Dat gaat niet, je komt er niet in zonder goedgekeurde Esta of visum.Noa schreef:MisterCrazy, heb je onderdehand al iets gehoord???Mocht het niet zo zijn, ga je dan toch? Waag je het er dan op??
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
10 dgn vakantie - nu al stress! HELP
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: 10 dgn vakantie - nu al stress! HELP
-
MisterCrazy
- Amerika-ontdekker
Nee ik ga dan alles annuleren en dan boek ik wat anders.Noa schreef:MisterCrazy, heb je onderdehand al iets gehoord???Mocht het niet zo zijn, ga je dan toch? Waag je het er dan op??
Ik heb vanochtend weer gemaild en weer een standaard mailtje terug:
"Your case is still under review.
Kindest, "
Erg jammer dit allemaal... maargoed ik ben al in een fase dat ik het allemaal ga accepteren... zucht...
-
Katja
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Wat ontzettend zuur dat het allemaal zo lang moet duren waardoor je uiteindelijk ergens anders naartoe moet.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Wat belachelijk zeg dit.
Ik hoop voor je dat alles nog op tijd geregeld kan worden, en zo niet, je verzekering idd uitkeert.
Persoonlijk had ik waarschijnlijk gewoon 'nee' ingevuld op het formulier. Het vergrijp is dermate lang geleden (verjaard) en van dien aard dat het waarschijnlijk nooit boven water was gekomen en zou komen. Gezien de kosten en moeite die je hiervoor gedaan hebt had ik het risico gewoon genomen. Maarja, dat is makkelijk praten achteraf.
Wens je veel succes en hoop dat alles goed komt!!
Ik hoop voor je dat alles nog op tijd geregeld kan worden, en zo niet, je verzekering idd uitkeert.
Persoonlijk had ik waarschijnlijk gewoon 'nee' ingevuld op het formulier. Het vergrijp is dermate lang geleden (verjaard) en van dien aard dat het waarschijnlijk nooit boven water was gekomen en zou komen. Gezien de kosten en moeite die je hiervoor gedaan hebt had ik het risico gewoon genomen. Maarja, dat is makkelijk praten achteraf.
Wens je veel succes en hoop dat alles goed komt!!

-
MisterCrazy
- Amerika-ontdekker
Thanks allemaal voor jullie berichtjes!
Nou we leven momenteel 24 september en nog steeds is het stil aan de andere kant...
Ik heb woensdag een mailtje gestuurd en kreeg dus een mail terug dat alles nog steeds onder behandeling was...
Even later keek ik op mijn telefoon, en ik zag dat ik een oproep had gemist van een 020-nummer... ik meteen teruggebeld, kreeg ik het keuzemenu van de Amerikaanse Consulaat in Amsterdam.
Meteen een mail terug gestuurd weer dat ik gebeld ben en of ze me terug kunnen bellen (anders wordt het weer 15 euro...)
Even later werd ik gebeld door een uiterst geïrriteerde medewerkster van de Consulaat...
Mdw: "Meneer U mailt mij elke dag! Wat begrijpt u niet?!? De Consul is nog steeds uw zaak aan het behandelen en u heeft een strafblad en de Consul is er nog niet over uit of ze u zal weigeren of door zal laten gaan!"
...."En dat u een ticket heeft geboekt is uw probleem, waarom heeft u trouwens geboekt?!? De Consul is nog steeds bezig met uw zaak en ze is er nog niet over uit of ze u gaat toelaten, daar is ze nog over aan het nadenken, en ze gaat zich ABSOLUUT niet haasten...!"
IK: "Oke ik begrijp het mevrouw, echter wil ik wel eerst rechtzetten dat ik echt niet elke dag mail, dat kunt u nagaan in ons mailcontact, ik mail ongeveer 1x per week gemiddeld en de laatste tijd omdat de tijd dringt mail ik nu inderdaad wat vaker maar dat is na lange niet elke dag" .... "Ik zou graag willen weten hoe dan de procedure is normaliter, hoe lang van te voren moet iemand een visum aanvragen, want zelf ben ik dus in juni begonnen met alles en nog steeds niets gehoord, terwijl de medewerker aan de telefoon mij vertelde dat ik nog zeeën van tijd had" .... "Kan het bijvoorbeeld zijn dat ik na mijn 'visumdatum' een akkoord ga krijgen? Dat jullie bijvoorbeeld zeggen in december dat mijn visumaanvraag is goedgekeurd en dat ik een visum krijg voor 1 t/m 10 oktober... "Ik wil gewoon graag weten of jullie na 1 oktober stoppen met behandelen/nadenken? Of,...tja hoe is jullie werkwijze? (normale vraag lijkt me?)
Mdw: "Hoe kan dat nou, u zegt nu allemaal rare dingen, ik ga ophangen hoor!
IK:"Mevrouw begrijpt u me aub niet verkeerd, ik wil alleen weten voor in het vervolg (en ook voor mensen hier op het forum!) als ik naar Amerika wil gaan, dan kan ik er rekening mee houden hoelang ik van te voren zou moeten beginnen"
Mdw: "Het duurt zolang het duurt meneer, en duidelijker kan ik niet zijn!
IK: "Hmm... (Brok in m'n keel...)
Mdw: "Ik ga het nog 1x vragen aan de Consul en daarna stop ik hiermee. De vorige keer is de Consul heel erg boos geworden toen ik naar haar toeging om te zeggen dat ik iedere keer mailt" ... "En WAAROM belt u trouwens met de Ambassade in Den Haag?!? Zij hebben helemaal niets hiermee te maken!
Ik: "Wat ik doe is gewoon proberen te kijken op wat voor manier ik voor 1 oktober antwoord kan krijgen...Tja ik wil alleen weten of er iets mis is en er is geen duidelijkheid over de procedure. Ik verwacht gewoon iets van: 2 weken - voorbehandeling, daarna tussen de 4-6 weken - Consul behandeling, daarna 2 weken - Eindbehandeling, iets in die geest... "Als ik nu over 3 jaar ga inplannen dat ik eventueel op vakantie zou willen gaan, dan wil ik graag even weten hoelang ik dan van te voren moet gaan beginnen."
Mdw: Meneer soms duurt het een jaar! En zoals ik al eerder had gezegd, het duurt zolang het duurt!"
Ik: "Oke ik weet genoeg... Gaat u er nog vanuit dat ik eventueel voor volgende week bericht zal krijgen?"
Mdw: "Nee dat verwacht ik niet...!"
Ik: Oke mevrouw dank u wel voor uw tijd en excuses voor alle overlast, ik zal u in ieder geval niet meer lastig vallen."
Onverteerbaar allemaal....
Wat moet ik hier nou mee?
Mijn broek zak af van deze hele bureaucratische procedure, of overdrijf ik nu een beetje?
En nu weet ik het zeker: Eerlijkheid duurt het langst (dat is nu wel bewezen in mijn ogen...- Liegen wordt beloond met een leuke vakantie van 1 oktober - 10 oktober in LA en Las Vegas...
Mochten er ontwikkelingen zijn dan houdt ik jullie op de hoogte!
Nou we leven momenteel 24 september en nog steeds is het stil aan de andere kant...
Ik heb woensdag een mailtje gestuurd en kreeg dus een mail terug dat alles nog steeds onder behandeling was...
Even later keek ik op mijn telefoon, en ik zag dat ik een oproep had gemist van een 020-nummer... ik meteen teruggebeld, kreeg ik het keuzemenu van de Amerikaanse Consulaat in Amsterdam.
Meteen een mail terug gestuurd weer dat ik gebeld ben en of ze me terug kunnen bellen (anders wordt het weer 15 euro...)
Even later werd ik gebeld door een uiterst geïrriteerde medewerkster van de Consulaat...
Mdw: "Meneer U mailt mij elke dag! Wat begrijpt u niet?!? De Consul is nog steeds uw zaak aan het behandelen en u heeft een strafblad en de Consul is er nog niet over uit of ze u zal weigeren of door zal laten gaan!"
...."En dat u een ticket heeft geboekt is uw probleem, waarom heeft u trouwens geboekt?!? De Consul is nog steeds bezig met uw zaak en ze is er nog niet over uit of ze u gaat toelaten, daar is ze nog over aan het nadenken, en ze gaat zich ABSOLUUT niet haasten...!"
IK: "Oke ik begrijp het mevrouw, echter wil ik wel eerst rechtzetten dat ik echt niet elke dag mail, dat kunt u nagaan in ons mailcontact, ik mail ongeveer 1x per week gemiddeld en de laatste tijd omdat de tijd dringt mail ik nu inderdaad wat vaker maar dat is na lange niet elke dag" .... "Ik zou graag willen weten hoe dan de procedure is normaliter, hoe lang van te voren moet iemand een visum aanvragen, want zelf ben ik dus in juni begonnen met alles en nog steeds niets gehoord, terwijl de medewerker aan de telefoon mij vertelde dat ik nog zeeën van tijd had" .... "Kan het bijvoorbeeld zijn dat ik na mijn 'visumdatum' een akkoord ga krijgen? Dat jullie bijvoorbeeld zeggen in december dat mijn visumaanvraag is goedgekeurd en dat ik een visum krijg voor 1 t/m 10 oktober... "Ik wil gewoon graag weten of jullie na 1 oktober stoppen met behandelen/nadenken? Of,...tja hoe is jullie werkwijze? (normale vraag lijkt me?)
Mdw: "Hoe kan dat nou, u zegt nu allemaal rare dingen, ik ga ophangen hoor!
IK:"Mevrouw begrijpt u me aub niet verkeerd, ik wil alleen weten voor in het vervolg (en ook voor mensen hier op het forum!) als ik naar Amerika wil gaan, dan kan ik er rekening mee houden hoelang ik van te voren zou moeten beginnen"
Mdw: "Het duurt zolang het duurt meneer, en duidelijker kan ik niet zijn!
IK: "Hmm... (Brok in m'n keel...)
Mdw: "Ik ga het nog 1x vragen aan de Consul en daarna stop ik hiermee. De vorige keer is de Consul heel erg boos geworden toen ik naar haar toeging om te zeggen dat ik iedere keer mailt" ... "En WAAROM belt u trouwens met de Ambassade in Den Haag?!? Zij hebben helemaal niets hiermee te maken!
Ik: "Wat ik doe is gewoon proberen te kijken op wat voor manier ik voor 1 oktober antwoord kan krijgen...Tja ik wil alleen weten of er iets mis is en er is geen duidelijkheid over de procedure. Ik verwacht gewoon iets van: 2 weken - voorbehandeling, daarna tussen de 4-6 weken - Consul behandeling, daarna 2 weken - Eindbehandeling, iets in die geest... "Als ik nu over 3 jaar ga inplannen dat ik eventueel op vakantie zou willen gaan, dan wil ik graag even weten hoelang ik dan van te voren moet gaan beginnen."
Mdw: Meneer soms duurt het een jaar! En zoals ik al eerder had gezegd, het duurt zolang het duurt!"
Ik: "Oke ik weet genoeg... Gaat u er nog vanuit dat ik eventueel voor volgende week bericht zal krijgen?"
Mdw: "Nee dat verwacht ik niet...!"
Ik: Oke mevrouw dank u wel voor uw tijd en excuses voor alle overlast, ik zal u in ieder geval niet meer lastig vallen."
Onverteerbaar allemaal....
Wat moet ik hier nou mee?
Mijn broek zak af van deze hele bureaucratische procedure, of overdrijf ik nu een beetje?
En nu weet ik het zeker: Eerlijkheid duurt het langst (dat is nu wel bewezen in mijn ogen...- Liegen wordt beloond met een leuke vakantie van 1 oktober - 10 oktober in LA en Las Vegas...
Mochten er ontwikkelingen zijn dan houdt ik jullie op de hoogte!
- john ny
- Amerikakenner
Een schoolvoorbeeld van bureaucratie.... wat een blaaskaak. Je zou ze toch
....
Eerlijkheid duurt in dit geval wel erg lang overigens. Ik kan je in dit geval geen ongelijk geven om de volgende keer dit kleine vergrijp maar even te vergeten.
Suc6
Eerlijkheid duurt in dit geval wel erg lang overigens. Ik kan je in dit geval geen ongelijk geven om de volgende keer dit kleine vergrijp maar even te vergeten.
Suc6
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
-
Katja
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is toch te gek voor woorden dat er op die manier gehandeld wordt. Hoe moeilijk is het om een tijdsindicatie te geven. Op een gegeven moment is het gewoon ja of nee en dit zijn geen zaken waarbij ze heel uitgebreid onderzoek doen waardoor de uitslag in de loop van de tijd kan veranderen.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
MisterCrazy
- Amerika-ontdekker
john ny schreef:Een schoolvoorbeeld van bureaucratie.... wat een blaaskaak. Je zou ze toch![]()
![]()
....
![]()
Suc6
De volgende keer MOET ik via een aanvraag visum DS160, ESTA geldt niet meer voor mij helaas... Omdat ik eenmaal zelf heb aangegeven dat ik een strafblad heb...
Moge dit een lesje zijn inderdaad voor mensen die van plan zijn om op vakantie te gaan met een strafblad...
- Óf minimaal een jaar van te voren beginnen met de aanvraag, 3 of 4 maanden is écht niet voldoende... (hou ook rekening met kosten van zo rond de €500,-)
- Óf gewoon zwijgen en NEE invullen op het ESTA formuliertje... Ze kunnen je nooit never checken bij de grens, hou er wel rekening mee dat mocht je later ooit naar Amerika willen voor een langere periode, dan MOET je een visum hebben en dan hang je, want je hebt eenmaal gelogen destijds op het ESTA formuliertje...
- RiverCola
- Amerika-expert
Dit gesprek lijkt mij een typische Kafka-iaans voorbeeld. Verschrikkelijk!!
Een schrale troost; er zijn meer landen in de wereld dan de USA
Een schrale troost; er zijn meer landen in de wereld dan de USA
-
MisterCrazy
- Amerika-ontdekker
Yes Yes Yes...!
Ben gebeld net, net nadat ik een berichtje had geplaatst hier.
020-nummer zag ik, meteen opgenomen...
Mdw: "Meneer? Ik heb goed nieuws voor u..."
Terwijl ik een gat in de lucht sprong....
IK: "Ow, wat dan?"
Mdw: "Uw visum is goedgekeurd, wanneer vliegt u?"
IK:"zucht... vrijdag 1 oktober... (dat wist je toch al?)"
Mdw:"U moet dan maandagochtend om 8.30 uur hier zijn en tegen de Consul zeggen dat het snel moet, een beetje druk erachter zetten..."... "zegt u maar dat u DONDERDAG moet vliegen, dan stuurt ze uw paspoort eerder terug"
...in mijn gedachten: dus ik moet liegen? Ja, ik moet liegen want anders krijg je bepaalde zaakjes niet voor mekaar, weer een hele mega levenservaring erbij....
IK:"Oke mevrouw, ik zal er maandagochtend zijn...
Ik ben zo blij, zo blij... mijn vrouw ook...
En nu maar hopen dat maandag de Consul ook mijn paspoort snel terugstuurt zodat ik nog wel vrijdag om 12.15 uur kan vliegen...
Wat een zenuwslopend traject dit...ben echt toe aan vakantie...
Ben gebeld net, net nadat ik een berichtje had geplaatst hier.
020-nummer zag ik, meteen opgenomen...
Mdw: "Meneer? Ik heb goed nieuws voor u..."
Terwijl ik een gat in de lucht sprong....
IK: "Ow, wat dan?"
Mdw: "Uw visum is goedgekeurd, wanneer vliegt u?"
IK:"zucht... vrijdag 1 oktober... (dat wist je toch al?)"
Mdw:"U moet dan maandagochtend om 8.30 uur hier zijn en tegen de Consul zeggen dat het snel moet, een beetje druk erachter zetten..."... "zegt u maar dat u DONDERDAG moet vliegen, dan stuurt ze uw paspoort eerder terug"
...in mijn gedachten: dus ik moet liegen? Ja, ik moet liegen want anders krijg je bepaalde zaakjes niet voor mekaar, weer een hele mega levenservaring erbij....
IK:"Oke mevrouw, ik zal er maandagochtend zijn...
Ik ben zo blij, zo blij... mijn vrouw ook...
En nu maar hopen dat maandag de Consul ook mijn paspoort snel terugstuurt zodat ik nog wel vrijdag om 12.15 uur kan vliegen...
Wat een zenuwslopend traject dit...ben echt toe aan vakantie...
- john ny
- Amerikakenner
Een goed voorbeeld van de aanhouder wint.... heel goed 
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
- Noa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Fijn voor je MisterCrazy. Het heeft wel veel bloed, zweet en tranen gekost. Ik weet bijna zeker dat het een geldkwestie is. Wel toevallig dat het nu wel klaar is. Het heeft misschien maanden in een laatje gelegen en omdat je gebeld hebt hebben ze het snel tevoorschijn getoverd. Bah, bureaucratie
Ik weet in ieder geval wat ik mijn kennis moet adviseren. NEE invullen op het ESTA formulier.
Ik wens je een onvergetelijke vakantie toe.
Ik weet in ieder geval wat ik mijn kennis moet adviseren. NEE invullen op het ESTA formulier.
Fan of the U.S.A.
- RiverCola
- Amerika-expert
Yes!!!! Wat een opluchting en wat een feest!!
Trek er vanavond maar een lekkere fles wijn voor open, dan kun je de stres die dit opgeleverd heeft een beetje achter je laten en beginnen te genieten van het fantastische vooruitzicht.
Je schreef eerder dat je je niet eens meer verdiepte in je route omdat alles onzeker was. Als je hier je route plaatst, of specifieke vragen mbt dingen die je kunt doen in de steden of de parken die je gaat bezoeken, doe dat dan! Dan geven wij je tips!
YES!!!!!!
-
MisterCrazy
- Amerika-ontdekker
Dank je wel! Hoop ook dat het super wordt...Noa schreef:Fijn voor je MisterCrazy. Het heeft wel veel bloed, zweet en tranen gekost. Ik weet bijna zeker dat het een geldkwestie is. Wel toevallig dat het nu wel klaar is. Het heeft misschien maanden in een laatje gelegen en omdat je gebeld hebt hebben ze het snel tevoorschijn getoverd. Bah, bureaucratie
Ik zou zeker - als je nu geen plannen hebt om later voor een langere periode naar Amerika te gaan - NEE invullen overal en gewoon het ESTA-formulier gebruiken.
Visum aanvragen is echt een hel, kijk maar eens naar het DS160, moet je een keer voor de gein 'even' invullen...
Niet om te liegen, maar om jezelf zoveel stress, werk en geld te besparen. Het is gewoon onnodig. En ik denk dat de Amerikanen ook heus wel weten dat heel veel mensen NEE invullen terwijl dat niet altijd waar is.
Achteraf schrik ik wel van mezelf, zo uiterst geduldig dat ik was (dat loont inderdaad!), alles geaccepteerd etc., alle regeltjes opgevolgd,...en toch uiterst beleefd en netjes gebleven..., en dan heb je op een gegeven moment weinig hoop meer, en afgelopen woensdag na het gesprekje met de medewerkster van de Consulaat was ik eigenlijk al aan het accepteren dat we niet zouden gaan... en plotseling 7 dagen ervoor moet ik nu nog in de vakantiestemming gaan komen...
Ik ben zo blij...
-
MisterCrazy
- Amerika-ontdekker
RiverCola schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
Yes!!!! Wat een opluchting en wat een feest!!
Trek er vanavond maar een lekkere fles wijn voor open, dan kun je de stres die dit opgeleverd heeft een beetje achter je laten en beginnen te genieten van het fantastische vooruitzicht.
Je schreef eerder dat je je niet eens meer verdiepte in je route omdat alles onzeker was. Als je hier je route plaatst, of specifieke vragen mbt dingen die je kunt doen in de steden of de parken die je gaat bezoeken, doe dat dan! Dan geven wij je tips!
YES!!!!!!
Dank je wel!
We gaan er vanavond een feestje van maken, lekker uit eten, en heerlijk genieten van dit alles.
Over mijn route: We hebben 6 nachten naar LA en 3 nachten in Las Vegas.
Wat moeten we daar zien etc? Een top tien ofzo? We gaan wel een auto huren dat moet alleen nog gebeuren...
- RiverCola
- Amerika-expert
Heb je 6 nachten in LA en dan 3 nachten om naar Las Vegas te gaan?
Jullie gaan 2 weken toch? Aankomst LA en vertrekken vanuit Vegas? Zijn jullie liefhebbers van steden met een beetje natuur? Of wil je de nadruk op de natuur leggen? Als je wat meer verteld over jullie voorkeuren kunnen we gericht advies geven en misschien zelfs een planning.
Zelf ben ik een enorme LA-liefhebber en heb al veel tips over deze stad op het forum geplaatst. Kijk maar eens hier; viewtopic.php?f=7&t=29819#p488770. Het is een heerlijke stad waar enorm veel te doen is. Staar je niet blind op de standaard 'attracties'. Er is zoveel meer; lekker eten, winkelen, natuur (in en nabij de stad), kunst, artistieke mensen, verschillende wijken enzovoorts.
Jullie gaan 2 weken toch? Aankomst LA en vertrekken vanuit Vegas? Zijn jullie liefhebbers van steden met een beetje natuur? Of wil je de nadruk op de natuur leggen? Als je wat meer verteld over jullie voorkeuren kunnen we gericht advies geven en misschien zelfs een planning.
Zelf ben ik een enorme LA-liefhebber en heb al veel tips over deze stad op het forum geplaatst. Kijk maar eens hier; viewtopic.php?f=7&t=29819#p488770. Het is een heerlijke stad waar enorm veel te doen is. Staar je niet blind op de standaard 'attracties'. Er is zoveel meer; lekker eten, winkelen, natuur (in en nabij de stad), kunst, artistieke mensen, verschillende wijken enzovoorts.
-
MisterCrazy
- Amerika-ontdekker
RiverCola schreef:Heb je 6 nachten in LA en dan 3 nachten om naar Las Vegas te gaan?
We hebben in totaal 10 dagen...
Voorkeuren zijn meer de attractieparken, lekker eten, shoppen, uitgaan, verschillende wijken en the must-see uiteraard.
Natuursuggesties zijn uiteraard ook welkom, om een dagje te doen bv in LA.
- RiverCola
- Amerika-expert
10 dagen exclusief de reisdagen?
Voorstel;
Dag 1; aankomst LA
Dag 2; LA- bezoek The Getty Center en Venice Beach en/of Santa Monica (eventueel shoppen in SM op de 3rd street mall)
Dag 3; LA- bezoek Hollywood (Hollywood-blvd met walk of fame, Kodak Theatre, uitzicht op hollywood-sign) en later die dag Melrose Avenue (lekker lunchen bij Urth-Cafe) of Japans dineren bij Katana op Sunset Blvd.
Dag 4; LA bezoek attractiepark (Universal, Warner Brothers of Disneyland)
Dag 5; LA - Palm Springs (bezoek aan Joshua Tree NP, dit is in de woestijn, dus goed weer!)
Dag 6; Palm Springs - Grand Canyon (flinke rit, eventueel stukken Route66 meenemen. Zorg dat je voor zonsondergang bij de Grand Canyon bent)
Dag 7; Grand Canyon - Las Vegas (onderweg kun je de Glen Canyon Dam bezoeken)
Dag 8; Las Vegas (maak eventueel een uitstapje naar Valley of Fire statepark)
Dag 9; Las Vegas (lekker shoppen bij Premium Outlets!)
Dag 10; Las Vegas - terug naar huis
Edit: bovenstaande is inclusief de reisdagen. Als je dus nog 2 dagen meer hebt dan kun je of langer in beide steden blijven, of overwegen om vanaf de Grand Canyn door te rijden naar Page en Zion NP waar je kunt overnachten. Bij Page kun je Horseshoe Bend (een prachtig uitzichtpunt over de Colorado River) en Antalope Canyon (een kleine canyon uitgesleten door water, heel mooi) bezoeken. En in Zion NP kun je een middag door brengen met een aantal korte wandelingen door het prachtige park.
Voorstel;
Dag 1; aankomst LA
Dag 2; LA- bezoek The Getty Center en Venice Beach en/of Santa Monica (eventueel shoppen in SM op de 3rd street mall)
Dag 3; LA- bezoek Hollywood (Hollywood-blvd met walk of fame, Kodak Theatre, uitzicht op hollywood-sign) en later die dag Melrose Avenue (lekker lunchen bij Urth-Cafe) of Japans dineren bij Katana op Sunset Blvd.
Dag 4; LA bezoek attractiepark (Universal, Warner Brothers of Disneyland)
Dag 5; LA - Palm Springs (bezoek aan Joshua Tree NP, dit is in de woestijn, dus goed weer!)
Dag 6; Palm Springs - Grand Canyon (flinke rit, eventueel stukken Route66 meenemen. Zorg dat je voor zonsondergang bij de Grand Canyon bent)
Dag 7; Grand Canyon - Las Vegas (onderweg kun je de Glen Canyon Dam bezoeken)
Dag 8; Las Vegas (maak eventueel een uitstapje naar Valley of Fire statepark)
Dag 9; Las Vegas (lekker shoppen bij Premium Outlets!)
Dag 10; Las Vegas - terug naar huis
Edit: bovenstaande is inclusief de reisdagen. Als je dus nog 2 dagen meer hebt dan kun je of langer in beide steden blijven, of overwegen om vanaf de Grand Canyn door te rijden naar Page en Zion NP waar je kunt overnachten. Bij Page kun je Horseshoe Bend (een prachtig uitzichtpunt over de Colorado River) en Antalope Canyon (een kleine canyon uitgesleten door water, heel mooi) bezoeken. En in Zion NP kun je een middag door brengen met een aantal korte wandelingen door het prachtige park.
Laatst gewijzigd door RiverCola op 24 sep 2010, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Katja
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat een FANTASTISCH nieuws!!! Ik hoop dat jullie een geweldige reis hebben.
-
MisterCrazy
- Amerika-ontdekker
@ RiverCola,
Super! Dank je wel voor de tips. Ga zeker dit lijstje meenemen en met het andere stel even bespreken.
We gaan vrijdag de 1e weg en komen zondag de 10e terug...
Super! Dank je wel voor de tips. Ga zeker dit lijstje meenemen en met het andere stel even bespreken.
We gaan vrijdag de 1e weg en komen zondag de 10e terug...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht