Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Korte wandeling GC; South Kaibab of Bright Angel trail
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Korte wandeling GC; South Kaibab of Bright Angel trail
Ik ben sinds gisterenavond terug en onze laatste stop was de grand canyon.
Heb er eergisteren de SKT gelopen. Ik ben absoluut geen geoefende wandelaar, maar vond het zeker de moeite. Als je deze trail doet zowiezo doorlopen tot aan de Cedar Ridge, dus nog een klein stukje verder dan het OOh AAh punt.
Wij zijn begonnen rond 15u30 en waren terug boven om 17u30. Dit met een lange stop aan Cedar Ridge om wat foto's te nemen.
Wel tamelijk wat zon gehad, maar wel tedoen qua warmte.
Op de trail heb je dus geen water, maar bij het begin van de trail kan je wel drinkwater nemen. Wij hadden 6 kleine flesjes water mee voor 2 personen en dit was zeker nodig!
Wij waren ook aan het twijfelen, maar hadden op onze reis mensen tegen gekomen die beide trails gelopen hebben en zei hebben ons de SKT aangeraden, omdat deze betere zichten geeft op de canyon.
Annelies
Heb er eergisteren de SKT gelopen. Ik ben absoluut geen geoefende wandelaar, maar vond het zeker de moeite. Als je deze trail doet zowiezo doorlopen tot aan de Cedar Ridge, dus nog een klein stukje verder dan het OOh AAh punt.
Wij zijn begonnen rond 15u30 en waren terug boven om 17u30. Dit met een lange stop aan Cedar Ridge om wat foto's te nemen.
Wel tamelijk wat zon gehad, maar wel tedoen qua warmte.
Op de trail heb je dus geen water, maar bij het begin van de trail kan je wel drinkwater nemen. Wij hadden 6 kleine flesjes water mee voor 2 personen en dit was zeker nodig!
Wij waren ook aan het twijfelen, maar hadden op onze reis mensen tegen gekomen die beide trails gelopen hebben en zei hebben ons de SKT aangeraden, omdat deze betere zichten geeft op de canyon.
Annelies

- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Zou voordat ik aan deze trail begin wel even informeren of er daadwerkelijk drinkwater is, het komt namelijk regelmatig voor dat de (bovengrondse) leiding kapot is door vorst of land/rock slides en dan is er dus geen drinkwater bij het eerste rustpunt.Als je nog nooit in de canyon geweest bent, zou ik kiezen voor Bright angel trail. Reden: er is drinkwater!
en voor de echt juiste info moet je echt wel naar het backcountry office, dit jaar heb ik ondervonden dat ze in het visitor centre aangaven dat er een pipeline was gebroken en dus zelf voor water moesten zorgen. maar toen ik ging informeren in het back country office voor mijn rim to rim hike zeiden ze mij dat de lines are fixed...Rob schreef:Zou voordat ik aan deze trail begin wel even informeren of er daadwerkelijk drinkwater is, het komt namelijk regelmatig voor dat de (bovengrondse) leiding kapot is door vorst of land/rock slides en dan is er dus geen drinkwater bij het eerste rustpunt.Als je nog nooit in de canyon geweest bent, zou ik kiezen voor Bright angel trail. Reden: er is drinkwater!
je kan voor de zekerheid ook altijd een waterfilter of tabletten meenemen om water te zuiveren, maar dan moet je wel minimaal tot indian gardens wandelen (bright angel trail) want eerder kom je geen rivier tegen langs je pad. als ik lange wandelingen maak is dit trouwens altijd een filter bij me.
-
- Amerikakenner
Wij gaan slapen in de Bright Angel lodge. Is het doenbaar om bij de eerste schemering of zelfs in het donker te vertrekken, om zo zonsopgang tijdens de wandeling te beleven, en ook wel om de ezels voor te zijn?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn dochter heeft in juni de SKT gedaan. Ze hebben de eerste bus naar de trailhead vanuit de Bright Angel Lodge genomen, ik geloof dat ze om half 5 vertrokken.
Het was prachtig om naar beneden te lopen en de zon langzaam te zien opklimmen. Ze zijn tot aan Cedar Ridge gegaan. Ik zal nog even vragen of ze nog ezels tegengekomen zijn, maar ik heb haar daar niet over gehoord. Het was er erg rustig.
De foto's op mijn wandelsite zijn van haar. Ze hebben het in een uur of 2 gedaan, dus sneller dan de 3 uur die ik op de site aangeef.
Marianne
Het was prachtig om naar beneden te lopen en de zon langzaam te zien opklimmen. Ze zijn tot aan Cedar Ridge gegaan. Ik zal nog even vragen of ze nog ezels tegengekomen zijn, maar ik heb haar daar niet over gehoord. Het was er erg rustig.
De foto's op mijn wandelsite zijn van haar. Ze hebben het in een uur of 2 gedaan, dus sneller dan de 3 uur die ik op de site aangeef.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 06 aug 2012, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Wij hebben beide trails al verschillende keren gelopen en in het donker vertrekken is zeker te doen, soms zelfs aan te raden (hangt ervan af hoe ver je wil wandelen).jerommeke10 schreef:Wij gaan slapen in de Bright Angel lodge. Is het doenbaar om bij de eerste schemering of zelfs in het donker te vertrekken, om zo zonsopgang tijdens de wandeling te beleven, en ook wel om de ezels voor te zijn?
Op het BAT kom je waarschijnlijk meer muilezels tegen dan op het SKT, hoewel er daar ook zijn. Als je voor BAT kiest, vertrek je wanneer je zelf wilt, als je SKT gaat doen moet je de shuttlebus nemen. Als je op de bus zit duurt het nog ongeveer 40 minuten vooraleer je daadwerkelijk aan Yaki Point bent en aan je hike kan beginnen.
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
-
- Amerikakenner
Thanks Lilo en Marianne
Ik heb nu ook gelezen dat de eerste hikers bus om 4u00
reeds vertrekt. Dat had ik niet gedacht. We zullen ter plaatse beslissen, maar dat we vroeg, heel vroeg vertrekken staat wel vast nu. Enig idee of er ook firepits zijn in Cedar Ridge of Indian garden? Tot daar willen we gaan. Lijkt me fantastisch: naar beneden, ontbijtje met eieren en dan heel langzaam terug naar omhoog.
Marianne, jouw wandelsite had ik uiteraard reeds bestudeerd en ik had gezien dat die fotootjes met een mooi ochtendlicht getrokken waren.
Een paar ezels meer of minder maakt natuurlijk niet uit
, maar het hoeft geen snelweg te worden.
Ik heb nu ook gelezen dat de eerste hikers bus om 4u00

Marianne, jouw wandelsite had ik uiteraard reeds bestudeerd en ik had gezien dat die fotootjes met een mooi ochtendlicht getrokken waren.
Een paar ezels meer of minder maakt natuurlijk niet uit

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht