EKlopt helemaal. Een vriendin van mij ging ruim 10 jaar geleden, zij was toen 15, met haar ouders met een camper een rondreis maken. Zij waren ook in Moab geweest en bezochten Canyonlands. Toen ik vroeg of ze ook in Arches geweest waren was de reactie; Arches? Wat is dat? Tja..... Dat was dus ook voor het internet-tijdperk (of voordat het echt groot werd) en ze waren ook op de bonnevooi gegaan zonder vast omlijnd plant. Dat is natuurlijk leuk maar ik heb wel het idee dat ze ontzettend veel gemist hebben en ook erg veel tijd kwijt waren aan het vinden van campings enzo. Nu heb je de adressen van te voren op zak en een tomtom of uitgeprinte route en de tijd die je hiermee bespaard loop je dus te genieten van de arches in Arches NProelb schreef:
Wat me ook erg jammer lijkt is dat je er achteraf, na thuiskomt, achter komt dat je dingen hebt gemist die je heel graag wel had willen zien of doen.
Roel.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
1ste keer op weg waar te beginnen
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: 1ste keer op weg waar te beginnen
Je hebt al veel goede tips gehad.
Zodra je weet welke regio je wil gaan bezoeken, koop een Lonely Planet. Dit is een absolute meerwaarde. Huur een auto die niet al te klein is. Midsize (Toyota Camry achtig) of een Intermediate SUV (Hundai Santa Fe) achtig. Alamo is via USA Reisen vaak de beste.
Neem een telefoon mee die ook in de VS werkt en koop daar een pre paid kaart, of koop een goedkope telefoon aldaar.
Kies 1 regio, het land is enorm groot en de afstanden zijn gigantisch. Een rit van LA naar Las Vegas kost je in principe een hele dag. Idem voor LA naar San Francisco. Trek dus ook voldoende tijd uit, anders rij je alleen maar rond en zie je weinig.
De twee standaard bezoeken zijn meestal Zuid West (LA, San Francisco, Las Vegas) of Noord Oost (New York, Boston, washington D.C.). Echter de rest is ook zeer mooi. Ga inderdaad naar een reiswinkel en haal daar enkele reisgidsen op voor standaardreizen, dan heb je alvast een idee.
Ik heb zelf ook ooit Mississippi en Louisiana bezocht. Mooi gebied, maar minder te beleven in de zin van standaard toeristendingen.
Zodra je weet welke regio je wil gaan bezoeken, koop een Lonely Planet. Dit is een absolute meerwaarde. Huur een auto die niet al te klein is. Midsize (Toyota Camry achtig) of een Intermediate SUV (Hundai Santa Fe) achtig. Alamo is via USA Reisen vaak de beste.
Neem een telefoon mee die ook in de VS werkt en koop daar een pre paid kaart, of koop een goedkope telefoon aldaar.
Kies 1 regio, het land is enorm groot en de afstanden zijn gigantisch. Een rit van LA naar Las Vegas kost je in principe een hele dag. Idem voor LA naar San Francisco. Trek dus ook voldoende tijd uit, anders rij je alleen maar rond en zie je weinig.
De twee standaard bezoeken zijn meestal Zuid West (LA, San Francisco, Las Vegas) of Noord Oost (New York, Boston, washington D.C.). Echter de rest is ook zeer mooi. Ga inderdaad naar een reiswinkel en haal daar enkele reisgidsen op voor standaardreizen, dan heb je alvast een idee.
Ik heb zelf ook ooit Mississippi en Louisiana bezocht. Mooi gebied, maar minder te beleven in de zin van standaard toeristendingen.
LA is ook wel bekend van de muziek, natuurlijk ook van films maar zeker ook wel muziek. Ieder beginnend bandje gaat naar LA. Viper Room, Troubadour ect.
Oh sorry, had de laatste twee reactie op de 2e pagina niet gezien.
Dit was dus reactie op de laatste reply van de 1e pagina.
Dit was dus reactie op de laatste reply van de 1e pagina.
Precies, LA heeft alles met muziek te maken... Don Leo Blokhuis heeft overigens pas nog een heerlijke CD
met bijbehorende boek uitgebracht ( Sound Of The Westcoast) met een verzameling muziek voornamelijk uit LA.
met bijbehorende boek uitgebracht ( Sound Of The Westcoast) met een verzameling muziek voornamelijk uit LA.
Ik ben destijds begonnen met een paar reisgidsen van touroperators. Aan de hand van een paar voorgeprogrammeerde reizen heb ik zelf een rondreis samengesteld, met méér overnachtingen per park dan de touroperators aanbieden. Wij gaan op reis met een grove route en grotendeels op de bonnefooi.
Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik iets "gemist" heb omdat onze reizen nooit helemaal vooruit gepland waren. Misschien hebben wij op onze beurt plekken bezocht die anderen juist "gemist" hebben. Je kunt niet "alles" zien tijdens eén reis. Je moet altijd keuzes maken, maar dat vinden wij juist leuk.
Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik iets "gemist" heb omdat onze reizen nooit helemaal vooruit gepland waren. Misschien hebben wij op onze beurt plekken bezocht die anderen juist "gemist" hebben. Je kunt niet "alles" zien tijdens eén reis. Je moet altijd keuzes maken, maar dat vinden wij juist leuk.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 7903 Weergaves
-
Laatste bericht door Linda73
-
- 6 Reacties