Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zwangerschap en bevallen in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
LoneStar78
Amerika-newbie

Re: Zwangerschap en bevallen in Amerika

Bericht door LoneStar78 »

RayRiley, ik weet niet wat je huidige situatie nu is, maar hier wat informatie van eigen ervaringen:

1. Als je alleen een basisverzekering in Nederland hebt, dan worden de kosten absoluut niet gedekt van kosten bevallen in het buitenland. Ook een reisverzekering biedt geen uitkomst voor aanvullende dekking, aangezien je specifiek naar de US bent gereisd om te bevallen. De reisverzekering dekt alleen aanvullend voor noodhulp. Je hebt dus minimaal een uitgebreide aanvullende verzekering nodig. Deze kosten voor de US minimaal 150-180 Euro per maand bovenop de basisverzekering en zijn specifiek bedoeld voor expats of wereldreizigers. Als je een dergelijk verzekering nog niet hebt, dan biedt dit weinig soelaas, aangezien zwangerschap een pre-existing condition is en om die reden niet te verzekeren. De kosten van bevallen en de pre-natale zorg zijn erg hoog hier (geloof dat onze bevalling in totaal zo'n US$ 80,000 kostte).

2. Thuisbevallen is in principe zeer ongebruikelijk en in sommige staten zeker niet aan te raden. De zorg voor zwangere vrouwen is hier overigens van heel hoog niveau in vergelijking met Nederland. Ons kindje is ook hier geboren, de zorg voor hem was fantastisch. Als vrouw hoef je geen pijn te voelen, een epiduraal prik is standaard, wat toch heel anders is dan de Spartaanse methoden in Nederland. Ook moet je minimaal nog een dag in het ziekenhuis blijven en bij een keizersnede minimaal twee dagen.

3. Kraamzorg is ongebruikelijk. Je kan overigens Doula services inhuren (ook tijdens de bevalling). Ik was destijds nog verzekerd in Nederland en had daarom recht op kraamzorg. Die heb ik hier via een centrum kunnen regelen, echt op en top bevallen.

4. Als je kind in de US geboren wordt is het automatisch een Amerikaans staatsburger. Na opvraag van het geboortecertificaat kan je gewoon op de meeste postkantoren een paspoort aanvragen. Ongeveer 4 weken na de aanvraag ligt deze op de mat (tenzij je versneld nodig hebt). Het kind is ook automatisch Nederlander in het geval moeder dan wel vader Nederlands is. Het verdiend aanbeveling om (zelfs als je in de US blijft wonen voor langere tijd of wellicht permanent) om het geboortecertificaat te laten registreren in Nederland. Zodoende kan je kind altijd als hij/zij besluit in NL te gaan wonen eenvoudig een uittreksel geboorteregister opvragen.

Mocht je nog meer vragen hebben of ervaringen willen weten, vraag gerust.
Bramster
Amerika-expert

Re: Zwangerschap en bevallen in Amerika

Bericht door Bramster »

Natuurlijk Van Harte Gefeliciteerd met je zwangerschap !

>en ik wil absoluut bevallen in Amerika.

Kan ik goed begrijpen, maar "citizenship tourism" is nmm niet echt iets positiefs.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer