Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Initial Interview................. check

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Re: Initial Interview................. check

Bericht door FlipjeBTiel »

FlipjeBTiel schreef:Affijn, ga het over een kleine week zelf uitvinden.
Nou, ik had een zuurpruim van jewelste. Enige wat hij zei was: "How long have you been in Europe?" Nog geen "welcome" of "nice day" kon er van af. Verder keek hij langer naar het scherm (met mijn file daarop) dan mij lief was, maar wellicht nam hij alleen maar een mentale pauze.

Geen vragen dus over mijn werkgever, de GC zelf, of het doel van mijn reis.

Gr., Flipje
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

FlipjeBTiel schreef:
FlipjeBTiel schreef:Affijn, ga het over een kleine week zelf uitvinden.
Nou, ik had een zuurpruim van jewelste. Enige wat hij zei was: "How long have you been in Europe?" Nog geen "welcome" of "nice day" kon er van af. Verder keek hij langer naar het scherm (met mijn file daarop) dan mij lief was, maar wellicht nam hij alleen maar een mentale pauze.

Geen vragen dus over mijn werkgever, de GC zelf, of het doel van mijn reis.

Gr., Flipje
Niet leuk natuurlijk maar altijd beter dan een hoop ellende ;)
Ingmar
Amerikafan

Bericht door Ingmar »

He hallo allemaal,
Ik was helemaal vergeten dat ik dit topic hier had gestart.
De baby is inmiddels geboren, het is een bijzonder schattig meisje geworden, en draagt de naam Sadie. Geboren op 27 maart 2009.

Ook meteen even een vraagje. Nu ik in het bezit ben van mijn Permanent Resident Card, dien ik dan nog steeds een geldige EAD te hebben? Deze verloopt namelijk op 07/11/2009.
Before "was", "was" was, "was" was "is".
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Allereerst gefeliciteerd en wat betreft je EAD, die kun je in principe weggooien (of mooi inlijsten voor verhalen later aan je kleinkinderen of zo haha), je GC is namelijk gewoon bewijs dat je in de VS mag werken :)
Ingmar
Amerikafan

Bericht door Ingmar »

Mooi zo, daar hoopte ik al een beetje op.
Mijn Permanent Resident Card verloopt op 10-20-2010. Sinds 10-20-2008 ben ik een perminent resident. Ik las in de M-476 (Guide to Naturalisation) dat je minimaal 3 jaar in de US moet zjin onder een huwelijk, voordat je voor Citizenship kunt gaan. Citizenship is iets waar ik zelf wel aan zit te denken. Ik was alleen beniewd of ik dus volgend jaar die Permanent Resident Card moet vernieuwen, of dat ik wellicht meteen voor Citizenship kan gaan, een jaartje eerder dan die 3 jaars termijn dus.
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Ingmar schreef:Mooi zo, daar hoopte ik al een beetje op.
Mijn Permanent Resident Card verloopt op 10-20-2010. Sinds 10-20-2008 ben ik een perminent resident. Ik las in de M-476 (Guide to Naturalisation) dat je minimaal 3 jaar in de US moet zjin onder een huwelijk, voordat je voor Citizenship kunt gaan. Citizenship is iets waar ik zelf wel aan zit te denken. Ik was alleen beniewd of ik dus volgend jaar die Permanent Resident Card moet vernieuwen, of dat ik wellicht meteen voor Citizenship kan gaan, een jaartje eerder dan die 3 jaars termijn dus.
Allereerst moet ik zeggen dat het een geweldige datum is, die zou ik niet gemakkelijk vergeten (ben nml 10-20-2008 getrouwd haha).

Wat betreft je greencard, het klinkt lullig maar deze moet je nog wel vernieuwen.. het is helaas niet mogelijk om een jaar eerder voor citizenship te gaan, je moet echt die drie jaar uitzitten.
Ingmar
Amerikafan

Bericht door Ingmar »

Ok, geen probleem , dan doen we dat gewoon eej. Maar mooie datum om getrouwd te zijn man. Iedere keer als ik je feliciteer met je trouwdag, moet jij mij natuurlijk niet vergeten OOK te feliciflapstaarten eej ..... :beerchug: :dance:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer