Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eindelijk een uitnodiging voor het interview

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

rene.jager schreef:Nou moet je me toch wat uitleggen... (waarschijnlijk heb ik iets gemist of zo) Je lokatie is Antwerpen België, maar je schrijft (NJ). Voor het gemak lees ik dat maar als New Jersey. :shock: :dunno:
I'm mixed up
:lol: Sorry voor de verwarring, René. Wij wonen momenteel nog wel in de provincie Antwerpen, maar verhuizen volgend jaar naar New Jersey. En ondertussen ben ik al wat bezig met de voorbereiding, zoals het bekijken van de huizenmarkt, kwestie van een zicht te hebben op de prijzen, en op wat gangbaar is ginder. (en soms denk ik dat ik dat beter niet zou doen, want als ik die prijzen zie...)
Maar nu hoef jij niet meer 'mixed up' te zijn.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

rene.jager schreef:
kastelke schreef: Spijtig dat je niet in onze regio zit (NJ), anders had je ons ook al wat verder kunnen helpen...
In ieder geval hee veel succes met je interview!
Nou moet je me toch wat uitleggen... (waarschijnlijk heb ik iets gemist of zo) Je lokatie is Antwerpen België, maar je schrijft (NJ). Voor het gemak lees ik dat maar als New Jersey. :shock: :dunno:

I'm mixed up
Daar gaan ze naar toe :lol: zitten nu nog in Belgie :?
Rob
laska
Amerikafan

Bericht door laska »

Richard,

Fijn om te horen dat er nou eindelijk vooruitgang in je procedure zit.

Ik hoop dat je lekker veel huizen over heel de USA gaat verkopen zodat je binnenkort genoodzaakt bent om je per Citation Excel te verplaatsen. ( je reiskosten kun je zo ook nog als onkosten opvoeren :D
Was that for us?
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

laska schreef:Richard,

Fijn om te horen dat er nou eindelijk vooruitgang in je procedure zit.

Ik hoop dat je lekker veel huizen over heel de USA gaat verkopen zodat je binnenkort genoodzaakt bent om je per Citation Excel te verplaatsen. ( je reiskosten kun je zo ook nog als onkosten opvoeren :D
Exactly my idea Laska :wink:

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Door mijn blijheid had ik de datum verkeerd gelezen, het is 21 September i.p.v. de 25e. Ach ja nog sneller dan :D

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
rperre
Amerika-expert

Voorbereidingen

Bericht door rperre »

Hoi allen,

kunnen diegene die dit interview al gehad hebben mij misschien wat tips geven over wat ik niet moet vergeten en wat ik zeker moet voorbereiden?

Ik neem alles mee dat ik kan vinden dat er op wijst dat wij bij elkaar wonen en gewoont hebben (foto's, bankafschriften, hypotheek acte, trouwbewijzen, autopapieren, verzekeringen, coorporation papieren, etc...)

Eigenlijk bedoel ik meer...... wat voor vragen kan ik verwachten, moet ik bv even in de commendments duiken en/of wat amerikaanse geschiedenis leren of wat?

Richard
olavski
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door olavski »

Wat betreft je mee moet nemen, dat staat allemaal in die brief (die heb ik ook namelijk, mijn gesprek is eind oktober) maar wat betreft de vragen ben ik ook wel benieuwd. ;)

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Hey olavski, ja dat ben ik op dit moment allemaal bij elkaar aan het rapen, en ik ben blij dat ik niet de enige ben met "vragen!!!"
:wink:

Richard
olavski
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door olavski »

Ik heb de hele boel al compleet, met dank aan m'n vrouw. ;)

Wat rest zijn de ervaringen van mensen die al een 'interview' hebben gehad.

M'n vrouw was Canadees en werd US citizen, de vragen die zij kreeg waren belachelijk: Hoeveel Staten heeft de VS, wat voor werk doe je, en ....... klaar. :mrgreen:

Ik ga van een iets pittiger interview uit alhoewel mijn gesprek op het consulaat om hier te komen ook een lachertje was.

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Nee, hoor, hoeft helemaal niet pittiger. Ik heb drie verschillende interviews gehad (twee keer groene kaart, een keer citizenship (bij die laatste moet je inderdaad vragen over de VS beantwoorden)) en ze waren allemaal een peuleschil. Zolang je al je papieren in orde hebt stelt het allemaal niets voor.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Richard en Olav,

Dat interview (EOS) stelt echt geen moer voor. Het is niet echt een interview, gewoon je dokumentatie overhandigen, een krabbel zetten en that's it.

Ik kan me nog herinneren dat ik meer vragen aan die gast had dan hij ons vroeg. En op het moment dat hij (of zij) je tijdelijke kaart inneemt weet je dat je goed gekeurt bent, en dan krijg je inderdaad een stempel in je paspoort en een paar weken later je green card.

Succes beide. 8)

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
laska
Amerikafan

Bericht door laska »

Ik had horror verhalen gehoord over gescheiden geinterviewd worden en vragen over kleuren van tandenborstels en meer onzinnige details. . De week voorafgaand aan het interview heb ik mijn man half gek ge-Opraht want het zou wel eens terzake kunnen doen tijdens HET INTERVIEW. De avond voor het interview hebben we in een hotel in St Louis overnacht want dan konden we in iedergeval niet te laat verschijnen.

Maar paniek om niks. Het interview was lang niet zo diepgravend als verwacht en 20 minuten later zaten we in het HardRock Cafe een of andere sandwich en een "OP de Goede Afloop" Daiquiri weg te werken.

Wellicht verschilt het vragenlijstje van regional office tot regional office. maar dit is zo ongeveer wat mij is bijgebleven.

Voordat je aan het interview begint wordt je foto genomen en wordt er een print van je rechter(?)wijsvinger gemaakt. Beiden komen op je Greencard te staan
Het hele interview zelf wordt getaped, je legt een eed af en dan is het verder gewoon het lijstje afwerken van mee te brengen papieren.
De standaard vragen die me zo te binnen schieten;

Hoe heb je elkaar hebt leren kennen,
Hoe lang we elkaar kenden voordat we getrouwd waren.
Wat voor status ik had op het moment dat we trouwden.
Wat voor werk we deden en de loonstrookjes werden bekeken.
Waar je woont hoeveel de huur/hypotheek is.
En Of het huwelijk geconsumeerd is.

Er werden kopien gemaakt van foto's/kaarten die we hadden meegebracht ( en wij hadden er niet zo veel want wij doen ongeveer een jaar met een filmrolletje:)
Verder werd er verteld welk aanvullend bewijsmateriaal er nog ontbrak. ( mijn interview kwam voor de oproep voor het medische onderzoek, de echtscheidingspapieren van mijn man moesten gecertificeerd worden en ik moest kopien van mijn oude paspoort en mijn oude I-20 formulieren opsturen.)

Hoe lang het duurt voordat je je GreenCard in de bus valt ligt aan de tijd die de background check inbeslag neemt en of alle gewenste papieren in je file zijn gechecked.

Hope this helps.
Was that for us?
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

laska schreef:Ik had horror verhalen gehoord over gescheiden geinterviewd worden en vragen over kleuren van tandenborstels en meer onzinnige details. . .
Volgens mij heb je die film Greencard iets te serieus genomen... :roll:

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
olavski
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door olavski »

Bedankt voor de heldere uitleg Petra, PeeJay en laska. :D

Gaat helemaal goed komen.

Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

laska schreef:vragen over kleuren van tandenborstels en meer onzinnige details. .
Wat moet ik me hierbij voorstellen? Tandenborstels? :?: :?: :?:

Mack
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Mack schreef:
laska schreef:vragen over kleuren van tandenborstels en meer onzinnige details. .
Wat moet ik me hierbij voorstellen? Tandenborstels? :?: :?: :?:

Mack
Weet jij niet wat een tandenborstel is? :shock:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

kastelke schreef:
Mack schreef: Wat moet ik me hierbij voorstellen? Tandenborstels? :?: :?: :?:

Mack
Weet jij niet wat een tandenborstel is? :shock:
Jawel, maar ik weet niet welke kleur hij is... :roll: :roll: :roll:

Mack
Mack
MW Drawings

rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

haha, ik weet mijn eigen tandenborstel kleur niet eens 8)

Bedankt voor de uitleg allen!

Richard
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

De mijne is groen/geel... :mrgreen:

Maar ik snap nog steeds niet wat nu de link is tussen het interview voor de green card en de kleur van een tandenborstel... :dunno: Of ben ik dan heel dom? :? Of word ik hier heel erg in de maling genomen? :withstupid:

Afbeelding

Mack
Mack
MW Drawings

Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Mack schreef:De mijne is groen/geel... :mrgreen:

Maar ik snap nog steeds niet wat nu de link is tussen het interview voor de green card en de kleur van een tandenborstel... :dunno: Of ben ik dan heel dom? :? Of word ik hier heel erg in de maling genomen? :withstupid:

Mack
Je hebt duidelijk die film Green Card niet gezien. Maar ja, dat is ook alweer een oudje.
Het komt erop neer dat als je samenwoont/getrouwd bent je de kleur weet van elkaar's tandenborstel. Daar gaan zij vanuit tenminste.
Als je niet bij elkaar woont zou je dat niet kunnen weten.
Ik weet niet hoe ik het duidelijker uit moet leggen. Snap je het een beetje?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer