Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Etiquette op straat

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Etiquette op straat

Bericht door headhunterke »

Ik heb ook wel verschillende antwoorden klaar hoor, maar het wordt dacht ik toch geapprecieerd als je ook vraagt hoe het met diegene waarmee je praat gaat.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Arlette
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Arlette »

Om nog eens even terug te komen op het roken (nu we na lange tijd terug de VS gaan opzoeken :thumbup: ) We gaan binnen 3 weken naar LA, Oahu en Las Vegas en nu kreeg ik via facebook een berichtje dat er op verschillende plaatsen in Hawaii (voornamelijk parken en stranden) niet (meer) mag gerookt worden. Waarschijnlijk staat dit aan de ingang van de parken wel aangegeven maar aan de stranden?? (niet op het zand, wel op de dijk :oops: ) Maar hoe weten we dit nu in het algemeen? (Mijn zus vertrekt in juni naar het zuidwesten en die wil dit ook wel weten :wink: ) Is er ergens een website of zo waar al die rechten en plichten te vinden zijn per regio of stad? Of mag mijn man gewoon een sigaretje opsteken en op goed geluk hopelijk de 'boete' ontlopen? :mrgreen:
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Petra/VS schreef: @Roel -- deur openhouden mag dan een algemene omgangsnorm zijn, het valt me altijd op in Nederland, hoe weinig mensen dat voor degenen, die achter hen aankomen, doen. Vooral toen ik met kleine kinderen reisde, waren er maar weinig mensen, die even de deur openhielden, zodat ik er met de wandelwagen door kon. Wie weet is dat in de afgelopen vier jaar, sinds ik voor het laatst daar was, verbeterd, dat kan natuurlijk. .
Even een oude quote posten.

Ja dat is denk ik nog steeds zo. Ik hou altijd de deur open en dan zeggen de vrouwen meestal "Eindelijk een galante man!". :lol:
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Tegenwoordig kun je er in de VS beter van uitgaan dat roken niet mag, tenzij duidelijk aangegeven is dat het wel mag. Dat geldt niet alleen voor cafe's, restaurants en hotels, maar ook voor steeds meer parken, stranden, andere natuurgebieden en soms zelfs gewoon op straat in een stad.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

het viel me vorige week in New York op dat er zo weinig op straat gerookt wordt
soms zag je wel iemand roken bij de deur van een winkel of gebouw of zo, maar die stonden dan meestal weggedraaid van de stoep, ik heb eigenlijk bijna niemand met een sigaret over straat zien lopen, behalve duidelijke toeristen

en idd, ik vind de meeste Amerikanen best beleefde mensen en het valt me steeds op dat ik automatisch ook veel meer thank you en zo ga gebruiken als ik in Amerika ben,
niet dat ik hier in België lekker lomp doe, maar er zijn hier gewoon veel minder aanleidingen om dankjewel te zeggen tegen iemand :?
Gast

Bericht door Gast »

Ik merk ook dat hier veel minder op straat gerookt wordt, als je dan ergens staat te roken, voel je je toch wel bekeken. Ben er zelf gelukkig onlangs mee gestopt :thumbup:

Toen mijn man naar NL was voor zaken viel het hem op dat er in NL zoveel gerookt werd en er overal zoveel peuken op de grond lagen.
Arlette
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Arlette »

Oei dan zullen we maar best een beetje oppassen (en in een steegje gaan staan roken :lol: ) Maar als ik het zo hoor dan zullen we het ter plaatse maar bekijken denk ik; we zullen het dan wel snel genoeg merken in hoeverre mijn man eventueel kan roken. Maar toch allemaal bedankt voor de reacties. :clap:
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

En anders, vraag het aan iemand of je daar mag roken.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer