Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Armoede in de VS neemt sterk toe

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Ik kan niet spreken over andere steden maar mijn gevoel is duidelijk dat in Chicago een groot aantal bedelaars de straten afloopt om een drug of alcohol verslaving te kunnen bekostigen.

Ik geef absoluut nooit geld aan bedelaars. Van de streetwise verkoper tegenover de Starbucks koop ik een krant of ik breng hem een muffin. Voor iemand die zegt honger te hebben, koop ik een broodje. Maar ik voel er weinig voor om met cash iemands drugverslaving te financieren. En dat is helaas vaak wat er gebeurd.

De populatie bedelaars groeit gestaag in de zomermaanden, wat mij doet vermoeden dat om de een of andere "twisted" manier, deze gekozen lifestyle dus nog steeds rendeert. Klinkt hard, misschien, maar ik denk dat voor een behoorlijke groep bedelen 1. een goed rendement oplevert (vergelijk maar met $5.35 minimum uurloon) en bovendien veel vrijheid biedt.

Er zijn natuurlijk ook de echte trieste gevallen maar het lijkt dat die de geboden opvang kunnen vinden en er gebruik van maken.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Jan, ik houd er hetzelfde principe op na: het geven van eten/drinken, eventueel kleding. Maar in onze vorige woonplaats stond altijd een bedelaarster met haar buggy met kind van ong. 3 jaar), en toen ik dat kind een pakje Vitabis koeken gaf, klopte ze dat gewoon uit de handen van het kind, en zei "Geld! Geld heb ik nodig!". Toen schrok ik toch wel even! :(
Afgelopen week las ik nog een interview met iemand die in Brussel op de straat leeft, tesamen met zijn hond (na faillissement + echtscheiding), en hij zei dat hij inderdaad "goed boerde". Hij stond om 5.00 AM op, want hij wou de mensen treffen als ze naar hun werk gaan, 's morgens geven ze meer dan 's avonds, zei hij...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Ik geef ook nooit geld.. daar help je ze niet mee, het is meestal voor drugs ..
Laatst gewijzigd door Sandy op 27 okt 2005, 14:16, 4 keer totaal gewijzigd.
Sandy
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

"Geef om hem, niet aan hem"

(Rotterdamse campagne)
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME