeft niet elke keer te quoten, dat kost heel veel serverruimte. Zeker als waar je op reageert er recht boven staat, is het wel duidelijk waar je op reageert. Als je iemand iets wil vragen kun je anders ook volstaan met @en dan de naam.
Trouwens, je hoeft niet elke keer te quoten, dat kost heel veel serverruimte. Zeker als waar je op reageert er recht boven staat, is het wel duidelijk waar je op reageert. Als je iemand iets wil vragen kun je anders ook volstaan met @en dan de naam.
-
AmericanNoob
- Amerikafan
Spannend!!! Zojuist via Priceline een bieding gedaan op een 4 star hotel in het UnionSquare NobHill district in San Francisco 2 nachten voor $ 100 per nacht. En gewonnen!!
Het is het Parc 55 geworden, iemand ervaring met dit hotel.
Zojuist even gekeken op booking.com en dan zal het normaal € 298 kosten.
Heb ik het toch goed gedaan toch?
Het is het Parc 55 geworden, iemand ervaring met dit hotel.
Zojuist even gekeken op booking.com en dan zal het normaal € 298 kosten.
Heb ik het toch goed gedaan toch?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 4465 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-