Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

automatic - remmen op de motor

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: automatic - remmen op de motor

Bericht door LeenG »

Merci, ik zie dat een heleboel auto-liefhebbers zich hebben laten gaan, :D

Ik heb intussen gereserveerd bij Budget, cat D, bv Ford Fusion. Is niet zo'n grote bak maar wij reizen met 2 en dit lijkt ons meer dan voldoende.
Er staat wel niks bij vermeld van welke motor er dan onder de kap zit dus ik heb geen idee hoe zwaar de motor zal zijn.
Zijn de meeste huurauto's eigenlijk diesels?
Laatst gewijzigd door LeenG op 23 feb 2009, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Nee allemaal benzine, diesel wordt (nog) weinig gebruikt in Amerika.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

fusion komt met een 2.4 liter 4 cilinder of 3.0 liter V6. Geen van twee is een straf
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

Bedankt Ned,
ik ben een echte auto-analfabeet dus ik heb geen idee wat dat betekent :D
maar als je zegt dat het goed is, dan geloof ik jou :D
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Mijn ouders hadden de afgelopen twee weken een Ford Escape XLT met een 3.0 V6 motor, en wat een heerlijke motor was dat! Superstil, en supersnel.

De automaat had naast de P, R, N, en de D alleen maar een L - geen 2 of 3. Bij lange afdalers met 40 mph was het echter geen aanrader om van de D naar de L in te gaan, omdat de motor dan wel erg veel toeren ging maken (zo tegen de 6000). Ook het motorgeluid was behoorlijk hard, en klonk niet echt gezond. Vandaar dus toch maar terug in de D en (bijna) de hele tijd de voet op de rem - het was immers "toch maar" een huurauto... :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Jozzy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Jozzy »

Hmm, als je dan niet de mogelijkheid hebt om op de motor te remmen (en dat wordt inderdaad lastig met alleen een L), lijkt het mij ook niet zo'n slim idee om de voet constant op het rempedaal te houden! Dan hebben de remmen namelijk helemaal geen tijd om af te koelen en kun je dus zonder werkende remmen komen te zitten. Oké, je moet het behoorlijk bont maken wil dat gebeuren, maar áls het je overkomt sloop je aanzienlijk meer dan alleen je huurauto... :? In zo'n geval is het beter om het rempedaal om de zoveel tijd kortstondig maar vrij diep in te trappen en verder de auto gewoon maar naar beneden te laten rollen (wel in D, nooit in N!). Als je vervolgens weer te snel dreigt te gaan het rempedaal weer kort en vrij diep intrappen. Zo heb je nooit al te veel snelheid, maar worden je remmen niet te warm.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Dennis, het knopje links onderaan de pook, heb je dat wel eens ingedrukt?
veg_eric
Amerika-ontdekker

Bericht door veg_eric »

Dento schreef:Mijn ouders hadden de afgelopen twee weken een Ford Escape XLT met een 3.0 V6 motor, en wat een heerlijke motor was dat! Superstil, en supersnel.

De automaat had naast de P, R, N, en de D alleen maar een L - geen 2 of 3.
Kon de pook niet een klein beetje naar links of rechts?

Mijn Jeep leek ook alleen maar D te hebben, totdat ik de pook naar links trok.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Luc1 schreef:
Gerobobiseerde bakken zijn eigenlijk dan weer geen automatische, maar meestal met een dubbele koppeling.
De "robot" schakelt voor jou. Groot voordeel hiervan : het verbruik ligt veel lager dan bij klassieke automaten.

Luc
1 op 6 :roll: :lol:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer