Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zuid West reis voor 2 ouwetjes !!!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Zuid West reis voor 2 ouwetjes !!!

Bericht door markro »

Hèlen schreef:America ligt toch wat anders . De afstanden zijn enorm blijkt met hele streken waar geen hotel te vinden is. Ik kon er niet van slapen vannacht en zag ons al in de bergen enz rijden zonder een plaats tegen te komen waar we konden overnachten.
Hèlen, misschien ben jij al in het bezit van een goede landkaart en/of reisgids, zo niet, schaf voor de gemoedsrust een goede landkaart aan en een gedegen reisgids. Of leen bij de bibliotheek reisgidsen.
Als landkaart kan ik de Rand McNally kaarten aanbevelen van uitgeverij Hallwag. Deze zijn vrij gedetailleerd, bezienswaardigheden staan vermeld, mooie routes aangegeven, inclusief kleine aparte landkaartjes van nationale parken en een paar steden. Je zal voor jullie reis de delen 5 en 6 nodig hebben. Te koop bij de ANWB en sommige boekhandels. Ook via internet te bestellen o.a. bij Tioga Tours (Reisgidsen en landkaarten).

Kijk voor reisgidsen eens in dit topic over reisgidsen en dan mijn bericht.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Rand McNally werkt ook prima online voor afstanden en rijtijden: http://www.randmcnally.com/rmc/directio ... eInput.jsp
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
alje
Amerikafan

Bericht door alje »

Mocht je Tijuana willen zien (Mexico), dat is nog geen 10 mijl van San Diego. Je kunt zo de grens over lopen en 's middags weer terug. Volop parkeerruimte aan de grens (auto mag niet mee!). Is wel apart om een toch heel ander land even te beleven - hoewel er ook weer niet overdreven veel te zien is.
Joyce24
Amerikafan

Bericht door Joyce24 »

Wat ontzettend gaaf en stoer van jullie!!

Veel plezier met de voorpret :wink:
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Een originele route. En daar ben ik op zich dol op (wij hebben nog nooit een 'standaardroute' gereden). Maar zoals anderen al aangaven zijn jullie erg vroeg Lassen en Crater Lake NP. Bij de laatste waren wij vorig jaar op 11 juni en er was nog maar een klein stukje van de zuidrim sneeuwvrij gemaakt (desondanks zeer tevreden dat we er toch zijn geweest). Misschien kun je in plaats het Oregon-deel een route via Moab en Capitol Reef doen:
Grand Canyon NP - Page
Page
Page - Monument Valley
Monument Valley - Moab (reserveren, zeker weekends en ook in april)
Moab
Moab
Moab - Goblin Valley SP - Torrey (eventueel nog een nacht)
Torrey - Bryce
Bryce - Springdale (Zion)
Johan
Laatst gewijzigd door johan1973 op 28 jan 2009, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Misschien kun je in plaats het Oregon-deel een route via Moab en Capitol Reef doen:
Grand Canyon NP - Page
Page
Page - Monument Valley
Monument Valley - Moab (reserveren, zeker weekends en ook in april)
Moab
Moab
Moab - Goblin Valley SP - Torrey (eventueel nog een nacht)
Torrey - Bryce
Bryce - Springdale (Zion)
Twee zielen, één gedachte: zo mooi, Moab is mijn favoriete Amerikaplekje.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Twee maanden naar ZuidWest USA en dan niet naar Moab?? Foei, ga je schamen !! :D :wink:
Moab is ook één van onze favoriete plekken in Amerika. Het is een heel gezellig plaatsje met een schitterende omgeving. Onze volgende reis willen we er minstens 4 dagen doorbrengen.
Ik zou het zeker niet overslaan.

Marjon
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Is er trouwens een reden waarom jullie 4 dagen naar Powell Butte in Oregon willen? Want het Oregondeel van jullie route zou misschien toch een stukje aangepast moeten worden in verband met Crater Lake en Lassen Vulcanic (gesloten door tijd van het jaar).
Hèlen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Hèlen »

We willen naar Powell Butte,omdat we daar familie willen bezoeken.
groetjes
Hèlen
http://www.helenenalbert.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Als je in Powell Butte verblijft bezoek dan ook eens het leuke plaatsje Bend. Wij vonden het leuker dan Sisters.
Een mooie rondrit is de Cascades Lake Scenic Byway maar ik weet niet of je die helemaal kunt rijden in April. http://www.byways.org/explore/byways/2144/
Wij zijn ook verliefd geworden op Smith Rock State Park vlakbij Redmond: http://www.oregonstateparks.org/park_51.php

Ons reisverslag van Oregon: (25 tm 28 juli) http://wunnik2008.web-log.nl/
Marjon
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb Hèlen per pb beloofd me te buigen over een mogeljke route met reistijden en afstanden. Bij deze:
Ik heb me eens over jullie voorgestelde route gebogen en gezien dat jullie vooral heel veel rijtijden heel erg ruim hebben ingeschat. De afstand San Diego – Palm Springs bijvoorbeeld staat bij jullie op 6 uur, terwijl dat maar 3 uur en een kwartier is. Zo zie ik nog veel meer, ik denk dat de rijtijden jullie heel erg zullen meevallen. De gebruikte routeplanner (Streets & Trips) schat het altijd best goed in. Natuurlijk zijn dit tijden zonder rustpauzes!

Ik heb de vrijheid genomen jullie wensen/plannen onder de loep te nemen, hier en daar bij te stellen en suggesties van andere forumleden in te passen. Ik hoop dat jullie er wat mee kunnen, het is en blijft jullie reis en jullie kunnen alles op z’n kop gooien hoor. Ik hoop alleen wat lijn aan te kunnen geven. Waar ik tips/overnachtingsplaatsen heb, plaats ik die, anders kan het forum zich nog uitleven!

1 april : Amsterdam – San Francisco
2, 3 april: San Francisco – Gilroy – Monterey (2 uur, 180 kilometer)
Het stuk kust tussen San Francisco en Monterey is niet het mooiste stuk. In Gilroy liggen outletcenters en een prima Wal*Mart Super Center vlak langs de weg op de kruising tussen de 101 en de 152. Fijn om de auto vol te laden met allerlei benodigdheden voor onderweg en voor een goede lunch (restaurants volop). Vanaf daar is het maar een goed half uur naar Monterey.

4 april: Monterey – Big Sur – Pismo Beach (2,5 uur, 234 km)
In Monterey zouden jullie eerst het Bay Aquarium kunnen bezoeken, dan is de mist wat opgetrokken langs de kust als je de kustroute gaat rijden. Onvergetelijk mooi trouwens. Onderweg kom je bijna langs Hearst Castle, eventueel een bezoek waard en natuurlijk langs de beroemde zeeleeuwenkolonie (ook vlak bij San Simeon). Overnachten in Pismo Beach lijkt me gezelliger dan in San Luis Obispo. Suggestie voor overnachting: Kon Tiki Inn, Pismo Beach.

5 april: Pismo Beach – Santa Barbara (1,5 uur, 155 km)
Volgens zeggen is Santa Barbara gezelliger dan Ventura. Dit stuk zou ik niet helemaal langs de kust rijden, maar Highway 101 volgen.

6 april: Santa Barbara – Los Angeles (1,5 uur , 152 km)
7 en 8 april: Los Angeles

9 april: Los Angeles – San Diego (2 uur, 194 km)
10 en 11 april: San Diego tip: met de Old Town Trolley langs alle bezienswaardigheden, hop on hop off, hele dag in en uitstappen waar je wilt. Beginnen bij Bazar del Mundo bij de Old Town (parkeerplaatsen). Erg leuk! Vergeet Hotel del Coronado niet. En een dagje Seaworld, wij vonden het geweldig (2 keer al!)? Haven, vliegdekschip? Of Mexico, maar dan wel met de bus, de meeste mensen vinden het niks, echte toeristenval.

12 april: San Diego – Palm Springs (3 uur/15 min, 312 km)
Lekker stadje, wat eten, beetje zwemmen? Outlet stores, golfen, alles kan.

13 april: bezoek Joshua Tree National Park, terug naar Palm Springs om te slapen (route door het park 150 km in ongeveer 1,5 uur zonder stops, maar die maak je wel natuurlijk)

14 april: Palm Springs – Prescott (547,9, 5 uur/15 min)

15 april: Prescott (via Sedona, mooi!) naar Grand Canyon Village (2,5 uur, 205 km)
Overnachten aan de Rim?
16 april: Grand Canyon (een nacht kan ook)

17 april: Grand Cayon – Page (2,5 uur, 223 km)
18 april: nog een dag Page: Antelope Canyon, Lake Powell ……..

19 april: Page – Monument Valley (bijna 3 uur, 198 km)

20 april: Monument Valley – Moab (2,5 uur, 270 km )
Hier ben ik brutaal geweest en heb ik Chinle weggelaten. Het maakt de kronkel onnodig lastig, geeft veel heen en weer rijden en jullie zien al zoveel moois. Op zich laat het schema ruimte genoeg om het alsnog in te passen, maar Moab biedt denk ik veel meer moois! Je kan naar Moab via de prachtige 261 met onderweg Moki Dugway, Muley Point, Horsehoe Bend en meer (advies van het forum is nodig denk ik)

21 april: Arches (vanuit Moab)
22 april: Canyonlands – Dead Horse Point (vanuit Moab)
Aanrader in Moab: eten bij de Red Cliff Lodge! Bel voor de tijd van zonsondergang, erg mooi. Een jetboat Rivercruise schijnt ook super te zien (met diner). Het zou met niet verbazen als er meer forumleden rond die tijd in Moab zitten.

23 april: Moab – Capitol Reef (bijna 3 uur, 235 km)

24 april: Capitol Reef - Bryce Canyon NP (bijna 3 uur, 200 km)
Via de machtig mooie Utah 12, veel info over te vinden op het forum ook. Overnachten bij Ruby’s Inn. Twee nachten kan, ik vind 1 genoeg als je niet echt gaan hiken. Je kan in de middag of de volgende ochtend nog het park bekijken. Bovenaan beginnen en dan bij de viewpoints stoppen op de terugweg, dan heb je ze allemaal aan de rechterkant.

25 april: Bryce Cayon NP – Zion NP (dik 1,5 uur, 135 km)
Overnachten in Springdale: aanrader Desert Pearl Inn of Zion Lodge. Lodge is duurder, maar dan krijg je wel een speciale permit om de auto in het park te gebruiken en zit je midden in het park. Springdale is echter ook heel leuk en er is een prima shuttleservice vanaf de hotels het park in.
26 april: nog een nacht Zion

27 april: Via Valley of Fire State Park naar Las Vegas (3,5 uur, 327 km)
Valley of Fire kan je onderweg naar Las Vegas bekijken, er is geen hotelaccomodatie.

28 en 29 april: Las Vegas
Bezoek Hooverdam overdag een keer doen (ligt uit de richting als je naar DV wil), Red Rock Canyon of Mt. Charleston.

30 april: Las Vegas – Furnace Creek Inn (in Death Valley) (2 uur 20 min, 197 km)

1 mei: Furnace Creek Inn – Lone Pine (2 uur 10 min, 171 km)

2 mei: Lone Pine – Lee Vining – bezoek Mono Lake (2 uur, 196 km)

3 mei: Lee Vining – Bodie – South Lake Tahoe (228,6, 2 uur 50 min)
Op 3 mei is de kans heel erg klein dat de Tioga Pass open is en je dus vanaf deze kant Yosemite in kan. Je kan onderlangs vanaf Death Valley via Bakersfield, maar als je Bodie en de prachtige oostkant van de Sierra Nevada wilt meenemen is dit een mooiere route. Omdat je waarschijnlijk helemaal over de 88 moet (de andere passen kunnen ook nog dicht zijn) is een overnachting bij Carson City of Lake Tahoe niet eens zo gek. Misschien 2 nachten, even lekker uitrusten?
4 mei: extra nacht Lake Tahoe?

5 mei: Lake Tahoe – Yosemite Village ( 4 uur, 4856,4)
Omdat jullie deze dag al half nodig hebben om in Yosemite te komen, zou ik 2 nachten blijven. Er is veel te zien, al is nog vroeg in het seizoen. Curry Village is een tentenkamp, weten jullie dat? Misschien nog wat zien te krijgen in Yosemite Lodge of een van de andere hotels? Wel snel reserveren. Anders is misschien een overnachting in Groveland en een in El Portel de volgende nacht beter?
6 mei: nog een nacht Yosemite

7 mei: Yosemite Village – Sacramento (3 uur/15 min, 275 km)
Ik heb Placerville laten zitten omdat Lassen Volcanic toch dicht lijkt te zijn. Sacremento ligt op mooie afstand en de Old Town daar schijnt zeer de moeite waard te zijn. Misschien daar een nachtje mooi hotel in het oude centrum? Even wat anders dan natuur.

8 mei: Sacremento – Redding (2 uur 47 min, 260 km)
Dit gaat het snelst via de I5, als je een beetje van boerenplatteland houdt is de 99 veel leuker om te rijden. Beetje ouderwets, hier en daar een gehucht, wij vonden dat erg leuk, hebben dit stuk twee keer gereden de afgelopen jaren (vorig jaar nog). Het scheelt precies 1 kilometer! Bij Redding zit je vlakbij Lake Shasta, prachtig gebied.

9 mei: Redding – Shady Cove (2 uur 20 min, 273 km)
Via de beroemde Roque Umpqua Scenic Byway rijd je naar Shady Cove, een klein dorpje, maar het ligt prachtig aan de Roque River. Voor de brug zit hele goede Mexicaan, direct over de brug links ligt een hotel. Wij hebben er genoten vorig jaar (op de campground).

10 mei: Shady Cove – Crater Lake – Sisters (3 uur 20 min, 5960,5)
Je kan in Shady Cove informeren of Crater Lake al bereikbaar is. Wij konden vorig jaar op 31 mei alleen via de West-entrance heen en terug. Geweldig mooi, als het open is, zeker doen. Prachtige route ook. Je komt richting Sisters allerlei mooie bergen tegen, waaronder Mount Bachelor. Overnachten zou ik gewoon in Sisters of in Bend. Ik vond Sisters erg gezellig.

11 mei: Sisters – Powell Butte (half uur, 44 kilometer)
12 en 13 mei: Familiebezoek in Powell Butte
Ik weet niet of jullie vast zitten op de eerder genoemde data, dan moet hier nog even geschoven worden. Ach, een extra dagje Sisters of Sacremento of zo is niet erg. Het geeft in elk geval wat speling in het hele stuk hiervoor.

14 mei: Powell Butte – Newport (3,5 uur, 300 km)

15 mei: Newport – Cape Puerta – Gold Beach (3 uur, 45 min, 238 km)

16 mei: Gold Beach – Eureka (krap 2,5 uur, 222 kilometer)

17 mei: Eureka – Benbow (1,5 uur, 115 km)
Neem de tijd om de Avenue of the Giants te rijden (nr. 44 ingang, 45 uitgang). Prachtig! In Benbow (Garberville) zit de Benbow Inn, mooie plek.

18 mei: Benbow – San Francisco (3,5 uur, 324 km)

Jullie zien, er zijn nog wat dagen ‘over’, dat is alleen maar lekker, kan je nog van alles schuiven. Ik zou bepaalde plekken zeker reserveren, nu al. Grand Canyon, Bryce, Zion, Yosemite (zeker!!) en Moab zijn altijd druk. De rest kan je eventueel vanuit Amerika ook nog doen, een dag of een paar dagen van tevoren. Bonnefooien kan, maar kan ook veel ergernis opleveren.

Het is een heel verhaal geworden. Ik stuur jullie de route met details en kleine kaartjes even over de mail in PDF.

Forumleden: graag opbouwende kritiek op deze route. Tips zijn altijd welkom!
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Even in beeld:

Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Geweldig Monique!

Paar kanttekeningen:
Lassen zal niet dicht zijn, maar je zult er weinig kunnen doen, ik zou het ook overslaan.
Curry Village is geen tentencamp, je hebt er ook cabins (met badkamer, wel eenvoudig) en gewone motelkamers (Stoneman Room, snel vol). Zie ons 2006-verslag voor foto's (bij 31 juli) en voor de route vanuit Lake Tahoe naar Yosemite.
De Lodge is wellicht een betere maar ook wat duurdere optie. CV is gezellig rumoerig, druk, dichtbij een aantal trailheads, maar met de shuttlebus kom je overal gemakkelijk. De lodge ligt vlakbij de Yosemite Fall, en die zal indrukwekkend zijn in mei. Neem voldoende tijd voor alle watervallen, en ook voor Mirror Lake. Hetch Hetchy (wandeling naar de Wapama Falls) lijkt me ook prachtig in mei, iets warmer dan de vallei.
Als je ook de sequoia's wilt zien zou ik er nog een dag aan vast knopen. Zeker als de Glacier Point road al open is.

Death Valley - Lone Pine is maar een klein stukje. Misschien is de temperatuur nog lekker in mei, dan kun je wat meer doen, maar als het te heet is kun je ook in een keer van Death Valley naar Lee Vining rijden.

Marianne
Hèlen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Hèlen »

Ongelooflijk wat jullie gedaan hebben voor ons. We zijn er verlegen van.

:roll: .We gaan er eens even voor zitten om alles te bestuderen.
Hartelijke hartelijk dank al vast,geweldig
Hèlen en Albert
http://www.helenenalbert.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Mag ik misschien voorstellen om te gaan Whalewatchen in Monterey. Het kost maar $ 30.- en is best wel bijzonder.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

nieuwenoord schreef:22 april: Het zou met niet verbazen als er meer forumleden rond die tijd in Moab zitten.
Ik ben dan net weer weg.

Een lang verhaal Monique!
Wegens tijdgebrek een korte reactie:
- Tussen Moab en Capitol Reef NP minimaal een kijkje nemen bij Goblin Valley SP.
Johan
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Het is inderdaad een lang verhaal. Maar het is ook een lange periode én een lange route. Wat ik me herinner van onze reis in 2006 (43 dagen), is dat het ons opbrak. Elke keer weer verkassen, lange afstanden rijden, hangjongeren achter in de camper, kortom, we hebben zaken geschrapt om meer rust te krijgen.

Dat gevoel bekroop me ook wel een beetje bij deze route, hoewel dit wel een heel afwisselende route is wat betreft natuur, soorten natuur en steden.

Toch zijn er manieren (en dat kan voor jullie belangrijk zijn Helen en Albert) om dingen te schrappen, rust te nemen en de route weer op te pakken. Omdat mijn eigen Albert ook soms geveld wordt door zijn eigen lijf, bouwen wij dit soort kansen altijd in. Valt hij ergens een paar dagen uit, dan zijn er altijd wel 'doorsteekjes' om de route in te korten.

Bij jullie zit zo'n doorsteek van Page naar Bryce. Missen jullie in dat voortraject dagen en willen jullie toch weer op schema komen, dan kunnen jullie Monument Valley, Moab en Capitol Reef laten zitten en zo een dag of 6 terugwinnen. Precies zo kan dat vanaf Las Vegas, je kan dan in twee rijdagen in Yosemite Village komen (in plaats van de vier dagen die er nu tussen zitten). Ook in Oregon kan je vanaf Powell Butte makkelijk in 2 dagen via de I5 naar San Francisco komen als de nood aan de man zou zijn. Je weet maar nooit, het geeft mij altijd rust om te weten dat we niet alles hoéven doen om toch onze terugvlucht te halen.

Maar vooralsnog: dit zijn alternatieven, het oorspronkelijke plan is erg mooi denk ik.
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Ik vind het jammer dat zowel Holbrook (voor Petrified Forest neem ik aan) en Chinle (voor Canyon de Chelly) uit de route zijn verdwenen. Niet alleen omdat dat onze eerste Amerikaanse parken waren, maar ook omdat ze of heel anders of ook gewoon heel mooi zijn.

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik wist niet goed hoe ik die er een beetje logisch en zonder veel heen- en weer rijden in kon krijgen. Er zit absoluut ruimte genoeg in dit schema om die alsnog op te nemen. Dit is geen kant-en-klaar-zo-moet-het schema hoor, maar meer een opzet waaraan ze weer houvast kunnen krijgen.

Ik denk dat ze met alle suggesties en verbeteringen blij zullen zijn. Ik ken beide parken zelf nog niet en dat maakt het ook lastig inschatten hoe en wat. Ik ben zelf een beetje bang voor enorme parkenmoeheid als ze overal maar één nachtje blijven en weer door gaan.
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Nog niet echt ervaren (wat USA betreft tenminste), maar die parkenmoeheid viel ons reusachtig mee. Vooral omdat ze allemaal zo verschillend zijn en er tussen de parken ook nog zoveel moois is te zien. Ik ben het met je eens dat af en toe een paar dagen op één plaats heerlijk is, maar dat kan makkelijk met zo'n fantastisch aantal dagen.

Jaap
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer