Voor mij was het ook de eerste keer, maar je vindt op de weblog-site heel veel uitleg. De foto's moeten ergens op Internet staan om ze erbij te kunnen voegen, maar zoonlief had voor de foto's al (even) een website gemaakt. Die kon ik dus zo gebruiken. Maar dat wordt volgens mij ook wel uitgelegd.vls schreef: Ook ik denk er aan een weblog te maken. Het is de eerste keer maar ik vind het voor deze reis echt wel de moeite. Kan ik alles gemakkelijk vinden op de website ?
Waar je verder op bedacht moet zijn is dat wat je het laatst geplaatst hebt, het eerste zichtbaar is, dus bovenaan staat. Voor een live reisverslag natuurlijk leuk, maar als het achteraf gemaakt wordt niet.
Je moet dus vooraf bedenken hoe je het gaat aanpakken.
Momenteel ben ik bezig met een "gewoon" fotoalbum, dwz 2 ordners vol, waar ik de foto's al in heb geplakt maar waar nog een verslag bij moet. Dat maak ik veel uitgebreider dan op de weblog en ik plak daar ook nog allerlei plaatjes uit folders bij en kopieer van Internet. Er zijn namelijk ook nog wel dingen die we niet gefotografeerd hebben maar die ik me wel wil blijven herinneren. Hele simpele dingen ook wel zoals logo's of plaatjes van restaurants etc.
En dit is nu ook weer zo leuk om te doen, dat ik eigenlijk al mijn vrije tijd er aan wil besteden. Ik wil het zo graag klaar hebben.
Groeten Gerda