Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis KiMa: realistisch reisplan?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis KiMa: realistisch reisplan?

Bericht door Martin & Marianne »

Als je Monument Valley wilt bezoeken kun je dat beter tussen de GC en Page doen, al dan niet met een overnachting. Als je er overnacht - wat wel een aanrader is - en je rijdt de volgende dag naar Page, dan heb je daar ook nog voldoende tijd voor Antelope Canyon etc.

Marianne
KiMa
Amerika-ontdekker

Bericht door KiMa »

Marianne, bedankt voor je reactie.

Ik heb even gekeken of overnachting in Monument Valley een optie zou zijn maar het View Hotel zit vol, was ook wel te verwachten natuurlijk.
Misschien komt er op een later tijdstip nog iets vrij maar daar kunnen we niet van uitgaan.

Dus we kunnen dan alsnog Monument Valley opnemen in de route van Grand Canyon naar Page, en rijden dan een stukje dubbel of
we nemen Monument Valley mee in de route tussen Page en Bryce en rijden dan een stuk om. Wat is wijsheid?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Er is bij MV meer dan het View Hotel, hoewel dat natuurlijk wel prachtig (en duur) is. Wij hebben in 2008 overnacht in een cabin op de campground bij Goulding's en je zou ook nog bij Goulding's Lodge kunnen kijken.
Page - MV - Bryce op 1 dag lijkt me niet te doen, hoe wil je dan rijden? Dat is een behoorlijke omweg als je geen dubbele stukken wilt doen. Wel mooi hoor.

Marianne
KiMa
Amerika-ontdekker

Bericht door KiMa »

Wij dachten dan vanuit Monument Valley via de Route 95, de Route 24 en de Route 12 naar Bryce te rijden.

Op Googlemaps wordt aangegeven dat dit zo'n 700 km zou zijn. Gekkenwerk?

Las net namelijk ook dat met name op die Route 12 je flink beperkt wordt in je snelheid.

Ik heb ook gekeken bij Goulding's en daar was nog wel plek in een cabin. Overnachten of doorrijden- what to do?

Kim
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Van Monument Valley naar Bryce zal wel gaan, wij hebben dat ook eens gedaan. Maar ik dacht te begrijpen dat je in 1 dag vanuit Page via MV naar Bryce wou gaan, dat leek me iets te veel.
En die cabin? Doen!

Marianne
KiMa
Amerika-ontdekker

Bericht door KiMa »

Dat was ook de bedoeling hoor, maar net wat je zegt, dat gaat teveel worden. De route die we nu hebben staan is als volgt:

4-9-2010 zaterdag Amsterdam Los Angeles
5-9-2010 zondag Los Angeles Kingman
6-9-2010 maandag Kingman Grand Canyon
7-9-2010 dinsdag Grand Canyon Monument Valley
8-9-2010 woensdag Monument Valley Page
9-9-2010 donderdag Page Bryce Canyon
10-9-2010 vrijdag Bryce Canyon Zion NP
11-9-2010 zaterdag Zion NP
12-9-2010 zondag Zion NP Las Vegas
13-9-2010 maandag Las Vegas
14-9-2010 dinsdag Las Vegas Lone Pine
15-9-2010 woensdag Lone Pine Yosemite NP
16-9-2010 donderdag Yosemite NP
17-9-2010 vrijdag Yosemite NP San Fransisco
18-9-2010 zaterdag San Fransisco
19-9-2010 zondag San Fransisco
20-9-2010 maandag San Fransisco Monterey
21-9-2010 dinsdag Monterey Cambria
22-9-2010 woensdag Cambria Los Angeles
23-9-2010 donderdag Los Angeles
24-9-2010 vrijdag Los Angeles
25-9-2010 zaterdag Los Angeles Parijs
26-9-2010 zondag Parijs Amsterdam

Toch voelt 'ie nog niet helemaal lekker. Het stukje tot aan Zion vind ik eigenlijk best onrustig, nergens langer dan een nacht blijven.
Aan de andere kant zijn de afstanden tussen de verschillende plekken niet zo heel lang dus wat dat betreft houd je ook wel weer tijd over.......lastig, lastig.

Iemand nog wijze raad?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Beetje laat met de "wijze" raad (ben net terug) maar ik zou helemaal vergeten om van Monument Valley via 95 en 12 naar Bryce te rijden. Dit is een van de mooiste routes ter wereld maar het is eeuwig zonde om hier doorheen te jagen en je komt vast nog wel eens terug. Als je MV in de route wil opnemen zou ik het doen zoals in je schema staat. Ga dan logeren in Kayenta, dan is het de volgende dag minder dan 2 uur rijden naar Page. Je wint een uur tussen MV en Page (Az kent geen zomertijd muv het Navajo reservaat). Dat uur verlies je tussen GC en MV, tussen Page en Utah (Bryce) en je wint weer een uur tussen Utah en Nevada (ingewikkeld, ? Jazeker...)
Yeehaw
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

De afstanden per dag van Kingman tot Zion vallen mee.
Wanneer je 1 v.d. dagen in LA (weer) naar het begin verplaatst, dan begin je iets rustiger en kom je de dag na Labor Day bij de Grand Canyon.
Johan
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer